bad_religion schreef:1- De boom van goed en kwaad, waar kwam het kwaad dan vandaan ?
eef schreef:
Zoals je waarscheinlijk weet werd de duivel uit de hemel gekickt. Hij ging naar de aarde. Daar komt het kwaad van daan. De bron van al het kwaad is de duivel. Hij zat in de slang op aarde.Goed en kwaad is er altijd al geweest anders hoefde de duivel niet uit de hemel weg.
Nee, je mist weer dat ene puntje, de boom van goed en kwaad stond in het paradijs en de duivel heeft alleen de mensen verleid. God heeft de wereld geschapen inclusief die boom van goed en KWAAD, dus de duivel heeft alleen de mens verleid, maar god heeft kennelijk het kwade geschapen......
De christelijke doctrines zeggen dat de duivel de oorzaak is van alle kwaad, maar als je de bijbel eens goed zo lezen, vooral Genisis, zie je dat de duivel alleen maar de verleiding is !!
bad_religion schreef:2 - Als god almachtig is en alwetend, dan weet hij toch dat de mens van die appel gaaat eten, dus, god torpedeert zijn schepping moedwillig ? En geeft ons de schuld ?
eef schreef:
Dit is een vraag waar ik geen antwoord op weet. Ik kan niet alles bevatte. God weet alles dus waarom zou je bidden? omdat hij dan miss zijn plan veranders, kijk maar bij jona, maar hij weet toch alles dan weet hij toch ook al dat hij zn plan gaat verandere...
Daar ko ik niet uit en als jij een christen vind die er wel uit komt dan zou ik dat erg graag willen weten...
Een hiaat in de christelijke leer, zou het kunnen zijn dat god het niet kon verteren als hij na de schepping geheel overbodig zou zijn ?
Of zou god de mensen op deze manier willen manipuleren om de mens alles te laten doen voor vergiffenis van een gedeelte van gods schepping namelijk het kwaad, m.a.w. iemand moet leiden voor het kwaad, dan maar de mensen en hoe opvallend de mensenzoon.
bad_religion schreef:3 - En als wij zulke zondaars zijn, dan is god ook een zondaar, we zijn naar z'n evenbeeld geschapen ?
eef schreef:
in hoe verre zijn wij naar zijn evenbeeld geschapen...Hij heeft een vrije wil aan ons toegevoegd.
Wat zeg je nou, in Genisis staat overduidelijk dat wij naar gods evenbeeld geschapen zijn, god hoeft toch niet iets toe te voegen aan iets wat hij geschapen heeft, heeft god zelf dan geen vrije wil ?
bad_religion schreef:4 - Als god NIET wist of wij van de boom gingen eten, is hij dan almachtig, is hij dan god ?
eef schreef:Maar hij wist het wel.. Ik kan dit niet omvatten. in de bijbel staat geloof als een kind, een kind neemt wat er in de bijbel geschreven staat voer zoete koek en gaat er niet te diep over nadenken, nu kan je zeggen dat dat is odat er anders nix meer van klopt maar ik weet dat het is omdat onze hersens zijn grootheid niet kunnen omvatten, we kunnen niet alles snappen, Hij wist dat we alles willen verklaren maar hij wit ook dat wij als mensen daar de antwoorden niet op kunnen vinden. Eens zal ik het weten maar dan heb jij er niets meer aan..
Haha, een hiaat in de leer, waarom zo de bijbel = gods woord ons iets gaan onthullen waarvan god weet dat we het toch niet snappen ? Hoe kunnen christenen dan blind varen op de bijbel, waar is het christelijk geloof nu op gebaseerd ?
bad_religion schreef:5 - Waarom worden daarna de mensen veroordeelt, en in zonde geboren ?
eef schreef:
omdat, zoals ik al eerder heb gezegt, de mens een bewuste keus heeft gemaakt, adam en eva aten bewust van de boom. God had gezegt dat ze dat niet moesten doen.
Devious gaf een vergelijking met een kind en een snoepje. Allereerts zijn adam en eva geen kleine kinderen meer. En ik denk dat als het kind een beetje vrstand heeft, dat als je met nadruk tegen het kind zegt dat hij niet dat ene snoepje mag pakken omdat die giftig is dat het kind het ook niet doet. Zoiets zeg je niet met een vriendelijke toon namaleijk. Als het kind het toch doet is het kind gewaarschuwt. En een gewaarschuwt mens telt voor twee...
Ja, maar god bracht ons in verleiding door die boom te planten, dus god en satan hebben beide samengespannen tegen de mens, om de mens vervolgens te beschuldigen en een ziek spelletje te spelen ?
bad_religion schreef:6 - Wie heeft het kwaad geschapen ?????? ?
eef schreef:
De duivel is de oorzaak van al het kwaad. Ik weet niet wie de engelen geschapen heeft, maar waarscheinlijk God. Ik denk dat de engelen ook een vrije keus hebben. Maar daarvan weet ik niet veel af en ik kan ook nix met zekerheid zeggen, dit zou je aan iemand anders moeten vragen.
Nogmaal, god schept in zijn "perfecte" schepping een boom van goed en kwaad, dus god heeft het kwaad geschapen, anders was het de boom van goed en goed. En als je Genisis nog een keer goed zou lezen heeft satan de mensen alleen verleid,.
bad_religion schreef:7 - Is God een liefdevolle god als een bloedoffer moet worden gebracht in de vorm van zijn eigen zoon, of is hij niet almachtig en moet zelfs god de zonde afkopen ?
eef schreef:
God is alwetend, dus hij wist dat zijn zoon na drie dagen weer zou opstaan uit de dood. Hij wist ook dat sla Jezus niet aan het kruis zou sterven niemand meer tot God kon kmen en iedereen voor eeuwig was verloren. Dus dan was er de keus, zijn zoon voor drie dagen of de mensheid voor eeuwig. God zou de zonde af kunnen kopen, door liefde. Maar God is niet alleen liefde hij is ook rechtvaardig. Die zonde zijn gedaan en Jezus heeft er voor geboed. Het is een mengeling van rechtvaardigheid en van liefde
Rechtvaardigheid en liefde ? God schept het kwaad, laat satan de mens verleiden, en in z'n privé oorlogje met satan moet jezus als bloedoffer dienen, en zijn wij medeschuldig?
bad_religion schreef:8 - En waarom moet god zonde afkopen, een almachtige die iets moet ?
eef schreef:
Ik zie het niet als afkoping, meer als aflossen. Als de zonde niet werde vergeve zou er niemand in e hemel komen. Iemand moest zorgen dat die zonde werden vergeven. Dit heeft Jezus dus gedaan.
De almachtige kan dus niet vergeven, hij moet bloed zien ?
bad_religion schreef:9 - Of moet god zijn eigen geschapen zonde afkopen, maar van wie ?
eef schreef:
Zoals ik al zei zie ik het niet als afkoepn, en ik zie het ook niet zo dat God de zonde geschapen heeft, want het was een mens die zondigde niet God. God plante een boom, nix fout aan, hij heeft tege de mens gezegt dat ze er niet van mogen eten, vol liefde, de mens heeft er toch van gegeten. Dus ik kan jou vraag niet beantwoorden omdat God de zonde niet geschapen heeft en hi hoeft ze ook niet aftekopen.
Niks fout aan die boom ? Dat merken we, toffe god, almachtig en alwetend is hij de enige en echte oorzaak van alle ellende