Israël probeert de politieke en publieke opinie in Nederland te beïnvloeden. Dat schrijft de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). In een recent rapport over bedreiging en inmenging door andere landen noemt de instantie voor het eerst niet alleen landen als Rusland en China, maar ook Israël. (..)
Een aantal mensen slaat alarm over zorgappartementen van een organisatie in Tilburg. Familieleden van bewoners in Woonlandschap de Leyhoeve zeggen dat er als gevolg van personeelstekort en reorganisaties lang niet alle hulp geboden wordt die nodig is.
"Mijn moeder moet soms drie kwartier wachten voordat ze begeleid naar het toilet kan", zegt Monique Ketelaars bij Omroep Brabant. "Ze kan het niet meer zo lang ophouden en plast dan met haar volle verstand in haar broek. Dat is mensonterend."
Beide ouders van Ketelaars wonen in een zorgsuite van de Leyhoeve. Vorige week donderdag werd ze om 22.30 uur gebeld door het zorgpersoneel omdat er niemand was om haar ouders in bed te helpen. "Dan spring ik in de auto om mijn ouders zelf in bed te gaan leggen", vertelt ze. (..)
Kijk, dat heb je nou in samenlevingen waar kosten en al dan niet het hebben van personeel belangrijker zijn geworden dan mensen... Ik denk dat we toch terug moeten naar een wat socialere toestand in het land. En dat geldt wereldwijd.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Bonjour schreef: ↑31 jul 2025 12:56
Mijn stelling is altijd: We hebben geen persneelsprobleem, maar een salarisprobleem. Bied meer en het personeel komt wel.
Dat is niet het business-model van Liberalen, rechts en extreem-rechts bij voorbeeld.
Bonjour schreef: ↑31 jul 2025 12:56
Mijn stelling is altijd: We hebben geen persneelsprobleem, maar een salarisprobleem. Bied meer en het personeel komt wel.
Daar ben ik het mee eens.
Maar de weergevers moraal is in meer dan honderd jaar geen steek veranderd, ze laten nog steeds mensen het liefst voor hongerlonen werken.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Een aantal mensen slaat alarm over zorgappartementen van een organisatie in Tilburg. Familieleden van bewoners in Woonlandschap de Leyhoeve zeggen dat er als gevolg van personeelstekort en reorganisaties lang niet alle hulp geboden wordt die nodig is.
"Mijn moeder moet soms drie kwartier wachten voordat ze begeleid naar het toilet kan", zegt Monique Ketelaars bij Omroep Brabant. "Ze kan het niet meer zo lang ophouden en plast dan met haar volle verstand in haar broek. Dat is mensonterend."
Beide ouders van Ketelaars wonen in een zorgsuite van de Leyhoeve. Vorige week donderdag werd ze om 22.30 uur gebeld door het zorgpersoneel omdat er niemand was om haar ouders in bed te helpen. "Dan spring ik in de auto om mijn ouders zelf in bed te gaan leggen", vertelt ze. (..)
Kijk, dat heb je nou in samenlevingen waar kosten en al dan niet het hebben van personeel belangrijker zijn geworden dan mensen... Ik denk dat we toch terug moeten naar een wat socialere toestand in het land. En dat geldt wereldwijd.
Een wereldwijd minimum loon, om te beginnen?
Goed idee, maar helaas.........
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Ik denk dat mijn loon tussen 2000 en nu met ongeveer 30% gezakt is. Ik verdien nu in eutos minder dan toen in guldens, terwijl alles nu in euros duurder is dan toen in guldens
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Bonjour schreef: ↑05 aug 2025 12:40
Ik denk dat mijn loon tussen 2000 en nu met ongeveer 30% gezakt is. Ik verdien nu in eutos minder dan toen in guldens, terwijl alles nu in euros duurder is dan toen in guldens
Ongelovelijk!
Als iets toen 2 gulden 20 kostte (was 1 euro) en het kost nu meer dan 2 euro 20, dan zijn de prijzen, met meer dan 100% gestegen, als jouw loon in geld 30% gedaald is, dan is het gecorrigeerd voor inflatie 70/100 x 100/220 = 7/22. minder dan 1/3 dus, van wat je in 2000 kon besteden.
Klopt dat ?!?
Socialer, terug maar vroeger. Dat betekent inwonende ouders of meer mantelzorg.
Ik heb een weekje in het ziekenhuis mogen vertoeven. Je hoort mij niet klagen over de zorg daar. Maar er lag wel een enigszins dementerende vrouw op de afdeling die naar huis kon. Dichtstbijzijnde kind woonde 60km verder. Die probeerde met ening wanhoop de vrouw aan "Tafeltje dekje" te krijgen. Vrouw wilde niet want het koken ging nog prima. Heb zelf vergelijkbare problemen met mijn schoonvader. Ik weet niet of socialer hier een oplossing biedt.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Als we mensen maar een beetje laten darren in hun ellende wat steeds meer mode lijkt op vele manieren dan gaat het niet. Volgens mij zou het socialer moeten, al kost dat ons.., zėker gezien het geld dat de massa voor bv. zorg maandelijks ophoest in rijkere landen. En het gaat wel heel erg op in mondiale zin. Daar is vaak helemaal niks geregeld. En bv. Trump cc. dat soort gaan dan gewoon klakkeloos terug richting 'Af'...
Gerard R. schreef: ↑06 aug 2025 16:17
Als we mensen maar een beetje laten darren in hun ellende wat steeds meer mode lijkt op vele manieren dan gaat het niet. Volgens mij zou het socialer moeten, al kost dat ons.., zėker gezien het geld dat de massa voor bv. zorg maandelijks ophoest in rijkere landen. En het gaat wel heel erg op in mondiale zin. Daar is vaak helemaal niks geregeld. En bv. Trump cc. dat soort gaan dan gewoon klakkeloos terug richting 'Af'...
Ben je wel nog democraat? Wordt politiek actief!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. . . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet! .Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Ik ben niet zo van hokjesgeest.
Ik ben niet zo van hokjesgeest.
Wat is dat dan:
mensen die maar een beetje darren in hun ellende
geld dat de massa voor bv. zorg maandelijks ophoest
Trump cc. dat soort
dat jij zelf in het hokje zit met mensen die niet in hokjes geplaatst willen worden,
zegt weinig over je hokjegeesr hoor!
.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. . . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet! .Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De donkere wolken die vorig jaar boven de gezondheidzorg hingen, zijn omgeslagen in noodweer. En op sommige plaatsen is de bliksem ook daadwerkelijk ingeslagen. Het aantal aanbieders in de rode cijfers is meer dan verdubbeld. Bankafspraken die niet worden nagekomen zijn meer regel dan uitzondering en de rating voor de Nederlandse gezondheidszorg is onder het niveau van kredietwaardigheid gezakt. De grootste impact zien we bij instellingen in de geestelijke gezondheidszorg, jeugdzorg, de gehandicaptenzorg en de ouderenzorg. (..)
Tsja.. en er waren nog wel van die spectaculaire plannen.. van de PVV. Van Fleur. Ja. Fleur Agema.
Dat kán heel duur worden op termijn. Matige zorg geeft ongelukken...
Nederlanders met laag inkomen voelen zich minder serieus genomen door zorgverleners: ‘Verschil is enorm’
Mensen met een laag inkomen hebben er veel minder vertrouwen in dat ze goede zorg krijgen dan mensen met een hoog inkomen. Ook mijden zij vaker de tandarts en de huisarts vanwege de kosten én voelen ze zich door zorgverleners minder serieus genomen. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS. (..)
Investeren dan maar.. maar dat is ook zo gemakkelijk gezegd...