Of zou Kaboel niet eerder een door Westerse troepen bezette stad zijn, de etalage van een schijnoverwinning?lanier schreef:Gelukkig zijn er mensen in Afghanistan die de boel willen veranderen, zoals actrice Trena Amiri die ongesluierd en met ontblote onderarmen rondrijdt in Kabul (waar ze toch iets ruimdenkender zijn dan elders in het land).
Evangelisatiehoekje waar Surrendered kan ge/overtuigen
Moderator: Moderators
-
siger
Re: Evangelisatiehoekje waar Surrendered kan ge/overtuigen
Nee hoor, in elke grote stad waar ook ter wereld heb je mensen die ruimdenkender zijn, dit in tegenstelling tot het platteland.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
De soenna van de profeet is volgens verreweg de meeste moslims integraal onderdeel van de islam. Daarom worden ze soenieten genoemd. Gehoorzaam Allah en Zijn boodschapper, zegt de koran. Je kunt zelf de ahadith er wel uit kieperen, maar dan heb je heel wat moslims nog wat uit te leggen.Als je even zelf had nagedacht had je het antwoord geweten. Net zo min als het christendom een eenheidsworst is is de islam dat. De hadith, zijnde geen openbaring, is voor bepaald niet alle moslims onderdeel van hun geloof; oa voor mijn vriendin en haar familie.
Het lijkt me sowieso vrij onlogisch om iemand wel als profeet (=boodschapper van God) te erkennen, maar datgene wat hij beveelt te negeren. Of zie ik het te simpel?
Post je commentaar eens op een willekeurige islamitische site, en zeg erbij dat je het van je islamitische vriendin hebt... ik ben benieuwd naar de reacties.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- LordDragon
- Bevlogen
lanier
MVG, LD.
Op het platteland wonen dus geen ruimdenkende mensen? Ik begrijp niet goed wat je hiermee wil zeggen, of heb je het specifiek over landen zoals afghanistan en pakistan enzo, (op den buiten ginds valt niet te vergelijken met op den buiten in europa.)Nee hoor, in elke grote stad waar ook ter wereld heb je mensen die ruimdenkender zijn, dit in tegenstelling tot het platteland.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
In de stad is minder sociale controle.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
- Surrendered
- Ervaren pen
ik heb een vraag. Jullie zijn opeens op een boot. Jullie weten van niets en weten niet wat jullie doen op die boot. In die boot zijn er duizenden mede passagiers. Wat zouden jullie als eerst doen?
Groeten, Surrendered
Groeten, Surrendered
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Iedereen er uit kieperen die geen islamiet wil worden.Surrendered schreef:ik heb een vraag. Jullie zijn opeens op een boot. Jullie weten van niets en weten niet wat jullie doen op die boot. In die boot zijn er duizenden mede passagiers. Wat zouden jullie als eerst doen?
Een vergadering beleggen over wie de boot naar de kant gaat sturen, en de aansprakelijkheid zwart op wit regelen, alvorens over de rand van de waterval te kieperen.Surrendered schreef:ik heb een vraag. Jullie zijn opeens op een boot. Jullie weten van niets en weten niet wat jullie doen op die boot. In die boot zijn er duizenden mede passagiers. Wat zouden jullie als eerst doen?
Groeten, Surrendered
Nee, serieus: Wat is het nut van deze vraag?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- Surrendered
- Ervaren pen
Dus jij zal je niet gaan afvragen waar naar toe die boot gaat? En wie die boot bestuurt? En de opdrachten van de bestuurder(kapitein) van deze boot opgaan volgen? Zodat jullie dus veilig aan de kant kunnen stoppen bij jullie poort?Jagang schreef: Een vergadering beleggen over wie de boot naar de kant gaat sturen, en de aansprakelijkheid zwart op wit regelen, alvorens over de rand van de waterval te kieperen.![]()
Nee, serieus: Wat is het nut van deze vraag?
Groeten, Surrendered
O, ik wist niet dat jouw boot al bestuurd werd.Surrendered schreef:Dus jij zal je niet gaan afvragen waar naar toe die boot gaat? En wie die boot bestuurt? En de opdrachten van de bestuurder(kapitein) van deze boot opgaan volgen? Zodat jullie dus veilig aan de kant kunnen stoppen bij jullie poort?
Groeten, Surrendered
Maar nu ga je vast een parallel trekken tussen de kapitein en Allah?
Dat zou echt té slecht zijn.
Ik zeg je: Doe dat niet.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- Surrendered
- Ervaren pen
Jagang schreef: O, ik wist niet dat jouw boot al bestuurd werd.
Ik zeg je: Doe dat niet.
Groeten, Surrendered
Omdat het:Surrendered schreef:Jagang schreef: O, ik wist niet dat jouw boot al bestuurd werd.
Ik zeg je: Doe dat niet.En waarom niet?
Groeten, Surrendered
A: Veel te voorspelbaar en doorzichtig is, want zoals je kon lezen zag ik 'm al van mijlenver aankomen.
B: Een kapitein wat terugzegt wanneer ik er tegen praat, en goden (incl. Allah) in alle talen zwijgen.
C: Er geen enkele reden is om de aarde te zien als iets dat in haar geheel "bestuurd" wordt.
Echt, de kwaliteit van Chinese zuigelingenvoeding is beter dan die van je redenering hier.
Het bestaan van de kapitein is aan te tonen, terwijl jouw god niet eens kán bestaan, met al die eigenschappen die elkaar tegenspreken.
Algoed, maar laat een hel bestaan.
Boven/buitennatuurlijk, maar kan wel ingrijpen in de natuur, wat weer niet zichtbaar of meetbaar is.
Almachtig, terwijl er zaken buiten zijn wensen om gebeuren.
Henry Ford
Henry Ford
Ik vind het wel een aardige vergelijking.Dus jij zal je niet gaan afvragen waar naar toe die boot gaat? En wie die boot bestuurt? En de opdrachten van de bestuurder(kapitein) van deze boot opgaan volgen? Zodat jullie dus veilig aan de kant kunnen stoppen bij jullie poort?
Laten we zien. We komen mensen in officierskleding tegen. Een kapitein, een stuurman, een machinist, een bootsman en nog zo wat, die er voor geleerd hebben. Ze vertellen, dat de boot is gebouwd op een scheepswerf bij Rotterdam, aangedreven wordt door dieselmotoren, dat we de haven van Antwerpen zijn uitgegaan 14 dagen geleden en over 2 weken zullen aankomen in New York.
Plotseling komt er een man naar voren en roept luid: Allemaal leugens, de boot was er ineens gisteren met jullie erbij, doordat Godalla dit dacht, waar we heen gaan is een plek, waar jullie door Godalla beoordeeld worden. Degenen die de kapitein geloven gaan de ovens in, degene die mij geloven gaan naar een eiland met allemaal maagden, die je de hele dag mag ontmaagden, wanneer dat zal zijn weten we niet, maar binnenkort.
Wie zou je geloven?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
-
siger
Ze zou in een handboek cultuurantropologie kunnen om te illustreren hoe scheppingsverhalen een metafoor zijn voor menselijk maakwerk.Vilaine schreef:Ik vind het wel een aardige vergelijking.Dus jij zal je niet gaan afvragen waar naar toe die boot gaat? En wie die boot bestuurt? En de opdrachten van de bestuurder(kapitein) van deze boot opgaan volgen? Zodat jullie dus veilig aan de kant kunnen stoppen bij jullie poort?
Misschien een leuke vraag voor een koranklasje met mensen van jouw leeftijd. Probeer het opnieuw met een serieuze stelling want hier kunnen we niets mee.