Moslims in Nederland 2004-2012

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: Moslims in Nederland 2004-2015

Bericht door Cluny »

Trouw: Oostenrijk verbiedt 'buitenlandse islam'. Discriminatie?
Dat is best wel een interessante ontwikkeling in Oostenrijk.
Zou dat ook goed zijn voor Nederland?
Misschien wel.
Dit detail viel mij op.
De wet heeft ook gevolgen voor imams die hun salaris uit het buitenland ontvangen: zij krijgen een preekverbod. Dat kan vooral problemen opleveren voor Oostenrijkse Turken, want veel Turkse imams worden betaald en aangestuurd door het Turkse presidium voor godsdienstzaken. Daarover zwaait premier Erdogan de scepter.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Cluny schreef:Trouw: Oostenrijk verbiedt 'buitenlandse islam'. Discriminatie?
Dat is best wel een interessante ontwikkeling in Oostenrijk.
Zou dat ook goed zijn voor Nederland?
Misschien wel.
Dit detail viel mij op.
De wet heeft ook gevolgen voor imams die hun salaris uit het buitenland ontvangen: zij krijgen een preekverbod. Dat kan vooral problemen opleveren voor Oostenrijkse Turken, want veel Turkse imams worden betaald en aangestuurd door het Turkse presidium voor godsdienstzaken. Daarover zwaait premier Erdogan de scepter.
Tja , Haider/FPö zegt je iets? Vriendje van ene wilders
Op zich niet eens een slechte maatregel, maar volgens mij kom je zo van de regen in de stormvloed
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Een interessant artikel in de Elsevier. Onder andere over cijfers betreffende moslims in Europa.
De getallen zijn wel aardig omdat hier de moslims van Nederland, de totale groep islamreligieuzen, alle moslims van Nederland dus, vergeleken wordt met die van de moslimgemeenschappen van andere landen.
Bijvoorbeeld de uitkomst van deze stelling.
Het Westen wil de islam vernietigen:
Duitsland 33,4 procent, Frankrijk 52,5, Nederland 54,4, België 63,0, Oostenrijk 67,1 en Zweden 51,9.
Het hele opiniestuk inclusief wat cijfers van dit onderzoek van de Elsevierschrijver Afshin Ellian is het lezen waard.
Elsevieropinie: Schokkend hoeveel westerse moslims fundamentalisme steunen
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Moslims in Nederland 2004-2012

Bericht door Peter van Velzen »

Opvallend is de gunstige manier waarop de moslims in Duitsland afsteken tegen de rest.
Wat is daar nu zoveel anders als in de andere vier landen?
Er is overigens geen enkele reden om de overeenkomsten in de sociale voorzieningen in deze landen te verbinden, ik denk niet dat de Duitse zoveel afwijken van die in de andere vier! De schrijver van Elsevier, gaat daar een beetje de mist in. wederom roept dit om méér onderzoek!
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Waarschijnlijk doordat Duitsland relatief veel Turkse moslims heeft, en die zijn dankzij Atatürk wat meer verwesterd dan andere moslims.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Helaas wordt de klok in Turkije met betrekking tot verwesterlijking inmiddels al weer heel lang stevig teruggedraaid. En waar ter wereld niet kun je je afvragen. Zelfs westerse landen zelf lijken in toenemende mate besmet te worden met een toenemende hang naar islamofascisme.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

vegan-revolution schreef:Helaas wordt de klok in Turkije met betrekking tot verwesterlijking inmiddels al weer heel lang stevig teruggedraaid. En waar ter wereld niet kun je je afvragen. Zelfs westerse landen zelf lijken in toenemende mate besmet te worden met een toenemende hang naar islamofascisme.
Scherpe opmerking!
vegan-revolution
Superposter

Van verwesterlijking is in mijn beleving al decennialang geen sprake meer. Het is eerder omgekeerd !

Eigenlijk zou ik willen dat er nu nog verwesterlijking (in de goede zin, met toenemende invloed om respect voor mensenrechten te kunnen afdwingen) wàs. Wat ik op de wereld waarneem is iets anders : een steeds verdergaande islamisering met bijbehorende verzwakking van alles wat zich sterk maakt om respect voor mensenrechten te kunnen afdwingen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

vegan-revolution schreef:Van verwesterlijking is in mijn beleving al decennialang geen sprake meer. Het is eerder omgekeerd !

Eigenlijk zou ik willen dat er nu nog verwesterlijking (in de goede zin, met toenemende invloed om respect voor mensenrechten te kunnen afdwingen) wàs. Wat ik op de wereld waarneem is iets anders : een steeds verdergaande islamisering met bijbehorende verzwakking van alles wat zich sterk maakt om respect voor mensenrechten te kunnen afdwingen.
Dat is niet noodzakelijkerwijs de manier waarop het dáár wordt waargenomen, maar het proces is in elk geval niet zo voortschreidend als een weldenkend mens wel zou willen.
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Vandaag 2 linken betreffende de MegaMoskee die in Gouda gebouwd zou moeten worden.
Het wordt spannend want er zijn hoopvolle signalen dat het niet doorgaat.
Link1 is van de Telegraaf.
PvdA betrokken bij megamoskee
Link2 is uit het RD.
Plan megamoskee Gouda wankelt
Het wordt heel spannend omdat door het gedoe met de MegaMoskee ook het Goudse college aan het wankelen is gebracht.
Nu even niet
Geregelde verschijning

Bericht door Nu even niet »

Cluny schreef:Je kan het zo stellen.
Dit is de situatie in 2012.
5% van Nederland is bezet door moslims.
Deze bezettingsmacht wordt steeds brutaler, zal zowel in aantal als in verhouding groeien en deze buitenlandse bevolkingsgroep met hun buitenlandse leefgewoontes zal voorlopig nog geen aanstalten maken om naar het moslimland van herkomst, hun eigen thuislanden, terug te keren.
Nederland in 2012 is 5% van haar land kwijt, Nederland heeft een probleem.
Nederland heeft inderdaad een groot probleem. De meest simpele manier om hier de sharia in te voeren is volgens de Nederlandse regels. Daar zijn geen aanslagen voor nodig, maar voldoende mensen.

Afbeelding
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... t-IS.dhtml

Gelukkig dat de meeste moslims dat ISIS gedoe even grote waanzin vinden.
De mensen van Arabische landen lijden het sterkst onder de terreur van Islamitische Staat (IS), maar nu antwoorden ze met spotvideo's over de hymne van de jihadisten op het internet. Met de hashtag Salis al-Sawarim (Het kletteren der zwaarden) zijn op YouTube en Twitter tientallen video's gepubliceerd, waarin Arabieren met uitgelaten dansen de islamisten bespotten. Als muziek gebruiken ze een technoversie van de IS-hymne die de jihadisten gewoonlijk in hun bloedige propagandavideo's gebruiken.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Of het " de meeste " zijn, blijkt niet uit een spottende video.

Het is mooi als veel Arabische landen IS niet zien zitten, maar is er dus geen probleem. In nagenoeg alle Arabische landen is van democratie of mensenrechten voor minderheden weinig sprake, dus geruststellend is het niet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Tijdens lessen over de Hebdo-aanslagen op een basisschool in Neu-Ulm, zeggen 9- en 10 jarige kinderen o.a. ‘Christenen moet je doden’ en Joden zijn net zo erg als zwijnen’. Ze vinden ook dat de slachtoffers van de aanslagen hun dood hebben verdiend. Een van de ergste scheldwoorden is ‘Jij christen!’

Onder moslimleerlingen op Gentse scholen komt steeds meer radicalisering voor. Een schooldirecteur: ‘radicalisering is een toenemend probleem op onze school. Ik hoor hetzelfde van collega’s. En wanneer we de ouders erbij halen, steunen zij de standpunten van hun kinderen.’

http://www.nieuwreligieuspeil.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu is dit niet in Nederland, maar de vraag is of dit ook naar Nederland zal overslaan.
Maar het blijft merkwaardig, dat het juist kinderen zijn en dat het juist aanhangers zijn van een religie die verdraagzaamheid, barmhartigheid en respect voor andere religies (vooral die van het boek) predikt, een religie die zich juist uitspreekt tegen ongelijkheid, discriminatie en racisme.
Meest opvallend is, dat de ouders achter de standpunten van hun kinderen staan. Maar mogelijk gaat het hier slechts om incidenten en zullen verreweg de meeste moslims en in Nederland al helemaal, het niet in hun hoofd halen anti joodse en anti christelijke uitspraken doen.

Weten die kinderen en hun ouders dan helemaal niets?

"Zeg: "O ongelovigen. Ik zal niet dienen wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. En ik dien niet wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6)

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
vegan-revolution
Superposter

Zijn dit niet geabrogeerde koranverzen die je hier aanhaalt, Vilaine?
Plaats reactie