Rusland en Oekraïne
Moderator: Moderators
Re: Rusland en Oekraïne
Trump is een ongeleid projectiel dat naar alles luistert als ze hem maar prijzen.
Hij wil de Nobelprijs voor de Vrede, maar hij is zo dodelijk is je je maar kan voorstellen.
Velen hebben extreme last van hem.
En som heb ik het idee dat hij een beetje dementeert. Hij is ook niet meer zo piep.
Hij wil de Nobelprijs voor de Vrede, maar hij is zo dodelijk is je je maar kan voorstellen.
Velen hebben extreme last van hem.
En som heb ik het idee dat hij een beetje dementeert. Hij is ook niet meer zo piep.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
Paul Warburg weer eens met een analyse 18.34 min. https://youtu.be/Z3y24IcV3KE?si=B0Uone8Aa7-_3y6P Begint Rusland dan eindelijk eindelijk tegen grenzen aan te lopen...? Zou het...? Deze keer wel...?
Putin zou vast antwoorden dat de macht van Rusland en China samen onbegrensd is.B.S. schreef: ↑19 jul 2025 17:59 Paul Warburg weer eens met een analyse 18.34 min. https://youtu.be/Z3y24IcV3KE?si=B0Uone8Aa7-_3y6P Begint Rusland dan eindelijk eindelijk tegen grenzen aan te lopen...? Zou het...? Deze keer wel...?![]()
Hij zou vast ook BRICS erbij slepen.
En qua bommen kan het altijd erger.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
Maar China zit in een antagonistische relatie net de VS. Als de Chinezen teveel gaan flikken gaat die confrontatie ook dieper worden.
Maar Inderdaad, China heeft al iets geroepen als Rusland 'niet mag verliezen' en de BRICS gaan weer eens verder knagen aan de weeeldmuntpositie van de Dollar. Echter, hoever wil China echt gaan voor Rusland? Ik ga er nog steeds vanuit dat ze niet zoals Noord-Korea troepen gaan sturen bijvoorbeeld.
Maar Inderdaad, China heeft al iets geroepen als Rusland 'niet mag verliezen' en de BRICS gaan weer eens verder knagen aan de weeeldmuntpositie van de Dollar. Echter, hoever wil China echt gaan voor Rusland? Ik ga er nog steeds vanuit dat ze niet zoals Noord-Korea troepen gaan sturen bijvoorbeeld.
Geen idee. En ik ga er ook niet over speculeren.B.S. schreef: ↑19 jul 2025 22:15 Maar China zit in een antagonistische relatie net de VS. Als de Chinezen teveel gaan flikken gaat die confrontatie ook dieper worden.
Ik weet wel dat ik het binnnenvallen van soevereine staten een buitengewoon zware misdaad vind
Ook als men probeert een draai te geven aan of iets wel of niet een 'de soevereine staat' is, want zo hoort dat als je
oorlog voert. Dan haal je alle rhetoriek, demagogie, bommen en veel meer uit de kast, dat spreekt.
"In liefde en oorlog.... jawel..."
https://www.lowyinstitute.org/the-inter ... e-mistakes
Ik zie dat ook wel zo, al heeft Rusland gewoon veel middelen, wat een en ander deels kan compenseren. Maar het is niet onuitputtelijk...
In mijn optiek blijken leiders die zó te werk gaan, ultiem gewoon stompzinnig te opereren door hun dogma's die ze allemaal hebben. Dat verlamt ultiem en het zet zo'n leider vast. En die gaat dan gewoon een verkeerde weg alles versplinterend onder het domme denken. Heel veel mensen hebben ellende van die krengen.
Op die manier is Poetins oorlogskeuze boven vrede en boven een ontspanning met de VS, die Trump heeft nagestreefd, onderdeel van een bredere reeks Oekraïne-gerelateerde misrekeningen (die zijn gezien en waarop is gewezen door de gepensioneerde generaal-majoor Mick Ryan van het Australische leger, in een post op de Australië-gebaseerde blog van de tolk van het Lowy Institute). Vanaf de start van zijn grootschalige invasie van Oekraïne in februari 2022 heeft Poetin bij elke keuze strategisch geblunderd, betoogt Ryan.(..) What might be the outcome of Putin’s current stance? Putin has demonstrated a capacity for agile opportunism throughout his rule of Russia. But, as the last few years have demonstrated, this approach does not always lend itself to effective strategy or positive long-term outcomes. Despite his speeches about the historic role that a Russian nation has played, and will play into the future, these narratives from Putin are not the same as good strategy. (..)
Ik zie dat ook wel zo, al heeft Rusland gewoon veel middelen, wat een en ander deels kan compenseren. Maar het is niet onuitputtelijk...
In mijn optiek blijken leiders die zó te werk gaan, ultiem gewoon stompzinnig te opereren door hun dogma's die ze allemaal hebben. Dat verlamt ultiem en het zet zo'n leider vast. En die gaat dan gewoon een verkeerde weg alles versplinterend onder het domme denken. Heel veel mensen hebben ellende van die krengen.
Welkom bij de Geschiedenis der Mensheid.
Trump heeft vanuit Schotland (waar hij Keir Starmer in audiëntie ontving in zijn eigen VK...) gezegd dat de deadline voor Vladimir Poetin om serieus te gaan onderhandelen van vijftig dagen naar 'tien of twaalf' wordt teruggebracht, mede in reactie op verdere aanvallen op burgerdoelen in Oekraïne (een verzorgingshuis in Kiyiv b.v.) aldus Tousi tv https://www.youtube.com/live/BIof1ICZe1 ... 2UGZXDbPLt
Nou...
(Tussendoor, hoe doe je dat, reclame vrije Youtube links doorgeven?)
Nou...
Door op 'youtube' knop rechtsboven te klikken en danB.S. schreef: ↑28 jul 2025 22:34 Trump heeft vanuit Schotland (waar hij Keir Starmer in audiëntie ontving in zijn eigen VK...) gezegd dat de deadline voor Vladimir Poetin om serieus te gaan onderhandelen van vijftig dagen naar 'tien of twaalf' wordt teruggebracht, mede in reactie op verdere aanvallen op burgerdoelen in Oekraïne (een verzorgingshuis in Kiyiv b.v.) aldus Tousi tv https://www.youtube.com/live/BIof1ICZe1 ... 2UGZXDbPLt
Nou...
door uit jouw link
Code: Selecteer alles
https://www.youtube.com/live/BIof1ICZe1s?si=hSCqm02UGZXDbPLtspecifiek dat BIof1ICZe1s
daar naar toe te copy/paste:
Code: Selecteer alles
[youtube]BIof1ICZe1s[/youtube]en kan het hier zonder reclame bekeken worden,
mits je niet naar 'bekijken op YouTube' omgeving gaat.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Aha. Bedankt.
https://tass.com/politics/1996425
Ik ga er vanuit dat dit nog in detail zal worden uitgelegd. Altijd op zoek naar vrede, zeg maar...
UNITED NATIONS, July 31. /TASS/. Russia intends to foster constructive relations with all countries, including the United States, and welcomes all efforts aiming to normalize mutual ties with Washington, Russian Deputy Foreign Minister Sergey Vershinin said, replying to questions by Russian journalists.
"We are set to develop normal and respectful ties with all countries worldwide, (..)
Ik ga er vanuit dat dit nog in detail zal worden uitgelegd. Altijd op zoek naar vrede, zeg maar...
Goed, er wordt weer gegokt met de existentie:
https://nos.nl/l/2577249
Kortom, beetje levensgevaarlijk theatraal gokken met WO3 en kernwapens (waar Trump Zelensky van heeft beschuldigd in het Witte Huis the Oval Office), die gemakkelijk het eind van de mensheid zouden kunnen inluiden. Wat zijn het toch een boefjes...
https://nos.nl/l/2577249
Verder heeft Putin gezegd, dat die onderzeeërs kunnen gaan waar Trump het wil, maar dat Rusland veel meer kernonderzeeërs heeft en dat Amerikaanse kernonderzeeërs altijd onder schot worden gehouden in die gebieden.De Amerikaanse president Trump zegt twee nucleaire onderzeeërs te laten verplaatsen in reactie op een dreigement van de voormalige Russische premier Medvedev. "Op basis van de uiterst provocerende uitspraken heb ik opdracht gegeven om twee kernonderzeeërs te positioneren in de daarvoor geschikte regio's", schrijft hij op zijn sociale mediaplatform Truth Social.
De afgelopen dagen ruziede Medvedev openlijk met Trump op sociale media. Gisteren dreigde de Rus dat Trump "niet moet vergeten dat Moskou over nucleaire aanvalscapaciteiten beschikt". (..)
Kortom, beetje levensgevaarlijk theatraal gokken met WO3 en kernwapens (waar Trump Zelensky van heeft beschuldigd in het Witte Huis the Oval Office), die gemakkelijk het eind van de mensheid zouden kunnen inluiden. Wat zijn het toch een boefjes...
Nou waren we er een paar maanden geleden wel allemaal van overtuigd hier dat Trump Oekraïne en 'ons' ging verraden aan zijn 'vriendje' Poetin, gretig inspringend op theorieën dat Trump al decennia een Russische mol is, Mea Culpa...en nu dit...?!!?!!? 
Dat is SuperTrump, die elke 24 uur weer wat anders denkt. Daar zal vast een term voor zijn....
ADHD, korte aandachtsboog...
Hij blijkt toch niet volledig blind voor de minpunten van Poetin, dat dan weer wel...
Hij blijkt toch niet volledig blind voor de minpunten van Poetin, dat dan weer wel...