Deze post komt uit het Holocaust-vergelijkingen Baudet topic maar ik zet mijn reactie in het Corona topi omdat ik het hier meer op zijn plaats vind.Joost_de_groot schreef: ↑26 dec 2021 23:55 ...Onzin. Jonge mannen hebben een hogere kans op myocarditis. En voordat je begint over dat het Corona virus dat ook kan veroorzaken. Dat klopt misschien (!). Maar dat zal moeten blijken:gerard_m schreef: ↑25 dec 2021 21:33 Dan zijn dit zwakke redenen:
- vaccinatie na corona versterkt je afweer. Dat je corona hebt gehad, is hooguit een reden dat vaccinatie minder urgent is (maar geen rationele reden persé geen prik te nemen).
- menstruatie klachten is niet iets waar je als man bang voor hoeft te zijn.
- lange termijn bijwerkingen doen zich nooit voor bij vaccins. Je krijgt heel snel bijwerkingen of niet. Dat komt omdat vaccins na een paar dagen al je lichaam uit zijn.
https://janbhommel.nl/myocarditis-na-covid19/
"Er is geen betrouwbare schatting mogelijk van de incidentie van een myocarditis na een infectie met SARS-CoV-2, en daarmee ook niet of deze incidentie verhoogd is ten opzichte van die na vaccinatie. Maar zoals uit bovengenoemde argumenten blijkt, is de kans groot dat de incidentie van een myocarditis na een infectie met SARS-CoV-2 fors overschat wordt."
Reden genoeg om nog even terughoudend te zijn met jongeren en kinderen.
...
Ik begrijp namelijk niet goed waar dit over gaat. Blijkbaar valt er weinig te zeggen over de relatie van myocarditis na een infectie met SARS-CoV-2 reactie en Jan Bonte doet dit in de link door allerlei bedenkingen te plaatsen bij een aantal onderzoeken. Ik kan niet beoordelen of deze bedenkingen terecht zijn of niet want dan zou ik mij door die onderzoeken moeten ploeteren en ik heb daar noch de tijd, noch de zin en voor een deel waarschijnlijk noch de kennis voor. Maar goed, dan is de conclusie dat er geen relatie is tussen myocarditis en een infectie met SARS-CoV-2.
Als ik dan naar de informatie van het Bijwerkingencentrum Lareb kijk dan lees ik op deze pagina (op klikken) het volgende (N.B. deze informatie is 9 juli 2021).
Ik concludeer daaruit dat myocarditis in de bijsluiter als mogelijke bijwerking wordt opgenomen hoewel na vaccinatie de kans mij nauwelijks groter lijkt om er last van te krijgen dan zonder vaccinatie.Ontsteking van de hartspier (myocarditis) en hartzakje (pericarditis) wordt opgenomen als bijwerking in de bijsluiters van het Pfizer/BioNTech (Comirnaty) en het Moderna vaccin (Spikevax). Mensen die pijn op de borst, benauwdheid of hartkloppingen krijgen, moeten contact opnemen met de huisarts. Bijwerkingencentrum Lareb heeft tot nu toe 16 meldingen van myocarditis en 42 meldingen van pericarditis ontvangen na vaccinatie met deze vaccins. Dat het optreedt ná vaccinatie betekent niet dat het vaccin altijd de oorzaak is.
...
Het gaat om 34 mannen en 24 vrouwen. Hiervan zijn 10 tussen 20-30 jaar, 20 tussen 30-50 jaar en 28 ouder dan 50. Bij 28 meldingen was er sprake van een ziekenhuisopname.
...
Er zijn zo’n 12 miljoen vaccins van Pfizer/BioNTech en 1,3 miljoen van Moderna gegeven. Myocarditis en pericarditis komt jaarlijks voor bij 1 tot 10 op de 100.000 mensen.
...
Maar wat mij oprecht verbaasd is dat iemand zich uitermate inspant om aan te tonen dat er geen relatie is tussen myocarditis en een infectie met SARS-CoV-2. Er zijn honderden zeldzame aandoeningen die slechts enkele (een tiental op 100.000 of meer) personen krijgen. Moeten er van al die aandoeningen opeens aangetoond gaan worden dat er geen relatie is met een infectie, welke dan ook?
Ik ben van mening dat dit een soort rookgordijnen zijn die van het werkelijk probleem af proberen te leiden. We zien door de bomen het bos niet meer laat staan dat er nog iemand is die weet waar de prioriteit ligt. Was corona maar iets als polio, dan was er dit geneuzel allemaal niet.