Je citeert mij dat ik bij de basisvraag wil starten, het bestaan of niet-bestaan van God. Echter jij begint, vervolgens, net als veel anderen, met de bijbel en vraagstukken als waarom wij het moeten doen met hele oude verhalen en waarom God zich niet meer zo kenbaar maakt als in het OT en NT. Wat heeft dat logisch te maken met de basisvraag of God bestaat of niet? Iemand zou bijvoorbeeld heel veel antwoorden op jouw vraag kunnen geven waarom God vroeger wel, maar nu niets meer van Zich laat horen, zoals: God zou ons mensen bijvoorbeeld verlaten kunnen hebben, niets meer met ons te maken willen hebben, of onverschillig kunnen zijn geworden. Wat hebben jouw vragen dus logisch te maken met de basisvraag van het bestaan of niet-bestaan van God?vuurdoorn schreef:Hoi Roald,Laten we bij het juiste beginpunt starten, namelijk het bestaan of niet-bestaan van God en bewijzen voor of tegen.
welkom op dit forum.
ik heb een vraag.
Je schrijft dat het bestaan van God niet bewijsbaar is, maar wie weet, in een verre toekomst misschien ooit.......
Dan vraag ik me af.... hoe wisten de mensen uit de bijbel dat God bestaat, en maakte hij zich in die tijd duidelijk kenbaar? Noach heeft b.v. een ark gebouwd in opdracht van God en God deed zelf de deur dicht. Hoe wist Noach zo zeker dat het God was die hem die opdracht geeft? Dat kan i.m.o. alleen als God zich duidelijk kenbaar heeft gemaakt.
Waarom gebeurd dat tegenwoordig niet meer en moeten we het doen met hele oude verhalen?
ik zie in de hele wereld nergens wat maar iets op een aanwezigheid van god wijst en ook in mijn persoonlijk leven niet. Toen ik mijn geloof dreigde te verliezen heb ik hem gesmeekt om zich kenbaar te maken en er gebeurde helemaal niets.
dus mijn vraag: zie jij in deze tijd iets van God en waarom staat de bijbel vol van God? Waarom nu niet en toen wel?
Ik wil jou deze vragen stellen. Heb jij een schoonmoeder? Zo ja, ga je daar elke dag op bezoek, m.a.w. laat jij je gezicht daar elke dag zien? Of ga je slechts 1 x per maand op bezoek bij je schoonmoeder? Besta jij op al die andere dagen in de maand niet? Stel als voor God 2000 jaar geleden zo ongeveer hetzelfde is als voor jou 2 dagen. Denkt jouw schoonmoeder dan dat jij niet bestaat omdat zij jou al 2 dagen niet meer waargenomen heeft?