Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Covid-19

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

elle schreef: 10 jan 2022 12:56
doctorwho schreef: 10 jan 2022 11:38
Als het kabinet het advies van het Outbreak Management Team van vanochtend overneemt, heeft het (zelfgemaakte) textiele mondmasker zijn langste tijd gehad. Het OMT vindt dat iedereen binnen een medisch mondneusmasker moet dragen, het zogenoemde chirurgische mondneusmasker (minstens type II). Deze beschermen beter tegen virusdeeltjes en verkleinen de kans op infectie of het doorgeven van het virus.

Opvallend is ook het advies om dezelfde maskers zelfs buiten te dragen op plekken waar afstand houden lastig is. Denk aan drukke winkelstraten, demonstraties, bij sportevenementen of op drukke markten.
https://www.ad.nl/binnenland/mondkap-va ... ~a4d89ad0/
Hopelijk wordt wat het omt vindt niet uitgevoerd.
Virus muteert naar steeds minder erg ziek er van zijn, terwijl de adviezen steeds extremer worden.
Nog even en we lopen met zuurstof op straat.
Of we moeten eerst vergunning aanvragen om over straat te mogen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 jan 2022 12:53 Dat gaat dan een dure grap worden.
Dat valt mee er is inmiddels zoveel aanbod dat je voor minder dan een dubbeltje al behoed bent.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

elle schreef: 10 jan 2022 12:56 Hopelijk wordt wat het omt vindt niet uitgevoerd.
Virus muteert naar steeds minder erg ziek er van zijn, terwijl de adviezen steeds extremer worden.
Nog even en we lopen met zuurstof op straat.
Nee hoor mits je geen door Covid-19 aangetaste longen hebt of jezelf de COPD hebt ingerookt kan je gewoon gebruik blijven maken van de zuurstof in de atmosfeer en is een neusklem/flessenkar niet nodig
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

doctorwho schreef: 10 jan 2022 13:21
Dat valt mee er is inmiddels zoveel aanbod dat je voor minder dan een dubbeltje al behoed bent.
Dat lijkt me sterk, dat soort kapjes is vrij prijzig.
Ook mogen ze formeel maar eenmaal gedragen worden.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 jan 2022 14:51
Voorbeeld van onder de 10 cent ik zet de link er niet bij want dat is reclame. Zelf kan ik de BTW verrekenen en kom dan op een kleine 8 cent :)
Medische Mondkapjes type IIR 3-laags Blauw 50 stuks met elastiek. De mondkapjes zijn van zacht materiaal en zijn gecertificeerd voor medisch gebruik. CE+ EN14683:2019
Lees meer...
Diamond Medical Medische Mondkapjes type IIR 3-laags Blauw 50 stuks
Diamond Medical Medische Mondkapjes type IIR 3-laags Blauw 50 stuks Diamond Medical Medische Mondkapjes type IIR 3-laags Blauw 50 stuks Diamond Medical Medische Mondkapjes type IIR 3-laags Blauw 50 stuks Diamond Medical Medische Mondkapjes type IIR 3-laags Blauw 50 stuks
€3,99 Excl. btw
€4,83 Incl. btw
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.hln.be/buitenland/spanje-be ... ~a3b908ac/

Dit lijkt me zo langzamerhand best een goed idee, tenzij er een krachtiger variant komt uiteraard.
Omikron is duidelijk milder dan b.v. Delta. Verder is wat we nu doen niet gemakkelijk eeuwig vol te houden.

Dat neemt niet weg dat ik voorstander blijf van mondiaal vaccineren.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

doctorwho schreef: 10 jan 2022 15:57
Voorbeeld van onder de 10 cent ik zet de link er niet bij want dat is reclame. Zelf kan ik de BTW verrekenen en kom dan op een kleine 8 cent :)
Medische Mondkapjes type IIR 3-laags Blauw 50 stuks met elastiek. De mondkapjes zijn van zacht materiaal en zijn gecertificeerd voor medisch gebruik. CE+ EN14683:2019
Lees meer...
Diamond Medical Medische Mondkapjes type IIR 3-laags Blauw 50 stuks Diamond Medical Medische Mondkapjes type IIR 3-laags Blauw 50 stuks Diamond Medical Medische Mondkapjes type IIR 3-laags Blauw 50 stuks Diamond Medical Medische Mondkapjes type IIR 3-laags Blauw 50 stuks
€3,99 Excl. btw
€4,83 Incl. btw
Zijn die ook formeel goedgekeurd of is weer eens zo een dump uit China?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Gerard R. schreef: 10 jan 2022 16:46 https://www.hln.be/buitenland/spanje-be ... ~a3b908ac/

Dit lijkt me zo langzamerhand best een goed idee, tenzij er een krachtiger variant komt uiteraard.
Omikron is duidelijk milder dan b.v. Delta. Verder is wat we nu doen niet gemakkelijk eeuwig vol te houden.

Dat neemt niet weg dat ik voorstander blijf van mondiaal vaccineren.
Mee eens! Op een dag moet je deze stap gaan maken. Dit is precies wat hier ontbreekt en sommige andere landen wel doen: perspectief geven.
In Nederland vraagt het wel om een andere prioritering in de zorg. Je kunt niet langer zorg blijven uitstellen en de ziekenhuizen vol leggen met corona patiënten.

Wat ik niet snap: als je je laat vaccineren, krijg je info over bijwerkingen en risico's.
Omgekeerd: als je de uitnodiging negeert, gebeurt er niets.
Waarom laat je mensen niet kiezen, waarbij je ook de bijsluiter laat lezen die hoort bij niet-vaccineren? Je zou kunnen opnemen dat wie geen vaccin wil zich bewust is van het risico dat hij/ zij aangaat en de kans dat er door overbelaste zorg misschien geen plek voor hem is. Vervolgens moeten we af van het automatisme dat iedere corona patiënt voorgaat op andere patiënten maar bijv. met een maximum gaan werken.
Klinkt misschien hard, maar dit doen we inmiddels al bijna 2 jaar met niet-corona patiënten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 jan 2022 17:10 Zijn die ook formeel goedgekeurd of is weer eens zo een dump uit China?
Medische groothandel die zich vooral op tandzorg richt.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 jan 2022 09:26
lost and not found yet! schreef: 08 jan 2022 21:45 Omdat het Baudet topic gesloten is en de vraag daar niet echt on topic was stel ik deze hier dan maar:
TIBERIUS CLAUDIUS wrote:

Maar hij heeft het er over hoe de personen die zich niet vaccineren behandeld dreigen te worden.
Ze net zolang treiteren (Macron) dat ze zich wel laten vaccineren.
Velen staan achter dit treiteren.

Heb je ook enig idee waarom, zoals jij zegt, velen achter dit treiteren staan? Dat kun je natuurlijk ook omkeren! De niet gevaccineerden treiteren degenen die hulp nodig hebben maar wat niet mogelijk blijkt omdat de IC’s voor het grote gedeelte vol liggen met ongevaccineerden! Wie treitert wie eigenlijk? Hoe sta jij zelf eigenlijk tegenover vaccineren?
Maar hier is het ook Off Topic.
Waarom? Graag een antwoord op mijn vraag! Wat is daar zo moeilijk aan voor jou? Oke, laat je eigen mening over vaccineren maar achterwege dan! Maar de “treitervraag” blijft staan!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 jan 2022 17:10
doctorwho schreef: 10 jan 2022 15:57
Lees meer...
€3,99 Excl. btw
€4,83 Incl. btw
Zijn die ook formeel goedgekeurd of is weer eens zo een dump uit China?
Heb je wat mondkapjes betreft ervaring met dump uit China? Dat deze door het RIVM zijn gecontroleerd en niet aan hun voorschriften voldoen?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

@ Elle:

Zou jij als ongevaccineerde je plek op de IC afstaan aan iemand die een levensreddende operatie, voorbeeld leverbloeding, nodig heeft maar die door bezetting van ongevaccineerden op de IC geen plek krijgt? Deze dingen gebeuren nu, al eerder aangegeven in een topic en mede van een vriendin die op de huisartsenpost werkt.
We will dance again!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

elle schreef: 10 jan 2022 12:44
axxyanus schreef: 10 jan 2022 11:51 Ja het valt dik tegen dat de beste bescherming die we tot nu toe hebben, zo snel van zijn werking verliest.
De beste bescherming is medicijnloos leven, en zorgen dat je vitamine D3 level op peil is.
Af en toe vasten ruimt de rommel in je lijf ook lekker op.
Dat je niet gevaccineerd wil worden is tot daar aan toe, maar géén medicijnen?
Trouwens: Stel je wordt door een dolle hond gebeten, geef je er dan de voorkeur aan om toch maar het vaccin te kiezen, of ga je dan liever dood terwijl je wat vitamine D slikt? (gek genoeg werkt in dit speciale geval het vaccin sneller dan de ziekte)
Het lijkt een overdreven vergelijking, maar als je een van de weinigen bent die door hun toevallilge genen nou net niet de anti-stoffen aanmaken die je tegen sars-cov2 beschermen, dan ga je wellicht aan een infectie dood, ook al ben je jong en verder gezond. En dat weet je pas nadat je besmet bent Monoklone antistoffen kunnen je dan redden. Vitamine D écht niet hoor!
Jouw poging om het in het belachelijke te trekken verandert niets aan het feit dat dit nog steeds de beste manier is om mensen te beschermen tegen de ergste gevolgen van de ziekte.
Bedoel je heel oude mensen of alle mensen?
[/quote]
oude(re) mensen, mensen met bepaalde aandoeningen (oa diabetes), mensen wier operaties worden uitgesteld wegens een volle Intensive care, en al hun familie en vrienden (die worden er ook door getroffen) de rest is er al tegen beschermd maar we geen inderdaad de voorkeur aan het beschermen van iedereen Alhoewel: Ik vergeet nog hen die enrstig leiden onder lockdowns.
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

lost and not found yet! schreef: 10 jan 2022 21:42
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 jan 2022 09:26
lost and not found yet! schreef: 08 jan 2022 21:45 Omdat het Baudet topic gesloten is en de vraag daar niet echt on topic was stel ik deze hier dan maar:

Heb je ook enig idee waarom, zoals jij zegt, velen achter dit treiteren staan? Dat kun je natuurlijk ook omkeren! De niet gevaccineerden treiteren degenen die hulp nodig hebben maar wat niet mogelijk blijkt omdat de IC’s voor het grote gedeelte vol liggen met ongevaccineerden! Wie treitert wie eigenlijk? Hoe sta jij zelf eigenlijk tegenover vaccineren?
Maar hier is het ook Off Topic.
Waarom? Graag een antwoord op mijn vraag! Wat is daar zo moeilijk aan voor jou? Oke, laat je eigen mening over vaccineren maar achterwege dan! Maar de “treitervraag” blijft staan!
Ik heb die mening gegeven, moet je beter lezen.
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

lost and not found yet! schreef: 10 jan 2022 22:23 @ Elle:

Zou jij als ongevaccineerde je plek op de IC afstaan aan iemand die een levensreddende operatie, voorbeeld leverbloeding, nodig heeft maar die door bezetting van ongevaccineerden op de IC geen plek krijgt? Deze dingen gebeuren nu, al eerder aangegeven in een topic en mede van een vriendin die op de huisartsenpost werkt.
Ik zorg er (met eigen voorzorgsmaatregelen) voor dat opname op de ic niet nodig is. Zelfs het (persoonlijke) kanspercentage voor gewone ziekenhuisopname is verwaarloosbaar.
Verder ben ik persoonlijk niet verantwoordelijk voor wat ergens in ziekenhuis A of ziekenhuis B gebeurt

Mocht het zo zijn dat ik betrokken raak bij een ongeval en daardoor op de ic terecht kom, dan heb ik daar als ongevaccineerde evenveel recht op als iemand anders die daar om wat voor reden ook ligt.
Hoe zie jij dat?

Het is ook bekend dat veel mensen op de ic liggen met een hoog bmi. Met andere woorden, zij zijn veel te zwaar en dat is risicovol
Moeten zij volgens jou dan ook hun plek afstaan aan anderen?

Ik stel nu jouw vraag, maar dan omgekeerd:

Jij vraagt:
Zou jij als gevaccineerde je plek op de IC afstaan aan iemand die een levensreddende operatie, voorbeeld leverbloeding, nodig heeft maar die door bezetting van gevaccineerden op de IC geen plek krijgt?
Non sum qualis eram
Plaats reactie