De VHAN heb ik toen nog een E-mail gestuurd met de aanbeveling dat ze zo een kans om zich te bewijzen niet mochten laten liggen
Roeland
Moderator: Moderators
lees verder op --->The Lancet + BBC : homeopathie werkt echt niet
"Homeopatische middelen werken niet en de discussie hierover moet voor eens en voor altijd afgelopen zijn."
Dat meldt het toonaangevende Britse medische tijdschrift The Lancet op basis van uitgebreide studies. Britse en Zwitserse wetenschappers hebben 110 onderzoeken naar het effect van homeopatische middelen en therapieën opnieuw bekeken. Ze vonden geen bewijs dat de pillen en druppeltjes beter werken dan een placebo. In een commentaar onder de kop “Het einde van de homeopathie” dringt The Lancet er bij artsen op patiënten te vertellen dat homeopathische middelen een zinloos tijdverdrijf zijn. In november vorig jaar forceerden Belgische homeopaten in ons land nog een persbericht dat 10 Europese wetenschappers het bewijs van de werking van homeopathie zouden geleverd hebben. Dit bericht bleek toen ongecontroleerd en voorbarig.
http://www.thelancet.com/
Wel ik heb al dikwijls voorgesteld aan verschillende mensen om dat eens te doen ...Telepathische c ommunicatie
Ik twijfel er niet aan dat men het gelijke met het gelijke kan bestrijden.En het spijt me niet te moeten zeggen dat ook ík twijfel aan de werkzaamheid van homeopathie. Niet in de laatste plaats omdat het uitgaat van het gelijke met het gelijke te bestrijden. Dat gaat tegen de kruidenleer in, in die zin dat die van het tegenovergestelde uitgaat (warme ziektes met verkoelende kruiden enz.).
hoi kitty,Kitty schreef:Hoi Carla,
Het is niet zozeer het gebruik van het tegenovergestelde dat de homeopathie tot kwakzalverij maakt, maar de veronderstelling dat er genezende werking zit in oververdund en dubbelgeschud kraanwater. In homeopathische middelen wordt geen enkele molecuul meer aangetroffen van de werkzame stof. Er is in geval van water dus geen enkel verschil aan te tonen met gewoon kraanwater. Mensen wijs maken dat dat als medicijn werkzaam is, is oplichterij. Op een placebo effect kan niemand zich beroepen. Dus dat het op die manier soms zal werken, is nog geen vrijbrief om mensen geld uit de zak te kloppen met de verkoop van kraanwater. Verder is er nog nooit door middel van een gedegen onderzoek aangetoond dat homeopathie als medicijn werkt.
Groet,
Kitty
Domheid/onwetendheid is geen excuus voor een kwakzalver.Carla schreef:Een oplichter: Iemand die willens en wetens foute of misleidende informatie verstrekt, meestal met het doel om iemand van (geldelijke) zaken afhandig te maken.
Sleutelwoorden hierin zijn willens en wetens en foute en misleidende. Voordat je iemand beschuldigt van oplichterij moet je eerst zeker stellen dat er sprake is van opzet en kwaadwillendheid. Tot die tijd kan je hooguit zo ver gaan als te stellen dat iemand in jouw ogen niet van deze wereld/tijd is.
Zover ik heb begrepen wordt het gif van de de slang die de beet veroorzaakte, in verdunde mate toegediend.Carla schreef:Leg me die eens uit. Als ik door een zwarte mamba gebeten wordt, moet ik nog meer gif van een zwarte mamba toegediend krijgen?Jessy schreef:
Ik twijfel er niet aan dat men het gelijke met het gelijke kan bestrijden.
Denk maar eens aan een giftige slangenbeet b.v.