Gelukkig bestaan er dus ook echte feitelijke experimenten , anders konden we zelfs niet uittesten wat nu eigenlijk wel werkt .( en kon je ook niet beginnen je ontwerpen en prototypes te verbeteren door vallen en opstaan ) .... Die zijn tot nu toe de "beste" methodes gebleken om echte kennis te verwerven en de gedachten-experimenten , modellen en constructies uit te filteren op hun werkelijke doeltreffendheid in de fysische ( ongeschapen ) realiteiten .waar ook deze ( voorafgaandelijk in vorige berichtend ) voorgestelde pragmatisch tewerk gaande god moet aan gehoorzamen ...En aangezien geen van die gedachtenexperimenten echt bewezen kunnen worden, nemen we gewoon de beste aan voor waar.
God simuleert zichzelf ( of beter simuleert ( nogal omslachtig met een duif en een reine maagd voor de gewone sprookjesluisteraar ) zijn zoon jesus )Een G-d die met zijn simulatie meelijdt als ''goedmakertje''
"Dat is eigenlijk hetzelfde als zeggen ; god denkt zichzelf ( Berkeley ) ....
Ik dacht te hebben begtrepen dat een "aanwijzing "dat god bestaat, juist bestond uit het denken van de mens
"Ik ben een god in het diepst van lmijn gedachten ?" ( Willem kloos )
Denkt god zichzelf en denkt hij de mens of is het omgekeerd
Denkt de mens zichzelf ( cogito van descartes ) als hij bewust is en vervolgens ook god ?
( in modern jargon : zijn zowel het " ik " als ' god " mogelijks modulaire referentie en cybernetische afstel en stuur programmaatje 's : ? Evolutionair of als epifenomeen onstaan , in het grootste neuraal netwerk dat men kent ; de menselijke " gees" = een emanatie (hoofd product -) van de hersenen .....
De andere aanwijzing is uiteraard de bijbelse openbaring , maar ik aanvaard heilige schriften niet als legitiem en bij consensus , en zoals je onderhand wel goed genoeg weet .om redenen van cirkelredenaties ...