Waar komen onze deeltjes vandaan?

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

jHenosch schreef:
Sararje schreef:En weer verlaag je je tot onzin. Ik dacht juist vanuit filosofisch oogpunt dat de filosofie ook uitging van de wetenschappelijke methode. Om die reden is je theorie niet houdbaar op dit moment. Harrie: behalve je eigen hersenspinsels die je altijd gelijk geven, welke aanwijzingen heb je nog meer dat je theorie plausibel is? En laat ajb Hegel buiten deze beschouwing. Beperk je tot (zintuiglijke) waarneming of de grondregels der logica alsjeblieft.
Fundamentalisme, heet dat, van Harrie (zich)zelf, in dit geval !
BESTE Henosch
Ik ga inderdaad uit van de zintuigelijke waarneming, de wetenschap en de logica.
maar om dat allemaal te begrijpen moet je gewoon mijn atoomtheorie bestuderen, maar als je dat niet wilt dan blijft al die zogenaamde kritiek van jullie geleuter.
harrie
atomen bestaan uit ruimteschepen en in de toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
lees de nieuwe bijbel over gods rijk in de microkosmos
http://home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/index.html
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

harrie schreef: BESTE Henosch
Ik ga inderdaad uit van de zintuigelijke waarneming, de wetenschap en de logica.
maar om dat allemaal te begrijpen moet je gewoon mijn atoomtheorie bestuderen, maar als je dat niet wilt dan blijft al die zogenaamde kritiek van jullie geleuter.
harrie
dat jij ze ziet vliegen is wel een overduidelijke zintuigelijke waarneming.
ps niet oordelen :D
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

doctorwho schreef:Beste Harrie,

Ik heb maar eens een beetje research naar Hegel gedaan en vraag mij af waarom jij diens theorieen als grondslag gebruikt. Ik ben er in deze niet op uit om jou of Hegel te kleineren maar vind dat hier een kritische noot geen kwaad kan.

Wat vind je van onderstaand artikel vraag ik me af.

http://rechten.eldoc.ub.rug.nl/FILES/de ... TRANS1.pdf
BESTE WHO
Dat is heel eenvoudig uitgelegd: de waarheid is voor Hegel de absolute Geest=God
Maar hegel kon het bestaan van GOD niet objectief bewijzen en dat kan ik met mijn atoomtheorie wel.
Er komt overigens nog veel meer bij kijken, zoals de drie-eenheid van evolutie en emanatie en dat alles er in één keer moet zijn volgens Hegel.
Ook dat heb ik met mijn atoomtheorie gevonden.
Maar nu stop ik ermee: tot morgen maar weer.
Ik ben moe.
harrie
:P :P :P
atomen bestaan uit ruimteschepen en in de toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

HARRIE
Ik vind eigenlijk dat je gereutel in deze draad wel lang genoeg heeft geduurd en ook steeds het zelfde is, en niets met het topic te maken heeft. Harrie, begin maar ff lekker een eigen nieuwe draad waarin je in domme mensentaal(want dat zijn we toch in jouw ogen)uitlegt hoe jouw "theorie" god bewijst.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ja, snap dat dan, god is ergens verstopt tussen al die ruimtescheepjes. presto, klaar etc. etc. Maar Harrie reageert nog steeds niet fatsoenlijk op mijn vraag dat het mijns insziens drijfzand is omdat de aanname van de ruimtescheepjes niet gestaafd wordt. Spijtig hoor.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Sararje schreef:Ja, snap dat dan, god is ergens verstopt tussen al die ruimtescheepjes. presto, klaar etc. etc. Maar Harrie reageert nog steeds niet fatsoenlijk op mijn vraag dat het mijns insziens drijfzand is omdat de aanname van de ruimtescheepjes niet gestaafd wordt. Spijtig hoor.
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat Harrie niet genoeg aandacht krijgt in de ëchte" wereld en daarom zichzelf maar uitroept tot de nieuwe Jezus om ook iemand te zijn. Ik vraag me echt serieues af, of hij serieus, zichzelf nog wel serieus serieus neemt. Ik denk serieus van niet. Serieus:-)
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

Sararje schreef:Ja, snap dat dan, god is ergens verstopt tussen al die ruimtescheepjes. presto, klaar etc. etc. Maar Harrie reageert nog steeds niet fatsoenlijk op mijn vraag dat het mijns insziens drijfzand is omdat de aanname van de ruimtescheepjes niet gestaafd wordt. Spijtig hoor.
BESTE SARARJE
GOD zit niet TUSSEN de ruimteschepen verstopt, maar bestaat als microwezen IN die ruimteschepen.
Zelfs de meest simpele dingen weet je nog niet.
Ik heb het gevoel dat ik hier op de KLEUTERSCHOOL les moet geven.
harrie
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

harrie schreef:
BESTE SARARJE
GOD zit niet TUSSEN de ruimteschepen verstopt, maar bestaat als microwezen IN die ruimteschepen.
harrie
Ik denk dat kleuters je verhaal ook niet geloven en je ook een mafkees noemen.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

harrie schreef:
BESTE SARARJE
harrie
Tsja, dat je dat gevoel hebt kan ik ook niet helpen. Als je er serieus mee zit, weet ik nog wel wat mensen bij wie je ongehinderd, welliswaar tegen betaling, tegenaan mag lullen over al je frustraties. Deze dames en heren van plezier geven je het genot van een eventuele zelfbevrediging en de kans op SOAs is ook nog gering...
Harrie: je begrijpt toch wel dat mijn posts soms niet helemaal welgemeend zijn, toch?

Ter afsluiting van deze post een quote (ik dacht van Max Pam): 'Fanatici begrijpen niets van ironie'
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

distiple schreef:HARRIE
Ik vind eigenlijk dat je gereutel in deze draad wel lang genoeg heeft geduurd en ook steeds het zelfde is, en niets met het topic te maken heeft. Harrie, begin maar ff lekker een eigen nieuwe draad waarin je in domme mensentaal(want dat zijn we toch in jouw ogen)uitlegt hoe jouw "theorie" god bewijst.
BESTE DISCIPLE
Ik denk dat jullie gewoon niet kunt hebben dat er iemand is als ik die er heel anders over denkt dan jullie en WEL kan beantwoorden waar al die deeltjes vandaan komen.
Die zogenaamde vrije denkers kunnen alleen maar ouwe koeien uit de sloot halen.
Ik mag dan niet zeggen dat jullie dom zijn, dus laat ik dan maar vermoeden dat jullie hersenen zich op een andere plaats bevinden dan bij mij.
Je mag zelf raden waar.
groetjes van harrie
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

distiple schreef:
harrie schreef:
BESTE SARARJE
harrie
Ik denk dat kleuters je verhaal ook niet geloven en je ook een mafkees noemen.
BESTE DISCIPLE
Als zelfs BERT en ERNIE me niet serieus nemen, dan word ik daar wel een beetje triestig van.
Snik Snik
Zou het soms komen omdat ze verkeerd door hun ouders zijn voorgelicht ?
harrie
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

tsjok45 schreef:
Misschien zijn we wel het intelligentste wezen hier, maar zeker niet het slimste.
Allicht kan dat zo zijn
En wie zou dat wezen wel kunnen wezen ?
Lucifer of den anti-christ of den anti-egel ?
...... of doe toch maar JLHenosh ?

" We" is de majesteit 's kwekkerdekwek-mode '( en )van de grootspraak ....
in ieder geval niet wezenloos.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

in ieder geval niet wezenloos
:D
rara wie is het ?
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

harrie schreef:Ik mag dan niet zeggen dat jullie dom zijn, dus laat ik dan maar vermoeden dat jullie hersenen zich op een andere plaats bevinden dan bij mij.
Je mag zelf raden waar.
Ehhhh...... in ons hoofd??
En die van jouw in je achterste!!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
harrie
Forum fan
Contacteer:

Bericht door harrie »

Sararje schreef:
harrie schreef:
BESTE SARARJE
harrie
Tsja, dat je dat gevoel hebt kan ik ook niet helpen. Als je er serieus mee zit, weet ik nog wel wat mensen bij wie je ongehinderd, welliswaar tegen betaling, tegenaan mag lullen over al je frustraties. Deze dames en heren van plezier geven je het genot van een eventuele zelfbevrediging en de kans op SOAs is ook nog gering...
Harrie: je begrijpt toch wel dat mijn posts soms niet helemaal welgemeend zijn, toch?

Ter afsluiting van deze post een quote (ik dacht van Max Pam): 'Fanatici begrijpen niets van ironie'
BESTE SARARJE
Het doet me goed dat het niet allemaal gemeend is van jou, maar helaas weet ik dan niet wat je wel en niet meent.
Wat die dames van plezier betreft: dat is al weer een hele tijd geleden en ik ben daar nu wat te oud voor geworden.
Het diepere probleem daarachter heeft zich echter nog steeds niet opgelost.
Maar zou ik nu nog een keer gaan, zou het dan kunnen dat ik ene Sararje tegen kom?
Ik hoop dat je nu niet weer gaat piepen over een "ad hominem" aanval, want je lokt het weer zelf uit.
groetjes van harrie
Plaats reactie