999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: 999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef:Je moet dus een religie kiezen waarbij je reincarneert!
Aha. Argument 1 om een Hindoe te worden!
't Wordt wel gecompliceerd dit topic.
Born OK the first time
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Rereformed schreef:
Of Boeddhist
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HenkM schreef:
Rereformed schreef:
Of Boeddhist
Of rozenkruizer.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

-dikkemick:
Je moet dus een religie kiezen waarbij je reincarneert!

-Rereformed:
't Wordt wel gecompliceerd dit topic

-HenkM:
Of Boeddhist

-dikkemick:
Of rozenkruizer.

Peter:
213: Daar hoef je als moslim niet over na te denken (als je leven je lief is)
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Nummer 213.
Als moslim(a) weet je absoluut zeker dat je eigen godsdienst de enige ware is.
Je hoeft dan ook helemaal geen tijd en energie meer te besteden aan het nadenken over andere religies.
Ik hoop hiermee weer terug on topic te zijn.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Cluny schreef:Nummer 213.
Je hoeft dan ook helemaal geen tijd en energie meer te besteden aan het nadenken over andere religies.
Dat geldt voor elke religie.

Het gaat hier om mensen die van religie veranderen, of van geen een religie kiezen.

Dat is het topic
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HenkM schreef:
Cluny schreef:Nummer 213.
Dat geldt voor elke religie.

Het gaat hier om mensen die van religie veranderen, of van geen een religie kiezen.

Dat is het topic
Dat geld niet voor elke religie. Heden ten dagen wordt de doodstraf voor afvalligheid alleen nog door Moslimms gepropageerd. . . .
Ik wens u alle goeds
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Peter van Velzen schreef: "dat is niet waar ...... "

Maar ik reageerde hier op:
Je hoeft dan ook helemaal geen tijd en energie meer te besteden aan het nadenken over andere religies."

Het lijkt me een zekerheid dat men de eigen religie als de enige echte, de enige zuivere beschouwt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De allereerste bijdrage op dit forum van de topicopener die is van 2 juni 2011. 2 jaar geleden dus.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 06#p275106" onclick="window.open(this.href);return false;
2 weken na haar binnenkomst heeft zij 1/3 van de koran gelezen en opent zij dit topic.
En nu is zij dus een moslimabekeerling, ik vraag me nog steeds serieus af of zij dat ook al was toen zij dit topic opende.
Laatst gewijzigd door Cluny op 17 mei 2013 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HenkM schreef:Peter van Velzen schreef: "dat is niet waar ...... "

Het lijkt me een zekerheid dat men de eigen religie als de enige echte, de enige zuivere beschouwt.
Ik vraag me af. Zijn er andere concepten waar mensen zo overtuigd van kunnen zijn, maar waar tevens zoveel onenigheid/discussie over bestaat, zodat je bijna verplicht wordt na te denken of jouw keuze wel de absolute ware keuze is?
Ik dacht zelf aan een politieke overtuiging, maar volgens mij kun je makkelijker van partij wisselen dan van geloof.

Ik krijg steeds meer het idee dat alles in het leven verstandelijk te benaderen is, behalve religie. Dat het onbewuste (het gevoel) dan controle heeft over de ratio.
Verstandelijk klopt het niet dat sommige inwoners van Afrika tot een standbeeld bidden omdat deze gebeden zou verhoren of dat geesten van overleden familieleden nog rondwaren en soms voor rampen zorgen, maar het klopt wel dat een maagd zonder sex een kind krijgt welke opstaat uit de dood en onze gebeden verhoord. DAT is heel normaal.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: Ik vraag me af. Zijn er andere concepten waar mensen zo overtuigd van kunnen zijn ....
Vraag het je af in een nieuw topic. Hier on-topic blijven graag.
Born OK the first time
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Even offtopic... ze leest wel mee en is hier vandaag nog geweest. Volgens mij had ze nooit verwacht dat er 24 pagina's uit voort zouden vloeien hahahah!! :D
Knutselsmurf
Forum fan

Bericht door Knutselsmurf »

Cluny schreef:En nu is zij dus een moslimabekeerling, ik vraag me nog steeds serieus af of zij dat ook al was toen zij dit topic opende.
Zoiets gaat natuurlijk niet van de ene op de andere dag.
Aan de shahada kun je een harde datum vast plakken.
Maar daar is een langdurig proces aan vooraf gegaan van kennis op doen, geesteleijke voorbereiding, enz, enz.
In Nederland hebben moslims meer vrijheid om hun versie van de islam
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Nummer 214.
Je mag als nederlandse/vlaamse moslim je steentje bijdragen aan een heuse moslimonthoofding.
Alluha akkebar!
Overigens: Er is een filmpje globaal in omloop over deze authentieke moslimfolklore in Syrië. Ik ga daar niet naar kijken om te controleren of het allemaal wel echt is. Ik adviseer ook aan iedereen om dit schokkende filmpje niet te gaan zien.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Cluny schreef:Nummer 214.
Je mag als nederlandse/vlaamse moslim je steentje bijdragen aan een heuse moslimonthoofding.
Alluha akkebar!
Overigens: Er is een filmpje globaal in omloop over deze authentieke moslimfolklore in Syrië. Ik ga daar niet naar kijken om te controleren of het allemaal wel echt is. Ik adviseer ook aan iedereen om dit schokkende filmpje niet te gaan zien.
Ik hoef achterlijk gedrag niet te zien. In welke vorm dan ook.

Deze "culturele" bijdrage laat ik geheel aan mij voorbij gaan.
Plaats reactie