Destinesia schreef:free rebel schreef:net zoals iedere overtuiging,het is natuurlijk ook een soort geloof.
Was je een christen? Anders? En wat bedoel je met: "soort geloof"?
Hoe komt het dat je ongelovig bent geworden? Hoe kom je aan je conclusies?
Excuus dat ik zo lastig doorvraag. Ik ben gewoon nieuwsgierig

Ik heb al gezien dat je iemand bent die veel vragen stelt,ik zal in een notendop proberen de vragen beantwoorden,aangezien dit topic over het islam gaat dus dit is een beetje veel off-topic.
Als kind zat ik op een school met den bijbel,zoals het toen heette,toen ik drie was werd ik gedoopt als Nederlands Gevormd,waar ik in de praktijk niks mee had.Toen ik 23 was kwam ik in aanraking met de Jehova's Getuigen,binnen een jaar gedoopt als JG,na een jaar of 4 later,begon het leven als JG mij te verstikken,zodat ik uiteindelijk mezelf heb laten uitsluiten,de volgende 20 jaar niets religieus,ik dacht wel dat er een soort religieuze waarheid moest zijn.In 2004 kwam ik in de WAO en bij toeval ging ik het hindoeisme bestuderen,dat vond ik wel een goede religie,dus geen rundvlees eten en proberen de sanatan dharm na te leven.Na een paar jaar kwam ik in aanraking met de Hare Krishna en na een periode begon ik te geloven dat daar de waarheid was,wel heel aarzelend ik was,door de ervaring bij de JG heel sceptisch,na een blauwe maandag bij de Hare Krishna begon dit ook verstikkend te werken,dus snel pleite,ondertussen was het 2007,veel gelezen daarna en veel nagedacht,ik kwam tot de conclusie dat geen enkele religie de waarheid heeft,een tijdje voelde ik me agnost en uiteindelijk een overtuigd atheist.
Ik weet dat dit korte religieuse verslag van mijn leven wederom veel vragen opwerpt,ik ga met dit verslag ook verder bij het topic afvalligen.