Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 04 mar 2025 17:09 Zelensky is om, op de knieën https://x.com/ZelenskyyUa/status/189694 ... tijl.nl%2F
Hoezo op de knieën?
Zelensky schreef:
My team and I stand ready to work under President Trump’s
strong leadership to get a peace that lasts.

We are ready to work fast to end the war, and the first stages could be the release of prisoners and truce in the sky — ban on missiles, long-ranged drones, bombs on energy and other civilian infrastructure — and truce in the sea immediately, if Russia will do the same.

Our meeting in Washington, at the White House on Friday, did not go the way it was supposed to be. It is regrettable that it happened this way. It is time to make things right. We would like future cooperation and communication to be constructive.
Zelensky als groots staatman die het hoofd koel houdt!
Hij speelt nog steeds de rol van zijn leven ... en met verve! =D>
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 04 mar 2025 18:33 ...
De man heeft geen keus.

Zonder steun van de VS komt Oekraïense luchtafweer snel in problemen

De grote vraag is of het nieuwe filiaal van het Kremlin niet gewoon opzettelijk een excuus gecreëerd heeft om Oekraïne te laten vallen als een baksteen en dat het gewoon niet meer uitmaakt door welke hoepels gesprongen wordt.

Ik begrijp dat het besluit van Trump om alles stop te zetten illegaal is. Dat hij de bevoegdheid niet heeft om deze afspraken van Biden te blokkeren. Maar alleen senaat (of congres, een van de twee, ik weet zo gauw niet welke) kan de blokkade van Trump ongedaan maken. Dat gaat dus niet gebeuren.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mullog schreef: 04 mar 2025 18:49
De man heeft geen keus.

De grote vraag is of het nieuwe filiaal van het Kremlin niet gewoon opzettelijk een excuus gecreëerd heeft om Oekraïne te laten vallen als een baksteen en dat het gewoon niet meer uitmaakt door welke hoepels gesprongen wordt.

Ik begrijp dat het besluit van Trump om alles stop te zetten illegaal is. Dat hij de bevoegdheid niet heeft om deze afspraken van Biden te blokkeren. Maar alleen senaat (of congres, een van de twee, ik weet zo gauw niet welke) kan de blokkade van Trump ongedaan maken. Dat gaat dus niet gebeuren.
Je stelt enerzijds dat het niets uitmaakt hoe Zelensky reageert, en anderzijds
dat hij geen keus heeft. Als het niets uitmaakt, dan heeft hij toch juist alle keus?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 04 mar 2025 18:32 Zo komen we nog ergens! De EU van plan €800 miljard aan defensie uit te geven! :o

Lees de commentaren die mensen geven op deze video! Europa schijnt meteen in een euforische stemming te zijn wat dit besluit betreft.
Het is een prima voornemen en een forse stap in de goede richting, maar.. er zijn wat haken en ogen.
Waar komt het geld bv. vandaan? Hoewel de EU rijk genoeg is, vormt dit toch een aardige last.
Ik neem aan voor de lidstaten, dus de burger. En we zien nu dagelijks wat de burger bv. in de VS vermag.... :shock:

Het is zo jammer, dat voordat dit geld wordt omgezet in hardware en militair-strategische aktie we
wel een paar jaar verder zijn en deze traagheid is niet zomaar in te lopen.
Dus ik zie dit vooral als een verzekering tegen toekomstige Russische of....?? :roll: avonturendrang.
Ukraine zal er nu niet al te veel aan hebben.

Niettemin prima voorzover ik in al mijn eenvoud kan overzien.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 04 mar 2025 17:43
dikkemick schreef: 04 mar 2025 17:18
B.S. schreef: 04 mar 2025 17:09 Zelensky is om, op de knieën https://x.com/ZelenskyyUa/status/189694 ... tijl.nl%2F
Maar wederom hangt het volledig.af van de grillen van Trump.
Maar wat hij (Hij?) ook mag besluiten: Afstand nemen van die man! Zo snel mogelijk! Wachten op een fatsoenlijke president.
Ja, en wereldwijd!! Dit is heel eng. Hij gedraagt zich alsof de VS op het punt staat in elkaar te storten en hij pooiert er wat op los zoals het een Zonnekoning betaamt.
Er is wel een nooit meer af te betalen enorme staatsschuld, de rente daarover is onbetaalbaar als de wereld hun T-bond niet meer zou kopen of zou wegdoen (leningen), maar dit gaat wel extreem ver. Dit maakt de VS niet groot, integendeel. Een groot geallieerde van de VS, Canada, heeft zich extreem fel uitgelaten. China zegt tot het eind te zullen vechten tegen dit beleid. En de Trump sancties schaden zowel de VS als landen onder sanctie want iedereen retallieert. Resultaat grofweg nul. Veel inflatie. En veel schade. Het gaat nu van kwaad tot erger.
En wat blijkt?
https://www.bnr.nl/nieuws/columns-opini ... -niet-niks
Aanvankelijk werd voor het eerste kwartaal van dit jaar nog een economische groei van bijna 4 procent in de Verenigde Staten verwacht. Maar die verwachting is volledig omgeslagen: inmiddels zien economen juist een krimp van bijna 3 procent. ‘Dat is een verschuiving van maar liefst zeven procentpunt, en dat is zeker niet niks’, zegt macro-econoom Edin Mujagic.
Wie weet wat Trump drijft... maar hij gaat er wel ver mee...
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 04 mar 2025 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zelenski was acteur en hopelijk een goede. Wat ik heb begrepen is hij inmiddels op de knieën gegaan voor Trump.

Uitstekend! Maak gebruik van je acteer kwaliteiten en laat Trump in de waan dat je het allemaal meent. Kruip maar, likken, smeer stroop maar doe het met gekruiste vingers.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ja, en doe dan ook maar een Europese vorm van Starlink.
Dan kan Musk afsluiten wat hij wil voor Ukraine, dat heeft dan geen zin meer.

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1056 ... erdubbelen
Nu Europa steeds meer op eigen benen moet staan, klimt een Europees alternatief op het satellietcommunicatiesysteem voor het Amerikaanse Starlink uit het dal. Het Franse bedrijf Eutelsat staat vol in de schijnwerpers van beleggers de afgelopen dagen. Het aandeel is alleen vandaag al met bijna 80 procent gestegen, naar ruim 3,60 per stuk.
Wat een aktiviteiten allemaal... 8*)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 04 mar 2025 22:01 Ja, en doe dan ook maar een Europese vorm van Starlink.
Dan kan Musk afsluiten wat hij wil voor Ukraine, dat heeft dan geen zin meer.

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1056 ... erdubbelen
Nu Europa steeds meer op eigen benen moet staan, klimt een Europees alternatief op het satellietcommunicatiesysteem voor het Amerikaanse Starlink uit het dal. Het Franse bedrijf Eutelsat staat vol in de schijnwerpers van beleggers de afgelopen dagen. Het aandeel is alleen vandaag al met bijna 80 procent gestegen, naar ruim 3,60 per stuk.
Wat een aktiviteiten allemaal... 8*)
Het wrange is dat zowel Musk als Trump waarschijnlijk meteen Eutelsat aandelen kopen ... :wink:
... maar een kleinigheidje houd je toch!

Vergeet niet dat de Zweden al langer aan de weg timmeren op dat gebied!
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 04 mar 2025 18:58
De man heeft geen keus.

dat hij geen keus heeft. Als het niets uitmaakt, dan heeft hij toch juist alle keus?
Zo kun je er ook naar kijken.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mullog schreef: 05 mar 2025 07:54
HierEnNu schreef: 04 mar 2025 18:58
De man heeft geen keus.

Zo kun je er ook naar kijken.
Tsja.. het 'beleid' in onze wereld komt tegenwoordig van veroordeelde Maffiosi misdadigers. En wie doet ze wat...?
Of dit een hellend vlak is hier met dat soort verraders...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Misschien komt het nog eens goed en komt er een vrede na de Russische barbarij met 'MAGA meneer Trump' die 'lieve meneer Putin' wel eens even vrede wil laten accepteren. Putin ziet dat overigens allemaal precies andersom. Hij wil met vriend Xi Jinping dat de VS nl. een toontje lager dan vroeger zingt in een multipolaire wereld.
Op dit moment heeft Trump in ieder geval al twee keiharden knallen voor zijn raap gehad.
Tijdens deze uiterst delicate periode van pogingen tot vrede heeft Ukraine al twee nachten gevuld met drones en explosies ervaren.
Zal misschien wel worden gezien als 'een vuiltje' maar ik zou er als Ukrainer zwaar van door het lint kunnen gaan, stel ik me maar zo voor.
24 uur leugenaar Trump heeft gewoon een paar dagen niets te vertellen. Kijken hoe het volgende week gaat.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het wordt nu de hoogste tijd dat de planeet aarde niet geregeerd wordt door 3 of 4 despoten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 08 mar 2025 13:41 Het wordt nu de hoogste tijd dat de planeet aarde niet geregeerd wordt door 3 of 4 despoten.
Vroeger (nu?) of later (dan?) gaat dat natuurlijk fout.
Moet je je voorstellen... hier en daar een Hitler of een ... vul maar in.
En zo'n typ evt. met een paar anderen willen dan de hele wereld even omturnen of in de fik steken alsof het hullie gezin of familie is..

Maar wacht... die hébben we al :shock:
Ik voel me weer een beetje niet goed... #-o

Maar goed, die drone-aanvallen op Ukraine door de Russen zeggen volgens mij, dat ze eigenlijk helemaal geen duurzame vrede willen. Wát Trump ook slijmt en verlinkt.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Dit is nou niet het diepste (door-)denken Dikkemick.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 08 mar 2025 16:25 Dit is nou niet het diepste (door-)denken Dikkemick.
Nee, dit is een emotionele oproep/wens
Einstein/Mick
Plaats reactie