De nieuwe Trump-periode

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: De nieuwe Trump-periode

Bericht door appelfflap »

De Israelische Iron Dome is een alternatief de Amerikaanse Patriot PAC-3,
de iron dome dient voor korte afstandsraketten
de patriot voor ballistische raketten
bijna hetzelfde zeker?

gelukkig gedegen onderzoek en een post vol onderbouwing :)
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef: 07 apr 2025 23:37 de iron dome dient voor korte afstandsraketten
de patriot voor ballistische raketten
bijna hetzelfde zeker?
De Israelische Kela David - David's Sling -, niet de Israelische Iron Dome, is bedoeld om de MIM-23 Hawk en de MIM-104 Patriot in het Israelische arsenaal te vervangen.
gelukkig gedegen onderzoek en een post vol onderbouwing :)
Dank :)
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

lost and not found yet! schreef: 07 apr 2025 22:34 Chaimnimsky schreef:
Het zal de VS met die arrogante Trump economisch kapotmaken, vooropgesteld dat de rest van de wereld samenwerkt en niet buigt voor die narcist.
Petje af en complimenten hoe je dit verwoordt! Ik denk hetzelfde maar zou willen dat ik het ook zo uit kon leggen!

Ps, niet alleen voor de quote, maar voor je hele bericht! Getuigt zoals altijd door jou van gedegen onderzoek!
Dank :)
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Dacht iemand écht dat Israël andere landen zal helpen tegen Trump's isolationisme? Hij is de enige persoon die in staat is om morgen te besluiten, om haar niet meer te beschermen met een veto in de VN-veiligheidsraad? Lijkt mijn geen gedegen onderzoek, maar eerder dagdromerij. Zelfs als de regering Netanyahu valt, zal niemand in Israël zo'n risco willlen nemen.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Peter van Velzen schreef: 08 apr 2025 02:15 Dacht iemand écht dat Israël andere landen zal helpen tegen Trump's isolationisme? Hij is de enige persoon die in staat is om morgen te besluiten, om haar niet meer te beschermen met een veto in de VN-veiligheidsraad? Lijkt mijn geen gedegen onderzoek, maar eerder dagdromerij. Zelfs als de regering Netanyahu valt, zal niemand in Israël zo'n risco willlen nemen.
Israelische wapens worden gebruikt op alle continenten als Noord-Amerika, Europa, Azië, Afrika en Oceanië, etc. En de steun van elke Amerikaanse president aan Israel komt voort uit strategische belangen, de enorme invloed van de Joodse gemeenschap in de VS, ideologische verbondenheid door gemeenschappelijke democratische waarden, en de wens om de geopolitieke machtsbalans in de regio te behouden, wat zorgt voor een continuïteit in de Amerikaanse buitenlandse politiek, ongeacht de partij of president.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 08 apr 2025 03:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Uiteindelijk gaat het altijd weer om Israël...helemaal geen obsessie hoor...helemaal geen niet willen onderkent antisemit...
En het hele blok kan blijven en blijven ontkennen maar jullie hebben op zijn minst een ongezonde anti-obessie.
Maar je kan dit blijven zeggen natuurlijk. ChaimNimsky kent ook rare spagaten trouwens...Trump is voor hem de duivel maar juist vooralsnog voor Isr...
Ik denk niet dat ChaimNimsky gelijk krijgt. De VS zijn nog altijd te centraal voor alles. Er zal volop onderhandelt gaan worden. Let maar op.
ChaimNimsky
Superposter

B.S. schreef: 08 apr 2025 03:09 Er zal volop onderhandelt gaan worden. Let maar op.
helaas wel.
ChaimNimsky kent ook rare spagaten trouwens...Trump is voor hem de duivel maar juist vooralsnog voor Isr...
ja, pragmatisme.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

B.S. schreef: 08 apr 2025 03:09 Uiteindelijk gaat het altijd weer om Israël...helemaal geen obsessie hoor...helemaal geen niet willen onderkent antisemit...
En het hele blok kan blijven en blijven ontkennen maar jullie hebben op zijn minst een ongezonde anti-obessie.
Maar je kan dit blijven zeggen natuurlijk. ChaimNimsky kent ook rare spagaten trouwens...Trump is voor hem de duivel maar juist vooralsnog voor Isr...
Ik denk niet dat ChaimNimsky gelijk krijgt. De VS zijn nog altijd te centraal voor alles. Er zal volop onderhandelt gaan worden. Let maar op.
Het is logisch dat het bij iemand die de Israelische vlag als Avatar gebruikt altijd om Israël draait.
Maar niemand heeft op zijn pleidooi voor Israëlische wapensystemen gereageerd met iets dat je anti-obsessie kunt noemen.
Men twijfelt alleen aan waar ook jij aan twijfelt.
Volgens mij heb jij een anti-obsessie obsessie.
Ik ben het met CHaimNimsky eens als hij stelt dat onderhandelen met Trump eigenlijk niet wenselijk is.
Hij zal uit elke onderhandeling persoonlijk voordeel trachten te halen, en je geeft dus toe aan zijn economische afpersingspraktijken.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 08 apr 2025 04:43
B.S. schreef: 08 apr 2025 03:09 Uiteindelijk gaat het altijd weer om Israël...helemaal geen obsessie hoor...helemaal geen niet willen onderkent antisemit...
Het is logisch dat het bij iemand die de Israelische vlag als Avatar gebruikt altijd om Israël draait.
Maar niemand heeft op zijn pleidooi voor Israëlische wapensystemen gereageerd met iets dat je anti-obsessie kunt noemen.
Men twijfelt alleen aan waar ook jij aan twijfelt.
Volgens mij heb jij een anti-obsessie obsessie.
Ik ben het met CHaimNimsky eens als hij stelt dat onderhandelen met Trump eigenlijk niet wenselijk is.
Hij zal uit elke onderhandeling persoonlijk voordeel trachten te halen, en je geeft dus toe aan zijn economische afpersingspraktijken.
Ja en zonder onderhandelen (dus met scherpe tegenmaatregelen komen) zitten we snel weer in een recessie. Wat ik hier wel hoor/lees is dat je soms beter stroop kunt smeren om (stront) vliegen te vangen.
Beperkte maatregelen en blijven overleggen dus met de grote slimme wereldleider.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 08 apr 2025 07:14 Ja en zonder onderhandelen (dus met scherpe tegenmaatregelen komen) zitten we snel weer in een recessie. Wat ik hier wel hoor/lees is dat je soms beter stroop kunt smeren om (stront) vliegen te vangen.
Beperkte maatregelen en blijven overleggen dus met de grote slimme wereldleider.
Dan geef je hem z'n winst om zo veel mogelijk ons eigen verlies te beperken; je maakt hem sterker en jezelf weer een stukje zwakker. terwijl de wereld nu gezamenlijk aanzienlijk sterker staat dan hij alleen en dit juist het moment is om toe te slaan.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 08 apr 2025 04:43
Het eerste doet vrijwel elke politicus, wel kunnen ze er heel verschillende inhouden aan geven.

Voorlopig zijn tal van producten in de EU veel duurder als in de VS.
Er was vroeger zelfs kleine herpakking bedrijven in de VS en misschien zijn die er nog wel.

PS.
Ik vind de maatregel niet slecht maar wel om heel andere redenen dan de redenen die Trump er voor had.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 08 apr 2025 09:04
dikkemick schreef: 08 apr 2025 07:14 Ja en zonder onderhandelen (dus met scherpe tegenmaatregelen komen) zitten we snel weer in een recessie. Wat ik hier wel hoor/lees is dat je soms beter stroop kunt smeren om (stront) vliegen te vangen.
Dan geef je hem z'n winst om zo veel mogelijk ons eigen verlies te beperken; je maakt hem sterker en jezelf weer een stukje zwakker. terwijl de wereld nu gezamenlijk aanzienlijk sterker staat dan hij alleen en dit juist het moment is om toe te slaan.
Dus ook hier de botte bijl en gewoon nietsontziende tegenmaatregelen? Denk je dat dat werkt bij narcisten?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

ChaimNimsky schreef: 08 apr 2025 09:04
Het punt is dat hij alleen verslagen kan worden vanuit intern, het amerkaanse recht.
En men er deze keer erin zal slagen op tijd een impeachment tegen Trump erdoor te krijgen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

https://eu.usatoday.com/story/news/poli ... 962823007/
WASHINGTON – A Democratic lawmaker from Texas who filed impeachment articles against President Donald Trump during his first term is vowing to do it again within the month.

Rep. Al Green, who was kicked out of the president's recent joint congressional address for standing and yelling in protest, said at one of the many anti-Trump demonstrations held across the country Saturday that he'll file the longshot motion in the next 30 days.

"He is a Goliath," Green said, referring to Trump at a rally in the nation's capital. "But my friends, my friends, for every Goliath there is a David."

He continued: "I want you to know, Mr. President, this David is going to bring articles of impeachment against you within the next 30 days."
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie