Nimsky,
Fijn dat jij de moeite hebt genomen de vragen te beantwoorden! Het duurde even, maar dan heb je ook wat!
1. Netanyahu is corrupt.
You bet! En dat siert je. Hamas ging akkoord. Gaza verwoest, Volgens gegevens van de VN-hulporganisatie OCHA en lokale gezondheidsautoriteiten zijn er sinds 7 oktober 2023 tot begin 2026 meer dan 71.000 tot 72.000 Palestijnen gedood in de Gazastrook. Experts en onderzoeken in medische tijdschriften suggereren dat het werkelijke aantal, inclusief vermisten onder het puin en indirecte doden, mogelijk ruim boven de 100.000 tot wel 186.000 ligt EN Hamas (en Hezbollah) zijn
NIET uitgeroeid. De haat naar Israel al helemaal niet!!
"Een Israel-vriendelijker regering" is Gaza zeg je: Gaza wordt Israel, Westbank wordt Israel, Zuid Libanon wordt Israel. Alles voor het "goede" doel: Israel. Duitsland wilde destijds lebensraum. Wat doet Israel nu??
Netanyahu populair? Een peiling uit maart 2025 toonde aan dat 72,5% van de Israëliërs vindt dat Netanyahu verantwoordelijkheid moet nemen voor 7 oktober en moet aftreden.
De strafexpeditie (7 oktober) is ontaard in genocidaal geweld, en na twintig maanden is het eind van deze etnische zuiveringsoorlog nog altijd niet in zicht. Wereldwijd zijn de protesten opgelaaid, maar Israël graaft zich almaar dieper in. Het raakt steeds verder geïsoleerd en dreigt een pariastaat te worden. Het is verstrikt geraakt in een kluwen van gevaarlijke binnenlandse crises, waarin demonstraties, arrestaties, provocaties, beschuldigingen en ultimatums elkaar in duizelingwekkend tempo opvolgen.
Jij vindt dit een goede leider en dat is je goed recht. Zegt iets over jou vind ik.
2. Of Netanyahu een oorlogsmisdadiger is: Geen idee schrijf je.
https://www.icc-cpi.int/defendant/netanyahu
Het Internationaal Strafhof (ICC) heeft in november 2024 een arrestatiebevel uitgevaardigd tegen de Israëlische premier Benjamin Netanyahu wegens vermeende oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid. Hij wordt beschuldigd van het inzetten van uithongering als oorlogsmethode en gerichte aanvallen op burgers in Gaza tussen oktober 2023 en mei 2024.
Je mag hem blijven verdedigen! Helaas is dit nu nog niet aan de orde en kan hij zijn goddelijke gang blijven gaan. Lucky you!!
3. Of N humaan bezig is:
Het kan worden beargumenteerd dat hij handelt binnen het kader van het recht op zelfverdediging.
NEE! Dat kan dus
NIET meer. En dat weet jij ook. Aanvallen, verwoesten, koloniseren, vernietigen is GEEN zelfverdediging maar bewust aanvallen!
Staten hebben het recht - zelfs de plicht - om hun bevolking te beschermen tegen eventuele aanvallen.
Zeker. Maar hoe zit dat met de Syrische
burgers? De Libanese
burgers?
Burgers uit Gaza? De
burgers van de westelijke Jordaanoever? Die kunnen inmiddels uit zelfverdediging wel een nucleair arsenaal op Israel gaan gooien (als je jouw lijn volgt).
Ik zie het optreden als gericht op Israel's veiligheid, niet op het doelbewust schaden van burgers, zoals Hamas en Hezbollah zich wel doelbewust op onschuldige burgers richtten.
Voorzichtige schattingen: Het totale aantal doden in Gaza overstijgt inmiddels de 71.000, waarvan een zeer groot deel
burger is. In Libanon zijn de afgelopen maanden meer dan 1.300
mensen omgekomen.
4. Iran bombarderen/aanvallen handig?:
Ja, omdat het strategisch voordelig is vanuit Israels perspectief.
Wellicht is het strategisch van belang voor Nl om België te annexeren. Ik ben Nederlander, DUS ik ben het ermee eens.
Trump had Groenland moeten annexeren: Ik ben Amerikaan, DUS ik ben het er mee eens.
De hele wereld, behalve Israel staat nu in brand, maar ik ben Israëliër, DUS is het een goede zet. Ik begrijp je hier werkelijk niet.
....het Iraanse atoomprogramma
Het gevaar is dat Iran de aanvallen zal aangrijpen om juist wel een bom te maken. Het enige middel dat Israël kan afschrikken is een atoombom. Er ligt een religieus decreet van de hoogste leider Khamenei die een atoombom verbiedt. Maar er zijn geluiden die willen dat hij dat decreet intrekt. En jou reacties lezend, gun ik Iran inmiddels die bom. Trek maar een ijzeren gordijn op.
5. Decimeren leiders om gedachtegoed uit te laten sterven:
De overgrote meerderheid van de neutralisatie-acties blijft echter gewoon onopgemerkt omdat dit strategisch voordeliger is -- natuurlijke dood, zelfmoord, etc.
A-la-Rusland dus! De weerstand en haat tegen Israel blijft en zal toenemen! Wereldwijd. Antisemitisme neemt al toe. Enige dat ik kan doen is hopen dat RECHT zegeviert. Dat terroristen gestraft worden, de verantwoordelijke Russen, maar dus ook al die verantwoordelijke Israëliërs die alles onder het mom van verdedigen vermoorden en vernietigen.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.