Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform
Moderator: Moderators
Re: Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platfor
Wilco. Op hoeveel minuten in het filmpje kunnen we met jou meekijken?
Meme, Zeeland | 20-11-2011 22:09:02
Ook mijn eerdere reactie is tot mijn verbazing kennelijk verwijderd.
Ik zou graag met de redactie in contact komen om te weten als er een probleem is; dan doe ik het iig ter goeder trouw.
Mijn conclusies:
1. volgens mij is er nog steeds sprake van een parese van de linkerzijde
2. de 'genezing' is daarmee niet volledig, en niet vergelijkbaar met hoe Jezus (in 1 of een keer 2 fases) genas.
3. 1 van de bidders vertoont tijdens het bidden een soort stuiptrekking die ik wel bij TRIN- (achtige) kringen heb gezien; vandaar de koppeling.
Ik schreef er bij dat ik dit dus 'helaas' geen genezing kan vinden, want ik had liever iets anders geconcludeerd.
Wilco Sliedrecht, M.D.
Wilco Sliedrecht, Rotterdam | 20-11-2011 21:58:02
Piet, ik ken een geval waarin een man 10 jaar voor zijn zieke vrouw had gezorgd, die al die tijd op bed voor een raam had gelegen tot hij overleed. Toen moest zij naar een verzorgingshuis. Met therapie zowel geestelijk als lichaamlijk, liep zij na drie maanden zelfstandig met een rollator. Ook dat noem ik een wonder, maar dat was niet gebeurd, als haar man was blijven leven en zij niet naar dat verzorgingshuis had gemoeten.
Meme, Zeeland | 20-11-2011 21:46:26
Grace, Gebroken wereld
Je kunt niet weten of ik in een kerk zit die de Drie Formulieren van Enigheid hanteert. Net als de Bijbel zijn deze Formulieren cultuur-historische documenten die getuigen en belijden van oprecht geloof in Jezus Christus. Deze Formulieren zijn opgesteld om christenen naar elkaar toe duidelijk te laten zijn in handel en wandel.
Downsyndroom is een geestelijke handicap. Als een fysieke gehandicapte kan genezen kan een geestelijke gehandicapte dat ook.
Jij oordeelt over mensen uit de Bijbelbelt die je niet kent. Dit is geen oprechte houding volgens Gods principes, helaas.
Grace, jij kijkt door een bril met gebroken glas naar een ongebroken wereld.
We sluiten de zuinige ogen en zeggen; "Verder dan hier Heer kan de blik niet gaan, zonder te breken."
Door een kier gezien is alles wel smal maar ook rustig.
Harry, Winschoten | 20-11-2011 21:33:01
Meme, in het bericht staat duidelijk dat het gefilmd is door: .. haar broer... Zou die niet weten wat er werkelijk aan de hand is... Ik ken een vrouw die vier jaar in een rolstoel zat, niets meer kon en door haar man gevoerd moest worden. Ze is genezen en heeft nu een gezonde zoon. Artsen snappen het niet...God bestaat en doet wonderen!!
Piet, Kampen | 20-11-2011 21:22:17
Is het niet zo dat in de RK wonderbaarlijke genezingen eerst uitgebreid en grondig worden onderzocht door deskundigen van verschillende soorten disciplines.
en dat om logische en natuurlijke verklaringen uit te sluiten?
Waarom dan hier klakkeloos aannemen wat iemand op een filmpje laat zien?
Ook al heeft Juriaan dit zelf meegemaakt en ter goedertrouw is; is hij een zodanig medisch deskundige, dat hij gelijk kan zien, dat hetgeen hij ziet en hoort van deze mevrouw, voldoende is om hier te spreken van een wonder?
Meme, Zeeland | 20-11-2011 20:50:57
Meme, Zeeland | 20-11-2011 22:09:02
Ook mijn eerdere reactie is tot mijn verbazing kennelijk verwijderd.
Ik zou graag met de redactie in contact komen om te weten als er een probleem is; dan doe ik het iig ter goeder trouw.
Mijn conclusies:
1. volgens mij is er nog steeds sprake van een parese van de linkerzijde
2. de 'genezing' is daarmee niet volledig, en niet vergelijkbaar met hoe Jezus (in 1 of een keer 2 fases) genas.
3. 1 van de bidders vertoont tijdens het bidden een soort stuiptrekking die ik wel bij TRIN- (achtige) kringen heb gezien; vandaar de koppeling.
Ik schreef er bij dat ik dit dus 'helaas' geen genezing kan vinden, want ik had liever iets anders geconcludeerd.
Wilco Sliedrecht, M.D.
Wilco Sliedrecht, Rotterdam | 20-11-2011 21:58:02
Piet, ik ken een geval waarin een man 10 jaar voor zijn zieke vrouw had gezorgd, die al die tijd op bed voor een raam had gelegen tot hij overleed. Toen moest zij naar een verzorgingshuis. Met therapie zowel geestelijk als lichaamlijk, liep zij na drie maanden zelfstandig met een rollator. Ook dat noem ik een wonder, maar dat was niet gebeurd, als haar man was blijven leven en zij niet naar dat verzorgingshuis had gemoeten.
Meme, Zeeland | 20-11-2011 21:46:26
Grace, Gebroken wereld
Je kunt niet weten of ik in een kerk zit die de Drie Formulieren van Enigheid hanteert. Net als de Bijbel zijn deze Formulieren cultuur-historische documenten die getuigen en belijden van oprecht geloof in Jezus Christus. Deze Formulieren zijn opgesteld om christenen naar elkaar toe duidelijk te laten zijn in handel en wandel.
Downsyndroom is een geestelijke handicap. Als een fysieke gehandicapte kan genezen kan een geestelijke gehandicapte dat ook.
Jij oordeelt over mensen uit de Bijbelbelt die je niet kent. Dit is geen oprechte houding volgens Gods principes, helaas.
Grace, jij kijkt door een bril met gebroken glas naar een ongebroken wereld.
We sluiten de zuinige ogen en zeggen; "Verder dan hier Heer kan de blik niet gaan, zonder te breken."
Door een kier gezien is alles wel smal maar ook rustig.
Harry, Winschoten | 20-11-2011 21:33:01
Meme, in het bericht staat duidelijk dat het gefilmd is door: .. haar broer... Zou die niet weten wat er werkelijk aan de hand is... Ik ken een vrouw die vier jaar in een rolstoel zat, niets meer kon en door haar man gevoerd moest worden. Ze is genezen en heeft nu een gezonde zoon. Artsen snappen het niet...God bestaat en doet wonderen!!
Piet, Kampen | 20-11-2011 21:22:17
Is het niet zo dat in de RK wonderbaarlijke genezingen eerst uitgebreid en grondig worden onderzocht door deskundigen van verschillende soorten disciplines.
en dat om logische en natuurlijke verklaringen uit te sluiten?
Waarom dan hier klakkeloos aannemen wat iemand op een filmpje laat zien?
Ook al heeft Juriaan dit zelf meegemaakt en ter goedertrouw is; is hij een zodanig medisch deskundige, dat hij gelijk kan zien, dat hetgeen hij ziet en hoort van deze mevrouw, voldoende is om hier te spreken van een wonder?
Meme, Zeeland | 20-11-2011 20:50:57
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Jammer dan.Henk, over censuur gesproken.
Gisteren is er waarschijnlijk niemand online geweest van de moderatoren
Bijna de hele correspondentie van gisteren is verdwenen.
En dat, omdat er andere mogelijkheden besproken werden voor haar genzing dan de gebedgenezing.
Al mijn schrijven met mijn motivaties en alle reacties van mensen, die ook meedachten.
Ik schat nog zo'n 20 berichtjes.
Nu mag deze reactie van mij ook verwijderd worden, want die was onderdeel van het geheel.
............Deze ziekte lijkt toch genezen te zijn?
Meme, Zeeland | 20-11-2011 15:26:50 .............
Dat ging niet meer.
Ik begrijp niet hoe Willem Biemer het lukt daar te blijven.
Hij lijkt me veel kritischer, als het gaat om zijn atheïsme te profileren, evenals anderen.
Ben ik te hard van stapel gelopen?
Had ik een te uitgebreide en te goede onderbouwing?
Had ik teveel positieve reacties?
Waren er teveel mensen aan het twijfelen gebracht?
Zelfs mijn laatste bericht, (waarvan ik vergeten ben een kopie te maken) gericht aan Juriaan, was verwijderd.
Verder ter discussie
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 65#p304465" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij lijkt me veel kritischer, als het gaat om zijn atheïsme te profileren, evenals anderen.
Zelfs mijn laatste bericht, (waarvan ik vergeten ben een kopie te maken) gericht aan Juriaan, was verwijderd.
Verder ter discussie
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 65#p304465" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kan alleen hopen dat hij dit nog gelezen heeft.Daarin vroeg ik hem of er bij zijn studie theologie ook rekening gehouden werd met het feit dat hij waarschijnlijk pastoraal werk ging doen en met mensen en dan nog speciaal mensen in nood te maken zou krijgen.
Of er een vak (medische) ethiek is?
@Mariakat,
Vreemd dat alles verwijderd is, ik dacht dat er op zondag niet gegumd werd.
Jou bijdrage was niet te lang maar wel goed onderbouwd, en respectvol en dat wordt eng.
Cynische of "spottende" atheisten zijn nog wel te handelen, maar iemand die met rede en kennis reageerd dat is voor sommige gelovigen eng.
Ook het woord hysterie wordt door veel mensen verkeerd begrepen, lijkt een negatieve lading te hebben.
Veel mensen denken dan aan gillende vrouwen
maar je hebt dat uit de wereld geholpen.
Vreemd dat alles verwijderd is, ik dacht dat er op zondag niet gegumd werd.

Jou bijdrage was niet te lang maar wel goed onderbouwd, en respectvol en dat wordt eng.
Cynische of "spottende" atheisten zijn nog wel te handelen, maar iemand die met rede en kennis reageerd dat is voor sommige gelovigen eng.
Ook het woord hysterie wordt door veel mensen verkeerd begrepen, lijkt een negatieve lading te hebben.
Veel mensen denken dan aan gillende vrouwen

The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
Ik ben daar de knuffel-atheistMariakat schreef:Ik begrijp niet hoe Willem Biemer het lukt daar te blijven.

"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Vraag ik me toch af onder welke naam jij post.biemer schreef:
Ik ben daar de knuffel-atheist

Bob Dylan
Bob Dylan
gewoon "willem, dongen"
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Teveel argumenten gegeven die boven hun niveau zitten. Zodra ze geen Bijbelversje als tegenreactie kunnen plaatsen. Mag je vertrekken.Mariakat schreef:
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
biemer schreef:Ik ben daar de knuffel-atheistMariakat schreef:Ik begrijp niet hoe Willem Biemer het lukt daar te blijven.

Ben jij Willen uit Dongen? Inderdaad jij kan wel een potje breken op Cip.biemer schreef:
gewoon "willem, dongen

Maar zonder gein; ik noem me nog steeds christen, maar o.a Cip is een site waar ik merk dat ik een buitenstaander ben, ik voel maar met enkelen raakvlakken.
Waarom kom ik dat soort christenen in het dagelijks leven nauwelijks tegen, ben ik blind?
Ik kan nog steeds begrijpen dat er christenen zijn die oprecht geloven, maar hoe kun je oprecht zijn als je alle informatie die er toe doet verwijderd?
Bob Dylan
Bob Dylan
Dat zit ingebakken in het christendom. Ze doen het al 1600 jaar. De leider bepaalt wat gezegd en gehoord mag worden. Voor overtreders was er vroeger de brandstapel, tegenwoordig de rode censuurknop.Storm schreef:maar hoe kun je oprecht zijn als je alle informatie die er toe doet verwijderd?
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Informatie is weten en weten gaat het geloof vervangen. Hoe meer men hierover weet, hoe minder geloof je overhoud. Eenvoudig toch ?Storm schreef: Ik kan nog steeds begrijpen dat er christenen zijn die oprecht geloven, maar hoe kun je oprecht zijn als je alle informatie die er toe doet verwijderd?
Je zou haast gaan denken dat onze bijdragen op de cip-site zo af en toe effect sorteren. Zowel Bep uit Elburg, als Hans uit Zeewolde laten expliciet blijken dat zij als christenen de leugens en censuurpraktijken van de cip-redactie doorzien.
Het lijkt ze daadwerkelijk aan het twijfelen te brengen:
EricvA,
alias Eric, Genderen,
alias Dik, Amsterdam
Het lijkt ze daadwerkelijk aan het twijfelen te brengen:
Dit is de betreffende pagina: http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=25751Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd maar wel heel veel goede deskundige reacties verwijder. Zoals het bericht:; ``gebedsgenezing``, vannacht om 24.00 uur verwijderd?
Over betrouwbaarheid gesproken: ik als (nog) gelovige ga me steeds meer afvragen wie er betrouwbaarder zijn.
Een kinderachtig bericht en rancune van de beheerders van deze site.
Bep, Elburg | 21-11-2011 14:06:46
Deze keer, al ben ik een overtuigd Christen en prediker van het Woord, moet ik mij scharen onder degenen die stellen dat dit "onderzoek" flauwe onzin is.
Was het maar zo simpel dat Christenen zeer gewetensvol zijn en niet Christenen gewetenloos...
Ik ken atheisten die zeeeer gewetensvol zijn en er zijn Christenen die wel een erg ruim geweten hebben....!
Zo zwart-wit zit de wereld niet in elkaar.
Hans G K., Zeewolde (email) | 21-11-2011 13:56:48
EricvA,
alias Eric, Genderen,
alias Dik, Amsterdam
Dank je voor je reactie en je kopie.
Ik had het nog niet gezien.
Hoelang zou dit bericht blijven staan denk je?
Ik had het nog niet gezien.
Hoelang zou dit bericht blijven staan denk je?
Ja het klinkt eenvoudig is het waarschijnlijk ook. Het is berekend om daarom informatie achter te houden.aton schreef: Informatie is weten en weten gaat het geloof vervangen. Hoe meer men hierover weet, hoe minder geloof je overhoud. Eenvoudig toch ?
Ik vind het heel jammer. Want hoewel ik twijfel en moeite heb met veel dogma's van het christelijk geloof twijfelde ik minder aan de oprechtheid van vele christenen..
Ik post al een aantal maanden met regelmaat op Cip en ik kan er met mijn pet niet bij.
Bob Dylan
Bob Dylan