Precies! Van grote stroomstoring Zuid-Europa is ook nog geen sluitend bewijs van.
Rusland en Oekraïne
Moderator: Moderators
Re: Rusland en Oekraïne
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
.
Je hebt gelijk.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Ik hanteerde een grote "STEL".
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Een netbeheerder in Portugal denkt dat het een niet veel voorkomend verschijnsel is geweest, nl. temperatuurverschillen op een internationale connectie, zeg maar een stroomsnelweg. Er zou daardoor oscillatie zijn ontstaan, dan schakelt een en ander af, want het systeem zou er niet tegen kunnen. Gemeld door de BBC. Zoiets heeft vroeger (rond 2004) ook plaatsgevonden met Italië en Zwitserland.
Berichtje wat nauwkeuriger:
EU zei eerder al:
Dus jammer maar 'niet rampig'. Lieve Russen, lieve Russen, aai aai...

Áls dat allemaal klopt, dan is het best een goeie 'wakeup call' voor wat Russen heel wellicht kúnnen.
Berichtje wat nauwkeuriger:
https://www.nu.nl/buitenland/6354064/st ... panje.htmlDe grote stroomstoring in Spanje, Portugal en Frankrijk komt volgens de Portugese netbeheerder Redes Energéticas Nacionais door "extreme temperatuurverschillen in Spanje". Spanje en Portugal hopen dat de elektriciteit het maandagavond weer doet.
EU zei eerder al:
https://www.theguardian.com/world/live/ ... ve-updatesEuropean Council president rules out cyber-attack but Portuguese grid operator says it does not know when situation will be normalised
Dus jammer maar 'niet rampig'. Lieve Russen, lieve Russen, aai aai...
Áls dat allemaal klopt, dan is het best een goeie 'wakeup call' voor wat Russen heel wellicht kúnnen.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
En ook ... KASSA!!! ... €269,00 , wakeup call voor de handelaren in noodpakketten:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
.
.
https://www.france24.com/en/video/20250 ... -day-truce
War in Ukraine: Putin orders unexpected 3-day truce
Issued on: 28/04/2025 - 17:16
Modified: 28/04/2025 - 17:57
Zouden de Russen dan toch een eind aan die oorlog willen maken??The announcement came as the United States scaled up efforts to broker an end to the three-year conflict, warning this week would be "critical" for determining whether peace was possible. (..)
Om een tijdje bij te komen wel. Daarom wordt er überhaupt gepraat.
Ja, na al het verraderlijke dat we nu wel van de Russen hebben gezien in Ukraine en hoe het Westen probeert een draak van zichzelf te maken met die Amerikaan: eigenlijk liever niet meer zo constructief doen, hoewel ik gek op vrede ben hoor.
(...) https://www.telegraaf.nl/nieuws/7128242 ... n-hersenen
Waarschuwing: gruwelijke details
Wat moeten we ermee?B.S. schreef: ↑30 apr 2025 15:22 (...) https://www.telegraaf.nl/nieuws/7128242 ... n-hersenen
Russische leiders zijn vaak onmensen gebleken, dus niets nieuws. Misschien nu wat wreder. Maar het wil niet deugen. Wordt extreem sterk, Europa!!
Dat ligt moeilijk. Nederland bijvoorbeeld zou volgens premier...oh nee sorry, Navo Secretaris-Generaal Mark Rutte vijftien miljard meer aan defensie moeten uitgeven dan het nu van plan is. Maar dat geld is er niet, want dan moet er drastisch in de sociale uitgaven gesnoeid gaan worden en dat ligt heel gevoelig.
De koning mag dan wel een tot de tanden bewapend Koninkrijk willen, wat willen zijn onderdanen - afschaffing Toelslagen bijvoorbeeld...? En ook pan-Europese schulden maken...?
De koning mag dan wel een tot de tanden bewapend Koninkrijk willen, wat willen zijn onderdanen - afschaffing Toelslagen bijvoorbeeld...? En ook pan-Europese schulden maken...?
Of je past de begrotingregels aan.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Volgens mij is er nu geen willen meer. Door heer Poetin en Trump is het moeten geworden. En dat geldt dan in Europees verband (m.u.v Hongarije die er wat mij betreft uitgeknikkerd wordt).B.S. schreef: ↑30 apr 2025 17:41 Dat ligt moeilijk. Nederland bijvoorbeeld zou volgens premier...oh nee sorry, Navo Secretaris-Generaal Mark Rutte vijftien miljard meer aan defensie moeten uitgeven dan het nu van plan is. Maar dat geld is er niet, want dan moet er drastisch in de sociale uitgaven gesnoeid gaan worden en dat ligt heel gevoelig.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat kan Bonjour, maar dan leg je de pijn bij een toekomstig kabinet, misschien wel één met 'progressieve' partijen...