Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Covid-19

Bericht door gerard_m »

elle schreef: 12 feb 2022 22:09
gerard_m schreef: 12 feb 2022 11:51
Dit is echt selectief shoppen:
Ivermectine en HCQ van Pharma promoten, maar vaccins (die ook goedkoop zijn) zijn fout want ze komen van Pharma.
Zoals ik al aangaf heb ik geen persoonlijke belangen
Ook zonder belangen kun je selectief shoppen omdat je je eigen overtuiging bevestigd wil zien.

Van vaccins is overduidelijk aangetoond dat ze mensen uit het ziekenhuis houden. Van HQC en Ivermectine is dat zeer discutabel.
Zo wantrouwend als je tegenover vaccins staat, zo positief sta je tegenover deze medicijnen.
Waar het van begin af aan om ging was om mensen zoveel mogelijk uit het ziekenhuis te houden.
Als deze twee middelen daar aan kunnen bijdragen, waarom niet? Denk ik dan.
Maar bij vaccins denk je dat dan weer niet.

De beste zorg is het voorkomen van ernstige ziekte i.p.v. ingrijpen als het (bijna) zo ver is.
Ten overvloede wijs ik je er nog even op dat ook gevaccineerde mensen regelmatig met corona in het ziekenhuis worden opgenomen..
Die zouden dus ook baat kunnen hebben bij deze pillen.

We doen ''samen'' toch alles om ''de zorg te ontlasten?''
Als de medicijnen aantoonbaar zouden werken, zouden ze ook gebruikt worden.
Er is geen enkele reden waarom dat niet zo zou zijn.
Andere goedkope medicijnen worden immers ook gewoon gebruikt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Lekkere bron voor als je voortaan niets of niemand meer wilt vertrouwen (behalve Trump vermoedelijk):
  • Het regime van Biden is racistisch.
  • CNN is een fake nieuwe verspreider.
  • Big Pharma zal ondergaan zoals de Tabkasindustrie.
  • Biden is een "insane" oorlog tegen het Amerikaanse volk begonnen.
  • Vaccins produceren nul-antistoffen tegen omikron en zijn waardeloos.
  • Fauci verbiedt werkende behandeling voor de winst van BigPharma.
  • De Capitool bestorming werd geregisseerd door Antifa.
  • Het coronavirus is de grootste hoax uit de geschiedenis.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Voor wie belangstelling heeft in Poul Thorsen.

Samengevat. Paul Thorsen wordt verdacht van oplichting betreffende onderzoeksgelden.

Hij was de vierde auteur van zeven van de deense studie. Die studie wordt nu door anti-vaccers onder vuur genomen.

Geen enkele studie waar Paul Thorsen de eerste of senior auteur was, is onder vuur gekomen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

appelfflap schreef: 13 feb 2022 09:44 ...
neen, een onderzoek op 600 000 kinderen legt enkel mee gewicht in de schaal
het probleem zit 'm in het besluit. komt dat niet overeen met de eigen overtuiging is het onderzoek uiteraard frauduleus

tegen zelfbedrog helpt weinig
bv. de producent van pakweg ivermectine heeft het beste voor met de mensheid en de producent vh vaccin is een pure meedogenloze geldwolf die enkel wil verdienen
Vandaar ook mijn " :lol: " bij de reactie van elle. Het heeft een hoog Monty Python gehalte, de gehanteerde logica.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Trajecto

Bericht door Trajecto »

Gerard R. schreef: 11 feb 2022 13:10 Ik denk dat veel mensen denken dat er verschil is tussen chemische stofjes injecteren en/of innemen via de maag.
Via de ingewanden gaat het wat langzamer, nou ja..
Vaccins doen het ietsje anders dan die pillen, maar het is allemaal rommel om iets gevaarlijks voor sommigen te bestrijden.
Ik snap die discussie nooit zo.
Simpelweg injecteren van een stof gelijkstellen aan via de maag innemen behalve een verschil van tijdsduur lijkt me wat te gemakkelijk.
De maagsappen kunnen bepaalde uitwerking hebben die wel of juist niet gewenst zijn in een concreet geval.
Nulla aetas ad discendum sera
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Mijn coronaquarantaine zit erop. Ik had een lichte kriebel in de keel en moest af en toe niezen. Dankzij 2x vaccineren en de booster heb ik er nauwelijks last van gehad. Vanwege mijn ziekte was het even spannend maar omikron is minder erg dan de delta-variant. Aangezien wij schoolgaande kinderen hebben was er eigenlijk geen ontkomen aan. Mijn vrouw is nu ziek maar heeft ook nauwelijks klachten. Ik sprak een buurman verderop die de delta-variant heeft gehad en 7 weken ziek is geweest. Sportieve 40-er zonder overgewicht. Maar kon na die 7 weken nauwelijks met de hond een rondje lopen. Heeft wel even geduurd voordat die er bovenop was.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@ Lanier: fijn dat het zo mild is verlopen.

De samenleving gaat open en heel veel mensen krijgen de ziekte nu mild. Wat een verschil met een jaar geleden, toen we thuis zaten met een avondklok en de alfa en deltavarianten nog niet eens hadden. Leve de vaccins...
holog
Diehard

Bericht door holog »

gerard_m schreef: 14 feb 2022 20:01 @ Lanier: fijn dat het zo mild is verlopen.

De samenleving gaat open en heel veel mensen krijgen de ziekte nu mild. Wat een verschil met een jaar geleden, toen we thuis zaten met een avondklok en de alfa en deltavarianten nog niet eens hadden. Leve de vaccins...
jaaaaa.............lang leve onze wonderbaarlijke biotechnologie in het algemeen en wat voor niet te onderschatten mogelijkheden het ons bied voor de uitdagingen waar we voor staan - lets replanet !
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

holog schreef: 15 feb 2022 12:56 jaaaaa.............lang leve onze wonderbaarlijke biotechnologie in het algemeen en wat voor niet te onderschatten mogelijkheden het ons bied voor de uitdagingen waar we voor staan - lets replanet !
yep
onlangs gelezen dat omikron qua ziekte vergelijkbaar is met het origineel uit wuhan
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik kijk nu net naar een verslag over de verpleegtehuizen in de beginperiode van corona. Daar zijn echt ontzettend veel mensen gestorven aan corona. Mijn vader is vrijwilliger in een verpleegtehuis in mijn woonplaats. Voornamelijk even een praatje maken met de bewoners. Op zijn afdeling zijn 18 van de 20 bejaarden overleden aan corona. Natuurlijk overlijden er altijd mensen in een verzorgingstehuis, zelfs aan een griepje. Maar zo'n aantal is ongekend in een paar weken tijd. Nog nooit heeft er zoiets plaatsgevonden.
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

Nu al een bestseller:
''Het Coronabedrog'' , geschreven door Thierry Baudet.

Kennelijk zijn veel mensen benieuwd naar de inhoud van dit boek.
Het staat niet alleen in de top 10 maar zelfs op nummer 1 van de officiele lijst van best verkochte boeken!
In Het Coronabedrog ontrafelt Thierry Baudet stuk voor stuk de mythes die Nederland - en de wereld - al twee jaar in een wurggreep houden. Hoe gingen we van een vrije, open samenleving naar een land van lockdowns, steeds verdergaande controlemechanismes, QR-codes en vaccinatiedwang? Wat verklaart de synchroniciteit waarmee dit alles vrijwel overal op aarde op dezelfde manier wordt uitgerold?

Thierry Baudet (1983) schreef essays, romans, politieke filosofie en een inleiding in de klassieke muziek. Hij is oprichter en partijleider van Forum voor Democratie en zowel binnen Nederland als internationaal één van de leidende stemmen voor de vrijheid en tegen de machtsgreep van globalistische oikofoben.

https://www.debestseller60.nl/
Non sum qualis eram
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Een relatief kleine, maar zeer trouwe aanhang zal zeker dit boek kopen.
Zo verdient Baudet een leuk zakcentje bij aan de coronacrisis.

Ik vermoed dat zijn boek niet beschrijft dat Baudet zelf pleitte voor een zeer strenge lockdown.
Ook het hoofdstuk "Mijn steun aan dictator Poetin" is vast weggelaten.
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

elle schreef: 10 mar 2022 10:11 Nu al een bestseller:
''Het Coronabedrog'' , geschreven door Thierry Baudet.

Kennelijk zijn veel mensen benieuwd naar de inhoud van dit boek.
Het staat niet alleen in de top 10 maar zelfs op nummer 1 van de officiele lijst van best verkochte boeken!
In Het Coronabedrog ontrafelt Thierry Baudet stuk voor stuk de mythes die Nederland - en de wereld - al twee jaar in een wurggreep houden. Hoe gingen we van een vrije, open samenleving naar een land van lockdowns, steeds verdergaande controlemechanismes, QR-codes en vaccinatiedwang? Wat verklaart de synchroniciteit waarmee dit alles vrijwel overal op aarde op dezelfde manier wordt uitgerold?

Thierry Baudet (1983) schreef essays, romans, politieke filosofie en een inleiding in de klassieke muziek. Hij is oprichter en partijleider van Forum voor Democratie en zowel binnen Nederland als internationaal één van de leidende stemmen voor de vrijheid en tegen de machtsgreep van globalistische oikofoben.

https://www.debestseller60.nl/
Wat is precies je punt?

De Bijbel is ook een bestseller. Wanneer we ook hier jouw woorden zouden volgen, zijn kennelijk veel mensen benieuwd naar de inhoud van dit sprookjesboek. Nou en? Is de Bijbel daardoor ineens een goed boek? Ik dacht het niet. Er is van de inhoud van de Bijbel dikwijls geen chocola te maken. Doorgaans zijn alleen gelovigen geïnteresseerd in dit boek. Het ligt er dik bovenop dat dit ook voor het boek van Baudet geldt. Veelal gelovigen die op zoek zijn naar bevestiging zullen zijn boek hebben aangeschaft.

Er zijn overigens geen duidelijke criteria om te bepalen bij welke verkoopaantallen een boek nu precies de titel bestseller mag ontvangen. Dit hangt vaak ook af van de verkoopresultaten van het overige actuele aanbod. Sommige uitgevers in Nederland gaan daarom bij een verkoop van 25.000 exemplaren al van een bestseller uit, anderen op enig moment pas bij 50.000. Maar stel dat in het geval van Baudets boek er zelfs al 100.000 exemplaren over de toonbank zijn gegaan? Kijken we vervolgens naar zijn electoraat, dan hebben nu ongeveer alle volgelingen Baudets coronabijbeltje in huis. Misschien is dat inderdaad een felicitatie waard. Dus bij deze...
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Ook felicitaties van mij. Een bestseller produceren over covid-19 wanneer bijna niemand daar meer aandacht aan schenkt omdat de wereldgebeurtenissen het allang overschaduwd hebben is een prestatie. Moge de antivaccers er het hele jaar nog vlijtig op oefenen en erover discussiëren. Dan hoeven we ons even niet bezig te houden met de volgende complottheorie over machtsgrepen.
Born OK the first time
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Rereformed schreef: 10 mar 2022 18:40 Ook felicitaties van mij. Een bestseller produceren over covid-19 wanneer bijna niemand daar meer aandacht aan schenkt omdat de wereldgebeurtenissen het allang overschaduwd hebben is een prestatie. Moge de antivaccers er het hele jaar nog vlijtig op oefenen en erover discussiëren. Dan hoeven we ons even niet bezig te houden met de volgende complottheorie over machtsgrepen.
In het gedachtegoed van Baudet is corona slechts een hoofdstuk in iets groters waar ook de beeldvorming over de oorlog van Poetin onderdeel van is. Een wereldwijde samenzwering die bedoeld is om ons te manipuleren. Eerder was vooral Bill Gates of "de cabal" de vermeende dader, tegenwoordig is dat meestal Klaus Schwab. Degene die ons probeert te redden was (naast Baudet) Trump en is inmiddels Poetin. Los van de wisselingen van daders en good guys, is er niets verandert.

(corona is in deze visie onschuldig en vaccins zijn slecht. Pijnlijke feiten zijn dat Trump ondanks zijn retoriek het vaccinatieprogramma in de VS heeft opgezet en Poetin zelf doodsbang was voor corona).

Wellicht verklaart dit de populariteit van het boek ook wel. Met het verdwijnen van de coronamaatregelen dreigt het leven van Wakkere Strijders doelloos te worden. De demonstraties en fakkeltochten voor onze vrijheid gaan dan ook gewoon door.
Plaats reactie