God bestaat!

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Marokkaanse_

Re: God bestaat!

Bericht door Marokkaanse_ »

Kitty schreef:Welkom Marokkaanse. Het is jammer dat niet iedereen de waanzin van religie inziet.

Het heeft bij mij ook een lange tijd geduurd, de angst om af te vallen en de angst voor de bestraffing is iets waar je van kleins af aan mee bang gemaakt wordt, het is dus niet altijd even makkelijk om daar afstand van te doen. Dat hoeft wat mij betreft ook niet, ieder zijn godsdienst maar val een ander daar niet mee lastig.
Waanzin als iedereen zou zich moeten onderwerpen aan de Islam of aan welke religie dan ook is natuurlijk onacceptabel!!
Marokkaanse_

Bericht door Marokkaanse_ »

collegavanerik schreef:
Marokkaanse_ schreef:
Mujaheed1 schreef:iets
Kun je mij misschien uitleggen...
Ik denk het niet, mujaheed1 heeft sinds 14 januari niet meer op dit forum geschreven.

Het maakt ook niet veel uit. De antwoorden ken ik inmiddels al ;).
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Marokkaanse_ schreef:
mujaheed1 schreef: antwoord is simpel; de Koran.je verwerpt het nu wel steeds maar ik vraag me af of je het dan wel gelezen hebt alvorens je iets verwerpt. graag eerlijk antwoorden. en dan bedoel ik niet vluchtig doorlezen, maar echt begrijpend lezen met eventueel exegese erbij.
Kun je mij misschien uitleggen waarom dat leidraad waar jij het over hebt door niemand begrepen kan worden op een handjevol geleerden na? Waarom kunnen 'gewone' moslims de koran niet lezen en begrijpen zonder daar 10 andere tafsirboeken bij nodig te hebben? Immers, als iedere moslim de koran zou lezen en zou interpreteren zoals hij of zij het begreep zou iedereen er zijn eigen ideeën op nahouden en dat zou verwerpelijk zijn. Hoe kan een boek dat zegt duidelijk te zijn en een leidraad is voor iedereen enkel door de geleerden begrepen worden en niet door 'gewone' moslims?
Ik vind het ook zo wonderlijk dat islam-evangelisten altijd roepen dat je persé arabisch moet kunnen verstaan of lezen (en de Koran ook in die taal moet hebben beluisterd of gelezen), terwijl zij zélf kritiek hebben op hindoegeschriften (Veda's, Bhagavad Gita, etc.), de Bijbelse geschriften, én natuurlijk allerlei boeken van verlichtingsfilosofen en atheïsten, van Marx en Lenin tot Voltaire, Sartre of in deze tijd, Richard Dawkins. Als ze hun eigen argument consequent navolgen betekent dit dat ze Sanskrit, Hebreeuws, oud-Grieks, Duits, Russisch, Frans én Engels moeten kunnen verstaan en/of lezen.
En ten tweede, nu ik zelf het Arabisch een klein beetje begin te beheersen (verstaan, niet lezen), valt me op dat veel van die jongelui op het internet zélf hun kennis van het Arabisch wel wat mogen bijspijkeren. Zélfs ik kan zien dat sommige dingen die ze zeggen niet kloppen, en dat het vaak gewoon bluf is. Ik vraag me af hoeveel ze wérkelijk van dat oeroude archaïsche arabisch uit de 7e eeuw kunnen verstaan of begrijpen. Het is vaak al een hele toer om andere hedendaagse dialecten te kunnen verstaan.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

@ Devious

Sinds de Satansverzen weten we dat islamitische geleerden niet eens iets hoeven te lezen om het te kunnen beoordelen. Ze kunnen er zelfs iemand op ter dood veroordelen als het moet. Een beetje als die hit van Nirvana: Smells like Special Pleading
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
free rebel
Geregelde verschijning

Bericht door free rebel »

Ik heb ergens gelezen,dat iedereen een islamiet is,alleen veel mensen weten het zelf nog niet.
Daarom zijn er ook islamieten die evangeliseren.

Ik durf zelf te zeggen dat er geen God bestaat dus iedere religie is onzin en overbodig.
Sorry als ik er mensen mee beledig,het is mijn mening maar!

Gerard
Destinesia

Bericht door Destinesia »

free rebel schreef:Ik durf zelf te zeggen dat er geen God bestaat dus iedere religie is onzin en overbodig.
Sorry als ik er mensen mee beledig,het is mijn mening maar!
Waarom zou je er mensen mee beledigen? Op dit forum zal dat wel meevallen. Zolang je die mening maar onderbouwd mogen gelovigen zich beledigd voelen tot ze een ons wegen. Maar hoe komt het dat jij durft te zeggen dat er geen god bestaat?
free rebel
Geregelde verschijning

Daarom ben ik ook lid geworden van dit forum.

Hoe durf ik te zeggen dat God niet bestaat.Ja dat is een overtuiging die de laatste jaren ontstaan is,het is geen wiskunde(geen exact thema)die je makkelijk kan bewijzen,net zoals iedere overtuiging,het is natuurlijk ook een soort geloof.
Destinesia

free rebel schreef:net zoals iedere overtuiging,het is natuurlijk ook een soort geloof.
Was je een christen? Anders? En wat bedoel je met: "soort geloof"?
Hoe komt het dat je ongelovig bent geworden? Hoe kom je aan je conclusies?
Excuus dat ik zo lastig doorvraag. Ik ben gewoon nieuwsgierig :D
free rebel
Geregelde verschijning

Destinesia schreef:
free rebel schreef:net zoals iedere overtuiging,het is natuurlijk ook een soort geloof.
Was je een christen? Anders? En wat bedoel je met: "soort geloof"?
Hoe komt het dat je ongelovig bent geworden? Hoe kom je aan je conclusies?
Excuus dat ik zo lastig doorvraag. Ik ben gewoon nieuwsgierig :D
Ik heb al gezien dat je iemand bent die veel vragen stelt,ik zal in een notendop proberen de vragen beantwoorden,aangezien dit topic over het islam gaat dus dit is een beetje veel off-topic.

Als kind zat ik op een school met den bijbel,zoals het toen heette,toen ik drie was werd ik gedoopt als Nederlands Gevormd,waar ik in de praktijk niks mee had.Toen ik 23 was kwam ik in aanraking met de Jehova's Getuigen,binnen een jaar gedoopt als JG,na een jaar of 4 later,begon het leven als JG mij te verstikken,zodat ik uiteindelijk mezelf heb laten uitsluiten,de volgende 20 jaar niets religieus,ik dacht wel dat er een soort religieuze waarheid moest zijn.In 2004 kwam ik in de WAO en bij toeval ging ik het hindoeisme bestuderen,dat vond ik wel een goede religie,dus geen rundvlees eten en proberen de sanatan dharm na te leven.Na een paar jaar kwam ik in aanraking met de Hare Krishna en na een periode begon ik te geloven dat daar de waarheid was,wel heel aarzelend ik was,door de ervaring bij de JG heel sceptisch,na een blauwe maandag bij de Hare Krishna begon dit ook verstikkend te werken,dus snel pleite,ondertussen was het 2007,veel gelezen daarna en veel nagedacht,ik kwam tot de conclusie dat geen enkele religie de waarheid heeft,een tijdje voelde ik me agnost en uiteindelijk een overtuigd atheist.

Ik weet dat dit korte religieuse verslag van mijn leven wederom veel vragen opwerpt,ik ga met dit verslag ook verder bij het topic afvalligen.
Destinesia

free rebel schreef: Ik weet dat dit korte religieuse verslag van mijn leven wederom veel vragen opwerpt,ik ga met dit verslag ook verder bij het topic afvalligen.
Is goed hoor. Zit nu op mijn werk dus heb ''versnippert" tijd. En dat discusieerd niet lekker. Ik lees je later bij afvalligen. Mijn verhaal staat er ook. XcsM werd agnost.

Inmiddels is dat atheïst met een vleugje "ietsisme" op dromerige dagen. :lol:
Plaats reactie