dan heeft GOD volgens u behoefte aan sex ?Zijn wij dan niet naar zijn beeld geschapen? You start met Gen. 1 en 2
you start met Darwin.
Moderator: Moderators
dat wil ik weten?Socratoteles schreef:Aha, dat verklaart een hoop.. maar waarom vereer je die God dan, en noem je hem almachtig en algoed?Tamara schreef:Zijn wij dan niet naar zijn beeld geschapen? You start met Gen. 1 en 2.waked schreef: heeft GOD gevoelen en emotie?hoe kan dat?
god met emoite :P ik heb nooit zoiets gehoord![]()
boze god-en is een zwakke god en niet betrouwbaar.toch?
Ymir is in de Noordse mythologie (in de Edda) het oudst ontstane levende wezen.waked schreef:dan heeft GOD volgens u behoefte aan sex ?Zijn wij dan niet naar zijn beeld geschapen? You start met Gen. 1 en 2
you start met Darwin.
Volgens de tekst steeg Elia niet op maar werd hij vervoerd.Rereformed schreef:Johannes 3:13: "Er is toch nooit iemand opgestegen naar de hemel behalve degene die uit de hemel is neergedaald: de Zoon des Mensen."
Een uitspraak die Johannes in de mond van Jezus legt, vóórdat hij 'ten hemel is opgevaren', op het eerste gezicht niet erg snugger, maar wie weet kan Tamara mij wijzer maken.
Bovendien klopt de uitspraak niet:
2 Koningen 2:11: "En terwijl ze liepen te praten, werden ze plotseling uit elkaar gedreven door een wagenvan vuur, met paarden van vuur ervoor, en Elia werd in een stromwind meegevoerd naar de hemel."
Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat.
Dus als ik in het vervolg met het vliegtuig reis stijg ik niet op, maar word ik enkel vervoerd.sjun schreef:Volgens de tekst steeg Elia niet op maar werd hij vervoerd.
....
Zo inconsequent komt dit op basis van de overgeleverde geschriften op mij dus niet over maar elk laagwater biedt jutters kansen.
-In de boeken Richteren, 1 en 2 Samuël , 1 Koningen en 1 Kronieken komt nergens de titel 'hogepriester' voor. Wie weet wás er in die tijden helemaal geen hogepriester. Een andere mogelijkheid: de hogepriester noemt men in die boeken eenvoudig 'de priester', of "priester van Jahweh". Soms staat er een verduidelijking bij, bijv. 1 Sam. 14:3 "...en Achia, de zoon van Achitub, de broer van Ikabod, de zoon van Pinechas, de zoon van Eli, die priester van Jahweh was geweest in Silo, droeg de efod. " De efod was het borstkleed van de hogepriester met de orakelstenen. Van Abjatar wordt verteld dat hij de efod droeg (bijv. 1 Sam. 30:7). Bovenstaande tekst laat weten dat Goliats zwaard achter het efod ("achter het priestergewaad") hing, hetgeen erop wijst dat Achimelech de hogepriester was.Sararje schreef:Afgezien daarvan Rereformed: Achimelech is "slechts" een priester (Cohen) wordt dus niet aangeduidt als een hogepriester (Cohen gadol). Gaat dus niet over dezelfde persoon. Priesterschap was en is volgens de Joodse ritus nog altijd erfelijk.
O je begrijpt mijn punt niet! Dat kan goed, want ik begrijp jouw punt niet!Sararje schreef:Snap ik wel hoor Rereformed, maar het kan toch gewoon zijn dat men spreekt over de priester en men het niet per se aanduidt als de hogepriester, in Leviticus 26 of 29 (ben het ff kwijt) kan je zelf zien waarom de taak van priester althans volgens de bijbel ervelijk is. Ik snap je punt niet zo.
De verduidelijking van Samuel is dat Achimelech de toonbroden overhandigde, niet dat het gebeurde onder Achimelech, hoewel dat natuurlijk wel waar isRereformed schreef:Ook in het geval dat Jezus niet verwijst naar de hogepriester, maar eenvoudig wil zeggen 'het gebeurde ten tijde van een belangrijke
priester Abjatar', is deze verwijzing onzin, want zijn opmerking is bedoeld als verduidelijking, terwijl de verduidelijking die gegeven
wordt in Samuël juist is dat het gebeurde onder Achimelech.