Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Berjan
Bevlogen

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 26 jun 2025 20:10
Berjan schreef: 26 jun 2025 18:28
Gerard R. schreef: 26 jun 2025 18:24

Dat leert hij van Trump, Putin, Xi etc.
Vertrap vrijheid van meningsuiting. En meer wellicht...

Op een forum N.B.. 🤣

Klopt. Sommige mensen zijn in hun geest zo fascistisch dat het er af en toe naar buiten moet.
Noem je nou B.S. fascistisch? Jij notabene? Schaamteloos als altijd! Nu ga je echt te ver!

Bovendien ben je aantoonbaar een leugenaar!
Jouw frase "iemand meer dan een jaar wil straffen" is zo dieptriest gelogen!
Je hebt vanaf het begin van je ban, een jaar geleden, meerdere malen geprobeerd om illegaal het forum binnen te dringen met andere accounts, sterker nog, vlak voordat de Moderator je weer toestond om onder Berjan weer mee te doen was je actief onder tenminste één andere accountnaam. Toen ik pas hier mee ging doen kwam jij onder een andere accountnaam mij in mijn voorsteltopic beschuldigen dat ik Hopper was. Vervolgens werd je herkent en mocht je vanwege allerlei smoesje over verloren gegane paswords en dergelijke weer onder Berjan meedoen.
Onbegrijpelijk dat je weer terugmocht!

Waar is waar: wat dubbele accounts en dergelijke betreft ben jij aantoonbaar recidivist!
En wat je bijdrages betreft, in hoeverre die inhoudelijk zijn of meer ontwrichtend, polariserend, vol scheldproza en beledigingen en ... dat is aan de Moderator ter beoordeling!
Ik vind iemand die zegt "jij mag niet meedoen, want jouw mening staat me niet aan" een facistisch figuur. Mag dat?
Dat mag van mij, evenals zeggen : "jij bent één van degenen die ik alleen nog beschouw als een activistische mol en tegenstander zoniet vij..."
je moet er alleen wel argumenten aandragen als iemand het je vraagt. Maar je mag het in prinicipe ook mis hebben.
Overigens werd je niet geband omdat je op kwam voor onschuldige slachtoffers, maar omdat stelselmatig weigerde je aan de forumregels te houden.

Peter van Velzen
De rest van je betoog slaat als een tang op een varken. Ik ben geband, dat klopt. Vanwege woorden. Terwijl anderen het toejuichten dat er onschuldige slachtoffers vielen aan Palestijnse kant. Ik ben nooit iemand tegengekomen die zo tekeer ging als Chaimnimsky en met hem gebeurde niks. Ik kwam op voor onschuldige slachtoffers en werd geband.

Dat van Hopper was in 2022. En toen was ik niet geband maar ik wist mijn wachtwoord niet meer en dat email adres waar ik toen onder ingeschreven stond had ik toen allang niet meer. Dus je haalt oude koeien uit de stront en probeert mij ergens van te betichten. Helaas moet je daarvoor eerder opstaan.

Met dubbele accounts bedoel je accounts die tegelijkertijd actief zijn? Want die heb ik nooit gehad. Als account 1 het niet deed dan gebruikte ik account 2 om met de mods in contact te komen. Want er is een probleem met dit forum, namelijk dat je contact zoekt met de eigenaar en dat je dan een mail naar jezelf stuurt.

Waarom ik dit jou vertel weet ik overigens niet.

Tevens moet je je niet zo inlikken bij anderen. En als je dat wel doet, doe het iets subtieler zodat het niet opvalt.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 26 jun 2025 21:00:scissors:
Ik vind iemand die zegt "jij mag niet meedoen,
want jouw mening staat me niet aan"
een facistisch figuur. Mag dat?

Dat is niet aan mij, maar aan Moderating.

Wat ik je wel wil meegeven is:
onderzoek eens wat Fascisme zoal inhoudt!

Beperk je daarbij vooral niet tot Wilipedia!

En goed bedoeld advies: schrap Fascisme uit je scheldproza!
Dus volgens jouw is Fascist geen scheldwoord? Op grond daarvan heb ik jou melding dus gesloten

Peter van Velzen
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 26 jun 2025 21:00:scissors:
Waarom ik dit jou vertel weet ik overigens niet.
Ik ook niet, maakt niet uit joh, je bent het toch kwijt nu?
Berjan schreef:Tevens moet je je niet zo inlikken bij anderen.
En als je dat wel doet, doe het iets subtieler zodat het niet opvalt.

Die uitdrukking ken ik niet in deze context. Wat bedoel je?

Vroeger als kind deden we wel ooit aan intikken! Maar inlikken?
Klink best wel grensoverschrijdend!

Tijdens intikken deden we via een constructie aan een lange draad waar we aan konden trekken terwijl we in de struikjes lagen een verdekt mechaniek in werking stellen die tegen de ruit van iemand aantikte. Die mensen kwamen dan buiten kijken maar zagen niemand. Een soort van belletje trekken wat soms uit de hand liep als er te hard aan die draad werd getrokken, dan was het geen ruitje tikken meer, maar intikken ...
... en heel hard wegrennen!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... een-crisis
Terwijl president Vladimir Poetin volhoudt dat er niks mis is met de Russische economie, slaan zijn topfunctionarissen alarm. Zo waarschuwden de gouverneur van Russische centrale bank en de minister van Economische Zaken afgelopen week afzonderlijk van elkaar voor de erbarmelijke toestand van 's lands economie. 'Experts zeggen dat de berichten vanuit het Kremlin sterk afwijken van de realiteit', schrijft Tim Zadorozhnyy van de Kyiv Independent. (..)
Ook zo'n fantast. Net als die Trump cc..
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://nos.nl/l/2573283
De Verenigde Staten schorten enkele wapenleveringen aan Oekraïne op, omdat er bij het Amerikaanse ministerie van Defensie zorgen zijn dat de eigen voorraden te veel zijn gekrompen.

Nieuwssite Politico meldt dat het gaat om onder meer raketten voor Patriot-luchtafweersystemen, precisieartilleriegranaten en raketten die Oekraïne onder F-16's en drones kan hangen. Het gaat om wapenleveringen die onder de vorige president Biden aan Oekraïne waren toegezegd. (..)
Het blijft lastig voor Ukraine om te vertrouwen op de VS (en de Nato).
Ik heb soms een beetje het gevoel, dat ze langzaam door het Westen worden gewurgd. De Russen gaan gewoon door.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet **
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 02 jul 2025 10:24 https://nos.nl/l/2573283
De Verenigde Staten schorten enkele wapenleveringen aan Oekraïne op, omdat er bij het Amerikaanse ministerie van Defensie zorgen zijn dat de eigen voorraden te veel zijn gekrompen.

Nieuwssite Politico meldt dat het gaat om onder meer raketten voor Patriot-luchtafweersystemen, precisieartilleriegranaten en raketten die Oekraïne onder F-16's en drones kan hangen. Het gaat om wapenleveringen die onder de vorige president Biden aan Oekraïne waren toegezegd. (..)
Ik heb soms een beetje het gevoel, dat ze langzaam door het Westen worden gewurgd. De Russen gaan gewoon door.
Het Westen ziet het nu vooral als bufferstaat, dat is iets wat al duizenden jaren oud is.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 02 jul 2025 11:05
Gerard R. schreef: 02 jul 2025 10:24 https://nos.nl/l/2573283

Het Westen ziet het nu vooral als bufferstaat, dat is iets wat al duizenden jaren oud is.
Van die buffer is 1/5 door de Russen geconsumeerd...
Mooie buffer...
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 02 jul 2025 11:41 Van die buffer is 1/5 door de Russen geconsumeerd...
Mooie buffer...
Dat maakt niet veel uit, de rest is groot genoeg voor de bufferstaat.
Ook Kanaän was vaak een bufferstaat en in de tijd van Rehabeham/Jerobeam waren er nog Egyptische troepen in het gebied.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 02 jul 2025 11:50
Gerard R. schreef: 02 jul 2025 11:41 Van die buffer is 1/5 door de Russen geconsumeerd...
Mooie buffer...
Dat maakt niet veel uit, de rest is groot genoeg voor de bufferstaat.
Ook Kanaän was vaak een bufferstaat en in de tijd van Rehabeham/Jerobeam waren er nog Egyptische troepen in het gebied.
O, je denkt dat 't hierbij wel zal blijven? :lol: :(
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... and-sturen
Noord-Korea maakt zich op om nog eens 25.000 á 30.000 soldaten naar Rusland te sturen om de Russische strijdkrachten te versterken die tegen Oekraïne vechten, meldt het Amerikaanse CNN op basis van niet nader genoemde Oekraïense functionarissen. De nieuwe eenheden arriveren mogelijk in de komende maanden en zullen waarschijnlijk worden ingezet in gevechten in door Rusland bezet Oekraïens gebied, ook bij 'grootschalige offensieve operaties'. (..)
Amerikaanse wapenleveranties als Patriot-luchtdoelraketten en meer van dat geavanceerde spul worden opgeschort omdat de VS er naar eigen zeggen "te weinig van heeft op het moment". Verraad en onbetrouwbaar, vinden Ukrainers.
De Russen lijken bezig met hun zomeroffensief.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Auteur: Myrthe Koopman
De Amerikaanse ['president'] Donald Trump heeft aangekondigd meer wapens naar Oekraïne te sturen. Dat maakte Trump bekend tijdens een persmoment na afloop van een ontmoeting met de Israëlische premier Benjamin Netanyahu. Trump-supporters reageren onthutst op het nieuws, aangezien eerder is beloofd dat er geen geld en hulp meer richting Oekraïne zou gaan, zegt Amerika-correspondent Jan Postma. (..)
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... kraine-aan
Die Navo toch... :D
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... alen-mh17/
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens oordeelt dat Rusland verantwoordelijk is voor het neerhalen van vlucht MH17 en daarmee mensenrechten heeft geschonden. Onder andere het recht op leven, vastgelegd in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens is volgens het Hof geschonden.

Het is voor het eerst dat een internationale rechter oordeelt over de rol van Rusland bij het neerhalen van het passagiersvliegtuig in 2014, waarbij 298 mensen om het leven kwamen, onder wie 196 Nederlanders. (..)
Putin zal er niet wakker van liggen, schat ik in. Er gaat van alles dood om hem heen en in Ukraine. Soms vallen er zelfs mensen uit het raam. :shock:
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

'Mensen uit het raam vallen' in Ruslan begint metaforisch te worden: een oud-minister is dood in zijn auto aangetroffen en dat wordt al onder de categorie 'uit het raam vallen' geschaard.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Er is wat veranderd in de verhouding Trump Putin, meldt de BBC.

Vroeger was Trump nogal lovend over de Russische leider, maar hij is nu boos op hem.
Omdat Trump een deal wil, maar dat Putin slechts een ding wil met Ukraine en dat is 't land bombarderen, met drones zoals vannacht (+/- 750 inclusief fopdrones) raketten en kruisraketten. Trump vind dat er teveel mensen dood gaan. Dat is waar =D> .
Het laatste (telefonisch) contact tussen de twee heeft naar verluidt duidelijk iets gebroken in de band die de twee hadden.
Het onderhoud duurde vrij lang, een uur of twee, maar daarna is de agressie van de Russen alleen maar groter geworden.

Trump weer 'in zijn hemd', hij dacht dat vrede wel even in 24 uur zou kunnen, dat was uiteraard niet zo,
Zelensky was volgens hem de dwarsligger, dat hebben we publiekelijk via tv kunnen zien (plus flater van meneer Vance), wat niet zo is (hoewel Zelensky vast ook wel zijn wensen heeft voor zijn gebombardeerd en deels weggeroofde land. Het blijkt dus dat Putin de dwarsligger is, wat 'iedereen' natuurlijk al wist, en dat zou best nog eens heel lang kunnen duren. En erger kan ook nog... De Baltische staten en Finland zijn niet ver weg... En ook in Zuidwestelijke richting broeit er wat.

Trump zegt dat Putin heel vriendelijk lijkt, maar dat dat bedrieglijk is. Dat zeggen de Russen nu ook zo ongeveer in hun media over Trump. Zij zien hem als een onstabiele :^o
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Poetin-expert Mark Galeotti 'We need to talk about Rutte' https://youtu.be/bm91_X8Ho_Y?si=qJmYGz4Yj8sjubQR en het is niet echt positief...
Plaats reactie