Het kan inderdaad veel slimmer als het gaat om maatregelen. Een pijnlijk voorbeeld is het verstoken van biomassa waar bomen voor gekapt worden. overigens verdwijnt in Nederland ook veel bos bij het " aanleggen van natuur" zoals heidevelden. En inderdaad wordt geen goede afweging gemaakt als het gaan om energie. Ik denk dat kernenergie veel te makkelijk wordt afgeschreven als schone energiebron.Ivar schreef: ↑27 mar 2021 10:51Niet ter verdediging van FvD (heb ik niet op gestemd, deze keer) maar milieu en klimaat zijn twee verschillende zaken. Ze hebben wellicht raakvlakken, maar je hoeft als milieu-activist absoluut niet mee te gaan in de klimaat-hysterie, en omgekeerd zie ik onder de klimaat-activisten weinig interesse in de natuur.Met milieu toch wel hoog op mijn prioriteiten lijstje gaat FvB het bij mij niet worden.
Bij corona geldt trouwens hetzelfde als bij klimaatbeleid: de strategie kan veel slimmer.
Helaas is Baudet vervolgens doorgeslagen en de verschijnselen gaan ontkennen. Daarmee verziekt hij de discussie over slimmer beleid die je juist wel zou moeten voeren.