Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 28 sep 2025 20:16
ChaimNimsky schreef: 28 sep 2025 20:07 Het is makkelijk om te zeggen dat ethische belangen boven politieke en economische belangen moeten gaan, maar in de praktijk wegen strategische en existentiële factoren zwaarder -- zeker als jijzelf, je eigen familie en vrienden de pineut zijn. Stopzetting van economische banden met Israel zou betekenen dat we geen toegang meer hebben tot cruciale inlichtingen en het modernste battle-tested militaire materieel dat juist nu zo nodig is. Veel unieke, gepatenteerde high-tech-, medische- en landbouwinnovaties zouden niet meer beschikbaar zijn, belangrijke investeringen zouden opdrogen waarvoor geen alternatief is, waardoor banen verloren gaan en prijzen stijgen. Het gaat hier niet om abstracte politiek, maar om onze eigen veiligheid en economische welvaart.
Ja, ik snap het, het is fantastisch.
Maar IK ben blij dat IK geen Palestijn in Gaza ben. Trouwens.. de Westbank is ook niks.
Heb je m'n post wel gelezen? Het gaat hier niet om abstracte politiek, maar om de veiligheid en economische welvaart van jou, je familie en vrienden. De politiek van de EU de schuld geven en je ervoor zeggen te schamen, is de zaak afdoen alsof het de schuld van een paar politici in Brussel is, terwijl het in werkelijkheid gaat om keiharde strategische keuzes die de burgers van de EU direct raken -- meer dan simpel het opnemen van Palestijnen door de EU, waar je zelfs al afstand van had genomen.

Indien jij zou moeten kiezen tussen jezelf, je eigen familie en dierbaren enerzijds en onbekende Palestijnen anderzijds, kies ook jij voor je eigen veiligheid en die van je naasten. Precies zo redeneren landen wanneer zij belangen uiteindelijk afwegen.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 28 sep 2025 20:28
Gerard R. schreef: 28 sep 2025 20:16
ChaimNimsky schreef: 28 sep 2025 20:07 Het is makkelijk om te zeggen dat ethische belangen boven politieke en economische belangen moeten gaan, maar in de praktijk wegen strategische en existentiële factoren zwaarder -- zeker als jijzelf, je eigen familie en vrienden de pineut zijn. Stopzetting van economische banden met Israel zou betekenen dat we geen toegang meer hebben tot cruciale inlichtingen en het modernste battle-tested militaire materieel dat juist nu zo nodig is. Veel unieke, gepatenteerde high-tech-, medische- en landbouwinnovaties zouden niet meer beschikbaar zijn, belangrijke investeringen zouden opdrogen waarvoor geen alternatief is, waardoor banen verloren gaan en prijzen stijgen. Het gaat hier niet om abstracte politiek, maar om onze eigen veiligheid en economische welvaart.
Ja, ik snap het, het is fantastisch.
Maar IK ben blij dat IK geen Palestijn in Gaza ben. Trouwens.. de Westbank is ook niks.
Heb je m'n post wel geezen? Het gaat hier niet om abstracte politiek, maar om de veiligheid en economische welvaart van jou, je familie en vrienden. De politiek van de EU de schuld geven en je ervoor zeggen te schamen, is de zaak afdoen alsof het de schuld van een paar politici in Brussel is, terwijl het in werkelijkheid gaat om keiharde strategische keuzes die de burgers van de EU direct raken -- meer dan simpel het opnemen van Palestijnen door de EU, waar je zelfs al afstand van had genomen.

Indien jij zou moeten kiezen tussen jezelf, je eigen familie en dierbaren enerzijds en onbekende Palestijnen anderzijds, kies ook jij voor je eigen veiligheid en die van je naasten. Precies zo redeneren landen wanneer zij belangen uiteindelijk afwegen.
Ik stel voor dat we naar de Palestijnen in Gaza blijven kijken. Veel intens slechter kan je het op aarde niet krijgen.
En ik vind het prima als 'Brussel' wat zou doen om dat te verbeteren. En omdat Israël mensen aan't vegen is in Gaza Palestijnen in andere landen op de wereld stoppen lijkt me niet wat. En wat ik met mijn vrienden, familie en mijzelf heb is mijn zaak. Net als het 'kiezen'. Aangezien de Palestijnse burger tot gehakt wordt vermalen vanwege een afschuwelijke aanslag op Israël kies ik daar nu toch even voor. En wat landen vaak doen... weet ik wel....... :shock:
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De Israëlische premier Netanyahu is weer bij Trump..

https://today.rtl.lu/news/world/a/2340841.html
US President Donald Trump was upbeat about the chances of a Gaza deal Monday as he hosted Benjamin Netanyahu at the White House to push the Israeli prime minister to accept his peace plan.

"I am, I'm very confident," Trump told reporters as he greeted Netanyahu when asked if he was confident there would be peace in Gaza.

He repeated "very confident" when asked if all parties were on board with the 21-point plan to end the nearly two-year war, free hostages held by Hamas and disarm the Palestinian militants.

The US president met key Arab leaders at the United Nations last week and said Sunday on social media that "ALL ARE ON BOARD FOR SOMETHING SPECIAL, FIRST TIME EVER." (..)
Flink duimen en hopen voor het beste.
Jammer... dat het niet sneller kan, áls het er van komt.
Ik gun het beide houthakkers niet zo, maar de Palestijnen wel, dusss.... [-o<
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Cartoon van Trump en Netanyahu te zien op strand https://share.google/PiULmxtqClkkfV8Ar
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Netanyahu is akkoord met het vredesplan van Trump (volgend mij van Blair, maar Trump is nu eenmaal feitenvrij).

Dat is toch wel bijzonder. Voor Netanyahu is er nu de kans dat de regering valt en dan zit hij weer opgezadeld met corruptie schandalen. Wie weet waar nieuwe verkiezingen in Israël toe leiden. Of Israël er stabieler van wordt?

Escape is dat Hamas de "deal" (verschrikkelijk woord vind ik dat) niet accepteert. Dan kan de hel pas werkelijk losbarsten (mocht dat nog niet gebeurd zijn).
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik vrees dat het ultra extreem nationalistische oorlogskabinet in Israël een stokje ervoor gaat steken.
Ook Netanyahu staat inmiddels met de rug tegen de muur.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 29 sep 2025 22:09 Ik vrees dat het ultra extreem nationalistische oorlogskabinet in Israël een stokje ervoor gaat steken.
Ook Netanyahu staat inmiddels met de rug tegen de muur.
Kosten noch moeite noch mensenlevens... Dat het hier dan ultiem van af moet hangen hè ? #-o :(
ChaimNimsky
Superposter

Het is het perfecte plan voor Israel: indien Hamas akkoord gaat, tekent deze terreur-organisatie voor zijn eigen ontmanteling en krijgen zij en andere Palestijnse terreurgroepen, geen plaats meer in het naoorlogse bestuur. Daarnaast heeft Hamas slechts drie etmalen om alle gijzelaars en lichamen over te dragen aan Israel. Een vredesbestuur van internationale politieke kopstukken, waaronder Tony Blair, zal het bestuur overnemen.

Strak plan!
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 29 sep 2025 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 29 sep 2025 22:46 Het is het perfecte plan voor Israel: indien Hamas akkoord gaat, tekent deze terreur-organisatie voor zijn eigen ontmanteling en krijgen zij, noch andere Palestijnse terreurgroepen, geen plaats meer in het naoorlogse bestuur. Daarnaast heeft Hamas slechts drie etmalen om alle gijzelaars en lichamen over te dragen aan Israel. Een vredesbestuur van internationale politieke kopstukken, waaronder Tony Blair, zal het bestuur overnemen.

Strak plan!
:? Dat is die man, die met Balkenende en Bush vond dat Irak massavernietigingswapens had toen Irak werd binnengevallen hè?
Later kwam daardoor vooral ISIS (Daesh), en dat hebben ze toen allemaal opgeruimd. Kosten noch moeite noch levens gespaard.. 'Strak hoor'... :roll:
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 29 sep 2025 22:50
ChaimNimsky schreef: 29 sep 2025 22:46 Het is het perfecte plan voor Israel: indien Hamas akkoord gaat, tekent deze terreur-organisatie voor zijn eigen ontmanteling en krijgen zij, noch andere Palestijnse terreurgroepen, geen plaats meer in het naoorlogse bestuur. Daarnaast heeft Hamas slechts drie etmalen om alle gijzelaars en lichamen over te dragen aan Israel. Een vredesbestuur van internationale politieke kopstukken, waaronder Tony Blair, zal het bestuur overnemen.

Strak plan!
:? Dat is die man, die met Balkenende en Bush vond dat Irak massavernietigingswapens had toen Irak werd binnengevallen hè?
Ja. Blair stond echter tevens bekend om zijn expliciete steun aan Israel, was kritisch op Palestijnse leiders, veroordeelde herhaaldelijk Palestijns terreur, sprak zijn steun uit bij Israelische militaire acties tegen deze terreur, en Palestijnse projecten werden door hem afgestemd op Israelische veiligheidsbelangen.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 29 sep 2025 22:59
Gerard R. schreef: 29 sep 2025 22:50

Strak plan!
Ja. Blair stond echter tevens bekend om zijn expliciete steun aan Israel, was kritisch op Palestijnse leiders, veroordeelde herhaaldelijk Palestijns terreur, sprak zijn steun uit bij Israelische militaire acties tegen deze terreur, en Palestijnse projecten werden door hem afgestemd op Israelische veiligheidsbelangen.
Ja, dat had ik ook al heb ik geen macht.
Lekker makkelijk. Maar hij schoot wel eens mis. Misschien mag hij dat nu dan goed maken..? :roll: 'Ons kent ons'..
ChaimNimsky
Superposter

Netanyahu kan trots zijn. Perfect voor Israel. Denk niet dat Hamas akkoord gaat.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 30 sep 2025 00:41 Netanyahu kan trots zijn. Perfect voor Israel. Denk niet dat Hamas akkoord gaat.
Het is ook maar een plan, geen deal. Er moet nog ongelooflijk veel worden gedaan voor het een 'goede' richting op gaat.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Mullog schreef: 29 sep 2025 21:49 Netanyahu is akkoord met het vredesplan van Trump (volgend mij van Blair, maar Trump is nu eenmaal feitenvrij).

Dat is toch wel bijzonder. Voor Netanyahu is er nu de kans dat de regering valt en dan zit hij weer opgezadeld met corruptie schandalen. Wie weet waar nieuwe verkiezingen in Israël toe leiden. Of Israël er stabieler van wordt?

Escape is dat Hamas de "deal" (verschrikkelijk woord vind ik dat) niet accepteert. Dan kan de hel pas werkelijk losbarsten (mocht dat nog niet gebeurd zijn).
Het probleem met de Zionisten is dat ze zich gewoon nooit aan afspraken houden indien ze dat uitkomt.

Arafat klaagde daar al over.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Wanneer de baas van de zionistische terroristische entiteit tegen de baas van ander, tot op het bot, gekoloniseerd land zegt dat het de grootste vriend van de terroristische zionistische entiteit is, gaan bij mij alle alarmbellen af. Ik denk dat beide criminelen heel andere plannetjes hebben dan zij in de openbaarheid hebben gebracht. Het doel van het naar buiten gebrachte plan: het gepeupel een andere kant uit te laten kijken, een kant die, hoe dan ook, heel ongunstig gaat uitvallen voor de Palestijnen.

Met andere woorden:
de Palestijnen hebben iets dergelijks al eens meegemaakt. Ik zeg alleen maar balfourverklaring.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gesloten