De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door Cluny »

Volkskrant:Rebellenleider erkent bezit BUK-raketten
Het laatste nieuws. Ik heb hier voorlopig weinig over te vertellen omdat ik echt nog geen idee heb wat ik met het verhaal van deze in Oekraïne vechtende Rus zou moeten doen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

The Art of War Sun Tsu
http://www.youtube.com/watch?v=erZ2YidTZp4" onclick="window.open(this.href);return false;
The Art of War is one of the oldest and most successful books on military strategy in the world. It has been the most famous and influential of China's Seven Military Classics: "for the last two thousand years it remained the most important military treatise in Asia, where even the common people knew it by name.It has had an influence on Eastern military thinking, business
tactics, and beyond.
Men moet toch wat meer klasse in huis hebben dan het woord "rat" gebruiken om een oorlog te kunnen winnen.
Dit lesje is in ieder geval een begin.
Hoewel een stuk of tien tankbataljons een stuk praktischer is.
Nu een algemene mobilisatie afkondigen, over een jaartje of 2 is Nederland zover.
Op langer termijn moeten de vrouwen wel een stuk productiever zijn. (In kinderen baren dan, liefs zonen, hoewel dat in de moderne tijd blijkbaar niet meer nodig is)
Of anders kernwapens ontwikkelen en produceren.
Persoonlijk denk ik dat biologische wapens een stuk sneller zal gaan.
Mers en Ebola is al aanwezig, kwestie van aanpassen.
Zal dat de wereld echter vooruit helpen?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Soms denk ik: moet ik melding maken van dit soort trollengedoe of kan ik het beter negeren?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Cluny schreef:
lanier schreef:Anders gezegd:
Stel een bus met toeristen rijdt door hetzelfde gebied en wordt op afstand door een helikopter verwoest. De piloot heeft zich vergist want hij had het gemunt op een soortgelijke bus met militairen aan boord. Was het verstandig om daar rond te rijden?
Na de peren de bananen?
Nee, gezond verstand gebruiken.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Cluny schreef:
MH17 plane crash: Can Russia be blamed for Ukraine rebels?
Jazeker.
In feite zijn het Russen die het grondgebied van het moederland willen vergroten.
Die rebellen, separatisten, terroristen, door sommige dwazen als anti-fascisten aangeduid, zijn gewoon allemaal Russen op veroveringsoorlog voor Rusland.
Ik doe allang niet moeilijk meer over de naam van deze zwaar met Russische wapens uitgeruste russischsprekenden die tegen het Oekraïense leger vechten.
Het zijn allemaal Russen.
Overigens lijkt het mij aannemelijk dat de hele ploeg van het rakettenwapensysteem welke verantwoordelijk is voor het uit de lucht schieten van het verkeersvliegtuig gewoon allemaal uit Rusland zelf afkomstig zijn en intussen weer in de eigen kazerne in Rusland aan het bijkomen zijn van die ongelooflijke blunder. Erg bang voor consequenties zullen ze niet zijn want hun hoogste baas, de rat Poetin zal zijn bemoeienis met het dodelijke schot altijd blijven ontkennen en verbergen. Dat komt natuurlijk nooit boven tafel.
De verantwoordelijke leeft niet meer, die heeft een ongelofelijke fout begaan met consequenties voor het vervolg van de strijd. Je suggereert hiermee trouwens dat Poetin er bewust van wist en/of dat hij deze actie goedkeurde. Dat mag je dan wel even bewijzen of onderbouwen. Rusland ziet de strijd als een interne aangelegenheid, vergert niet dat het nog steeds een grootmacht is. Een grootmacht die echt niet geneigd is met de staart tussen de benen te luisteren naar de brave westerse wereld.
Poetin zal hiervoor echt niet verantwoordelijk worden gesteld.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik schreef:
Overigens lijkt het mij aannemelijk.............
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Die verantwoordelijke is een te groot risico voor alle betrokkenen. Dat moet je zien te vermijden dus elimineren. In oorlogstijd gelden sowieso andere regels en wetten.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

lanier schreef:
De verantwoordelijke leeft niet meer, die heeft een ongelofelijke fout begaan met consequenties voor het vervolg van de strijd. Je suggereert hiermee trouwens dat Poetin er bewust van wist en/of dat hij deze actie goedkeurde. Dat mag je dan wel even bewijzen of onderbouwen. Rusland ziet de strijd als een interne aangelegenheid, vergert niet dat het nog steeds een grootmacht is. Een grootmacht die echt niet geneigd is met de staart tussen de benen te luisteren naar de brave westerse wereld.
Ik denk dat Poetin hier helemaal niets van wilde weten. Hij heeft enkele getrouwen (ex KGB, ex Letse geheime dienst, ex nog wat) carte blanche gegeven. Hij moet zelf buiten schot blijven.

Natuurlijk zitten ze vreselijk in hun maag (de Russen) dat de Krim aan de Oekraïne was gegeven, dus dat muisje gaat nog een flinke staart krijgen. Ik denk alleen dat "het westen' in de schulp kruipt als de seperatisten verslagen zijn en de Krim bij Rusland blijft. Dat is dan het wisselgeld. Waarmee het russisch gebied alweer werd vergroot. Opvallend is wel de vergelijking met de zooi in Georgië, enige tijd geleden.
Eerst onrust stoken, en vervolgens de "eigen" burgers helpen .... (zo lust ik er nog wel een paar)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Cluny schreef:Soms denk ik: moet ik melding maken van dit soort trollengedoe of kan ik het beter negeren?
Ik dacht dat ik je een handje moet helpen met een oplossing voor je haat zaaien.
Je zit een staatshoofd te beledigen en denkt dat er geen consequenties zijn?
Je wilt toch een oorlog voor je gerief?
Hoe ver wil je gaan?
Mogelijk ben je bereid je leven te geven?
Ben je echter bereid om je tegenstanders te doden?
Of überhaupt wel in staat om iemand te doden?
Hun kinderen, vrouwen en ouders?
Ben je bereid om je kinderen, echtgenoot, ouders, vrienden en kennissen op te offeren?
Zoals in Gaza?
Denk je dat zij buiten schots zullen blijven?
Of laat je dat over aan anderen?
Om het vuile werk op te knappen?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Chronos schreef:
Cluny schreef:Soms denk ik: moet ik melding maken van dit soort trollengedoe of kan ik het beter negeren?
Ik dacht dat ik je een handje moet helpen met een oplossing voor je haat zaaien.
Hoe ver wil je gaan?
Ben je bereid om je kinderen, echtgenoot, ouders, vrienden en kennissen op te offeren?
Zoals in Gaza?
Mijn constatering van trollengedoe was dus correct. Zoek het verder maar zelf uit.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

HenkM schreef:
lanier schreef:
Ik denk dat Poetin hier helemaal niets van wilde weten. Hij heeft enkele getrouwen (ex KGB, ex Letse geheime dienst, ex nog wat) carte blanche gegeven. Hij moet zelf buiten schot blijven.

Natuurlijk zitten ze vreselijk in hun maag (de Russen) dat de Krim aan de Oekraïne was gegeven, dus dat muisje gaat nog een flinke staart krijgen. Ik denk alleen dat "het westen' in de schulp kruipt als de seperatisten verslagen zijn en de Krim bij Rusland blijft. Dat is dan het wisselgeld. Waarmee het russisch gebied alweer werd vergroot. Opvallend is wel de vergelijking met de zooi in Georgië, enige tijd geleden.
Eerst onrust stoken, en vervolgens de "eigen" burgers helpen .... (zo lust ik er nog wel een paar)
Ik ben zelf ook één van de weinigen die Georgië ook nog niet is vergeten.
Clusterbom.
Stan Storimans, gedood door een Russische clusterbom op 12 augustus 2008.
.
De post-Sovjet veroveringsoorlogen van Rusland op een rij.
Onrust stoken voor een groot Rusland
Een langdurige reeks van landjepikincidenten. Ik durf het zelf wel een veroveringsstrategie noemen.
En gezien het grote aantal onafhankelijke landen met een Russische minderheid binnen de autonome landsgrenzen is dit verhaal van de recente veroveringsoorlogen van Rusland nog lang niet afgesloten.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dat ben ik met je eens; Poetin voelt zich een premier van een te klein land. Hij is moeilijk te doorgronden, maar als hij de kans zou krijgen voor een groot Rusland à la Sovjet Unie, dan zou hij er direct voor tekenen.
Explorer

Bericht door Explorer »

Cluny schreef:
Chronos schreef:
Hoe ver wil je gaan?
Zoals in Gaza?
Mijn constatering van trollengedoe was dus correct. Zoek het verder maar zelf uit.
Tja, als Cluny zelf zijn bevindingen op verzoek van zijn opponenten niet kan - of wilt - onderbouwen, daarbij welhaast beledigend wordt, en reacties waar hij het niet mee eens is afdoet als niet ter zake doende of appels met peren vergelijken, wordt het vervelend om de disccussie/dialoog te voeren.

Cluny: Ik lees in je postings ook idd een fixatie/obsessie voor de 'boze' meneer Poetin. Inderdaad is Poetin geen prettig persoon, gelijk een willekeurig staatsleider 'gewoon' is te zijn zie ik een narcistische persoonlijkheid. Poetin heeft echter het kapitalistische systeem waar jij en ik een onderdeeltje van zijn heel goed door, dat hield Rusland onder de duim (onder invloed van het bankensysteem). De staat Rusland heeft daarom o.m. alle dollar-gerelateerde obligaties van de hand gedaan en daardoor de goudreserves van Rusland aanzienlijk kunnen versterken. Over het algemeen functioneert hij ten dienste van Rusland. Ik ben geen Poetin aanhanger, maar meen wel het gehele plaatje te willen overzien. Ik heb mijn punt hierover toegelicht, maar vervolgens 'blijkt' dat mijn mening aanzienlijk inferieur is aan die van jou ;-).

Ik ga dan ook niet meer in op je anti-Rusland meningen en je Poetin haat.

Fijne dag.
Operatie ex-zo dus...
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het probleem was bij Explorer het volledig ontbreken van kennis van zaken bij het geven van een link met 'foute' info.
Het enige weerwoord daarvoor was de ononderbouwde beschuldiging dat dit bij mij ook was.
Met het aantonen van dat volledig ontbreken van kennis van zaken en de bevestiging daarvan door Explorer zelf heb ik het gevoel ermee klaar te zijn.
Overigens toont Explorer met zijn laatste(?) bijdrage dat hij ook bij die informatie weinig kennis van zaken heeft.
Dat doet er volgens mij ook niet toe want hem gaat het waarschijnlijk alleen maar om omlijsting van zijn ad hominem anti-Cluny praatje.
siger

Bericht door siger »

Explorer schreef:De staat Rusland heeft daarom o.m. alle dollar-gerelateerde obligaties van de hand gedaan en daardoor de goudreserves van Rusland aanzienlijk kunnen versterken. Over het algemeen functioneert hij ten dienste van Rusland. Ik ben geen Poetin aanhanger, maar meen wel het gehele plaatje te willen overzien.
Zeer juiste opmerking. De Heilige Verontwaardiging die opsteekt over elk regime waar iets fout zit is slechts oorlogstaal van neo-conservatieven. Er zullen nog een hele tijd opmerkingen te geven zijn bij tientallen regimes overal ter wereld, maar dat betekent niet dat wij (het Heilige Westen, de NAVO, de VS..) daar telkens bommen moeten gooien.
Plaats reactie