Misschien moeten we een nieuwe topic openen, is er bewijs voor Jahwe de vader van Jezus. Zo vader, zo zoon zullen we maar zeggenDevious schreef:Maar ik blijf openstaan. Geachte bijbelgelovers die nieuw komen op dit forum. Lees voorgaande postings goed door, en kom met antwoorden en bewijzen.
ciao....
fabeltjes over Jezus Christus
Moderator: Moderators
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Toegegeven, ik heb niet alle 27 pagina's met reacties, voorafgaand aan de mijne doorgelezen. Ik wil dan ook alleen maar even reageren op bovenstaande quote.Marcus 9:1
Verder zei hij ook nog: ‘Ik verzeker jullie: sommigen die hier aanwezig zijn zullen niet sterven voordat ze de komst van het koninkrijk van God in al zijn kracht hebben meegemaakt.’
Lucas 9:27
Ik verzeker jullie dat sommigen die hier aanwezig zijn niet zullen sterven voor ze het koninkrijk van God hebben gezien.'
Al die vage beloftes. Daar trappen we niet meer in. Je lijkt wel een Jehova-getuige met deze voorspellingen. Nu nog een datum plannen om dit te kunnen toetsen.
Bovenstaande voorspelling is wel degelijk uitgekomen. Het hele boek Openbaringen is de uitkomst van die voorspelling. Johannes heeft namelijk het Koninkrijk van God (en nog veel meer trouwens) gezien, voordat hij stierf.[/quote]
-
bad_religion
Het christendom is van origine een Joods Messiaans geloof. Het kan goed mogelijk zijn dat Jezus heeft bestaan, in die tijd waren er nogal wat messiassen...die ook vaak aan het kruis hingen als de Romeinen er genoeg van hadden.
Jezus was zeker niet vredelievend, enkele van de discipelen waren Zeloten, een gewapende verzetsbeweging.....
De opstanding is uiteraard een broodje aap verhaal, men wou de sekte gewoon voortzetten.
Het christendom is totaal niet verwant aan deze Joodse sekte, in de Bijbel staat vermeld dat Jezus heeft gezegd dat alle regels gehandhaaft blijven tot zijn werderkomst. Dit betekent dus besnijden, kosher eten etc.
Laten we Paulus eens nemen, Paulus was een Romein die als opdracht had de "christenen" te vervolgen. Paulus moest al gauw constateren dat iedere sekte lid een martelaar werd zodra hij gedood werd......oplossing ; Paulus kreeg onderweg een visioen "Waarom vervolgt gij mij ?"...broodje aap verhaal natuurlijk, maar Paulus begreep dat het geloof hier en daar aanpassingen kon krijgen waardoor de belenagen van Rome niet in het geding kwamen.
Christenen eten niet kosher, en laten zich vaak niet besnijden, hoe dat ?
Paulus ging volken bekeren als de Korinthen en andere discipelen de Galaten (Kelten), deze volken hadden niets op met kosher eten etc. In de Bijbel is nog een verwoede briefwisseling geweest tussen Johannes (niet de apostel, maar de broer van Jezus) met de synagoge van Jeruzalem, uiteindelijk heeft Paulus het pleit gewonnen.
Het christendom is hiermee meer een Romeins geloof dan van origine de Joods Messiaanse sekte waarvan Jezus de leider zou zijn..
Conclusie, al zou er iets waar zijn van Jezus, dan is het christendom nog steeds een slap en leugenachtig aftreksel zijn van de bron.....
Jezus was zeker niet vredelievend, enkele van de discipelen waren Zeloten, een gewapende verzetsbeweging.....
De opstanding is uiteraard een broodje aap verhaal, men wou de sekte gewoon voortzetten.
Het christendom is totaal niet verwant aan deze Joodse sekte, in de Bijbel staat vermeld dat Jezus heeft gezegd dat alle regels gehandhaaft blijven tot zijn werderkomst. Dit betekent dus besnijden, kosher eten etc.
Laten we Paulus eens nemen, Paulus was een Romein die als opdracht had de "christenen" te vervolgen. Paulus moest al gauw constateren dat iedere sekte lid een martelaar werd zodra hij gedood werd......oplossing ; Paulus kreeg onderweg een visioen "Waarom vervolgt gij mij ?"...broodje aap verhaal natuurlijk, maar Paulus begreep dat het geloof hier en daar aanpassingen kon krijgen waardoor de belenagen van Rome niet in het geding kwamen.
Christenen eten niet kosher, en laten zich vaak niet besnijden, hoe dat ?
Paulus ging volken bekeren als de Korinthen en andere discipelen de Galaten (Kelten), deze volken hadden niets op met kosher eten etc. In de Bijbel is nog een verwoede briefwisseling geweest tussen Johannes (niet de apostel, maar de broer van Jezus) met de synagoge van Jeruzalem, uiteindelijk heeft Paulus het pleit gewonnen.
Het christendom is hiermee meer een Romeins geloof dan van origine de Joods Messiaanse sekte waarvan Jezus de leider zou zijn..
Conclusie, al zou er iets waar zijn van Jezus, dan is het christendom nog steeds een slap en leugenachtig aftreksel zijn van de bron.....
Ik meende altijd dat die broer Jacobus heette.bad_religion schreef: Paulus ging volken bekeren als de Korinthen en andere discipelen de Galaten (Kelten), deze volken hadden niets op met kosher eten etc. In de Bijbel is nog een verwoede briefwisseling geweest tussen Johannes (niet de apostel, maar de broer van Jezus) met de synagoge van Jeruzalem, uiteindelijk heeft Paulus het pleit gewonnen.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
bad_religion
Naar mijn weten heeft Jezus meerdere broers gehad en leidde Johannes de synagoge van de sekte in Jeruzalem, ik zal het voor de zekerheid nog eens opzoeken......maar als het Jacobus was blijft de strekking van het verhaal dezelfde, Jezus was gewoon de zoveelste messias van een Joods Messiaanse sekte en werd gedood aan het kruis !!Devious schreef:Ik meende altijd dat die broer Jacobus heette.bad_religion schreef: Paulus ging volken bekeren als de Korinthen en andere discipelen de Galaten (Kelten), deze volken hadden niets op met kosher eten etc. In de Bijbel is nog een verwoede briefwisseling geweest tussen Johannes (niet de apostel, maar de broer van Jezus) met de synagoge van Jeruzalem, uiteindelijk heeft Paulus het pleit gewonnen.
Hierna heeeft de sekte de wederopstanding als fabel in de wereld geholpen om de sekte te doen overleven, en het christendom is een keurig aangepast slap aftreksel van deze sekte....
Paulus de Boskabouter heeft een hoger waarheidsgehalte !
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Ik heb ooit een titel en een auteur geweten van een anthropologisch-achtig boek dat ging over de tijd toen Christus leefde. Daarin werd min of meer uit te doeken gedaan dat het vrij normaal was om in de contreien van het Middellandse Zee-gebied uit een maagd geboren te worden, te herrijzen, begraafd worden op een dergelijke manier, etc, etc, als je 'ziener', 'profeet' of 'messias' was.
Ofwel: wat toen helemaal way to go was, is nu nogal saai... want tegenwoordig moet je kunnen channelen met astrale wezens en zelfmoord plegen om vervolgens in een UFO meegenomen te worden.
Ofwel: wat toen helemaal way to go was, is nu nogal saai... want tegenwoordig moet je kunnen channelen met astrale wezens en zelfmoord plegen om vervolgens in een UFO meegenomen te worden.
-
bad_religion
Het antwoord is overdonderend:: het doek in de tempel scheurt. Rotsten splijten. God verlaten... nee God komt te voorschijn. De Godverlatenheid die gevoelt wordt is wat een mens in al zijn ellende van niets en niemand om je heen voelt. EENZAAMHEID. En dan wil je het wel uitroepen: God! Jezus uitroep is het gemis. Je zou kunnen zeggen daar voelt hij de straf die Hij voor ons draagt. Het van God verlaten zijn.bad_religion schreef:Toch staat er wel een mooi ding in de Bijbel :
Toen Jezus, de zoon van God, aan het kruis hing gilde hij voor z'n dood ; "Mijn God, mijn God waarom heeft U mij verlaten ? "
En er kwam geen antwoord
Uit deze ontluisterende gebeurtenis zou men het één en ander kunnen concluderen...
God laat zich overdonderend zien: graven gaan open, mensen komen tot leven. God laat zien dat de dood - de macht waartegen Jezus vecht - het verloren heeft. Als Jezus uiteindeljk sterft gebeurt er dit.
En mensen zien dit: de Romeinse hoofdman erkend dit.
Maar ook Jezus voelt slechts de godverlatenheid maar een korte tijd. Dat heeft Hij trouwens eerder aangekondigd. Maar een moment later weet Hij dat God er is. Hij sterft op een bijzondere wijze. Hij draagt Zijn Geest over in Gods Hand. Dat zeg je niet, als je gelooft dat God er niet meer is. En het gebeurt.
En op de derde dag opent God het graf. Laat Hij zijn Zoon opstaan uit de dood. Zend Hij engelen om er over te vertellen.
God spreekt... spreekt... en Hij heeft sinds die tijd Zelf en door Zijn Geest miljarden mensen laten spreken over dat ene moment.
Als je zegt dat God niet heeft geantwoord, zegt dat misschien iets over jezelf. Niet over God.
pastor
Ik geloof. Kom mijn ongeloof te hulp.
-
bad_religion
Maar Jezus was dood, God had zijn eigen zoon dus laten creperen aan het kruis, en dat ie daarna wat poeha komt maken is voor ieder weldenkend mens mosterd na de maaltijd.pastor schreef:Het antwoord is overdonderend:: het doek in de tempel scheurt. Rotsten splijten. God verlaten... nee God komt te voorschijn. De Godverlatenheid die gevoelt wordt is wat een mens in al zijn ellende van niets en niemand om je heen voelt. EENZAAMHEID. En dan wil je het wel uitroepen: God! Jezus uitroep is het gemis. Je zou kunnen zeggen daar voelt hij de straf die Hij voor ons draagt. Het van God verlaten zijn.bad_religion schreef:Toch staat er wel een mooi ding in de Bijbel :
Toen Jezus, de zoon van God, aan het kruis hing gilde hij voor z'n dood ; "Mijn God, mijn God waarom heeft U mij verlaten ? "
En er kwam geen antwoord
Uit deze ontluisterende gebeurtenis zou men het één en ander kunnen concluderen...
God laat zich overdonderend zien: graven gaan open, mensen komen tot leven. God laat zien dat de dood - de macht waartegen Jezus vecht - het verloren heeft. Als Jezus uiteindeljk sterft gebeurt er dit.
En mensen zien dit: de Romeinse hoofdman erkend dit.
Maar ook Jezus voelt slechts de godverlatenheid maar een korte tijd. Dat heeft Hij trouwens eerder aangekondigd. Maar een moment later weet Hij dat God er is. Hij sterft op een bijzondere wijze. Hij draagt Zijn Geest over in Gods Hand. Dat zeg je niet, als je gelooft dat God er niet meer is. En het gebeurt.
En op de derde dag opent God het graf. Laat Hij zijn Zoon opstaan uit de dood. Zend Hij engelen om er over te vertellen.
God spreekt... spreekt... en Hij heeft sinds die tijd Zelf en door Zijn Geest miljarden mensen laten spreken over dat ene moment.
Als je zegt dat God niet heeft geantwoord, zegt dat misschien iets over jezelf. Niet over God.
pastor
En al die dingen die na de dood van Jezus gebeuren zoals jij ze zo mooi omschrijft grenzen niet aan het onwaarschijnlijke, maar zijn onwaarschijnlijk, en zeker niet te bewijzen.
Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat God ten alle tijden zichtbaar is in de rijke fantasie van de mensen die verblind al deze verhaaltjes geloven.....
Met vriendelijke Groet.....
Wat je hier schrijft lijkt waar, maar klopt niet.Maar Jezus was dood, God had zijn eigen zoon dus laten creperen aan het kruis, en dat ie daarna wat poeha komt maken is voor ieder weldenkend mens mosterd na de maaltijd.
Als je gelooft, dan geloof je het hele verhaal. Dan weet je dat het kruis niet een creperen is, maar een reddingsplan. Een plan vol liefde. Voor mensen, zoals jij en ik. Dan ben je onder de indruk, dat iemand zijn leven over heeft om dat van jou te redden. Dan is het geen mosterd naar de maaltijd, maar het grand dessert. Het moment supreme. De overwinning.
Maar als je niet gelooft in God, dan is dit verhaal niet meer dan een sprookje. Maar dan heb je ook geen oordeel over die God. Want die bestaat niet. En iemand die niet bestaat, kan ook zijn zoon niet laten creperen.
Dus aan jou de vraag: heeft God zijn zoon laten creperen?
Vriendelijke groeten,
pastor
Ik geloof. Kom mijn ongeloof te hulp.
-
bad_religion
Als je dit verhaaltje gelooft kan je er misschien niet helemaal aan onderuit dat God inderdaad zijn eigen zoon heeft laten creperen, in het hof van Getshemane bidde die arme Jezus zelfs "O vader laat deze beker aan mij voorbij gaan", gezien de toegekende almacht van God (als je daarin in gelooft) kan je alleen maar concluderen dat God een mensenoffer vraagt, en in dit geval zijn eigen zoon, dit is op z'n minst gezegd wansmakelijk, maaar hoe dan ook een contradictie.pastor schreef:Wat je hier schrijft lijkt waar, maar klopt niet.Maar Jezus was dood, God had zijn eigen zoon dus laten creperen aan het kruis, en dat ie daarna wat poeha komt maken is voor ieder weldenkend mens mosterd na de maaltijd.
Als je gelooft, dan geloof je het hele verhaal. Dan weet je dat het kruis niet een creperen is, maar een reddingsplan. Een plan vol liefde. Voor mensen, zoals jij en ik. Dan ben je onder de indruk, dat iemand zijn leven over heeft om dat van jou te redden. Dan is het geen mosterd naar de maaltijd, maar het grand dessert. Het moment supreme. De overwinning.
Maar als je niet gelooft in God, dan is dit verhaal niet meer dan een sprookje. Maar dan heb je ook geen oordeel over die God. Want die bestaat niet. En iemand die niet bestaat, kan ook zijn zoon niet laten creperen.
Dus aan jou de vraag: heeft God zijn zoon laten creperen?
Vriendelijke groeten,
pastor
Een oordeel vellen over een mythisch en niet bestaand wezen hoeft niet te impliceren dat je ook in dit wezen gelooft, dit is een nogal kort door de bocht redernatie.
Ik verbaas mij echter over het moordadige en bloedige karakter van dit almachtige wezen dat, naar verluid, vol liefde is voor de mensen dat hij zijn enige zoon heeft gegeven om te laten creperen aan een kruis.
Men zou denken, dat als God inderdaad zo almachtig zou zijn hij misschien wel met een betere oplossing over de brug had kunnen komen, maar nee hoor, het is kennelijk bij de almachtige een praktijk van bloed voor bloed !
Met vriendelijke Groet..
God liet zijn zoon idd creperen aan het kruis. Helemaal met je eens. Maar waarom stond Hij toe dat zijn zoon crepeerde aan het kruis? Dat deed hij uit liefde voor de mensen.
Hij wist trouwens dat Zijn zoon weer tot leven zou komen. Hij offert drie dagen zijn zoon op zodat iedereen kans heeft op het eeuwige leven. makkelijke keus lijkt mij. 3 dagen je zoon of de mensheid voor eeuwig...
Hij wist trouwens dat Zijn zoon weer tot leven zou komen. Hij offert drie dagen zijn zoon op zodat iedereen kans heeft op het eeuwige leven. makkelijke keus lijkt mij. 3 dagen je zoon of de mensheid voor eeuwig...
-
bad_religion
Het belacheljike aan deze theorie is dat diezelfde God een imperfecte schepping maakte, denk eens na, toen God de schepping had voltoooid, en zag dat alles goed was, plante hij een boom van goed en kwaad in z'n tuintje, dit impliceert dus dat God zelf het kwwad heeft geschapen, anders zou er alleen een boom van goed in staan....eef schreef:God liet zijn zoon idd creperen aan het kruis. Helemaal met je eens. Maar waarom stond Hij toe dat zijn zoon crepeerde aan het kruis? Dat deed hij uit liefde voor de mensen.
En als het dan vervolgens fout loopt schuift hij de schuld af op Satan en de mens !
In principe moest Jezus dus sterven, voor onze schuld (?), nee voor Gods eigen fout, en hierna moeten we dus geloven dat na het mensenoffer dat Jezus heeft gebracht wij in onderdanige dankbaarheid moeten zijn ?
Laat God z'n eigen rotzooitje maar opknappen denk ik dan, maar hij moet de mensheid niet lastigvallen met z'n eigen fouten !
God heeft de boom van goed en het kwaad geplant. De mens heeft er van gegeten. Niet God, niet satan, de mens.
God heeft die boom geschapen omdat hij de mens een keuze wil laten. God heeft gezegt dat de mens niet van de boom mocht eten, en toch deed de mens het. God heeft gewaarschuwt de mens heeft niet geluisterd. Dan geef jij God de schuld? had God die boom maar niet moeten plaatsen? De mens heeft een bewuste keus gemaakt door van de boom te eten, niemand heeft hen verplicht! God niet, satan niet.
God waraschuwt de mens eet toch van de boom.
God heeft die boom geschapen omdat hij de mens een keuze wil laten. God heeft gezegt dat de mens niet van de boom mocht eten, en toch deed de mens het. God heeft gewaarschuwt de mens heeft niet geluisterd. Dan geef jij God de schuld? had God die boom maar niet moeten plaatsen? De mens heeft een bewuste keus gemaakt door van de boom te eten, niemand heeft hen verplicht! God niet, satan niet.
God waraschuwt de mens eet toch van de boom.