discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door Peter van Velzen »

gerard_m schreef:
Marokkaanse vrouwen: bijna het dubbele van Autochtone vrouwen. Dat vind ik niet ongeveer hetzelfde.

Turken 25% hoger.

Er is genoeg kritiek te geven op uitspraken in dit topic zonder de feiten geweld aan te doen.
Cijfers uit 2012 (Nederland)
Vrouwen van Marrokaanse afkomst 2,4 kinderen per persoon
Vrouwen van Turkse afkomst 1,8 kinderen per persoon
Autochtone vrouwen 1,7 kinderen per persoon.

bron: http://www.nationaalkompas.nl/bevolking ... tniciteit/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij Allochtone vrouwen is de trend in neerwaarste richting
BIj Autochtone vrouwen is de trend onlangs omgeslagen in opwaartse richting.
Op dit moment krijgen vrouwen van Turkse afkomst minder kinderen dan alle in Nederland wonende vrouwen in 1964
Dat heeft waarschijnlijk helemaal niets met Islam te maken, maar met de voorlichting omtrent voorbehoedsmiddelen.
Ik wens u alle goeds
Maria
Moderator

Re: Negatieve excessen van racime

Bericht door Maria »

Maria schreef:Racisme overschaduwt begrafenis Ramzi
http://nieuws.vtm.be/binnenland/201595- ... enis-ramzi" onclick="window.open(this.href);return false;
Een man die aanwezig was op de begrafenis van Ramzi, de 15-jarige jongen die in Marokko overleed na een quadongeval, reageert op de racistische commentaren die de kop op staken op de facebookpagina van de Vlaamse Verdedigings Liga.

"Het is ongelooflijk erg wat er allemaal over Ramzi gezegd wordt, maar we zijn bezig met het verwerken van het verlies van Ramzi", zegt zijn nonkel. Op de pagina van de VVL werd het bericht van Ramzis overlijden gedeeld en dat onthaalden de 23.000 volgers met blijdschap. De racistische opmerking volgden elkaar op. Met afgrijzen reageerde men op sociale media en in de politiek.
Nog iemand een inhoudelijke reactie op dit verhaal, of is dit niet interessant genoeg? :evil3:

Ik denk hierbij aan massa hysterie.
Volg de eerste blamagerende reactie op dit zeer droevige verhaal?

De hele meute die overal al dezelfde soort reacties ziet en herhaalt en het op de volgende FB pagina en het volgend forum neer plempt, waar er niet veel aan moderatie gedaan wordt, daar men vrijheid van meningsuiting bovenaan in het vaandel heeft staan?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Re: Negatieve excessen van racime

Bericht door Maria »

Maria schreef: De hele meute die overal al dezelfde soort reacties ziet en herhaalt en het op de volgende FB pagina en het volgend forum neer plempt, waar er niet veel aan moderatie gedaan wordt, daar men vrijheid van meningsuiting bovenaan in het vaandel heeft staan?
Met slechts enkele forum specifieke restricties, dat er vooral on topic en rationeel en niet dogmatisch gereageerd wordt.
Dus alles wat goed onderbouwd en rationeel op logische gronden beargumenteerd wordt is toegestaan op nog een paar restricties na, die wettelijk zijn verboden.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Peter van Velzen schreef: Bij Allochtone vrouwen is de trend in neerwaarste richting
BIj Autochtone vrouwen is de trend onlangs omgeslagen in opwaartse richting.
Op dit moment krijgen vrouwen van Turkse afkomst minder kinderen dan alle in Nederland wonende vrouwen in 1964
Dat heeft waarschijnlijk helemaal niets met Islam te maken, maar met de voorlichting omtrent voorbehoedsmiddelen.
En met aanpassingen aan de cultuur en leefomgeving.
Ook autochtonen gezinnen zijn per regio en achtergrond verschillend van opbouw.
MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf »

Het merendeel van de Vlamingen distantieert zich van die uitspraken tegen die verongelukte Vlaming Marokkaan.
Zelfs de extreem rechtse politicus Filip Dewinter.
Waarom dan een marginale minderheid in de belangstelling plaatsen? Ik zal het je zeggen, om de volksnationalisten te veralgemenen. Niet iedereen die een Vlaamse vlag omhoog duwt is racist.
Er is ook racisme jegens Vlamingen en veel maal erger. Happy slappings na schooluren e.d.
Maar waar krijgt dat media aandacht? De geest voor de ene in de fles houden en de andere bagatelliseren.
Of dit nu inhoudelijk genoeg of niet is raakt mijn koude kleren niet.
Naar mijn inzien moeten deze mensen niet vervolgd worden, wel aangesproken worden op hun gedrag.
Indien men deze mensen toch vervolgd, dient men dat ook te doen bij FB en twitter accounts die meehuilen met de vijand.
MachineElf
Ervaren pen

Peter van Velzen schreef: Vrouwen van Marrokaanse afkomst 2,4 kinderen per persoon
Vrouwen van Turkse afkomst 1,8 kinderen per persoon
Autochtone vrouwen 1,7 kinderen per persoon.
En de cijfers van alle mensen in Europa met Afrikaanse afkomst. Waar vinden we die?
De moslims beperken zich niet tot Turken en Marokkanen he. En het migratieprobleem beperkt zich niet tot moslims.
Laatst gewijzigd door MachineElf op 04 aug 2016 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Red Star Line schreef:Sinds gisteren ben ik als gast dit forum aan 't volgen , en me vandaag ingelogd. Waar ik me even wou inmengen was 't volgend.. Wanneer je 21e eeuwse problemen gaat relativeren , door in plaats van oplossingen te zoeken en aan te reiken, het eerder aanvaardbaar gaat stellen , door schulden te leggen bij 16e , 17e en 18e eeuwse voorvallen, dan kom je uiteraard nooit een stap verder.
Ook wil in toch het cijfermateriaal in twijfel trekken omtrent het percentage aan mannelijke bevolkingsmigranten. Heb een 2tal uur gespendeerd aan opzoekwerk, fedasil , etc... en ik kom telkens op cijfers van 70 tot 75 % van de migranten zouden jonge mannen zijn , en niet de +/- 58% zoals een "expert" hier aanhaalt. Tenzij uiteraard , er +/- 20% achterwege blijven bij de doortocht van Belgie naar Nederland, dan ga ik dit niet betwisten.
Verder valt het me vooral op dat landen , waar men de geglobaliseerde wereld , de multiculturele wereld niet door de strot van de bevolking heeft willen duwen, die een strenger, correcter en rechtvaardiger asielbeleid hanteren , zoals oa Canada, Japan , Australie , ...nu ook veel veiliger zijn, en veel minder te kampen hebben met terrorisme en andere uitwassingen.
Welkom Red Star Line.

Misschien even een topic aanmaken in het voorsteltopic?
Dan kun je wat algemene persoonlijke info geven (hoeft niet te privé) en dan kunnen we je begroeten.

Interessant om wat nieuwe gezichtspunten te lezen.
Zijn we hard aan toe.
En gelukkig heb je ook wat achtergrond info.
Cijfers worden wel op verschillende manieren verkregen, waardoor ze paradoxaal lijken met andere onderzoeken.
Een link naar je bronnen zou wel handig zijn, dan kan iedereen het nazoeken.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

MachineElf schreef:Het merendeel van de Vlamingen distantieert zich van die uitspraken tegen die verongelukte Vlaming Marokkaan.
Zelfs de extreem rechtse politicus Filip Dewinter.
Waarom dan een marginale minderheid in de belangstelling plaatsen? Ik zal het je zeggen, om de volksnationalisten te veralgemenen. Niet iedereen die een Vlaamse vlag omhoog duwt is racist.
Er is ook racisme jegens Vlamingen en veel maal erger. Happy slappings na schooluren e.d.
Maar waar krijgt dat media aandacht? De geest voor de ene in de fles houden en de andere bagatelliseren.
Of dit nu inhoudelijk genoeg of niet is raakt mijn koude kleren niet.
Naar mijn inzien moeten deze mensen niet vervolgd worden, wel aangesproken worden op hun gedrag.
Indien men deze mensen toch vervolgd, dient men dat ook te doen bij FB en twitter accounts die meehuilen met de vijand.
Heel goed gesproken ME.
Behalve dan weer het uitblijven van je bron bij gegevens die je geeft.
Waardoor deze waardeloos worden voor de meeste mensen hier, die niet blindelings willen varen op jij aanvoert.
Daardoor wordt je zelf een hol vat.
Snap je dat niet?

Maar de feiten zijn er dat de hardst roependen het meeste aandacht krijgen en niet de cijfers.
Hoezo vervolgen?
We hebben allemaal toch vrijheid van meningsuiting? [-X
Word je beknot op de plek waar je dat mag plaatsen, dan krijg je een rits op je mond of wordt hij dichtgenaaid?
En praktisch: hoe wil je een nickname vervolgen?
En schrijft men onder eigen naam, wie doet er een aanklacht tot vervolging bij de rechtbank?
Jij?

En is er iemand die klaagt?
Krijgt hij een zee van jij-bakken en generalisaties naar zijn hoofd.
En ja, dat geldt voor beide kanten.

Begrijp je dan niet, dat dit ook geldt voor dit forum en voor een vloed aan eenzijdige berichten hier?
Mogen we hier op het forum er niet op wijzen, dat de pot de ketel verwijt?

Nee hoor geen censuur, gewoon de massa hysterie volgen. :arrow:
Zeggen dat je alle kanten bekijkt, maar in je uitingen alleen steeds weer die ene zijde belichten.
Die enen zijde waarvan je steeds de bewijzen ziet in je eigen naaste omgeving, vervelend voor jou, maar die maar een vlek is op het geheel, wat je niet schijnt te zien.
Dat kennen we onderhand ook wel en niet omdat jij zoveel schrijft.
Dat doet de hele wereld in zijn gekanker-fora.

Geen enkele opbouwende idee dat ook uitvoerbaar is met een verdediging die net zo fanatiek is als de afbraak kritiek die alleen maar door negatieviteit wordt beheerst.
Wat ontbreekt is de nuance en het heldere inzicht van hoe we verder moeten.

Als je dat niet lukt in het groot via de landspolitiek, begrijpelijk, maar het lijkt je ook niet hier op dit forum te lukken.
Ik hoop niet, dat je hier meer dan de 1-2 blinde volgers achter je aan krijgt, die verder ook niets opbouwends te zeggen hebben.
MachineElf
Ervaren pen

Ik kom er later op terug. Maar als iedereen even links en rechts objectief evalueert wat er gaande is in Europa, die zou niet om bronnen vragen he...
Ik heb genoeg beelden gedeeld die de ernst visualiseren.

- Verkrachte meisjes aan woord gelaten.
- De imams van het kalifaat aan het woord gelaten
- De Europese migranten hun stem over de vluchtelingen laten horen
- De vluchtelingen zelf aan woord gelaten
- De media manipulatie ontmaskert.

Wat meer moet ik doen, als de media stil zwijgt en jullie onafhankelijke bronnen niet als legitiem achten?
En ik denk genoeg oplossingen aangeboden te hebben. Ik heb mijn hand uitgestoken een midden te bereiken, maar men doet dan aan cultuurrelativisme. De pot verwijt hier de ketel, maar men verwijt mij wel dingen die ik niet eens uitgesproken heb. Dingen die ik niet eens gedaan heb, Tasmanië bv. Dan krijg ik een waarschuwing omdat ik aanranders "rapefugees" noem. De ene moderatie na de andere om toch maar "correct" te zijn.
Het is de waanzin voorbij naar mijn inzien. Hoe meer je onder de mat veegt, hoe instabieler het wordt natuurlijk.
Hoe meer ondergrondse frustratie er gaat spelen, waar je het ene onder duwt komt het andere boven. Tot er iemand de hele mat van onder de voeten wegtrekt en de chaos etaleert zoals ze is....
Wat doet Europa? Kijkt de andere kant op. Want wij hebben in het verleden dit en dat gedaan. Neen, ik heb dat niet gedaan.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

MachineElf schreef: jullie onafhankelijke bronnen niet als legitiem achten?
Welke en als bron van wat?
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

En de cijfers van alle mensen in Europa met Afrikaanse afkomst. Waar vinden we die?
De moslims beperken zich niet tot Turken en Marokkanen he. En het migratieprobleem beperkt zich niet tot moslims.
Op dit moment worden bijna alleen maar mensen toegelaten uit oorlogsgebieden. We zijn dit volgens de VN ook verplicht. Om verwarring te voorkomen spreek ik zelf liever over gelukszoekers en over oorlogslachtoffers. Daar zit nog een grijs gebied tussen van bijvoorbeeld mensen die in een relatief rustig land leven maar zouden kunnen worden vervolgd vanwege bijvoorbeeld dat ze homo zijn.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Immigratie_in_Nederland" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals je kunt zien komt ongeveer 7.6% van de bevolking in Nederland uit Afrika.

http://www.vluchtelingenwerk.nl/feiten- ... mali%C3%AB#" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals je kunt kwamen in 2015 in totaal 263 Somaliërs naar Nederland.
Ook al nemen ze ieder 18 kinderen dan is het te verwaarlozen op de totale bevolking…
MachineElf
Ervaren pen

YouTube? Geenstijl, screenshots van FB, ...
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Die bronnen zijn niet te controleren. Ik heb genoeg voorbeelden gezien van foto's en filmpjes die totaal niets met het genoemde onderwerp hadden te maken. Vaak komt er iemand na verloop van tijd achter maar de 'schade' is dan al veroorzaakt. Mensen onthouden de eerste indruk. En als ze overspoelt worden met soortgelijke beelden dan zijn ze geindoctrineerd. Simpel en doeltreffend. Ik wil niet zeggen dat dit altijd gebeurd maar ik vertrouw niet zomaar ieder filmpje of foto.
Red Star Line

Bericht door Red Star Line »

Appelflap schreef, 't volgende , en flapt er blijkbaar maar wat uit ....

migratie moet correct en streng maar is dat al
migratie is trouwens geen probleem want de vluchtelingen blazen zich niet op, uitgezonderd diegenen die IS heeft meegestuurd maar om voor die paar 2 à 3 miljoen mensen collectief buiten te gooien die onze hulp nodig hebben?
Allereerst wil ik zeggen, het begint meer over "migratie" tout court te gaan, dus nog weinig rechtstreeks verband met "moslims en Europa" , maar soit , hij vindt dus migratie op zich geen probleem ...., en stelt zich de vraag of we de
2, 3 miljoen collectief moeten buiten gooien
a) het gaat uiteraard niet over die 2 of 3 miljoen, want onthaal je die 2 of 3 miljoen met open armen, dan staan er nog
10 tallen miljoenen klaar om hun kans te wagen naar Europa te komen. Vaak zijn dit minder opgeleiden, en bovendien
is in 't westen is werkeloosheid al zeer groot, dus je kan die miljoenen niet gaan opvangen, je hebt daar geen
werk voor, wat is dan 't gevolg. Er gaan zich nog meer getto's vormen als er al zijn de banlieus in pakweg Parijs,
verarmde buurten, met criminaliteit tot gevolg, een perfecte broeihaard en voedingsbodem voor extremisme,
terreur....Diegenen die dan toch prediken om de miljoenen migranten via de rode loper te ontvangen, daar had ik dan
ook wel graag mee het plan van gezien, hoe je dit sociaal - economisch allemaal gaat oplossen .

En aan Maria en anderen, uiteraard zijn reacties op FB omtrent de dood van een moslim niet toe te juichen, maar werkt het niet in 2 richtingen ?? De pers schildert nu maar al te graag de blanke man als boosdoener af, de slechterik...terwijl xenofobie , racisme , ...echt wel in 2 richtingen werkt hoor, maar die indruk krijgt men helaas steeds minder en minder.
Wat doe je met diegenen die op forums , FB en via andere kanalen , de huidige genocide , en IS etc toejuichen ? ?

Mijn excuses ook dat ik niet heb beantwoord aan het voorstel van "topic" aanmaken enz... zo'n chatbox en forum is voor mij nog vrij nieuw, ik moet hier nog een beetje het gebruik van zoeken , ... zoals quotes van anderen kopiëren , om in je bericht te plaatsen en te reageren , voor mij nog vrij onbekend...een nieuwe wereld gaat hier voor me open ....
MachineElf
Ervaren pen

lanier schreef:Die bronnen zijn niet te controleren. Ik heb genoeg voorbeelden gezien van foto's en filmpjes die totaal niets met het genoemde onderwerp hadden te maken. Vaak komt er iemand na verloop van tijd achter maar de 'schade' is dan al veroorzaakt. Mensen onthouden de eerste indruk. En als ze overspoelt worden met soortgelijke beelden dan zijn ze geindoctrineerd. Simpel en doeltreffend. Ik wil niet zeggen dat dit altijd gebeurd maar ik vertrouw niet zomaar ieder filmpje of foto.
Beelden liegen niet.
Mensen brullen ons signalen toe. Of wel geloof je de EU haar verhaal, of wel geloof je de drijfsfeer van het volk.
De signalen zijn er, je doet ermee wat je zelf wenst. Europa kan deze maal niet zeggen: wir haben es nicht gewusst

Allemaal mannen....
https://www.youtube.com/watch?v=0DPp7wmwhcQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand van het volk: "Don't make us into extremists, respect Greece!"
Breekt er nog een relletje uit tussen Afghanen en Syriërs, een moslim-onderonsje. En ze denken dat deze mensen met onze kinderen overweg zullen kunnen? Ieder zijn mening zeker. Het verheugt mijn hart gemerkt te hebben dat links van geen hout pijlen meer weet te maken. De politieke correctheid wordt iedere dag een stukje meer ontmanteld en het volk ontwaakt in een nieuwe realiteit. The dream is over... what can I say?
Plaats reactie