Nog een keer. Wat klopt er niet aan? En ik vraag het nu aan jou.lost and not found yet! schreef: ↑20 jan 2022 22:48 Elle schreef:
Wat is je punt? Wie zou hier wat aan hebben of beter van worden? Waarom zou iemand hierover liegen? Je negeert de argumenten die hier ingebracht worden maar dat is bekend! Wat begrijp je niet dat als je negatief getest wordt je het virus toch bij je kunt hebben? Het is nooit een 100% garantie geweest, net zo dat niemand je kan garanderen dat je geen covid krijgt als je gevaccineerd bent! Er zijn ook vluchten geweest waar iedereen getest was en uiteindelijk met een positieve uitslag het vliegtuig uitkomen! Dus: wat is je punt?Iedereen aan boord heeft een negatief testbewijs, ook de kinderen.
Een corona uitbraak zou onmogelijk moeten zijn
Hoe zijn die negatieven positief geworden?
Wat klopt hier niet aan?
Covid-19
Moderator: Moderators
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Re: Covid-19
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik las vandaag toevallig een bericht van veertien maanden geleden.
wetenschappers onthullen hoe we nog voor nieuwjaarsdag met het virus kunnen afrekenen
Ik heb hier al eens hetszelfde beweert, zonder dat ik mij dit bericht bewust kon herinneren, en nu lees ik dat dit dus al véél eerder onderzocht is. (2020!). Hoe kan het dat hier nauwelijks aandacht aan besteed is? Zijn we echt zó traag van begrip? Ik vermoed dat de introductie van de vaccins er voor heeft gezorgd dat men andere wegen is gaan negeren. Uiteraard had de pharmaceutische industrie er geen belang bij, maar blijkbaar zijn ook de officiële instanties in slaap gevallen. Net als IK trouwens! Uiteraard zouden de wappies onder ons de sneltest niet vertrouwen, maar OK ipv 80% scoor je dan 76% Ook niet slecht!
wetenschappers onthullen hoe we nog voor nieuwjaarsdag met het virus kunnen afrekenen
Ik heb hier al eens hetszelfde beweert, zonder dat ik mij dit bericht bewust kon herinneren, en nu lees ik dat dit dus al véél eerder onderzocht is. (2020!). Hoe kan het dat hier nauwelijks aandacht aan besteed is? Zijn we echt zó traag van begrip? Ik vermoed dat de introductie van de vaccins er voor heeft gezorgd dat men andere wegen is gaan negeren. Uiteraard had de pharmaceutische industrie er geen belang bij, maar blijkbaar zijn ook de officiële instanties in slaap gevallen. Net als IK trouwens! Uiteraard zouden de wappies onder ons de sneltest niet vertrouwen, maar OK ipv 80% scoor je dan 76% Ook niet slecht!
Ik wens u alle goeds
-
appelfflap
- Banned
zelftests bestaan al lang en worden nu actief gepromoot.
In Belgie adviseert men om zich regelmatig te laten testen, bv uw kinderen.
toch zijn er een paar problemen met zelftesten
1) goed testen is vervelend. Je meot eigenlijk in je neus boren tot je tranen ziet verschijnen (of het scheelt niet veel). Doe dit bij uw kindje en ge zult die nooit meer mogen testen vrees ik.
ook bij uzelf moet je die discipline hebben en da is niet evident
2) de prijs
in Belgie kost een test algauw 5 tot 8 euro. heb je 2 kinderen en test je wekelijks heel de familie dan loopt dat snel op
3) belangenconflicten
heb maar eens 150 euro voor ed sheeran betaalt en dan ben je een dag ervoor positief? lastig hoor
In Belgie adviseert men om zich regelmatig te laten testen, bv uw kinderen.
toch zijn er een paar problemen met zelftesten
1) goed testen is vervelend. Je meot eigenlijk in je neus boren tot je tranen ziet verschijnen (of het scheelt niet veel). Doe dit bij uw kindje en ge zult die nooit meer mogen testen vrees ik.
ook bij uzelf moet je die discipline hebben en da is niet evident
2) de prijs
in Belgie kost een test algauw 5 tot 8 euro. heb je 2 kinderen en test je wekelijks heel de familie dan loopt dat snel op
3) belangenconflicten
heb maar eens 150 euro voor ed sheeran betaalt en dan ben je een dag ervoor positief? lastig hoor
Alternatief: goed vaccineren, iedereen. 
Dan maakt de besmetting niets meer uit.
Verder valt Omikron wel mee.
Dan maakt de besmetting niets meer uit.
Verder valt Omikron wel mee.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet **
Dat onderoek was er en de aandacht ook.Peter van Velzen schreef: ↑29 jan 2022 02:29 Ik las vandaag toevallig een bericht van veertien maanden geleden.
Er werd veel aangekondigd, dat er onderzoek was en we vrij snel de resuktatne zouden kunnen verwachten.
Nog onder de noemer sneltest en door de GGD
Maar je kon dat verder bijna nergens laten doen.
Begin mei 2021 koste dat 60.00 euro.
Voor een aantal landen, zoals ook voor mij en mijn man toen we naar Frankrijk gingen, was alleen de PCR test geaccepteerd en koste dat begin mei 135.00 euro, dus 270.00 euro voor twee heb ik betaald.
Dat werd alleen in de vrije markt gedaan, op slechts weinig plaatsen en de prijzen verschilden.
Hier was het 20 min. auto rijden weg. Openbaar vervoer afwezig.
Alles is nu anders.
Ik heb van de zomer 2 gratis zelftests met de post gekregen.
Ik weet niet wie allemaal nog meer of dat dat alleen voor ouderen was.
Maar zoals appelfflap al schreef, ook al zijn de kosten nu niet zo hoog, voor een gezin is het toch ondoenlijk, als dat noodzakelijk zou zijn om terug naar normaal te kunnen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Vals negatieve testen zijn een te groot probleem.
Probleem blijft dat corona zich al verspreidt voordat je klachten hebt en positief test.
Het artikel is bovendien geschreven in de tijd voor delta en omikron die nog besmettelijker zijn. De hoop dat het virus uitdooft, is vervlogen.
De vraag is inmiddels andersom of testen nog veel zin heeft. Bij klachten gewoon thuis blijven, veel meer kun je niet doen.
Het virus gaat nu zo snel rond dat een groot deel van de bevolking een afweerbooster krijgt. Zolang geen dodelijker variant opduikt, leidt dit tot milder verloop van volgende golven.
Probleem blijft dat corona zich al verspreidt voordat je klachten hebt en positief test.
Het artikel is bovendien geschreven in de tijd voor delta en omikron die nog besmettelijker zijn. De hoop dat het virus uitdooft, is vervlogen.
De vraag is inmiddels andersom of testen nog veel zin heeft. Bij klachten gewoon thuis blijven, veel meer kun je niet doen.
Het virus gaat nu zo snel rond dat een groot deel van de bevolking een afweerbooster krijgt. Zolang geen dodelijker variant opduikt, leidt dit tot milder verloop van volgende golven.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
-
appelfflap
- Banned
ik stel me die vraag ook
iedereen zal wel elk jaar iets griepachtige oppikken. Ben je ziek blijf je thuis
de cijfers in de klinieken geven aan dat het meevalt en huisartsen mag men ook stilaan ontlasten van hun papierwerk
dagcijfers in Belgie gaan richting 60 000 positieve gevallen per dag. Dat zijn dan mensen met symptomen dus wil ik nieet weten hoeveel mensen hgeen symptomen hebben. 3, 4 of 5x zoveel?
Alleszins is aan dat tempo op 2 maand tijd elk Belg wel besmet geraakt
- Peter van Velzen
- Site Admin
Bedankt voop de info!
De kosten (meer voor één test, dan voor twee vaccinaties) zijn waarschijnlijk de grootste struikelpost geweest, samen met de gebrekkige logistiek.
Volgens het artikel waren vier weken van iederéén testen nodig geweest. dat zou dus enorm veel geld en moeite hebben gevergd. Mét het risico van een nieuwe uitbraak. De keuze voor vaccineren was dus snel gemaakt. OK dat snap ik dan ook weer.
Ondertussen ontsnapte het virus deels aan de vaccins, door zich meer succes bij de slijmvliezen te hebben maar dat maakt haar gelukkig minder gevaarliijk. Het zal overigens geen griep worden. Het blijft een verkoudheidsvirus met kans op een longonsteking. Straks wellicht wel even gevaarlijk als de griep.
De kosten (meer voor één test, dan voor twee vaccinaties) zijn waarschijnlijk de grootste struikelpost geweest, samen met de gebrekkige logistiek.
Volgens het artikel waren vier weken van iederéén testen nodig geweest. dat zou dus enorm veel geld en moeite hebben gevergd. Mét het risico van een nieuwe uitbraak. De keuze voor vaccineren was dus snel gemaakt. OK dat snap ik dan ook weer.
Ondertussen ontsnapte het virus deels aan de vaccins, door zich meer succes bij de slijmvliezen te hebben maar dat maakt haar gelukkig minder gevaarliijk. Het zal overigens geen griep worden. Het blijft een verkoudheidsvirus met kans op een longonsteking. Straks wellicht wel even gevaarlijk als de griep.
Ik wens u alle goeds
-
appelfflap
- Banned
het gaat niet persé om ontsnappen
men wist vanaf dag 1 dat vaccins geen 100% werken. dat ging dan enkel over de variant uit China.
zelfs niet over de veel besmettelijkere en ziekmakende varianten zoals omikron en delta, waartegen de vaccins ook werken.
in eht begin was ook neit duidelijk dat de vaccins na een half jaar hun werking al gedeeltelijk zouden kwijt zijn.
daarom dat ik dus nu elk half jaar een spuitje mag gaan halen. De volgende zal in maart zijn schat ik.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het is wel verontrustend vooruitzicht dat de mens alleen kan blijven bestaan door een aantal malen per jaar een injectie te krijgen.appelfflap schreef: ↑30 jan 2022 10:44het gaat niet persé om ontsnappen
men wist vanaf dag 1 dat vaccins geen 100% werken. dat ging dan enkel over de variant uit China.
zelfs niet over de veel besmettelijkere en ziekmakende varianten zoals omikron en delta, waartegen de vaccins ook werken.
in eht begin was ook neit duidelijk dat de vaccins na een half jaar hun werking al gedeeltelijk zouden kwijt zijn.
daarom dat ik dus nu elk half jaar een spuitje mag gaan halen. De volgende zal in maart zijn schat ik.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Naarmate men ouder wordt, is medicijn gebruik heel normaal.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 jan 2022 10:59
Het is wel verontrustend vooruitzicht dat de mens alleen kan blijven bestaan door een aantal malen per jaar een injectie te krijgen.
Het is inmiddels vrij normaal dat we 80 jaar of ouder worden, maar slechts weinig mensen halen dit zonder iets van medische hulp.
Ik zie geen principieel verschil tussen een preventief vaccin of het nemen van medicijnen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het lijkt me niet wenselijk als we een mensheid krijgen die meer een soort zombies zijn, die van kindsafaan alleen in leven kunnen blijven door het injecteren van hele ladingen synthetische stoffen.gerard_m schreef: ↑30 jan 2022 11:24Naarmate men ouder wordt, is medicijn gebruik heel normaal.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 jan 2022 10:59
Het is wel verontrustend vooruitzicht dat de mens alleen kan blijven bestaan door een aantal malen per jaar een injectie te krijgen.
Het is inmiddels vrij normaal dat we 80 jaar of ouder worden, maar slechts weinig mensen halen dit zonder iets van medische hulp.
Ik zie geen principieel verschil tussen een preventief vaccin of het nemen van medicijnen.
Het bestaan van de mens als soort is daar helemaal niet afhankelijk van.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 jan 2022 10:59 Het is wel verontrustend vooruitzicht dat de mens alleen kan blijven bestaan door een aantal malen per jaar een injectie te krijgen.
Zonder dat soort injecties zou de gemiddelde leeftijd naar beneden gaan en er zou meer kindersterfte zijn maar het bestaan van de mens als soort zou niet bedreigd zijn.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Dat is een angst, waar velen mee zitten.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 jan 2022 11:36Het lijkt me niet wenselijk als we een mensheid krijgen die meer een soort zombies zijn, die van kindsafaan alleen in leven kunnen blijven door het injecteren van hele ladingen synthetische stoffen.gerard_m schreef: ↑30 jan 2022 11:24Naarmate men ouder wordt, is medicijn gebruik heel normaal.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 jan 2022 10:59
Maar is dat wel reëel?
Vind jij vaccinaties tegen kinderziekten een reden om te denken aan het leven van een zombie?
Vind jij bijv. een diabetes patient, die door extern toegevoegde insuline een menswaardig leven heeft, een zombie?
Slechts zeer sumier als voorbeeld.
Juist door een jaarlijkse griepprik is de gemiddelde leeftijd weer omhooggegaan, nadat de betrekkelijk eenvoudige medicatie tegen een hart- en herseninfart al zoveel heeft veranderd.
Die mensheid zal er niet veel anders uit gaan zien, dan wat we nu al bespeuren.
Ik ga mezelf en mijn leeftijdgenoten maar na.
Maar vooral de paar mensen in mijn naaste omgeving, die gezond van geest en van hart de 80 ++ hebben gehaald, ook al hadden ze halverwege in hun vijftiger jaren een zwaar hartinfact te verduren.
Jong van hart en geest en velen dankzij wat ondersteunende medicijnen vaak een toegift van minstens 25 jaar, voordat er uiteindelijk één van meest verwoestende ziekten er een eind aan maakte.
Gelukkig hebben de meeste artsen het inzicht, wanneer het echt het einde of begin van het einde in zicht is.
En is de moraal vwb. dit soort ziekten op zeer hoge leeftijden ook veel veranderd, zodat de mensen zelf een zeer grotere stem hebben in het verder moeten leven of juist niet.
De zombie in de vorm van de verder gezonde dementerende oudere is daardoor meer evident geworden en blijft een dilemma.
Maar ook daarin is er groeiend inzicht, mits de betreffende persoon dat in een zeer vroeg stadium zich heeft gerealiseerd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Er is een groot verschil tussen de oude situatie en die ik schilder. (maar die er gelukkig nog niet is)axxyanus schreef: ↑30 jan 2022 12:04Het bestaan van de mens als soort is daar helemaal niet afhankelijk van.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 jan 2022 10:59 Het is wel verontrustend vooruitzicht dat de mens alleen kan blijven bestaan door een aantal malen per jaar een injectie te krijgen.
Zonder dat soort injecties zou de gemiddelde leeftijd naar beneden gaan en er zou meer kindersterfte zijn maar het bestaan van de mens als soort zou niet bedreigd zijn.
Driemaal een prik per jaar, doe je het niet niet dan sterf je binnen een half jaar.
Dat is gewoon een hele ongezonde situatie en die dient vermeden te worden.
PS.
Een hondenras dat zo zou moeten bestaan laten we uitsterven.