Coby bidt voor Rereformed

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bonjour
Moderator

Re: Coby bidt voor Rereformed

Bericht door Bonjour »

Ik denk dat er wel meer dan 1 consequentie is. Maar ik weet niet waar jij op doelt.
Bovendien vind ik dat je als christen in ieder geval moet weten dat er iets is als een q bron hypothese. Allerlei consequenties zijn weer in twijfel te trekken.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Ken Yehuwdiy
Forum fan

Bericht door Ken Yehuwdiy »

kiks schreef:
Ken Yehuwdiy schreef:Wel, om mijn vertrouwen in de mensheid weer te winnen zul je sowieso wat inlevingsvermogen moeten tonen.
Begrijp ik dat goed? Een gebrek aan getoond inlevingsvermogen van mij. Of bedoel je gebrek aan gewenst inlevingsvermogen? Verklaar je nader, deze zin is mij niet duidelijk.
Ja, ik vind je weinig inlevend door te beweren dat ik niet volwassen zou zijn omdat ik geloof.
kiks schreef:
Nadat je je eigen vader hebt begraven ben je wel volwassen, dat kan ik je garanderen.
Daar weet ik het mijne van, mijn puberteit werd abrupt afgebroken door het overlijden van mijn vader.

Groet

kiks
Dat is heel erg. Het overlijden van onze ouders is iets wat ons allemaal treft en degenen die het hebben meegemaakt kunnen als geen ander weten dat volwassen worden niet tegengehouden wordt door geloof of ongeloof.
'....maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is' Saul van Tarsus

'...de dag van de dood is beter dan de dag dat iemand geboren wordt.' Salomo, de zoon van David.
Ken Yehuwdiy
Forum fan

Bonjour schreef:Ik denk dat er wel meer dan 1 consequentie is. Maar ik weet niet waar jij op doelt.
Bovendien vind ik dat je als christen in ieder geval moet weten dat er iets is als een q bron hypothese. Allerlei consequenties zijn weer in twijfel te trekken.
Waar ik op doel is de datering. Pleiten voor de hypothese bron Q betekent instemmen met een vroege datering en erkennen dat Marcus voor de val van de joodse tempel is geschreven.

Daarom heb ik ook geen problemen met die hypothese, integendeel zelfs want wie niet tegen ons is is voor ons, maar de eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik er zelf niet in geloof.
'....maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is' Saul van Tarsus

'...de dag van de dood is beter dan de dag dat iemand geboren wordt.' Salomo, de zoon van David.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

De vraag is ook niet wanneer Marcus geschreven is, maar wanneer Marcus 16 geschreven is.
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Rereformed schreef:
coby schreef:En Rereformed heeft zelf al gebeden en God verhoort geen slechte gebeden, dus het laatste heb ik ff weggelaten
Rereformed schreef: Een goed argument voor mij zou zijn dat haar gebed enige invloed heeft op mijn leven. Moge de bijbelgod mij dus de komende maand tot gelovige maken
Coby, ik geloof niet in jouw God en dus was het geen gebed tot jouw God. Ik wilde aangeven dat ik houd van goede argumenten. Zoals Elia een offerwedstrijd aanging waarin zijn God de valse godsdienst voor aap kon zetten, zo daag ik nu jouw God uit om hetzelfde te doen en mij voor aap te zetten. Gezichtsverlies is voor mij een kleinigheid indien de waarheid daarmee gevonden wordt.
Ik sta open voor de gevolgen van jouw gebed. Maar ik daag hem uit in de stellige overtuiging dat het niet zal gebeuren. Ik ben namelijk immuun voor bijgeloof.Na een maand zal ik de conclusie trekken dat je God een hersenspinsel is.

Dat valt me dan nog mee. Heb je die conclusie nog niet getrokken? Je durft wel als ik lees wat je eigenlijk zei, mij de mond snoeren etc., want als je het mis hebt komt er inderdaad vuur van de hemel en ik hoop dat dat genadig Holy Spirit vuur a la Toronto beweging is en God je Zelf overtuigd van Zijn bestaan, maar het zou ook weleens kunnen zijn dat de opname komt en dan de antichrist.
Want het is allemaal wel leuk wat ik mijn hele leven heb geloofd, een lieve, moderne God die aan onze normen voldoet en alle nare stukjes weglaten, maar misschien is Hij wel anders dan het beeld dat ik van Hem had.
Want ik ging aanvankelijk mee in: ach dat was helemaal geen zonde van Adam en Eva, dat was gewoon een fout. Maar God zegt dat door een mens de zonde de wereld binnengekomen is en als het niet zo ernstig was, had Jezus niet gekruisigd hoeven worden.
De moderne mens heeft gewoon een andere opvatting van goed en kwaad.
Laten we het inderdaad maar wel over Openbaringen gaan hebben. Ik geloof zeker dat er een opwekking gaat komen waar ook benen uitgroeien en doden opstaan, maar of dat nu zal zijn zoals The Third Wave leer leert, weet ik niet. Het kan ook tijdens de grote verdrukking zijn. In dat stuk in Jacobus over de late regen is God namelijk niet al te positief over de rijken.
De moderne mens wil geen God die het onrecht straft. De moderne mens vindt dat de mensen voor de zondvloed die niet verdiend hadden. God echter zei dat alles wat de mens uitdacht ten allen tijde slechts boos was. Wie heeft er gelijk?
Er zal een keuze komen. De man der zonde, de koning van Tyrus, de verderver uit Jesaja 45 zal komen. Ja Ken, je hebt gelijk, die schept God wel. Niet de satan, er is een letter verschil namelijk in de Hebreeuwse tekst met de satan die in Job beschreven staat. Sorry dat ik in mijn 'alles is gezellig' versie van het evangelie bleef hangen.
Ik geloofde dat God in het Westen benen ging aangroeien om de mensen te overtuigen. Maar Jezus zei: Een ongelovig geslacht verlangt een teken en het zal geen teken ontvangen dan het teken van Jona: Jezus die is gekruisigd en opgestaan.
Ik hoop niet dat ik nu moet preken: nog 40 dagen en God gaat de stad omkeren. Wanneer Hij dat doet weet ik niet, maar als je naar de tekenen des tijds kijkt en naar Israel kan het niet lang meer duren. Er is een massa exodus aan de gang in moslimlanden van christenen. Er is in de niet-Westerse landen een opwekking aan de gang. Velen komen tot Jezus en worden met de dood vervolgt. De ondergrondse kerk daar groeit. Alleen in de kerk van Laodicea in het rijke Westen zie je een afval van het ware geloof en dat de liefde (agape, Goddelijke liefde) van de meesten verkilt. Mensen willen niet meer horen van zonde. In de charismatische kerk is er nu Joseph Prince die zegt alles is genade, je hoeft als je Jezus aanneemt niet eens meer vergeving voor je zonden te vragen bij hem. Er komt een tijd dat de mensen het ware evangelie niet meer willen horen (van berouw en bekering), staat in de Bijbel.
De mens zal voor een keuze gesteld worden door God: wie wil je? De wereldleider die wereldvrede brengt, de wederkomst ontkent (dat doet de Paus al, officieel stuk van het Vaticaan staat het in) en een vredige wereldreligie brengt waar iedereen welkom is behalve de extreme christenen
of wil je God
Voor wat betreft Openbaringen en Mattheus geloof ik wat Hal Lindsey zegt. En God zal de wereld oordelen en afrekenen met het kwaad. Hij is liefde, maar Zijn liefde is een verterend vuur.
Rereformed schreef: Mijn voorspelling is dat niets daarvan zal gebeuren. Omdat alle goden fantasieproducten zijn.
Kun je meteen zien na een maand wie een profeet is naar wie je moet luisteren. Aangezien je volgens de vorige bijdrage van weddenschappen houdt schroef ik de inzet even wat op: mijn lot staat op het spel, maar die van jou ook. Verliezen van dit spelletje betekent voor jou dat je je geloof verliest. Voor eenmaal zul je eerlijk moeten zijn.

De deadline voor jouw God is 20 juni, vijf dagen langer dan de datum waarop je zogenaamd een vermaning van boven kreeg om voor mij te bidden. In het weekend dat daarop volgt vier ik namelijk het heidense Finse midzomerfeest, een goede gelegenheid om een glaasje te drinken op de afgang van jouw god en alle miezerige goden en de overwinning van de rede op bijgeloof.[/quote}
Ik moest inderdaad voor je bidden, maar dit gebed kreeg ik niet, daar kwam je zelf mee.
Ik neem die weddenschap niet aan. Dat jij dat durft te zeggen moet je zelf weten. Ik ga dat niet bidden. Ik zal bidden dat Hij je overtuigt en je ogen opent, maar als jij Hem zoals hierboven beschreven niet wilt, werkt mijn gebed niets uit en is bidden voor je inderdaad zinloos. En ik kan hier niet ff een weddenschap sluiten of Jezus wel of niet de gemeente voor die tijd geraptured heeft, ik ben Harold Camping niet en niemand weet de dag of het uur. En gelukkig is God geduldig en zijn er nog meer mensen waar Hij rekening mee houdt.
En omdat ik weet dat Hij bestaat ga ik dat gebed van jou wat er oorspronkelijk staat niet bidden, omdat ik je niet haat. Ik wou het doen hoor, Heer geef hem een wonderbaarlijk mooi teken in deze komende maand, maar vindt God dat wel goed? Ik moet wel bidden naar Zijn wil.
Ik was heel vrolijk hier, maar begin nu een beetje vreze des Heren te krijgen.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Ken Yehuwdiy schreef:Ja, ik vind je weinig inlevend door te beweren dat ik niet volwassen zou zijn omdat ik geloof.
Dat beweer ik dan ook nergens. Het loslaten van geloof in de verschillende stadia, van elfjes tot goden is imo een onderdeel in het volwassingswordingsproces. Kennelijk wil je dat laatste stukje daarin behouden. Ik heb daar geen probleem mee, en begrijp dat de comfortzone die geloven voor mensen kan zijn maar moeilijk te verlaten is voor sommigen. Het zou een probleem kunnen worden wanneer het kaboutergeloof maar niet wil verdwijnen, maar ik denk dat in nu op de tenen van kabouteristen trap.
Mijn vraag ging over het nut van het behouden van geloof. Ik zie het nut er niet van in.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Ken Yehuwdiy
Forum fan

Bonjour schreef:De vraag is ook niet wanneer Marcus geschreven is, maar wanneer Marcus 16 geschreven is.
Is dat niet de vraag? Wanneer is het dan geschreven? En is het hele hoofdstuk Marcus 16 een toevoeging of alleen Marcus 16,9-20?

Ken Yehuwdiy
Forum fan

kiks schreef:
Ken Yehuwdiy schreef:Ja, ik vind je weinig inlevend door te beweren dat ik niet volwassen zou zijn omdat ik geloof.
Dat beweer ik dan ook nergens. Het loslaten van geloof in de verschillende stadia, van elfjes tot goden is imo een onderdeel in het volwassingswordingsproces. Kennelijk wil je dat laatste stukje daarin behouden. Ik heb daar geen probleem mee, en begrijp dat de comfortzone die geloven voor mensen kan zijn maar moeilijk te verlaten is voor sommigen. Het zou een probleem kunnen worden wanneer het kaboutergeloof maar niet wil verdwijnen, maar ik denk dat in nu op de tenen van kabouteristen trap.
Mijn vraag ging over het nut van het behouden van geloof. Ik zie het nut er niet van in.

Groet

kiks
Spreken van een kaboutergeloof is ook niet zo inlevend, maar als jij dat zo wilt zien wens ik je daar veel plezier bij. Bedenk je echt wel dat je pas echt tot grote hoogten kan stijgen nadat je ook de dalen hebt verkend. Jawel, wie vernederd wordt zal vereerd worden en wie zichzelf vereerd zal vernederd worden.

coby
Forum fan

Bericht door coby »

Ken Yehuwdiy schreef:Ik ga niet meer met Coby in discussie maar wil centraal toch nog even zeggen dat niet alle christenen hetzelfde geloven als zij mocht dat nog niet duidelijk zijn. Zo is mijn vader ook aan zijn einde gekomen door longkanker en een ding waar ik zeker van weet dat niet aan heeft gelegen is zijn geloof. Weet je, ik heb niet eens gebeden voor genezing omdat ik wel weet dat het toch niet had geholpen. Evangelische familieleden van mij hebben dat wel gedaan en hun gebed is niet verhoord. Aan de gemeente kan het niet gelegen hebben want ze zijn van de grootste in Nederland.

Laten we samen eens bidden voor Coby dat zij nooit op die manier beproefd wordt, want mijn geloof heeft het overleefd, maar zou dat ook gelden voor het hare?
Heb ik ergens gezegd dat jouw vader genezen had kunnen worden als hij meer geloof had? Dat maak jij ervan. Ik heb het met mijn schoonvader meegemaakt, een stuk minder erg, ik geef het toe. Ja, ik was de enige gek die bleef bidden terwijl de rest de begrafenis al voorbereidde omdat ik het zo zielig voor die moeder vond. Maar de eerste keer is hij wel genezen. Waarom de tweede keer niet? Geloof had ik zat. Maar die man wou naar de hemel en het was zijn tijd en toen baden we het christelijke euthanasie gebed en de doktoren dachten dat ze de stekkers eruit getrokken hadden. Maar de eerste keer had God wel een wonder gedaan, dus ik ga niet nu ineens zeggen dat God niet wil genezen in het algemeen, omdat hij gestorven is. Evenmin zeg ik dat het door ongeloof kwam. Ik heb geen idee. Gerard de Groot zei het wel goed. Er is lijden in de wereld vanwege de zondeval en niet alles wat we aan God toeschrijven heeft Hij gedaan. Je wilt toch niet zeggen tegen iemand die ondraaglijk geleden heeft dat dat zo is, omdat dat Gods wil was?
En omdat ik dat niet heb meegemaakt weet ik niet wat lijden is? Ik ben heel blij voor jou dat jij niet meegemaakt heb wat ik heb meegemaakt en ook heel blij dat Jin het heeft verwijderd hier.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Ken Yehuwdiy schreef:Ik ga niet meer met Coby in discussie maar wil centraal toch nog even zeggen dat niet alle christenen hetzelfde geloven als zij mocht dat nog niet duidelijk zijn.
Dat is mij als ex-gelovige overduidelijk. Ik kwam als gelovige echter te vaak dezelfde soort stokdove en vleermuisblinde christenen tegen om mij nog thuis te kunnen voelen onder hen. Ze zijn wandelende godslasteringen en in hen huist dezelfde geest als die van moslims die vliegtuigen in wolkenkrabbers kunnen parkeren indien ze maar het idee krijgen dat het tot hun geloof behoort.

Boekgeloof is de verfoeilijkste gesel op aarde. De geloofswaanzin die hier ten toon gesteld wordt is de beste illustratie daarvan.
Zo is mijn vader ook aan zijn einde gekomen door longkanker en een ding waar ik zeker van weet dat niet aan heeft gelegen is zijn geloof. Weet je, ik heb niet eens gebeden voor genezing omdat ik wel weet dat het toch niet had geholpen.
Weet je, zelfs dat je die vraag stelt of het in theorie mogelijk zou zijn dat het een straf van God was of dat het aan zijn geloof zou kunnen liggen is duisternis van denken. De religieuze geloven die hier mee schermen zijn de verachtelijkste vuilnis die het denken van de mens maar kan produceren.
Laten we samen eens bidden voor Coby dat zij nooit op die manier beproefd wordt, want mijn geloof heeft het overleefd, maar zou dat ook gelden voor het hare?
Iemand die bidt is een bedelaar. Iemand als ik valt liever dood neer dan dat hij ooit iemand ergens om bedelt.
Born OK the first time
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Ken schreef:Weet je, ik heb niet eens gebeden voor genezing omdat ik wel weet dat het toch niet had geholpen. Evangelische familieleden van mij hebben dat wel gedaan en hun gebed is niet verhoord. Aan de gemeente kan het niet gelegen hebben want ze zijn van de grootste in Nederland.

Ken,
Bidden helpt niet tegen ziekte, maar wel tegen beproevingen?
Beproevingen lijken me juist erg geschikt om van een geloof af te komen.

Wees dus zo goed uit te leggen hoe bidden soms wel en soms geen invloed kan hebben.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Ken Yehuwdiy schreef:Spreken van een kaboutergeloof is ook niet zo inlevend, maar als jij dat zo wilt zien wens ik je daar veel plezier bij.
Het spreken over het bestaan van goden is imo ook niet erg inlevend om maar even met de jijbak mee te gaan.
Bedenk je echt wel dat je pas echt tot grote hoogten kan stijgen nadat je ook de dalen hebt verkend. Jawel, wie vernederd wordt zal vereerd worden en wie zichzelf vereerd zal vernederd worden.
Het fenomeen vernederd worden is mij genoegzaam bekend. Ik had een christelijke moeder, die daar bijzonder in bedreven was. Ik neem het haar trouwens niet erg kwalijk, aangezien het de modus operandi binnen de geloofsgroep was, en ook zij maar moeilijk uit haar comfortzone kon stappen.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Ken Yehuwdiy
Forum fan

coby schreef:Je wilt toch niet zeggen tegen iemand die ondraaglijk geleden heeft dat dat zo is, omdat dat Gods wil was?
Evenmin als dat ik beweer dat iemand die niet ziek wordt een sterker geloof heeft. Ik geloof dat het een combinatie van toeval en levenswijze is waardoor iemand ziek wordt.
coby schreef:En omdat ik dat niet heb meegemaakt weet ik niet wat lijden is? Ik ben heel blij voor jou dat jij niet meegemaakt heb wat ik heb meegemaakt en ook heel blij dat Jin het heeft verwijderd hier.
Nee, ik zeg niet dat jij niet weet wat lijden is, maar zolang jij nog gelooft dat bidden invloed heeft op ziekte wek je op mij de indruk dat je die les nog niet geleerd hebt. Zoals jij gelooft in het effect van bidden zie ik een beetje als wedden op het verkeerde paard. Laat de hogepriester maar voor ons bidden, die is daar voor aangesteld en jij en ik niet.

Ken Yehuwdiy
Forum fan

kiks schreef:
Ken Yehuwdiy schreef:Spreken van een kaboutergeloof is ook niet zo inlevend, maar als jij dat zo wilt zien wens ik je daar veel plezier bij.
Het spreken over het bestaan van goden is imo ook niet erg inlevend om maar even met de jijbak mee te gaan.
Waarom niet?
kiks schreef:
Ken Yehuwdiy schreef:Bedenk je echt wel dat je pas echt tot grote hoogten kan stijgen nadat je ook de dalen hebt verkend. Jawel, wie vernederd wordt zal vereerd worden en wie zichzelf vereerd zal vernederd worden.
Het fenomeen vernederd worden is mij genoegzaam bekend. Ik had een christelijke moeder, die daar bijzonder in bedreven was. Ik neem het haar trouwens niet erg kwalijk, aangezien het de modus operandi binnen de geloofsgroep was, en ook zij maar moeilijk uit haar comfortzone kon stappen.

Groet

kiks
Goed dan ga ik ook even mee met jouw gebrek aan inlevingsvermogen. Bijzonder opmerkelijk dat jij denkt dat jouw moeder de blauwdruk is voor christenen en omdat zij haar comfortzone nooit verlaat anderen dat eveneens niet doen. Ik zie mijn moeder het liefst comfortabel en blij. Bovendien het misgunnen van anderen hun geluk duidt dikwijls op een eigen gebrek.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ken Yehuwdiy schreef:
Bonjour schreef:De vraag is ook niet wanneer Marcus geschreven is, maar wanneer Marcus 16 geschreven is.
Is dat niet de vraag? Wanneer is het dan geschreven? En is het hele hoofdstuk Marcus 16 een toevoeging of alleen Marcus 16,9-20?
Mijn theorie is dat dat er zo rond het jaar 30 niets bijzonders is gebeurd. En dat daarna over geestelijke opstanding is gesproken.
Dat dit rond het jaar 50 door Paulus is opgeschreven. Dit verhaal heeft als een katalysator gewerkt en is gaan variëren.
Dat er rond het jaar 65 de geestelijke opstanding al gewijzigd is in een fysieke opstanding, met een leeg graf.
Om de fysieke opstanding meer kracht bij te zetten is er later nog meer bij verzonnen: Marcus 16:9-20.

Gezien het ontbreken van kranten en internet denk ik dat dergelijke details in een periode van een jaar of 10 niet meer controleerbaar zijn en als de mindset van mensen goed is, komt niemand zelfs op het idee om te controleren.
Plaats reactie