MachineElf schreef:Het merendeel van de Vlamingen distantieert zich van die uitspraken tegen die verongelukte Vlaming Marokkaan.
Zelfs de extreem rechtse politicus Filip Dewinter.
Waarom dan een marginale minderheid in de belangstelling plaatsen? Ik zal het je zeggen, om de volksnationalisten te veralgemenen. Niet iedereen die een Vlaamse vlag omhoog duwt is racist.
Er is ook racisme jegens Vlamingen en veel maal erger. Happy slappings na schooluren e.d.
Maar waar krijgt dat media aandacht? De geest voor de ene in de fles houden en de andere bagatelliseren.
Of dit nu inhoudelijk genoeg of niet is raakt mijn koude kleren niet.
Naar mijn inzien moeten deze mensen niet vervolgd worden, wel aangesproken worden op hun gedrag.
Indien men deze mensen toch vervolgd, dient men dat ook te doen bij FB en twitter accounts die meehuilen met de vijand.
Heel goed gesproken ME.
Behalve dan weer het uitblijven van je bron bij gegevens die je geeft.
Waardoor deze waardeloos worden voor de meeste mensen hier, die niet blindelings willen varen op jij aanvoert.
Daardoor wordt je zelf een hol vat.
Snap je dat niet?
Maar de feiten zijn er dat de hardst roependen het meeste aandacht krijgen en niet de cijfers.
Hoezo vervolgen?
We hebben allemaal toch vrijheid van meningsuiting?
Word je beknot op de plek waar je dat mag plaatsen, dan krijg je een rits op je mond of wordt hij dichtgenaaid?
En praktisch: hoe wil je een nickname vervolgen?
En schrijft men onder eigen naam, wie doet er een aanklacht tot vervolging bij de rechtbank?
Jij?
En is er iemand die klaagt?
Krijgt hij een zee van jij-bakken en generalisaties naar zijn hoofd.
En ja, dat geldt voor beide kanten.
Begrijp je dan niet, dat dit ook geldt voor dit forum en voor een vloed aan eenzijdige berichten hier?
Mogen we hier op het forum er niet op wijzen, dat de pot de ketel verwijt?
Nee hoor geen censuur, gewoon de massa hysterie volgen.
Zeggen dat je alle kanten bekijkt, maar in je uitingen alleen steeds weer die ene zijde belichten.
Die enen zijde waarvan je steeds de bewijzen ziet in je eigen naaste omgeving, vervelend voor jou, maar die maar een vlek is op het geheel, wat je niet schijnt te zien.
Dat kennen we onderhand ook wel en niet omdat jij zoveel schrijft.
Dat doet de hele wereld in zijn gekanker-fora.
Geen enkele opbouwende idee dat ook uitvoerbaar is met een verdediging die net zo fanatiek is als de afbraak kritiek die alleen maar door negatieviteit wordt beheerst.
Wat ontbreekt is de nuance en het heldere inzicht van hoe we verder moeten.
Als je dat niet lukt in het groot via de landspolitiek, begrijpelijk, maar het lijkt je ook niet hier op dit forum te lukken.
Ik hoop niet, dat je hier meer dan de 1-2 blinde volgers achter je aan krijgt, die verder ook niets opbouwends te zeggen hebben.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.