Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Covid-19

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 jan 2022 12:49 Er is een groot verschil tussen de oude situatie en die ik schilder. (maar die er gelukkig nog niet is)

Driemaal een prik per jaar, doe je het niet niet dan sterf je binnen een half jaar.
Dat is gewoon een hele ongezonde situatie en die dient vermeden te worden.

PS.
Een hondenras dat zo zou moeten bestaan laten we uitsterven.
en waarom denk jij dat de huidige situatie nooit meer zal veranderen?
denk je bv dat elk verder onderzoek naar covid vanaf nu stilstaat?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 30 jan 2022 13:03
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 jan 2022 12:49 Er is een groot verschil tussen de oude situatie en die ik schilder. (maar die er gelukkig nog niet is)

Driemaal een prik per jaar, doe je het niet niet dan sterf je binnen een half jaar.

PS.
en waarom denk jij dat de huidige situatie nooit meer zal veranderen?
denk je bv dat elk verder onderzoek naar covid vanaf nu stilstaat?
Ik kan niet in de toekomst kijken.

Ik heb slecht een mogelijke toekomst beschreven, die me helemaal niet aanstaat.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het is heel goed mogelijk dat het virus verzwakt naar een soort verkoudheid. Zo is Omi heel wat anders dan Delta.
Wanhoop(t) nog niet!

:D
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet **
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 30 jan 2022 13:21 Het is heel goed mogelijk dat het virus verzwakt naar een soort verkoudheid. Zo is Omi heel wat anders dan Delta.
Wanhoop(t) nog niet!

:D
Dit virus is niet zo heel erg.
Het aantal doden is heel gering vergeleken met uitbarstingen van de pest en cholera.

Wat verontrustend is dat het er eentje is uit een komende snel opeenvolgende reeks, die misschien veel gevaarlijker zijn.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 jan 2022 13:08 Ik kan niet in de toekomst kijken.
je hoeft niet in de toekomst te kijken
de vraag was of je denkt dat onderzoek naar covid stilstaat. neen, de 1e covidpil is ondertussen al goedgekeurd.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

appelfflap schreef: 30 jan 2022 13:38
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 jan 2022 13:08 Ik kan niet in de toekomst kijken.
je hoeft niet in de toekomst te kijken
de vraag was of je denkt dat onderzoek naar covid stilstaat. neen, de 1e covidpil is ondertussen al goedgekeurd.
Het zal inderdaad nooit meer stilstaan denk ik.
Maar dat geldt ook voor het griepvirus.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 jan 2022 12:49
Er is een groot verschil tussen de oude situatie en die ik schilder. (maar die er gelukkig nog niet is)

PS.
Sorry maar hierboven maak je het wel heel bont.
Om de menseheid te doen uitsterven moet er meer dan 3% van de complete bevolking sterven (het ergste dat ons met covid-19 had kunnen overkomen), en bovendien dienen die doden jonger dan 60 jaar te zijn. Als vrijwel alleen lieden van 60 jaar en ouder sterven, dan heeft dat vrijwel geen impact op de levensvatbaarheid van onze soort. Wellicht wel op die van onze beschaving.

Anderen:
Overigens is het niet zo dat de vaccins na zes maanden niet meer werken, dat doen ze nog steeds. maar minder snel. Er zijn vast méér B-cellen die anti-stoffen kunnen aanmaken, maar de anti-stoffen zelf zijn sterk afgenomen, En daardoor heeft ons imuunsysteem meer tijd nodig. De Omikron-variant heft in dir tijd al lang weer nieuwe slachtoffers besmet, want daar heeft ze maar 5 dagen voor nodig, zover ik weet. Vandaar de geweldige toename van het aantal positieve tests, en toch (nog) minder overlijdens, althans in Nederland; Wereldwijd dreigt een nieuwe golf van overlijdens, maar die lijkt de voorgaanden niet te gaan overtreffen.
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Peter van Velzen schreef: 31 jan 2022 03:13
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 jan 2022 12:49
Er is een groot verschil tussen de oude situatie en die ik schilder. (maar die er gelukkig nog niet is)

PS.
Sorry maar hierboven maak je het wel heel bont.
Om de menseheid te doen uitsterven moet er meer dan 3% van de complete bevolking sterven (het ergste dat ons met covid-19 had kunnen overkomen), en bovendien dienen die doden jonger dan 60 jaar te zijn. Als vrijwel alleen lieden van 60 jaar en ouder sterven, dan heeft dat vrijwel geen impact op de levensvatbaarheid van onze soort. Wellicht wel op die van onze beschaving.

Anderen:
Overigens is het niet zo dat de vaccins na zes maanden niet meer werken, dat doen ze nog steeds. maar minder snel. Er zijn vast méér B-cellen die anti-stoffen kunnen aanmaken, maar de anti-stoffen zelf zijn sterk afgenomen, En daardoor heeft ons imuunsysteem meer tijd nodig. De Omikron-variant heft in dir tijd al lang weer nieuwe slachtoffers besmet, want daar heeft ze maar 5 dagen voor nodig, zover ik weet. Vandaar de geweldige toename van het aantal positieve tests, en toch (nog) minder overlijdens, althans in Nederland; Wereldwijd dreigt een nieuwe golf van overlijdens, maar die lijkt de voorgaanden niet te gaan overtreffen.
Ik denk dat je mijn oudere post niet hebt gelezen.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

PS.
Je schetst een scenario voor een virus vergelijkbaar met ebola of iets als de pestepidemie uit de middeleeuwen.
Als zo'n virus zou uitbreken is de vraag of deze situatie vermeden zou kunnen worden. Met de ervaring tot nu toe, lijkt me dit uitgesloten.
In dat geval zou ik heel blij zijn met mijn periodieke prik en hoop ik dat mijn dierbaren hem ook nemen.

Dat nu meerdere prikken tegen corona worden aangeboden, is op zich niets bijzonders. Veel vaccins die kinderen krijgen, worden ook meerdere keren gegeven om ze langduriger effectief te maken. Ik zie geen enkele reden om te verwachten dat de hele bevolking voortaan 3 x per jaar een corona prik aangeboden gaat krijgen. Wellicht krijgen risico groepen hem 1 x per jaar (als ze willen), net als nu al de griepprik dus.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

gerard_m schreef: 31 jan 2022 09:41

PS.
Je schetst een scenario voor een virus vergelijkbaar met ebola of iets als de pestepidemie uit de middeleeuwen.
Als zo'n virus zou uitbreken is de vraag of deze situatie vermeden zou kunnen worden. Met de ervaring tot nu toe, lijkt me dit uitgesloten.
In dat geval zou ik heel blij zijn met mijn periodieke prik en hoop ik dat mijn dierbaren hem ook nemen.

Dat nu meerdere prikken tegen corona worden aangeboden, is op zich niets bijzonders. Veel vaccins die kinderen krijgen, worden ook meerdere keren gegeven om ze langduriger effectief te maken. Ik zie geen enkele reden om te verwachten dat de hele bevolking voortaan 3 x per jaar een corona prik aangeboden gaat krijgen. Wellicht krijgen risico groepen hem 1 x per jaar (als ze willen), net als nu al de griepprik dus.
De pest was geen virus.
Probleem kan zijn dat een plotselinge uitbraak van zo'n soort ziekte er misschien niet tijdig een vaccin ter beschikking is.
Door onze technologie en sociale indeling zijn we ook heel kwetsbaar geworden.
Valt 20% van sommige zaken uit, dan komt de hele machine stil te liggen.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Een volgende pandemie komt er ongetwijfeld en niemand weet waar deze vandaan gaat komen en hoe heftig deze wordt. Een nieuwe griep of een nieuw coronavirus zijn slechts goede kanshebbers. Het goede nieuws is dat we kunnen leren van deze pandemie: we waren er slecht op voorbereid (in Azië waar ze SARS 1 meemaakten, was dat een stuk beter).
Ook is veel geleerd over vaccin ontwikkeling.

Het zou mooi zijn als we ook iets gingen doen aan de factoren die het risico vergroten zoals de manier waarop we met dieren omgaan, klimaat, onze manier van reizen, de groei van de bevolking. En niet te vergeten wat meer gingen doen aan het promoten van een gezonde levensstijl.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

gerard_m schreef: 31 jan 2022 13:04Het zou mooi zijn als we ook iets gingen doen aan de factoren die het risico vergroten zoals de manier waarop we met dieren omgaan, klimaat, onze manier van reizen, de groei van de bevolking. En niet te vergeten wat meer gingen doen aan het promoten van een gezonde levensstijl.
Daar kan ik mij hartgrondig bij aansluiten.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 31 jan 2022 09:40 Ik denk dat je mijn oudere post niet hebt gelezen.
Ik heb inderdaad alleen op die ene gereageerd en dat met "hier" aangegeven,
Elders laat je je inderdaad genuanceerder uit, en hypothetischer, (is dat een goed Nederlands woord?)
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Peter van Velzen schreef: 01 feb 2022 02:14
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 31 jan 2022 09:40 Ik denk dat je mijn oudere post niet hebt gelezen.
Ik heb inderdaad alleen op die ene gereageerd en dat met "hier" aangegeven,
Elders laat je je inderdaad genuanceerder uit, en hypothetischer, (is dat een goed Nederlands woord?)
Voor mij wel hoor.
Joost_de_groot
Forum fan

Bericht door Joost_de_groot »

Oeps lijkt dat gekke paardenmiddel wellicht toch wel te werken?

https://twitter.com/mazemoore/status/14 ... 0160258049

"World Health Organization says that ivermectin has shown promise in treating Covid. They also admit that the drug has not been prioritized."

Nog wel op Reuters!
https://www.reuters.com/business/health ... 022-01-31/

Uiteraard wel even wat aangepast en gedownplayed zodat het niet niet al te veelbelovend lijkt. Maar wat waren al die experts die dit al 1,5 jaar zeggen toch wappies en totaal niet serieus te nemen he? Wat een sukkels.
Plaats reactie