Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Covid-19

Bericht door appelfflap »

Joost_de_groot schreef: 13 jan 2022 11:03 Kom nu eens met verdere statistiek in plaats van steeds de boel steeds op te hitsen. Hoeveel van die 18 hebben een te hoog bmi of onderliggend lijden?
het gaat erom dat veel mensen tegen kindervaccinatie zijn omdat kinderen blijkbaar geen last zouden hebben.
Bij hen zie je net hetzelfde fenomeen als bij volwassenen
de ongevaccineerde kinderen hebben, eens besmet en symptomen, buitenproportioneel meer zorg nodig als gevaccineerde kinderen.
perfect zoals je kunt verwachten
Als die andere 16 niet zoveel frikandellen hadden lopen happen
en daar gaan we weer, nu afgeven op kinderen

tja
nu ontkent elle zelfs dat de diepvriespizza goedkoper is als de verse zelfgemaakte met groenten van de markt
opnieuw bewijst ze dat feiten er neit meer toe doen en enkel meningen tellen

en ja elle
jij verzaakt aan je burgerplicht maar eist wel het recht om, in geval van een covidbesmetting en symptomen, absolute en onvoorwaardelijke voorrang op mij te krijgen. Geef aan je huisarts mee dat je, in geval van covid en ic, je afstand doet van levensreddende behandelingen op ic. Durf je dat?
Laatst gewijzigd door appelfflap op 13 jan 2022 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Joost_de_groot
Forum fan

Bericht door Joost_de_groot »

appelfflap schreef: 13 jan 2022 11:50
Joost_de_groot schreef: 13 jan 2022 11:03 Kom nu eens met verdere statistiek in plaats van steeds de boel steeds op te hitsen. Hoeveel van die 18 hebben een te hoog bmi of onderliggend lijden?
het gaat erom dat veel mensen tegen kindervaccinatie zijn omdat kinderen blijkbaar geen last zouden hebben.
de ongevaccineerde kinderen hebben, eens besmet en symptomen, buitenproportioneel meer zorg nodig als gevaccineerde kinderen.
Als die andere 16 niet zoveel frikandellen hadden lopen happen
en daar gaan we weer, nu afgeven op kinderen

tja
nu ontkent elle zelfs dat de diepvriespizza goedkoper is als de verse zelfgemaakte met groenten van de markt

en ja elle
jij verzaakt aan je burgerplicht maar eist wel het recht om, in geval van een covidbesmetting en symptomen, absolute en onvoorwaardelijke voorrang op mij te krijgen. Geef aan je huisarts mee dat je, in geval van covid en ic, je afstand doet van levensreddende behandelingen op ic. Durf je dat?
haha een beetje framen is jou niet vreemd he, misschien kun je nog aan de bak bij Knack. Wees eens wat specifieker als je het hebt over jongeren. Wees sowieso eens wat specifieker, je blijft overal omheen tollen en maakt niks concreet.
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

gerard_m schreef: 13 jan 2022 10:50
Er zijn geen studies waaruit blijkt dat bijv. vitamine D of bewegen een vergelijkbaar effect heeft.
Studies zat:
Hoogleraar Harry Wichers van de Universiteit van Wageningen zegt bijvoorbeeld in het AD: ‘Het is heel eenvoudig: vitamine D nemen verbetert de weerstand en verlaagt de kans dat je een corona-infectie oploopt.’
Huub Savelkoul, hoogleraar immunologie in Wageningen: ‘Waarom zou je in vredesnaam géén vitamine D slikken? Er zijn zoveel aanwijzingen in de wetenschappelijke literatuur. Ik raad het iedereen aan
Onno van Schayck, hoogleraar preventieve geneeskunde aan de Universiteit Maastricht: ‘Het slikken van vitamine D zou een hele simpele oplossing kunnen zijn om de kans op een mogelijke infectie te verlagen.’
Leon van den Toon, longarts en voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Artsen voor Longziekten en Tuberculose (NVALT): ‘Er zijn aanwijzingen dat ziektes bij mensen met ernstig vitamine D tekort ernstiger verlopen, dus de hoop is dat aanvulling tot een minder ernstig beloop van Covid-19 leidt. Preventief een kleine hoeveelheid vitamine D slikken dat zou wel eens nuttig kunnen zijn.
Een beperkt Spaans wetenschappelijk onderzoek liet onlangs zien dat er in een groep van 50 coronapatiënten die een hoge dosis vitamine D kreeg, maar één persoon op de IC belandde, en er overleed niemand. In de groep van 26 personen die géén vitamine D kreeg, overleden twee personen en kwamen er dertien op de intensive care
https://www.vitamine-info.nl/nieuwsarti ... 99e3876f3e

Ik verzin het niet hoor.
Non sum qualis eram
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 13 jan 2022 11:50tja
Ik ontken dat gedeeltelijk ook.
Maar dan moet je niet de arbeidsuren rekenen.

PS.
Ik houd niet van pizza, dus maak ik het maar heel zelden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Metadiscussie berichten van Tiberius Claudius en Joost de Groot verplaatst naar de Prullenbak.
viewtopic.php?f=47&t=18507
Het moet ondertussen bekend zijn, dat als je zo nodig commentaar wil leveren op de moderatie, dat dit kan in een Feedback topic hierover.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

appelfflap schreef: 13 jan 2022 11:50
Toon dat eens aan?
Ik adviseer zelfs helemaal geen pizza te eten
en ja elle
Hoe kom je hierbij?
Ik eis niets, lees je niet goed zeker?
Is er soms een nieuwe burgerplicht bijgekomen in je brein?

Overigens betaal ik me scheel aan een jaarlijks verplichte zorgverzekering terwijl ik daar geen gebruik van maak.
Indirect betaal ik dus mee aan de zorg die anderen nodig hebben.
Vind jij eigenlijk ook dat ik recht op een beloning heb omdat ik de zorg niet belast?
Zoiets als een no claim verzekering voor je auto?

@Joost_de_groot
Dank voor doorgeven van cijfers van Maurice de Hond.
Non sum qualis eram
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

elle schreef: 13 jan 2022 11:20
lanier schreef: 13 jan 2022 10:27
Iemand die veel te zwaar is heeft meer kans om op de ic terecht te komen dan een slank persoon (als ze beiden corona hebben)
Ongeveer 10% van de mensen is niet gevaccineerd terwijl zij 50% van de plekken op de IC bezet houden. Onevenredig zware belasting dus. Niet vaccineren belast dus onevenredig veel de ziekenhuizen.
Heb je hier bewijzen van? Recente cijfers en hun bron?
Hebben die zogenaamde ongevaccineerden onderliggend lijden?
Zijn het 80plussers? 60 plussers?
Enzovoort.
Goh, passen deze cijfers niet in je straatje?? Ik kom de afgelopen 2 jaar om de 2 weken in het ziekenhuis. Ik heb meer dan 80 mensen gesproken van professoren tot zorgpersoneel. Beste vriendin van mijn vrouw werkt in het ziekenhuis evenals 2 goede kennissen. Misschien kun je een keertje met mij mee, dan kun je het met eigen ogen zien.

Of lees het zelf:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ziekenhuis
Laatst gewijzigd door lanier op 13 jan 2022 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

elle schreef: 13 jan 2022 12:33 Vind jij eigenlijk ook dat ik recht op een beloning heb omdat ik de zorg niet belast?
Zoiets als een no claim verzekering voor je auto?
de welvaartsstaat is geen verzekering
maar goed, ik heb overduidelijk een gevoelige snaar geraakt

zoals gezegd
waar jij boos over wordt is hetgeen mij nu overkomt
een bende egoïsten, of teveel mensen die zich hebben laten manipuleren, worden nu doodziek en zorgen ervoor dat ik momenteel niet de nodige zorg krijg die ik nodig heb

aantonen dat ouders tegen vaccins voor kinderen zijn?
het gaat al dagen over niets anders in de media. Ik vermoed dat men het ook in jouw media, de algoritmen van facebook; over dat onderwerp heeft.

Joost bevestigt het. hij begint elk ziek kind persoonlijk aan te vallen want elk kind zal wel zeker 1 ongezond dingetje doen in zijn leven en is dus zelf verantwoordelijk.
het ligt dus zeker niet aan covid dat ze ziek zijn en op de ic liggen

ik wil je ook meenemen naar revalidatiecentra en ic afdelingen in Vlaanderen
holog
Diehard

Bericht door holog »

elle schreef: 13 jan 2022 11:56
Studies zat:
Een beperkt Spaans wetenschappelijk onderzoek liet onlangs zien dat er in een groep van 50 coronapatiënten die een hoge dosis vitamine D kreeg, maar één persoon op de IC belandde, en er overleed niemand. In de groep van 26 personen die géén vitamine D kreeg, overleden twee personen en kwamen er dertien op de intensive care

Ik verzin het niet hoor.
haha ... wat een schitterend voorbeeld van extreem waardevol wetenschappelijk onderzoek.
Typisch voor iemand 'die wel zelf kan nadenken' and 'who did her own research' ...

Zeker de introductie op de introductie van de introductie vergeten te lezen ?
misschien bestaat er wel een handboek 'do your own research for dummies' - een aanrader.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

holog schreef: 13 jan 2022 12:45
Studies zat:

Ik verzin het niet hoor.
haha ... wat een schitterend voorbeeld van extreem waardevol wetenschappelijk onderzoek.
Typisch voor iemand 'die wel zelf kan nadenken' and 'who did her own research' ...

misschien bestaat er wel een handboek 'do your own research for dummies' - een aanrader.
Wat is je punt?
Is iets niet waar omdat de info op een voor jou niet geloofwaardige website staat?
Er zal nog veel wetenschappelijk vervolgonderzoek worden gedaan, maar ook in een recente publicatie in het gezaghebbende tijdschrift The Lancet roepen wetenschappers op tot het gebruik van vitamine D-supplementen, in het bijzonder door groepen waar een tekort veel voorkomt. Ze lopen dan geen risico en hebben er mogelijk veel mee te winnen, schrijven de wetenschappers.
Non sum qualis eram
Joost_de_groot
Forum fan

holog schreef: 13 jan 2022 12:45 haha ... wat een schitterend voorbeeld van extreem waardevol wetenschappelijk onderzoek.

haha wat een laf antwoord, een pure ad hominem, confirmation bias en appeal by authority. Dus jij luistert alleen naar experts die in je straatje passen. Zo typisch.

Is genoeg over te vinden.

https://www.maurice.nl/2021/03/30/veel- ... suppletie/

https://www.youtube.com/watch?v=V5g9AVqRsjo

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34836309/
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Er zijn geen studies waaruit blijkt dat bijv. vitamine D of bewegen een vergelijkbaar effect heeft.
Studies zat:{knip}

Ik verzin het niet hoor.
Mijn stelling: een vergelijkbaar effect als vaccins, dus 90% risico reductie .

Wat je geeft zijn uitspraken van mensen dat vitamine D enig effect zou hebben. Dat wil ik ook best geloven. Hetzelfde geldt voor meer bewegen, schonere lucht,... Maar ik lees dus geen vergelijkbaar effect als vaccins.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

elle schreef: 13 jan 2022 13:06 Wat is je punt?
Is iets niet waar omdat de info op een voor jou niet geloofwaardige website staat?
Er zal nog veel wetenschappelijk vervolgonderzoek worden gedaan, maar ook in een recente publicatie in het gezaghebbende tijdschrift The Lancet roepen wetenschappers op tot het gebruik van vitamine D-supplementen, '

in het bijzonder door groepen waar een tekort veel voorkomt.

Ze lopen dan geen risico en hebben er mogelijk veel mee te winnen, schrijven de wetenschappers.
Nee, maar wel dat een halve waarheid uiteindelijk het effect kan hebben van een onwaarheid.

Het gaat om aanvulling van een eventueel vitamine te kort.
Het is duidelijk dat veel mensen door een beroerd dieet en ook in bepaalde jaargetijden ernstige tekorten hebben.
Het is ook duidelijk, dat deze mensen een onvoldoende basis hebben voor een goede weerstand.

Van wateroplosbare vitamines kun je nooit vergiftigd raken.
Meer dan je dagelijks nodig hebt plas je gewoon elke dag weer uit, maar moet je wel elke dag weer tot je nemen.
Megadoseringen zijn dus alleen kortdurend van nut bij ernstige voedingsdefienties.
En herhalingen bij aandoeningen, die hiertoe kunnen leiden.

Bij vitamines, die in vet worden opgeslagen, waar vit. D toe behoort, is dat echter een ander geval.
Je kunt reserves opbouwen in de zomer, maar door teveel extra inname, ook vergiftigingen.

Van vit. D tekort zijn een aantal verschijnselen bekend, zoals beschreven, bij ouderen en bij mensen die te weinig zon hebben.
Ook bij mensen, waarbij het nauwelijks opgeslagen wordt, zoals bij bepaalde aandoeningen.
Een standeerd supplement elke dag in het voedsel pakket, samen met andere belangrijke voedingsingrediënten kan dit helpen op te lossen.
Voor ouderen zijn er complexen te verkrijgen met een hogere dosis. Echter altijd begrensd in de hoogte van de dosis

Binnen korte tijd hoge doseringen kan een tekort opheffen, maar een langdurig hoge dosis vit D kan tot vergiftigingen leiden.

Een maximale dosis voor middelen is zelfs door de wet geregeld.
https://www.rivm.nl/nieuws/maximaal-aan ... erschreden.
Wanneer mensen lange tijd heel veel vitamine D innemen, kan dit schadelijk zijn voor de gezondheid. Er kunnen dan nierstenen ontstaan en kalkafzetting rondom organen en weefsels. De Europese voedselveiligheidsautoriteit (EFSAEuropese Voedselveiligheidsautoriteit) adviseert daarom maximaal 100 microgram vitamine D per dag voor volwassenen. In de Nederlandse wet is vastgelegd dat een voedingssupplement maximaal 25 microgram mag bevatten.
Bijzondere uitslag van het betreffende onderzoek.
Voor dit onderzoek hebben meer dan 55.000 volwassenen online een vragenlijst ingevuld. Hierbij is aanvullende informatie verzameld over persoons- en leefstijlkenmerken. Van de ondervraagden namen 43 mensen (0,08 procent) elke dag meer dan 100 microgram vitamine D in via supplementen.

Het zijn vooral vrouwen, vaak met een gemiddeld opleidingsniveau (bijvoorbeeld mbomiddelbaar beroepsonderwijs), die vaker alternatieve genezers bezoeken. Ze gebruiken vaak supplementen die meer dan de wettelijk toegestane hoeveelheid vitamine D bevatten.
Het resultaat van zelfstudie zonder voldoende achterliggende kennis.
En het aannemen van gegevens uit halve waarheden.
Joost_de_groot
Forum fan

gerard_m schreef: 13 jan 2022 13:30
Studies zat:{knip}

Ik verzin het niet hoor.
Mijn stelling: een vergelijkbaar effect als vaccins, dus 90% risico reductie .

Wat je geeft zijn uitspraken van mensen dat vitamine D enig effect zou hebben. Dat wil ik ook best geloven. Hetzelfde geldt voor meer bewegen, schonere lucht,... Maar ik lees dus geen vergelijkbaar effect als vaccins.
gezond BMI blijkbaar 75%, stuk meer bescherming van vaccins tegen Omicron ;). Een tekort aan vit D is met name een probleem. Gezien dat best veel mensen zijn in NL is dat problematisch. Hoeveel % geen tekort beschermd t.o.v. wél een tekort. Tja dat is misschien nu lastig te zeggen. Maar zeg dan dat je het niet weet. Zou maar ook zo wel heel hoog kunnen zijn. Jij weet het dan net zo min.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Maria schreef: 13 jan 2022 13:47 Een maximale dosis voor middelen is zelfs door de wet geregeld.
https://www.rivm.nl/nieuws/maximaal-aan ... erschreden.
Van de ondervraagden namen 43 mensen (0,08 procent) elke dag meer dan 100 microgram vitamine D in via supplementen.

Het zijn vooral vrouwen, vaak met een gemiddeld opleidingsniveau (bijvoorbeeld mbomiddelbaar beroepsonderwijs), die vaker alternatieve genezers bezoeken. Ze gebruiken vaak supplementen die meer dan de wettelijk toegestane hoeveelheid vitamine D bevatten.
Wat ik bijzonder vind is, dat het RIVM dit nog eens extra benadrukt, terwijl het eigenlijk maar om een klein percentage mensen gaat, die teveel extra vit. D innemen.
Ik beschouw het als belangrijk om je dat te realiseren.

Zoals ook andere conclusies, die worden getrokken uit wetenschappelijk deelonderzoeken en zo buiten hun context tot waarheden verheven worden.
En zo ook doorgegeven worden via de sociale media en gelezen en herhaald worden door mensen, die het zo aannemen.
Niet de kennis hebbend om dit zelf te kunnen overdenken.
Plaats reactie