Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mullog
Bevlogen

Re: Covid-19

Bericht door Mullog »

Joost_de_groot schreef: 26 dec 2021 23:55 ...
gerard_m schreef: 25 dec 2021 21:33 Dan zijn dit zwakke redenen:
- vaccinatie na corona versterkt je afweer. Dat je corona hebt gehad, is hooguit een reden dat vaccinatie minder urgent is (maar geen rationele reden persé geen prik te nemen).
- menstruatie klachten is niet iets waar je als man bang voor hoeft te zijn.
- lange termijn bijwerkingen doen zich nooit voor bij vaccins. Je krijgt heel snel bijwerkingen of niet. Dat komt omdat vaccins na een paar dagen al je lichaam uit zijn.
Onzin. Jonge mannen hebben een hogere kans op myocarditis. En voordat je begint over dat het Corona virus dat ook kan veroorzaken. Dat klopt misschien (!). Maar dat zal moeten blijken:

https://janbhommel.nl/myocarditis-na-covid19/

"Er is geen betrouwbare schatting mogelijk van de incidentie van een myocarditis na een infectie met SARS-CoV-2, en daarmee ook niet of deze incidentie verhoogd is ten opzichte van die na vaccinatie. Maar zoals uit bovengenoemde argumenten blijkt, is de kans groot dat de incidentie van een myocarditis na een infectie met SARS-CoV-2 fors overschat wordt."

Reden genoeg om nog even terughoudend te zijn met jongeren en kinderen.
...
Deze post komt uit het Holocaust-vergelijkingen Baudet topic maar ik zet mijn reactie in het Corona topi omdat ik het hier meer op zijn plaats vind.

Ik begrijp namelijk niet goed waar dit over gaat. Blijkbaar valt er weinig te zeggen over de relatie van myocarditis na een infectie met SARS-CoV-2 reactie en Jan Bonte doet dit in de link door allerlei bedenkingen te plaatsen bij een aantal onderzoeken. Ik kan niet beoordelen of deze bedenkingen terecht zijn of niet want dan zou ik mij door die onderzoeken moeten ploeteren en ik heb daar noch de tijd, noch de zin en voor een deel waarschijnlijk noch de kennis voor. Maar goed, dan is de conclusie dat er geen relatie is tussen myocarditis en een infectie met SARS-CoV-2.

Als ik dan naar de informatie van het Bijwerkingencentrum Lareb kijk dan lees ik op deze pagina (op klikken) het volgende (N.B. deze informatie is 9 juli 2021).
Ontsteking van de hartspier (myocarditis) en hartzakje (pericarditis) wordt opgenomen als bijwerking in de bijsluiters van het Pfizer/BioNTech (Comirnaty) en het Moderna vaccin (Spikevax). Mensen die pijn op de borst, benauwdheid of hartkloppingen krijgen, moeten contact opnemen met de huisarts. Bijwerkingencentrum Lareb heeft tot nu toe 16 meldingen van myocarditis en 42 meldingen van pericarditis ontvangen na vaccinatie met deze vaccins. Dat het optreedt ná vaccinatie betekent niet dat het vaccin altijd de oorzaak is.
...
Het gaat om 34 mannen en 24 vrouwen. Hiervan zijn 10 tussen 20-30 jaar, 20 tussen 30-50 jaar en 28 ouder dan 50. Bij 28 meldingen was er sprake van een ziekenhuisopname.
...
Er zijn zo’n 12 miljoen vaccins van Pfizer/BioNTech en 1,3 miljoen van Moderna gegeven. Myocarditis en pericarditis komt jaarlijks voor bij 1 tot 10 op de 100.000 mensen.
...
Ik concludeer daaruit dat myocarditis in de bijsluiter als mogelijke bijwerking wordt opgenomen hoewel na vaccinatie de kans mij nauwelijks groter lijkt om er last van te krijgen dan zonder vaccinatie.

Maar wat mij oprecht verbaasd is dat iemand zich uitermate inspant om aan te tonen dat er geen relatie is tussen myocarditis en een infectie met SARS-CoV-2. Er zijn honderden zeldzame aandoeningen die slechts enkele (een tiental op 100.000 of meer) personen krijgen. Moeten er van al die aandoeningen opeens aangetoond gaan worden dat er geen relatie is met een infectie, welke dan ook?

Ik ben van mening dat dit een soort rookgordijnen zijn die van het werkelijk probleem af proberen te leiden. We zien door de bomen het bos niet meer laat staan dat er nog iemand is die weet waar de prioriteit ligt. Was corona maar iets als polio, dan was er dit geneuzel allemaal niet.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Mullog schreef: 28 dec 2021 15:34
Ontsteking van de hartspier (myocarditis) en hartzakje (pericarditis) wordt opgenomen als bijwerking in de bijsluiters van het Pfizer/BioNTech (Comirnaty) en het Moderna vaccin (Spikevax). Mensen die pijn op de borst, benauwdheid of hartkloppingen krijgen, moeten contact opnemen met de huisarts. Bijwerkingencentrum Lareb heeft tot nu toe 16 meldingen van myocarditis en 42 meldingen van pericarditis ontvangen na vaccinatie met deze vaccins. Dat het optreedt ná vaccinatie betekent niet dat het vaccin altijd de oorzaak is.
...
Het gaat om 34 mannen en 24 vrouwen. Hiervan zijn 10 tussen 20-30 jaar, 20 tussen 30-50 jaar en 28 ouder dan 50. Bij 28 meldingen was er sprake van een ziekenhuisopname.
...
Er zijn zo’n 12 miljoen vaccins van Pfizer/BioNTech en 1,3 miljoen van Moderna gegeven. Myocarditis en pericarditis komt jaarlijks voor bij 1 tot 10 op de 100.000 mensen.
...
Ik concludeer daaruit dat myocarditis in de bijsluiter als mogelijke bijwerking wordt opgenomen hoewel na vaccinatie de kans mij nauwelijks groter lijkt om er last van te krijgen dan zonder vaccinatie.

Maar wat mij oprecht verbaasd is dat iemand zich uitermate inspant om aan te tonen dat er geen relatie is tussen myocarditis en een infectie met SARS-CoV-2. Er zijn honderden zeldzame aandoeningen die slechts enkele (een tiental op 100.000 of meer) personen krijgen. Moeten er van al die aandoeningen opeens aangetoond gaan worden dat er geen relatie is met een infectie, welke dan ook?

Ik ben van mening dat dit een soort rookgordijnen zijn die van het werkelijk probleem af proberen te leiden. We zien door de bomen het bos niet meer laat staan dat er nog iemand is die weet waar de prioriteit ligt. Was corona maar iets als polio, dan was er dit geneuzel allemaal niet.
Waarom zou je dat verbazen? Kijk gewoon hoeveel tijd de reguliere wetenschap heeft gestoken in het aantonen dat autisme niet veroorzaakt wordt door vaccinaties. Als er maar genoeg mensen luid genoeg roepen dat vaccinaties een bepaalde aandoening veroorzaken dan zullen er wetenschappers zijn die zich verplicht voelen om dat te onderzoeken. Waardoor die roepers zich nog eens gesterkt voelen in hun wantrouwen want waarom zouden wetenschappers het onderzoeken als er geen reden was om die mogelijkheid serieus te nemen. Of het nu gaat om autisme, menstruatieproblemen, myocarditis of wat dan ook.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

axxyanus schreef: 28 dec 2021 18:20Waarom zou je dat verbazen? Kijk gewoon hoeveel tijd de reguliere wetenschap heeft gestoken in het aantonen dat autisme niet veroorzaakt wordt door vaccinaties. Als er maar genoeg mensen luid genoeg roepen dat vaccinaties een bepaalde aandoening veroorzaken dan zullen er wetenschappers zijn die zich verplicht voelen om dat te onderzoeken. Waardoor die roepers zich nog eens gesterkt voelen in hun wantrouwen want waarom zouden wetenschappers het onderzoeken als er geen reden was om die mogelijkheid serieus te nemen. Of het nu gaat om autisme, menstruatieproblemen, myocarditis of wat dan ook.
Dat is niet aan dit onderwerp voorbehouden.

Met het bekende ""Gezicht op Mars"" gebeurde iets dergelijks.

Niet dat het veel helpt want:
Nu nog zijn er die geloven dat dit gezicht is uitgehouwen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

axxyanus schreef: 28 dec 2021 18:20
Waarom zou je dat verbazen? Kijk gewoon hoeveel tijd de reguliere wetenschap heeft gestoken in het aantonen dat autisme niet veroorzaakt wordt door vaccinaties.
Ik zou dit maar niet zo stellig beweren. Er kan zeker een verband worden aangetoond:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26103708/
https://academicjournals.org/journal/JP ... 8151247042
Als er maar genoeg mensen luid genoeg roepen dat vaccinaties een bepaalde aandoening veroorzaken dan zullen er wetenschappers zijn die zich verplicht voelen om dat te onderzoeken.
Wie financieert die onderzoeken? Vaccinproducenten met hun belangen?

Waardoor die roepers zich nog eens gesterkt voelen in hun wantrouwen want waarom zouden wetenschappers het onderzoeken als er geen reden was om die mogelijkheid serieus te nemen. Of het nu gaat om autisme, menstruatieproblemen, myocarditis of wat dan ook.
Wat denk je hier van?
ITP:
Immuuntrombocytopenische purpura, dit is een auto-immuunziekte die wordt gekenmerkt door een laag aantal bloedplaatjes met mucocutane en andere bloedingen
Bekende bijwerking na vaccinatie die dodelijk kan zijn
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25427992/
Non sum qualis eram
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik zou wel eens een gewone, nette schriftelijke uitnodiging willen zien van de GGD voor een vaccinatie.
Ik ben niet meer zo piep.

Ik heb Omikron ondertussen wel gehad. Gemeld hier. Erg mild, maar het was het wel.
Al dat geklooi met pc en smartphones kost je je tijd en leidt meestal tot niet meer dan wachtrijen.
En de media maar yellen over wat je allemaal wel niet moet... Ook een ramp hoor, dat spul.

Mensen, op deze manier gaat die pandemie niet weg en gaat het potentiële slachtoffer van het virus achterlopen op de goedkeuringen van de Behörden.
Nu maar hopen dat Corona zichzelf zal decimeren, want ook dát kan. Zie Omikron.
** ¥ **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@ elle:

Wie graag iets wil aannemen, vindt altijd zijn / haar bevestiging op internet.

Ja, dat autisme verhaal zingt nog steeds hardnekkig rond.
Het begon met een frauduleuze studie. Daarop volgde een reeks andere studies die géén verband zagen.

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... -klopt.htm
https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... en-autisme
https://www.nursing.nl/onderzoek-vaccin ... rs005656w/

Maar cherry picking is eenvoudig: zo hou je een geloof in stand.

Ook de Nederlandse Verenging voor Autisme probeert de mythe te weerleggen.
https://www.autisme.nl/2015/09/02/stand ... ccinaties/

Uit jouw onderste link citeer ik:
Vaccines are one of the most striking discoveries in human history that changed dramatically life expectancy.
elle schreef:Wie financieert die onderzoeken? Vaccinproducenten met hun belangen?
Nee. Dit is niet hoe financiering van onderzoek werkt.
En heb je wel eens bedacht dat een corona behandeling vele malen meer oplevert dan een vaccin van 19 euro?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 28 dec 2021 20:19 Ik zou wel eens een gewone, nette schriftelijke uitnodiging willen zien van de GGD voor een vaccinatie.
Eens.
Ook graag op een bereikbare plaats.
Wie hier zich liet prikken moest 30km rijden en dan duur betalen op een parkeerplaats.
Moest men met het openbaar vervoer dan was je er meer dan een middag mee zoet.

Dan is het niet vreemd dat er veel hebben gedacht: "Nou laat maar."

Je kon je (een jaar later ook in het dorp laten prikken) maar daar hoorde je helemaal niets van.
Een oud collega van me had het toevallig op het internet gezien.

Soms komt het me voor dat men alles heeft dood geregeld. :x
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

elle schreef: 28 dec 2021 19:11 Ik zou dit maar niet zo stellig beweren. Er kan zeker een verband worden aangetoond:
De bron van het autismeverhaal komt uit de koker van de Britse arts Andrew Wakefield.
hieronder het verhaal en de ontmaskering
https://skepsis.nl/vaccinleugenaar/

NB autisme ontstaat/wordt vaak ontdekt op jonge leeftijd goed mogelijk dat er voor de ontdekking vaccinatie plaats vond.
Correlatie betekent dat er een statistisch verband is tussen variabelen. Causaliteit betekent dat een verandering in de ene variabele een verandering in de andere variabele veroorzaakt.

In de pubmedlink lees ik fetal cell-line manufactured vaccines and ASD prevalence. Dit gaat alvast voor de Covid vacccins niet op
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

elle schreef: 28 dec 2021 19:11
axxyanus schreef: 28 dec 2021 18:20
Waarom zou je dat verbazen? Kijk gewoon hoeveel tijd de reguliere wetenschap heeft gestoken in het aantonen dat autisme niet veroorzaakt wordt door vaccinaties.
Ik zou dit maar niet zo stellig beweren. Er kan zeker een verband worden aangetoond:
Ik breng dan altijd deze in.
Groot Deens onderzoek toont aan dat vaccinaties geen autisme veroorzaken
Deense wetenschappers hebben met een groot onderzoek aangetoond dat vaccinaties tegen de mazelen, bof en rode hond geen autisme veroorzaken bij kinderen. In de studie werden Deense kinderen die een prik kregen vergeleken met kinderen die niet gevaccineerd werden.
De onderzoekers volgden tot half 2013 bijna 660.000 tussen 1999 en 2010 in Denemarken geboren kinderen. Zij concludeerden dat er geen hoger risico op autisme is bij kinderen die op jonge leeftijd werden gevaccineerd.
Maar ja, die paar kinderen in Øster Hurup waren misschien geen onderdeel van het onderzoek en dat maakt de resultaten natuurlijk twijfelachtig.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

gerard_m schreef: 28 dec 2021 20:22
Ik ben blij dat jij dat niet doet :lol:
Hoe dan?
En heb je wel eens bedacht dat een corona behandeling vele malen meer oplevert dan een vaccin van 19 euro?
En voor wie levert dat meer op?
Non sum qualis eram
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 dec 2021 20:30
Gerard R. schreef: 28 dec 2021 20:19 Ik zou wel eens een gewone, nette schriftelijke uitnodiging willen zien van de GGD voor een vaccinatie.
Eens.
Wie hier zich liet prikken moest 30km rijden en dan duur betalen op een parkeerplaats.

Je kon je (een jaar later ook in het dorp laten prikken) maar daar hoorde je helemaal niets van.

Soms komt het mij voor dat men meer geeft om statistiek grafiek en regels dan mensen en dagelijkse werkelijkheid.
Maar ik geeft toe: ik moet niet overdrijven. Alleen staat het voor mij allemaal als een vlag op een modderschuit.
Wat een gerommel.
** ¥ **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

elle schreef: 28 dec 2021 22:01
gerard_m schreef: 28 dec 2021 20:22
Ik ben blij dat jij dat niet doet :lol:
Er worden je links getoond met studies die de eerdere ideeën over verband van vaccinatie en autisme ontkrachten, bovendien blijkt een oudere studie frauduleus. Jij negeert deze informatie.

Als jij kunt aantonen dat bijv. de Deense studie die Mullog toont niet klopt, kijk ik daar zeker naar.
Hoe dan?
Het overgrote deel van de financiering loopt via universiteiten (1e geldstroom) of onderzoeksinstituten zoals NWO. Subsidies worden toegekend o.b.v. de kwaliteit van onderzoeksvoorstellen.

Slechts een klein deel van de financiering komt vanuit de industrie (4e geldstroom).

Natuurlijk komt dubieus onderzoek voor - zoals het onderzoek dat een link tussen autisme en vaccinatie zou aantonen - maar de suggestie dat
onderzoekers opschrijven wat vaccinmakers willen, klopt niet. Het zou bovendien uitkomen en het eind van hun carrière betekenen.
En voor wie levert dat meer op?
De farmacie.
Bij een corona behandeling wordt namelijk ook veel medicatie gebruikt.
Recent is daar bijv. de corona pil van Pfizer bij gekomen: kosten tegen de 1.000 euro.

https://www.nemokennislink.nl/publicati ... edicijnen/
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 28 dec 2021 23:24
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 dec 2021 20:30
Eens.

Soms komt het mij voor dat men meer geeft om statistiek grafiek en regels dan mensen en dagelijkse werkelijkheid.
Maar ik geeft toe: ik moet niet overdrijven. Alleen staat het voor mij allemaal als een vlag op een modderschuit.
Wat een gerommel.
Ik hoorde al maanden geleden een veel beter plan.

Doe het straat voorstraat:
Rij met een vaccinatie wagen de straat in en bel overal aan is er niemand laat dan een briefje achter.

Dit werkt vast veel beter, maar het is niet de methode van bureau ambtenaren er regelaars.
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

gerard_m schreef: 29 dec 2021 10:12
Er worden je links getoond met studies die de eerdere ideeën over verband van vaccinatie en autisme ontkrachten, bovendien blijkt een oudere studie frauduleus. Jij negeert deze informatie.

Als jij kunt aantonen dat bijv. de Deense studie die Mullog toont niet klopt, kijk ik daar zeker naar.
Volgens Dr J Meehan is bij de onderzoeken naar vaccinveiligheid niet de gouden standaard toegepast wat inhoudt dat er geen ; 'prospectief gerandomiseerd dubbelblind placebogecontroleerd onderzoek' heeft plaatsgevonden.
Dit noem je dus gewoon pseudowetenschap
https://www.youtube.com/watch?v=n7FO3UFbPLs
In dit intervieuw verduidelijkt hij één en ander.

Deze Deense studie werd gefinancieerd door Novo Nordisk (Novo Nordisk is een producent van farmaceutische producten)
Dan gaat er bij mij een belletje rinkelen.

Verder:
CDC researcher Poul Thorsen, who famously headed up the "Denmark Study" that many claim disproved any link between autism and vaccines, has been indicted in Atlanta by a federal grand jury on charges of wire fraud, money laundering and defrauding research institutions of grant money.
https://www.naturalnews.com/032216_thorsen_fraud.html

Fraude, belangenverstrengeling en oplichting enz schijnen bij het leven te horen.
Non sum qualis eram
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

@TIBERIUS CLAUDIUS

Hoe dan ook, als je niet langs de huizen gaat, kleine prikposten en veel. Maar ja, dan moet je ook van die diepvriezers hebben en dat zal wel weer te duur zijn..? En het moet wereldwijd.

Toch valt het te overwegen, daar we voorlopig wellicht nog wel zullen blijven vaccineren met dit soort diepvries-vaccins.
Het gaat per slot van rekening over het wegkrijgen van een pandemie of op z'n minst de gevaarlijke vormen daarvan.
** ¥ **
Plaats reactie