Tijdens lessen over de Hebdo-aanslagen op een basisschool in Neu-Ulm, zeggen 9- en 10 jarige kinderen o.a. ‘Christenen moet je doden’ en Joden zijn net zo erg als zwijnen’. Ze vinden ook dat de slachtoffers van de aanslagen hun dood hebben verdiend. Een van de ergste scheldwoorden is ‘Jij christen!’
Onder moslimleerlingen op Gentse scholen komt steeds meer radicalisering voor. Een schooldirecteur: ‘radicalisering is een toenemend probleem op onze school. Ik hoor hetzelfde van collega’s. En wanneer we de ouders erbij halen, steunen zij de standpunten van hun kinderen.’
http://www.nieuwreligieuspeil.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu is dit niet in Nederland, maar de vraag is of dit ook naar Nederland zal overslaan.
Maar het blijft merkwaardig, dat het juist kinderen zijn en dat het juist aanhangers zijn van een religie die verdraagzaamheid, barmhartigheid en respect voor andere religies (vooral die van het boek) predikt, een religie die zich juist uitspreekt tegen ongelijkheid, discriminatie en racisme.
Meest opvallend is, dat de ouders achter de standpunten van hun kinderen staan. Maar mogelijk gaat het hier slechts om incidenten en zullen verreweg de meeste moslims en in Nederland al helemaal, het niet in hun hoofd halen anti joodse en anti christelijke uitspraken doen.
Weten die kinderen en hun ouders dan helemaal niets?
"Zeg: "O ongelovigen. Ik zal niet dienen wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. En ik dien niet wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6)
"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)
"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)