Standpunten Forum voor Democratie en de praktijk.
Moderator: Moderators
Re: standpunten Forum voor Democratie
Thierry is weer goed bezig. Er komt een onderzoek naar het handen schudden op Urk en hij maant zijn achterban om machtigingen te verzamelen en dan de stem uit te brengen op FvD. Zo zouden 50.000 leden 150.000 stemmen kunnen uitbrengen op FvD. Ik hoop op 0 zetels voor deze partij en dat Baudet via een zijdeur de politiek verlaat.
Baudet en een zijdeur?
NO WAY!
Die is als Engel. Je blijft er van horen. Aandachtsgeil heet dat.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
En gisteren Thierry Trump weer zien schitteren bij Nieuwsuur op t.v. waaronder beelden van een 16 jarige waar op gegeven moment interviewer moet vragen: "Ben je bescheiden of gewoon arrogant?"
Het zat er al vroeg in bij snotneus Baudet. Is uiteraard taalvaardig (intelligent?) en dat is m.i. onderdeel van het probleem.
Je kunt een vraag nog zo confronterend stellen en je kunt hem t vuur aan de schenen leggen over racistische appjes/uitspraken en het 180 graden draaien van Baudet wat Corona maatregelen betreft, onze Thierry heeft er een antwoord op. Dan heet het plotsklaps 'visie'. Zo pareert hij breed glimlachend (hoeveel uren oefening voor de spiegel heeft dit gevergd?) werkelijk iedere opmerking/vraag/commentaar/beschuldiging.
Bijkomend probleem is dat het voor velen in dit land geloofwaardig overkomt. Mensen trappen er in. Zo heeft Rutte zijn (media)trucjes, Baudet overstijgt hem hierin op een Trumpiaanse manier. "FvD haalt 20 zetels, omdat de peilingen er volkomen naast zitten" aldus een uitermate zelfverzekerde toekomstige leider (met petje!) van dit land.
Hoe kan iemand zo worden? Hoe bestaat het dat er mensen intuinen? Waarom is niemand in staat deze te ver opgeblazen ballon lek te prikken? Is er geen team van psychologen die hier een profiel van kan maken, zodat Nederland in gaat zien dat dit GEEN leider van een land is, of überhaupt iemand die je in een regering wilt hebben?
Het zat er al vroeg in bij snotneus Baudet. Is uiteraard taalvaardig (intelligent?) en dat is m.i. onderdeel van het probleem.
Je kunt een vraag nog zo confronterend stellen en je kunt hem t vuur aan de schenen leggen over racistische appjes/uitspraken en het 180 graden draaien van Baudet wat Corona maatregelen betreft, onze Thierry heeft er een antwoord op. Dan heet het plotsklaps 'visie'. Zo pareert hij breed glimlachend (hoeveel uren oefening voor de spiegel heeft dit gevergd?) werkelijk iedere opmerking/vraag/commentaar/beschuldiging.
Bijkomend probleem is dat het voor velen in dit land geloofwaardig overkomt. Mensen trappen er in. Zo heeft Rutte zijn (media)trucjes, Baudet overstijgt hem hierin op een Trumpiaanse manier. "FvD haalt 20 zetels, omdat de peilingen er volkomen naast zitten" aldus een uitermate zelfverzekerde toekomstige leider (met petje!) van dit land.
Hoe kan iemand zo worden? Hoe bestaat het dat er mensen intuinen? Waarom is niemand in staat deze te ver opgeblazen ballon lek te prikken? Is er geen team van psychologen die hier een profiel van kan maken, zodat Nederland in gaat zien dat dit GEEN leider van een land is, of überhaupt iemand die je in een regering wilt hebben?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat intelligente valt wel mee. Hiddema en Cliteur hebben het e.e.a. hem ingefluisterd. Hij bedient zich van potjeslatijn zodat het heel wat klinkt. De laatste tijd komt hij warrig over en claimt dat anderen keihard liegen ook al zeggen de feiten iets anders.Het zat er al vroeg in bij snotneus Baudet. Is uiteraard taalvaardig (intelligent?) en dat is m.i. onderdeel van het probleem.
Ik denk dat met name Wilders gaat profiteren van de teloorgang van de FvD. Ook niet de slimste overig. Heeft Havo gedaan en daarna nog een cursus. Maar hij weet wel mensen te porren en heeft veel trouwe fans. En dat al jarenlang.
Buiten de few trick pony standpunten van FVD is ook het electoraat nogal wappie
Ongeveer de helft van de FVD kiezers denkt dat het Coronavirus bewust gemaakt is en de "normale" media onder controle van bovenaf staat
https://www.trouw.nl/nieuws/complotten- ... ing.com%2F
Ongeveer de helft van de FVD kiezers denkt dat het Coronavirus bewust gemaakt is en de "normale" media onder controle van bovenaf staat
Bron Trouw lees verder hieronderOnder kiezers van de PVV, Forum voor Democratie en 50Plus is het geloof in complottheorieën het grootst. Hoger opgeleiden geloven gemiddeld minder in samenzweringen, maar een hoogopgeleide FvD’er nog altijd meer dan een laagopgeleide D66’er.
https://www.trouw.nl/nieuws/complotten- ... ing.com%2F
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Geheel onverwacht komt hun standpunt overeen met dat van de befaamde Intelligent Design-theoloog Michael Behe *):
https://www.discovery.org/a/evolution-d ... -covid-19/
Much of what I wrote six years ago during an outbreak of Ebola virus applies to the current predicament as well.1 The bottom line is that, while of course the virus is dangerous, the situation can be compared to a strong storm on the ocean. The waves may be huge and the surface roiling, but the deeper waters continue as they always have, essentially undisturbed.
*)So, do I think viruses were designed? Yes, I most certainly do!
The viruses of which we are aware — including the coronaviruses, Ebola, and HIV — are exquisitely,
purposively arranged, which is the clear signature of intelligent design.
Well, then does that mean the designer is evil and wants people to suffer? No, not necessarily. I’m a biochemist, not a philosopher. Nonetheless, I see no reason why a designer even of such things as viruses should be classified as bad on that basis alone.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Michael_Behe
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Wilders snapt tenminste wat hij niet kan. Die snapt dat hij geen partij kan leiden die geen éénmanspartij is. En dus heeft hij een éénmanspartij uit de grond gestampt. Dat is al oneindig veel slimmer dan Baudet, die niet snapt wat hij niet kan.lanier schreef: ↑28 feb 2021 17:16Dat intelligente valt wel mee. Hiddema en Cliteur hebben het e.e.a. hem ingefluisterd. Hij bedient zich van potjeslatijn zodat het heel wat klinkt. De laatste tijd komt hij warrig over en claimt dat anderen keihard liegen ook al zeggen de feiten iets anders.Het zat er al vroeg in bij snotneus Baudet. Is uiteraard taalvaardig (intelligent?) en dat is m.i. onderdeel van het probleem.
Ik denk dat met name Wilders gaat profiteren van de teloorgang van de FvD. Ook niet de slimste overig. Heeft Havo gedaan en daarna nog een cursus. Maar hij weet wel mensen te porren en heeft veel trouwe fans. En dat al jarenlang.
Wilders laat precies zien hoe narcistisch een politicus nog kan zijn, zonder het politicusschap te verliezen. Bij Bautet zie je mooi vanaf welk punt het niet meer kan.
Wilders hoeft ook helemaal niets meer te doen. Die heeft de vorige verkiezingen nagenoeg geen campagne gevoerd. Ook weer heel slim, want hij weet dondersgoed dat als die muppetshow iets voor elkaar moet gaan boxen dat het einde van zijn politieke carriere is. Die PVV moet groot genoeg zijn dat hij kan klagen genegeerd te worden bij de formatie, maar wel klein genoeg dat het niet opvalt dat hij absoluut niet wil regeren, laat staan premier worden.
Dat gedoogkabinet getuigde ook al van de realiteitszin van Wilders. Wat daaraan ook opvalt is dat hij muppets heeft uitgezocht die suf genoeg zijn om te accepteren dat ze geen echt mooie baantjes krijgen.
Wilders doet precies alles goed. Die gaat echt z'n pensioen wel halen zo, terwijl hij wel lekker alles kan zeggen wat hij vindt. Dat laatste zouden wel meer politici willen, echter, die zitten vaak gekneveld in één of andere fractiediscipline.....
Daarbij zorgt hij er voor dat een deel van de Nederlanders zich gehoord en gezien voelt. Het is eigenlijk een artiest. Ze verbeteren niets voor je, maar je voelt je er wel beter door.
Nou het theatergehalte is wellicht toegenomen, maar ik vind het steeds ingewikkelder worden om een juiste keuze te maken.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Herkenbaar, en na ieder debat weet ik het nog minder...
Maar ik moet in elk geval wel stemmen om te voorkomen dat mijn stem naar een Wappie als Baudet gaat.
Maar ik moet in elk geval wel stemmen om te voorkomen dat mijn stem naar een Wappie als Baudet gaat.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Ik zit nu, 3 maart 2021, 7:26 naar Baudet te luisteren die mee presenteert bij WNL. Ik begrijp dat er geen klimaatprobleem is, dat de wereld de afgelopen 30 jaar 15% groener is geworden door de CO2 uitstoot, dat er geen tekort is aan fossiele brandstoffen, dat de zeespiegel niet stijgt. Dit wordt ondersteund door een door hem uitgenodigde geoloog die verklaard dat wetenschappelijke consensus een rekkelijk begrip is en dat wetenschap bestaat bij de gratie van het oneens zijn met elkaar en dat klimaat gebruikt wordt fondsen te werven.
Iedere invloed van de mens op milieu en klimaat wordt ontkend waarna Baudet het tussenliggende journaal aankondigt als een blokje fakenews.
Met milieu toch wel hoog op mijn prioriteiten lijstje gaat FvB het bij mij niet worden.
Iedere invloed van de mens op milieu en klimaat wordt ontkend waarna Baudet het tussenliggende journaal aankondigt als een blokje fakenews.
Met milieu toch wel hoog op mijn prioriteiten lijstje gaat FvB het bij mij niet worden.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gisteren op radio 1 werd het Baudet wat lastiger gemaak door Sven Kockelmann
https://www.nporadio1.nl/gemist/2021-03-02
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
Ik heb het ook gezien. Ook zei hij dat corona een stevige griep is, terwijl we weten dat mensen heel lang op de ic liggen, veel zwaardere klachten hebben en dat 10% van iedereen die corona heeft gehad langdurig klachten blijft houden.Mullog schreef: ↑03 mar 2021 07:35 Ik zit nu, 3 maart 2021, 7:26 naar Baudet te luisteren die mee presenteert bij WNL. Ik begrijp dat er geen klimaatprobleem is, dat de wereld de afgelopen 30 jaar 15% groener is geworden door de CO2 uitstoot, dat er geen tekort is aan fossiele brandstoffen, dat de zeespiegel niet stijgt. Dit wordt ondersteund door een door hem uitgenodigde geoloog die verklaard dat wetenschappelijke consensus een rekkelijk begrip is en dat wetenschap bestaat bij de gratie van het oneens zijn met elkaar en dat klimaat gebruikt wordt fondsen te werven.
Op een gegeven moment kun je binnen de wetenschap iets niet meer verklaren of er bestaat twijfel over iets. Dat betekent niet dat de bovenliggende lagen twijfelachtig zijn. Die zijn goed verklaarbaar en met modellen kunnen we correcte berekeningen uitvoeren. Zo kunnen we niet exact het ontstaan van het heelal verklaren maar we kunnen wel exact de banen van planeten beschrijven. Het is nonsens om daaraan te twijfelen.
Inderdaad, waarbij hij ook nog eens vergeet dat corona nog veel heftiger zou huis houden als we (net als bij griep) geen maatregelen zouden nemen, de "preventie paradox" . Merkwaardig genoeg " weet" Baudet dat er medicijnen bestaan die we niet toepassen. Het probleem is daarmee weggeredeneerd.lanier schreef: ↑03 mar 2021 08:54 Ik heb het ook gezien. Ook zei hij dat corona een stevige griep is, terwijl we weten dat mensen heel lang op de ic liggen, veel zwaardere klachten hebben en dat 10% van iedereen die corona heeft gehad langdurig klachten blijft houden.
Op een gegeven moment kun je binnen de wetenschap iets niet meer verklaren of er bestaat twijfel over iets. Dat betekent niet dat de bovenliggende lagen twijfelachtig zijn. Die zijn goed verklaarbaar en met modellen kunnen we correcte berekeningen uitvoeren. Zo kunnen we niet exact het ontstaan van het heelal verklaren maar we kunnen wel exact de banen van planeten beschrijven. Het is nonsens om daaraan te twijfelen.
Ik weet niet of Baudet het bewust doet, of zelf ook gelooft in wat hij roept. Het is blijkbaar heel lastig om wetenschappelijke feiten te onderscheiden van vermoedens en meningen. Dat is begrijpelijk voor een deel van zijn kiezers, maar als zelfbenoemde intellectueel zou Baudet dit toch wel moeten kunnen. Bij corona maakt hij precies diezelfde denkfout als bij het klimaat.
Onzekerheden over de exacte impact van de mens op het klimaat of onzekerheid in het modelleren van effecten, betekent niet dat er dus ook onzekerheid over het bestaan van een klimaatverandering zou bestaan.
Het is tegenwoordig heel makkelijk om je eigen gewenste " feiten" op internet bij elkaar te sprokkelen en Baudet kiest gewoon datgene dat prettig klinkt: de problemen bestaan gewoon niet. Wanneer je hem gelooft, zit je bijna vanzelf in de complotwereld, want alle nare maatregelen van andere partijen moeten dan wel een ander doel hebben dan deze problemen oplossen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Niet ter verdediging van FvD (heb ik niet op gestemd, deze keer) maar milieu en klimaat zijn twee verschillende zaken. Ze hebben wellicht raakvlakken, maar je hoeft als milieu-activist absoluut niet mee te gaan in de klimaat-hysterie, en omgekeerd zie ik onder de klimaat-activisten weinig interesse in de natuur.Met milieu toch wel hoog op mijn prioriteiten lijstje gaat FvB het bij mij niet worden.
Als milieu-activist van de oude stempel beschouw ik windmolens een ramp: enorme hoeveelheden gewapend beton die tot wel 10 meter diep voor duizenden jaren in ons landschap worden verankerd, met grote hoeveelheden kunststof (de wieken), zware metalen (de dynamo's) en toxisch gas (ter smering van de dynamo), om over het laagfrequente geluidsoverlast en de neergeslagen vogels nog maar te zwijgen.
Zonnepanelen die door een brand worden beschadigd, verspreiden enorme hoeveelheden glasscherven in de wijde omgeving, waar slechts een fractie van kan worden opgeruimd.
Het grootste probleem van dit moment is niet zeespiegelstijging of opwarming van de aarde maar de toenemende hoeveelheden plastic in de natuur en, als microplastic, in mens en dier. Maar daar hoor je de Extinction Rebellion activisten nooit over. Daarvoor moet je juist aan de andere kant van het politieke spectrum zijn, aangezien men zich daar zorgen maakt over de endocriene en hormonale verstoring die deze stoffen veroorzaken, vooral aan het tegenwoordig zo gehate mannelijk geslacht.
Nihil est sine ratio.