fabeltjes over Jezus Christus

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Wie is Jezus Christus?

Een mythe
14
30%
Een verzindsel, genoemd in de bijbel
1
2%
Een man, die 2000 jaar geleden geleefd heeft
10
22%
Iemand die goed geleefd heeft
0
Geen stemmen
Een Joodse profeet
1
2%
De stichter van het Christendom
0
Geen stemmen
De Zoon van God
10
22%
Jezus is voor mij ... (schrijf je reactie op dit forum)
10
22%

Totaal aantal stemmen: 46

pastor
Forum fan

Bericht door pastor »

Laat God z'n eigen rotzooitje maar opknappen denk ik dan, maar hij moet de mensheid niet lastigvallen met z'n eigen fouten !
Wat je zegt, is nog uitgekomen ook.

God lost het probleem zelf op. Het is Zijn Zoon.

Ik geloof in deze oplossing. En ben God daar dankbaar voor.

En wat is er mis met deze oplossing. Zou je andere ideeen hebben. Ik vind dat God almacht, liefde, rechtvaardigheid... en alles wat Hij nog meer is... prima staande houdt.

Maar misschien heb jezelf een andere oplossing voor de problemen in de wereld. Ziekte, onenigheid, haat, etc. De rust en antwoorden die in bij Jezus vindt, gooi ik niet overboord zonder dat ik meer zekerheid heb dan het geloof nu geeft. En zonder dat er ook daadwerkelijk een andere oplossing geboden wordt.

Volgens mij is God niet probleem, maar de mensheid.

vriendelijk groet,

pastor
Ik geloof. Kom mijn ongeloof te hulp.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

eef schreef:God heeft de boom van goed en het kwaad geplant. De mens heeft er van gegeten. Niet God, niet satan, de mens.

God heeft die boom geschapen omdat hij de mens een keuze wil laten. God heeft gezegt dat de mens niet van de boom mocht eten, en toch deed de mens het. God heeft gewaarschuwt de mens heeft niet geluisterd. Dan geef jij God de schuld? had God die boom maar niet moeten plaatsen? De mens heeft een bewuste keus gemaakt door van de boom te eten, niemand heeft hen verplicht! God niet, satan niet.

God waraschuwt de mens eet toch van de boom.
Ik denk dat je de issue niet begrijpt of liever even een ander straatje in gaat, maar nogmaals als god in zijn perfecte schepping een boom van goed en kwaad plaatst impliceert dit dus dat god direct verantwoordelijk is voor het kwaad dat hij heeft geschapen. Als alles goed zou zijn in zijn schepping kan je onmogelijk een boom van goed en kwaad plaatsen. :roll:

Uiteraard is god (in de bijbelse context dan) ook verantwoordelijk voor het kwaad en leg ik ook de schuld volledig bij god.....
doctorwho
Ontoombaar

jezus

Bericht door doctorwho »

De persoon Jezus is op zijn best een mythe. Uit volksvertellingen en overleveringen pas later op schrift gezet. En vervolgens door de eeuwen heen door schrift"geleerden"steeds verfraaid en aangepast. Het is dan ook merkwaardig dat dit door velen als een absolute waarheid wordt gezien. Volgens mij kan alleen een monotheistisch en onverdraagzaam geloof zich zo verbreiden en zo lang standhouden. Ik beschouw het geloof in welke god of opperwezen dan ook als dictatuur over het vrije denken. :!:
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

omdat hij de mens verboden heeft om van die boom te eten en de mens dat toch gedaan heeft. Logische redenering... :roll:

Ik denk dat jij bedoelt omdat God de boom heeft geplaatst Hij de oorzaak is van goed en kwaad. maar als god de mens de keuze niet had gegeven waren wij nu robotjes. Daaraom heeft God de boom geplaatst.
bad_religion

eef schreef:omdat hij de mens verboden heeft om van die boom te eten en de mens dat toch gedaan heeft. Logische redenering... :roll:

Ik denk dat jij bedoelt omdat God de boom heeft geplaatst Hij de oorzaak is van goed en kwaad. maar als god de mens de keuze niet had gegeven waren wij nu robotjes. Daaraom heeft God de boom geplaatst.
Tjonge jonge, je begrijpt het echt niet he.....

In het begin was er niets, dus ook geen goed of kwaad, alleen god.....

Als God alles heeft geschapen en hij zegt het is perfect, dan staat daar een boom van goed en kwaad in het paradijs...

Dan moet god ook wel het kwaad hebben geschapen, wie anders ????

Anders zou er alleen maar een boom van het goede kunnen staan...
bad_religion

eef schreef:omdat hij de mens verboden heeft om van die boom te eten en de mens dat toch gedaan heeft. Logische redenering... :roll:
Dit is helemaal onlogisch, ten eerste schept die beste god ons naar zijn evenbeeld, zet een object van verleiding in het paradijs, en wordt boos als we een appeltje eten....

Vraagjes :

1- De boom van goed en kwaad, waar kwam het kwaad dan vandaan ?

2 - Als god almachtig is en alwetend, dan weet hij toch dat de mens van die appel gaaat eten, dus, god torpedeert zijn schepping moedwillig ? En geeft ons de schuld ?

3 - En als wij zulke zondaars zijn, dan is god ook een zondaar, we zijn naar z'n evenbeeld geschapen ?

4 - Als god NIET wist of wij van de boom gingen eten, is hij dan almachtig, is hij dan god ?

5 - Waarom worden daarna de mensen veroordeelt, en in zonde geboren ?

6 - Wie heeft het kwaad geschapen ??????

7 - Is God een liefdevolle god als een bloedoffer moet worden gebracht in de vorm van zijn eigen zoon, of is hij niet almachtig en moet zelfs god de zonde afkopen ?

8 - En waarom moet god zonde afkopen, een almachtige die iets moet ?

9 - Of moet god zijn eigen geschapen zonde afkopen, maar van wie ?
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

eef schreef: God heeft die boom geschapen omdat hij de mens een keuze wil laten. God heeft gezegt dat de mens niet van de boom mocht eten, en toch deed de mens het. God heeft gewaarschuwt de mens heeft niet geluisterd. Dan geef jij God de schuld? had God die boom maar niet moeten plaatsen? De mens heeft een bewuste keus gemaakt door van de boom te eten, niemand heeft hen verplicht! God niet, satan niet.
Hoe kun je iemand die goed noch kwaad kent, waarschuwen voor de kwade gevolgen van het eten van een boom van kennis van goed en kwaad?
Iemand die geen kennis heeft van goed en kwaad is naief en onschuldig als een klein kind. Als je bewust een klein kind alleen laat in een kamer met heel veel lekkers, maar één pot met heerlijk uitziende en welriekende snoepjes die giftig zijn (maar het kind weet niet wat 'giftig' is), en je zegt; 'die snoepjes mag je niet aankomen, want die zijn giftig', dan kun je er DONDER OP ZEGGEN!, dat het kind het toch gaat proberen.
Ouders die hun kleine kindjes alleen laten met deze verboden snoepjes, en dan ook nog bewust het sluwe gemene neefje (de slang) zijn gang laat gaan in de kinderkamer, dergelijke ouders zitten fout?

Vriendelijke groet....
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

pastor schreef: God lost het probleem zelf op. Het is Zijn Zoon.
Wat voor problemen heeft deze Zoon dan opgelost?
En wat is er mis met deze oplossing. Zou je andere ideeen hebben. Ik vind dat God almacht, liefde, rechtvaardigheid... en alles wat Hij nog meer is... prima staande houdt.
Wat is er liefdevol aan leugengeesten? Wat is er liefdevol aan het accepteren van een mensenoffer? Wat is er rechtvaardig aan het verbieden van het eten van een boom van kennis van goed en kwaad, terwijl Adam en Eva niet wisten wat goed en kwaad was? Wat is er liefdevol aan het doden van de eerstgeborenen van Egypte (waaronder babietjes en kleutertjes)? Wat is er liefdevol en rechtvaardig aan het sommeren tot steniging van de onschuldige kindertjes en dieren van Achan? Wat is er liefdevol en rechtvaardig aan het 'verbannen' van mannen, vrouwen, kinderen, bejaarden, de os, het klein vee en de ezels, door de scherpte des zwaards? Wat is er rechtvaardig aan het verhalen van zonden aan kinderen van het derde en vierde geslacht, voor zonden die de ouders hebben begaan? Wat is er liefdevol aan het sanctioneren van slavernij? Wat is er liefdevol aan het laten overstromen van de hele planeet (is het kapotmaken van iets ook geen teken van onmacht, en mislukking?)
Wat is er liefdevol aan het vervloeken van een vijgenboom, omdat deze s'winters geen vruchten draagt? Wat is er liefdevol aan het maken van een zweep, om vervolgens als een wildeman mensen en dieren te mishandelen, en ze een tempel uit te jagen? Wat is er liefdevol aan het oproepen van discipelen om hun ouders, broers, zussen en kinderen te haten?
Waarom krijgen niet alle mensen een gelijke kans om de 'blijde boodschap' te horen? Niet iedereen leeft in een christelijk land? Niet iedereen heeft christelijke ouders? En hoe zit het met de mensen die voor christus leefden? Wat is hier rechtvaardig aan? Vanwaar die verschillen? Waar hebben die mensen die verschillende kansen aan te danken?
Wat is er liefdevol aan deze Duistere Heer?
Maar misschien heb jezelf een andere oplossing voor de problemen in de wereld. Ziekte, onenigheid, haat, etc.
Niet alles heb je in de hand? Maar de oplossing van de meeste wereldproblemen ligt in het individu. Jij kunt er iets aan doen? Verbeter de wereld, begin bij jezelf? Heel cliché, maar wel de waarheid.
Wees vriendelijk en behandel mensen, zoals je zelf graag behandeld wilt worden. Wees goed voor de natuur en voor de dieren. Zorg goed voor je eigen lichaam. En voed je kinderen op met dezelfde waarden. Doe dit niet omdat je denkt dat het moet van Jezus (dit moet ook helemaal niet van Jezus), maar doe dit omdat je ervan overtuigd bent dat een wereld waarin deze waarden niet gehandhaafd worden, een onprettige wereld is om in te leven. En bovenalles; denk zelf, en denk vrij. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat atheïsten en agnostici vrijwel nooit misdaden plegen.
De rust en antwoorden die in bij Jezus vindt, gooi ik niet overboord zonder dat ik meer zekerheid heb dan het geloof nu geeft.

Over de rust kan ik niet oordelen, dat kun jij alleen. Maar ik 'antwoorden' heb ik nog niet gezien. Wat voor antwoorden, en wat voor zekerheid? Waar baseer je die zekerheid op? Ik heb aan jou heel veel vragen gesteld in deze discussie (en ook in de discussie waar je mee bent gestopt), maar je hebt nog vrijwel geen één antwoord gegeven op mijn vragen en opmerkingen. Ik zou graag willen dat je alsnog goed nadenkt over deze vragen.
En zonder dat er ook daadwerkelijk een andere oplossing geboden wordt.

De oplossing ligt in het ZELF werken aan een prettige wereld, en niet afwachten op de DEUS EX MACHINA; de bovennatuurlijke redder. Zelf je fietsband lappen, en niet wachten tot God het voor je doet.
Volgens mij is God niet probleem, maar de mensheid.
Je hebt gelijk. Het is de mensheid die haar problemen afschuift op het IDEE-FIXE; op het (af)Godsbeeld. Het wachten op een bovennatuurlijke redder leidt tot apathie.
Neen, zelf de handen uit de mouwen steken, dat is wat de mens moet doen. De verderfelijke gedachte dat de mens zelf niets kan, en niet tot iets goeds in staat is, dat is een van de voornaamste problemen in de wereld.

vriendelijk groet,
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
bad_religion

Kijk het is ook zo'n ongelofelijke misconceptie dat er in het christendom ook maar één greintje liefde aanwezig is.

Christenen lezen de bijbel zoals het hun geleerd is, echter de harde werkelijkheid is dat god een mislukkeling was en zijn woede op de mensheid gebotvierd heeft.

En ach, die arme zielen, je stelt ze een paar moeilijke vragen, die niet in hun doctrine thuishoort en ze gaan de vraag uit de weg of voelen zich beledigt, in het christendom is er geen ruimte voor eigen denken...

Jezus christus was gewoon een lulletje om de onderdrukking van de falende haatgod door te laten gaan, immers, nu konden we via jezus, en jezus alleen, onze "door zonde doodrengte zielen" redden.

Iets verteld mij dat de joodse haatgod alleen maar dient om mensen te knechten......
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Ikzal zeggen dat jou beste vriend een lulletje is, ik zal zeggen dat waar jij voor leeft niks waard is. ik zal het kleiner. Ik zal jou vader en moeder uitschelde, al zouden ze de belangrijkste mensen van heel het land zijn, ik zou zeggen dat ze alles bij elkaar liegen. ik zal zegge dat jij dom bent omdat je ergens in gelooft. Als ik dat tegen jou zeg, dan voel je je gekwetst. Dus niet lopen zeuren als christenen gekwetst zijn door iets wat je zegt.
Woorden komen harder aan dan klappen. Schelden doet wel degelijk pijn.
Als iemand God beledigt, beledigt die het gene waar ik het het meest van hou. Mag ik dan niet gekwetst zijn?
bad_religion

eef schreef:Ikzal zeggen dat jou beste vriend een lulletje is, ik zal zeggen dat waar jij voor leeft niks waard is. ik zal het kleiner. Ik zal jou vader en moeder uitschelde, al zouden ze de belangrijkste mensen van heel het land zijn, ik zou zeggen dat ze alles bij elkaar liegen. ik zal zegge dat jij dom bent omdat je ergens in gelooft. Als ik dat tegen jou zeg, dan voel je je gekwetst. Dus niet lopen zeuren als christenen gekwetst zijn door iets wat je zegt.
Woorden komen harder aan dan klappen. Schelden doet wel degelijk pijn.
Als iemand God beledigt, beledigt die het gene waar ik het het meest van hou. Mag ik dan niet gekwetst zijn?
Wat mij betreft ga je je gang maar, alle mensen die jij opnoemde zijn ongelovig en worden door de ideologie die jij aanhangt al verketterd, vernederd en veroordeeld.

Die paar woordjes die je nu toevoegt zijn als de room op een bedorven aarbeienvlaai.... :lol:

Overigens heb je niet de durf of kennis om op mijn vragen een antwoord te geven, een oprecht christen zou dat toch willen doen om mij op mijn dwalingen te kunnen wijzen ? :wink:
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

bad_religion schreef:1- De boom van goed en kwaad, waar kwam het kwaad dan vandaan ?
Zoals je waarscheinlijk weet werd de duivel uit de hemel gekickt. Hij ging naar de aarde. Daar komt het kwaad van daan. De bron van al het kwaad is de duivel. Hij zat in de slang op aarde.Goed en kwaad is er altijd al geweest anders hoefde de duivel niet uit de hemel weg.
bad_religion schreef:2 - Als god almachtig is en alwetend, dan weet hij toch dat de mens van die appel gaaat eten, dus, god torpedeert zijn schepping moedwillig ? En geeft ons de schuld ?
Dit is een vraag waar ik geen antwoord op weet. Ik kan niet alles bevatte. God weet alles dus waarom zou je bidden? omdat hij dan miss zijn plan veranders, kijk maar bij jona, maar hij weet toch alles dan weet hij toch ook al dat hij zn plan gaat verandere...
Daar ko ik niet uit en als jij een christen vind die er wel uit komt dan zou ik dat erg graag willen weten...
bad_religion schreef:3 - En als wij zulke zondaars zijn, dan is god ook een zondaar, we zijn naar z'n evenbeeld geschapen ?
in hoe verre zijn wij naar zijn evenbeeld geschapen...Hij heeft een vrije wil aan ons toegevoegd.
bad_religion schreef:4 - Als god NIET wist of wij van de boom gingen eten, is hij dan almachtig, is hij dan god ?
Maar hij wist het wel.. Ik kan dit niet omvatten. in de bijbel staat geloof als een kind, een kind neemt wat er in de bijbel geschreven staat voer zoete koek en gaat er niet te diep over nadenken, nu kan je zeggen dat dat is odat er anders nix meer van klopt maar ik weet dat het is omdat onze hersens zijn grootheid niet kunnen omvatten, we kunnen niet alles snappen, Hij wist dat we alles willen verklaren maar hij wit ook dat wij als mensen daar de antwoorden niet op kunnen vinden. Eens zal ik het weten maar dan heb jij er niets meer aan..
bad_religion schreef:5 - Waarom worden daarna de mensen veroordeelt, en in zonde geboren ?
omdat, zoals ik al eerder heb gezegt, de mens een bewuste keus heeft gemaakt, adam en eva aten bewust van de boom. God had gezegt dat ze dat niet moesten doen.
Devious gaf een vergelijking met een kind en een snoepje. Allereerts zijn adam en eva geen kleine kinderen meer. En ik denk dat als het kind een beetje vrstand heeft, dat als je met nadruk tegen het kind zegt dat hij niet dat ene snoepje mag pakken omdat die giftig is dat het kind het ook niet doet. Zoiets zeg je niet met een vriendelijke toon namaleijk. Als het kind het toch doet is het kind gewaarschuwt. En een gewaarschuwt mens telt voor twee...
bad_religion schreef:6 - Wie heeft het kwaad geschapen ?????? ?
De duivel is de oorzaak van al het kwaad. Ik weet niet wie de engelen geschapen heeft, maar waarscheinlijk God. Ik denk dat de engelen ook een vrije keus hebben. Maar daarvan weet ik niet veel af en ik kan ook nix met zekerheid zeggen, dit zou je aan iemand anders moeten vragen.
bad_religion schreef:7 - Is God een liefdevolle god als een bloedoffer moet worden gebracht in de vorm van zijn eigen zoon, of is hij niet almachtig en moet zelfs god de zonde afkopen ?
God is alwetend, dus hij wist dat zijn zoon na drie dagen weer zou opstaan uit de dood. Hij wist ook dat sla Jezus niet aan het kruis zou sterven niemand meer tot God kon kmen en iedereen voor eeuwig was verloren. Dus dan was er de keus, zijn zoon voor drie dagen of de mensheid voor eeuwig. God zou de zonde af kunnen kopen, door liefde. Maar God is niet alleen liefde hij is ook rechtvaardig. Die zonde zijn gedaan en Jezus heeft er voor geboed. Het is een mengeling van rechtvaardigheid en van liefde
bad_religion schreef:8 - En waarom moet god zonde afkopen, een almachtige die iets moet ?
Ik zie het niet als afkoping, meer als aflossen. Als de zonde niet werde vergeve zou er niemand in e hemel komen. Iemand moest zorgen dat die zonde werden vergeven. Dit heeft Jezus dus gedaan.
bad_religion schreef:9 - Of moet god zijn eigen geschapen zonde afkopen, maar van wie ?
Zoals ik al zei zie ik het niet als afkoepn, en ik zie het ook niet zo dat God de zonde geschapen heeft, want het was een mens die zondigde niet God. God plante een boom, nix fout aan, hij heeft tege de mens gezegt dat ze er niet van mogen eten, vol liefde, de mens heeft er toch van gegeten. Dus ik kan jou vraag niet beantwoorden omdat God de zonde niet geschapen heeft en hi hoeft ze ook niet aftekopen.
bad_religion

bad_religion schreef:1- De boom van goed en kwaad, waar kwam het kwaad dan vandaan ?
eef schreef: Zoals je waarscheinlijk weet werd de duivel uit de hemel gekickt. Hij ging naar de aarde. Daar komt het kwaad van daan. De bron van al het kwaad is de duivel. Hij zat in de slang op aarde.Goed en kwaad is er altijd al geweest anders hoefde de duivel niet uit de hemel weg.
Nee, je mist weer dat ene puntje, de boom van goed en kwaad stond in het paradijs en de duivel heeft alleen de mensen verleid. God heeft de wereld geschapen inclusief die boom van goed en KWAAD, dus de duivel heeft alleen de mens verleid, maar god heeft kennelijk het kwade geschapen......

De christelijke doctrines zeggen dat de duivel de oorzaak is van alle kwaad, maar als je de bijbel eens goed zo lezen, vooral Genisis, zie je dat de duivel alleen maar de verleiding is !!

bad_religion schreef:2 - Als god almachtig is en alwetend, dan weet hij toch dat de mens van die appel gaaat eten, dus, god torpedeert zijn schepping moedwillig ? En geeft ons de schuld ?
eef schreef: Dit is een vraag waar ik geen antwoord op weet. Ik kan niet alles bevatte. God weet alles dus waarom zou je bidden? omdat hij dan miss zijn plan veranders, kijk maar bij jona, maar hij weet toch alles dan weet hij toch ook al dat hij zn plan gaat verandere...
Daar ko ik niet uit en als jij een christen vind die er wel uit komt dan zou ik dat erg graag willen weten...
Een hiaat in de christelijke leer, zou het kunnen zijn dat god het niet kon verteren als hij na de schepping geheel overbodig zou zijn ?

Of zou god de mensen op deze manier willen manipuleren om de mens alles te laten doen voor vergiffenis van een gedeelte van gods schepping namelijk het kwaad, m.a.w. iemand moet leiden voor het kwaad, dan maar de mensen en hoe opvallend de mensenzoon.
bad_religion schreef:3 - En als wij zulke zondaars zijn, dan is god ook een zondaar, we zijn naar z'n evenbeeld geschapen ?
eef schreef: in hoe verre zijn wij naar zijn evenbeeld geschapen...Hij heeft een vrije wil aan ons toegevoegd.
Wat zeg je nou, in Genisis staat overduidelijk dat wij naar gods evenbeeld geschapen zijn, god hoeft toch niet iets toe te voegen aan iets wat hij geschapen heeft, heeft god zelf dan geen vrije wil ?
bad_religion schreef:4 - Als god NIET wist of wij van de boom gingen eten, is hij dan almachtig, is hij dan god ?
eef schreef:Maar hij wist het wel.. Ik kan dit niet omvatten. in de bijbel staat geloof als een kind, een kind neemt wat er in de bijbel geschreven staat voer zoete koek en gaat er niet te diep over nadenken, nu kan je zeggen dat dat is odat er anders nix meer van klopt maar ik weet dat het is omdat onze hersens zijn grootheid niet kunnen omvatten, we kunnen niet alles snappen, Hij wist dat we alles willen verklaren maar hij wit ook dat wij als mensen daar de antwoorden niet op kunnen vinden. Eens zal ik het weten maar dan heb jij er niets meer aan..
Haha, een hiaat in de leer, waarom zo de bijbel = gods woord ons iets gaan onthullen waarvan god weet dat we het toch niet snappen ? Hoe kunnen christenen dan blind varen op de bijbel, waar is het christelijk geloof nu op gebaseerd ?
bad_religion schreef:5 - Waarom worden daarna de mensen veroordeelt, en in zonde geboren ?
eef schreef: omdat, zoals ik al eerder heb gezegt, de mens een bewuste keus heeft gemaakt, adam en eva aten bewust van de boom. God had gezegt dat ze dat niet moesten doen.
Devious gaf een vergelijking met een kind en een snoepje. Allereerts zijn adam en eva geen kleine kinderen meer. En ik denk dat als het kind een beetje vrstand heeft, dat als je met nadruk tegen het kind zegt dat hij niet dat ene snoepje mag pakken omdat die giftig is dat het kind het ook niet doet. Zoiets zeg je niet met een vriendelijke toon namaleijk. Als het kind het toch doet is het kind gewaarschuwt. En een gewaarschuwt mens telt voor twee...
Ja, maar god bracht ons in verleiding door die boom te planten, dus god en satan hebben beide samengespannen tegen de mens, om de mens vervolgens te beschuldigen en een ziek spelletje te spelen ?
bad_religion schreef:6 - Wie heeft het kwaad geschapen ?????? ?
eef schreef: De duivel is de oorzaak van al het kwaad. Ik weet niet wie de engelen geschapen heeft, maar waarscheinlijk God. Ik denk dat de engelen ook een vrije keus hebben. Maar daarvan weet ik niet veel af en ik kan ook nix met zekerheid zeggen, dit zou je aan iemand anders moeten vragen.
Nogmaal, god schept in zijn "perfecte" schepping een boom van goed en kwaad, dus god heeft het kwaad geschapen, anders was het de boom van goed en goed. En als je Genisis nog een keer goed zou lezen heeft satan de mensen alleen verleid,.
bad_religion schreef:7 - Is God een liefdevolle god als een bloedoffer moet worden gebracht in de vorm van zijn eigen zoon, of is hij niet almachtig en moet zelfs god de zonde afkopen ?
eef schreef: God is alwetend, dus hij wist dat zijn zoon na drie dagen weer zou opstaan uit de dood. Hij wist ook dat sla Jezus niet aan het kruis zou sterven niemand meer tot God kon kmen en iedereen voor eeuwig was verloren. Dus dan was er de keus, zijn zoon voor drie dagen of de mensheid voor eeuwig. God zou de zonde af kunnen kopen, door liefde. Maar God is niet alleen liefde hij is ook rechtvaardig. Die zonde zijn gedaan en Jezus heeft er voor geboed. Het is een mengeling van rechtvaardigheid en van liefde
Rechtvaardigheid en liefde ? God schept het kwaad, laat satan de mens verleiden, en in z'n privé oorlogje met satan moet jezus als bloedoffer dienen, en zijn wij medeschuldig?
bad_religion schreef:8 - En waarom moet god zonde afkopen, een almachtige die iets moet ?
eef schreef: Ik zie het niet als afkoping, meer als aflossen. Als de zonde niet werde vergeve zou er niemand in e hemel komen. Iemand moest zorgen dat die zonde werden vergeven. Dit heeft Jezus dus gedaan.
De almachtige kan dus niet vergeven, hij moet bloed zien ?
bad_religion schreef:9 - Of moet god zijn eigen geschapen zonde afkopen, maar van wie ?
eef schreef: Zoals ik al zei zie ik het niet als afkoepn, en ik zie het ook niet zo dat God de zonde geschapen heeft, want het was een mens die zondigde niet God. God plante een boom, nix fout aan, hij heeft tege de mens gezegt dat ze er niet van mogen eten, vol liefde, de mens heeft er toch van gegeten. Dus ik kan jou vraag niet beantwoorden omdat God de zonde niet geschapen heeft en hi hoeft ze ook niet aftekopen.
Niks fout aan die boom ? Dat merken we, toffe god, almachtig en alwetend is hij de enige en echte oorzaak van alle ellende
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Cker wete een toffe God. Meer dan tof. ik ben blij dat je het ook zo ziet :D
bad_religion

eef schreef:Cker wete een toffe God. Meer dan tof. ik ben blij dat je het ook zo ziet :D
Zeker te weten god is een toffe peer, zolang die zich maar nergens mee bemoeit, hij is zeg maar geboren met twee linkerhanden. :P :P :P :P
Plaats reactie