"en" in je vlag? Help me eens uit de
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
HierEnNu.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Daar ben ik blij om! Dat het aantal vermoorde burgers nog flink gaat oplopen!ChaimNimsky schreef: ↑13 okt 2023 17:31 Bovendien is het bombarderen en het beschieten met artillerie slechts voorbereidend vuur. Het moet allemaal nog gaan beginnen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Moet de Hamas de strijd maar elders beslechten -- zij hebben de dood van hun burgers op hun geweten. Burgers zijn voor Israel geen militair doelwit, maar voor die laffe Hamas-terroristen wel het schild dat ze nodig hebben. Mochten alle burgers elders gaan, dan heeft Israel het veel eenvoudiger. De Hamas heeft ze liever om zich heen. Kunnen ze lekker klagen dat zij tienmaal zoveel burgers verliezen.dikkemick schreef: ↑13 okt 2023 17:33Daar ben ik blij om! Dat het aantal vermoorde burgers nog flink gaat oplopen!ChaimNimsky schreef: ↑13 okt 2023 17:31 Bovendien is het bombarderen en het beschieten met artillerie slechts voorbereidend vuur. Het moet allemaal nog gaan beginnen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 13 okt 2023 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Dan was je vast ook erg blij na Operatie al-Aqsa Storm?dikkemick schreef: ↑13 okt 2023 17:33Daar ben ik blij om! Dat het aantal vermoorde burgers nog flink gaat oplopen!ChaimNimsky schreef: ↑13 okt 2023 17:31 Bovendien is het bombarderen en het beschieten met artillerie slechts voorbereidend vuur. Het moet allemaal nog gaan beginnen.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
.
Het is niet mijn vlag, het betreft mijn Avatar!
Jij hebt toch ook dikke in jouw Avatar staan? Nou dan!
.
.
dikkemick schreef: ↑13 okt 2023 16:46 Israël is op de goede weg.
Zwaaiend vingertje vanwege wijzend vingertje!
Als Hamas de goede weg kiest en meteen capituleert stopt dit!
dikkemick[i schreef:Het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid meldt vandaag dat er 1.799 Palestijnen zijn omgekomen. Onder de slachtoffers zijn 583 kinderen. Het dodental lag eerder op de dag op ruim 1.400.[/i]
.
.
Dat is ook precies wat ik schreef aan Dikkemick,
maar die leest en schrijft kennelijk graag op z'n 'Oost-Indisch'
.
.
Ik geef toe, dat het ook heel moeilijk te bevatten is.
Het is niet iets simpels van goed en kwaad.
En het is vrijwel onontwarbaar! Het is om te huilen. Net als met de Donbas, Jemen... wat is geweest in Syrië etc. etc ....>
¥¥ Van kwaad tot erger...
Dit heeft Nethanyahu gezegd ja.. Maar is het ook echt waar?
Als de vijanden van Israel de wapens neerleggen EN doen wat Israel wil dan is het vrede. Dat is bij elke dictatuur zo.
Sowieso is het vreemd geregeld in die contreien. Bijvoorbeeld mag Israel kernwapens hebben maar de rest van de landen erom heen niet.
Israel bestaat enkel door oorlog. Men heeft het sterkte leger (op Amerika na), kernwapens, een zeer goede inlichtingendienst/moorddienst (Mossad). Ik denk niet dat dat land zonder oorlogen kan.
Ach wat slecht geïnformeerd weer. Ten eerste, waar moeten die Hamas strijders precies heen? Men heeft die lui expres in het hoekje gedreven. Waar ook burgers zitten. Israel mogen ze niet in uiteraard. Egypte wil geen burgers hebben vanwege de hamas strijders/terroristen.ChaimNimsky schreef: ↑13 okt 2023 17:42Moet de Hamas de strijd maar elders beslechten -- zij hebben de dood van hun burgers op hun geweten. Burgers zijn voor Israel geen militair doelwit, maar voor die laffe Hamas-terroristen wel het schild dat ze nodig hebben. Mochten alle burgers elders gaan, dan heeft Israel het veel eenvoudiger. De Hamas heeft ze liever om zich heen. Kunnen ze lekker klagen dat zij tienmaal zoveel burgers verliezen.dikkemick schreef: ↑13 okt 2023 17:33Daar ben ik blij om! Dat het aantal vermoorde burgers nog flink gaat oplopen!ChaimNimsky schreef: ↑13 okt 2023 17:31 Bovendien is het bombarderen en het beschieten met artillerie slechts voorbereidend vuur. Het moet allemaal nog gaan beginnen.
Jij bent een beetje zoals mensen die stelden dat het de schuld van het verzet was dat de Duitsers 100 onschuldige burgers doodschoten omdat het verzet 1 Duitser hadden omgelegd. Maar de terroristen hebben niet in de hand hoe men reageert lijkt me.
En hoe Israel reageert is buitenproportioneel met vele kinderen die slachtoffers zijn.
Israel heeft eerst van Gaza een eilandje gemaakt. En nu ga je klagen dat de burgers niet elders gaan? Waar moeten ze heen? Zwemmend naar het buitenland? Naar Israel kunnen ze niet, naar Egypte niet. Ondergronds kan ook niet, want die worden ook kapot gebombardeerd.
Ik heb in hoofdstuk 'Politiek' topic 'Geschiedenis van de Gazastrook' geplaatst.
Een door mij naar het Nederlands vertaald artikel [History of the Gaza Strip]
geplaatst op October 13, 2023 op Consortium News
geschreven door Maha Nassar
universitair hoofddocent
aan de School of Middle Eastern and
North African Studies aan de Universiteit van Arizona
Voor alle duidelijkheid:
ik ga in dit topic niet reageren op reacties op dat topic!
Zie eventueel:
Geschiedenis van de Gazastrook
Een door mij naar het Nederlands vertaald artikel [History of the Gaza Strip]
geplaatst op October 13, 2023 op Consortium News
geschreven door Maha Nassar
universitair hoofddocent
aan de School of Middle Eastern and
North African Studies aan de Universiteit van Arizona
Voor alle duidelijkheid:
ik ga in dit topic niet reageren op reacties op dat topic!
Zie eventueel:
Geschiedenis van de Gazastrook
.
.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Ik dacht dat die uitspraak oorspronkelijk van Golda Me'ir was; de voormalig Oekrains Joodse president van Israel.
Israel een dictatuur noemen is nonsens. Zoals al tweemaal eerder gezegd, heeft Israel de Palestijnen legio gelegenheden gegeven en vredesvoorstellen gedaan die economische voorspoed voor de Palestijnen eenvoudig hadden kunnen bewerkstelligen. Maar meteen na de ondertekening van de Oslo-akkoordenwaren er weer terroristische aanslagen, zoals de zelfmoordaanslag op een bus in Tel Aviv. Meteen na de Camp David-akkoorden brak de Tweede Intifada uit. Zelfs tijdens de uitvoering van de Roadmap voor vrede waren er al terroristische aanslagen. Vanaf het prille begin riep de grootmoefti van Jeruzalem openlijk op tot uitroeiing van alle Joden en de daad telkens zoveel mogelijk bij het woord gevoegd. Ook de Hamas en de Jihad hebben bewezen dat er niet mee te praten valt. Maar wat maakt het nog uit? Nu gaan we er een einde aan maken.
Sterker, ik vermoed dat het hoofddoel van dit conflict is, om uiteindelijk een oorlog tegen Iran te kunnen beginnen omdat Israel hoe-dan-ook zal voorkomen dat Iran kernwapens krijgt. Ze hadden eerder al Stuxnet ingezet, maar dat zal de Iraanse ambities niet kortwieken.Om dat te doen, zijn nou eenmaal bombardementen nodig.Sowieso is het vreemd geregeld in die contreien. Bijvoorbeeld mag Israel kernwapens hebben maar de rest van de landen erom heen niet.
Daar ben ik het mee eens. Israel vaart wel bij oorlog.Israel bestaat enkel door oorlog. Men heeft het sterktse leger (op Amerika na), kernwapens, een zeer goede inlichtingendienst/moorddienst (Mossad). Ik denk niet dat dat land zonder oorlogen kan.
Zionist
O dat kan. Ik ben niet zo ingelicht en heb ooit eens een plaatje ervan gezien. Toen stond eronder "Nethanyahu".. Maar hij kan het weer gestolen hebben van een ander.ChaimNimsky schreef: ↑13 okt 2023 19:28 Ik dacht dat die uitspraak oorspronkelijk van Golda Me'ir was; de voormalig Oekrains Joodse president van Israel.
Die gelegenheden moeten wel realistisch zijn natuurlijk. Niet van "als zij naar onze pijpen dansen dan krijgen ze vrijheid"..Israel een dictatuur noemen is nonsens. Zoals al tweemaal eerder gezegd, heeft Israel de Palestijnen legio gelegenheden gegeven en vredesvoorstellen gedaan die economische voorspoed voor de Palestijnen eenvoudig hadden kunnen bewerkstelligen.
Dus je gaat kwaad met kwaad vergelden? Eerst mensen afmaken omdat je bang bent dat zij het anders doen met jou?Maar meteen na de ondertekening van de Oslo-akkoordenwaren er weer terroristische aanslagen, zoals de zelfmoordaanslag op een bus in Tel Aviv. Meteen na de Camp David-akkoorden brak de Tweede Intifada uit. Zelfs tijdens de uitvoering van de Roadmap voor vrede waren er al terroristische aanslagen. Vanaf het prille begin riep de grootmoefti van Jeruzalem openlijk op tot uitroeiing van alle Joden en de daad telkens zoveel mogelijk bij het woord gevoegd. Ook de Hamas en de Jihad hebben bewezen dat er niet mee te praten valt. Maar wat maakt het nog uit? Nu gaan we er een einde aan maken.
In die contreien zijn ze blijkbaar nog niet verder geëvolueerd en hebben een "verlichting" nodig.
Waarom mag het ene land wel kernwapens en het andere niet? En dan vooral Israel wel, maar de buurlanden niet?Sterker, ik vermoed dat het hoofddoel van dit conflict is, om uiteindelijk een oorlog tegen Iran te kunnen beginnen omdat Israel hoe-dan-ook zal voorkomen dat Iran kernwapens krijgt. Ze hadden eerder al Stuxnet ingezet, maar dat zal de Iraanse ambities niet kortwieken.Om dat te doen, zijn nou eenmaal bombardementen nodig.
Als je landen behandeld als potentiele monsters dan krijg je monsters. Als je met ze handel drijft dan kunnen het vrienden worden.
Ja, vooral de Mossas is hier debet aan. Ik heb eens een boek erover gelezen. Ik vroeg me af of andere organisaties hiermee weg zouden komen.Daar ben ik het mee eens. Israel vaart wel bij oorlog.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Dat is een vergelijking die nergens op slaat. Israel verdedigt zich tegen terroristische groeperingen en de burgers zijn verder helemaal geen militair tactisch doel. Maar de Hamas heeft ervoor gekozen tussen hun burgers te schuilen. Toen ze in Israel huishielden, baby's levend verbrandden, kinderen onthoofden, ouden van dagen afslachtten, vrouwen verkrachtten en hun levenloze naakte lichamen feestelijk door de straten paradeerden, hadden ze daar de strijd kunnen beslechten. Maar ze zijn teruggevlucht en verschuilen zich tussen hun eigen burgers zodat ze eveneens hun bloed aan hun handen hebben.Berjan schreef: ↑13 okt 2023 19:19 Jij bent een beetje zoals mensen die stelden dat het de schuld van het verzet was dat de Duitsers 100 onschuldige burgers doodschoten omdat het verzet 1 Duitser hadden omgelegd. Maar de terroristen hebben niet in de hand hoe men reageert lijkt me.
En hoe Israel reageert is buitenproportioneel met vele kinderen die slachtoffers zijn.
Eerst burgers afslachten, daarna terugvluchten tussen de bevolking en vervolgens klagen -- dat is de enige tactiek van de vuile terroristische ratten die al vanaf het prille begin de uitroeiing van de Joden predikten. Inderdaad, indien Israel de wapens neerlegt, betekent dat het einde van de Joden.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 13 okt 2023 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Oooo, ik meende dat ik het van Golda Meir had gepikt:
- "Als de Arabieren hun wapens neerleggen, zal er vrede zijn.
Als Israël zijn wapens neerlegt, zal er geen Israël meer zijn."
Ik zou het graag mee willen maken!Berjan schreef:Maar is het ook echt waar?
Die regio staat nog op mijn 'to-do-list', desnoods per rolator!
Israël is [nog steeds!] een Democratie.Berjan schreef:Als de vijanden van Israel de wapens neerleggen EN doen wat Israel wil dan is het vrede. Dat is bij elke dictatuur zo.
Als dat waar is is de plaatsing daar goed gekozen zo tussen al die Islamitische landen, want als die geen vijand meer hebben beginnen ze zich onder mekaar uit te moorden!Berjan schreef:Sowieso is het vreemd geregeld in die contreien. Bijvoorbeeld mag Israel kernwapens hebben maar de rest van de landen erom heen niet.
Israel bestaat enkel door oorlog. Men heeft het sterkte leger (op Amerika na), kernwapens, een zeer goede inlichtingendienst/moorddienst (Mossad). Ik denk niet dat dat land zonder oorlogen kan.
Hoewel, dat doen ze sowieso al!
.
.