We kunnen hier niet het kabinet de schuld van geven: de 2e kamer keurde het goed!Gerard R. schreef: ↑05 jul 2025 10:03Wat doet dit geniale kabinet?
https://nos.nl/l/2573696Ik snap dat het de bedoeling is de instroom in te tomen, maar het is vanzelfsprekend wel zéér enge akelige wetgeving, geïnspireerd door Trump en Wilders. En als je in alle humaniteit een vreemdeling wilt helpen, dan doe je dat. Dan maar de bak in. Menselijkheid is nummer 1 en wat mij betreft houden we dat zo. Het zijn niet allemaal criminelen zoals Trump beweert. We gaan terug in de tijd naar mijn beleving. Dit is voor velen de rode lijn.De politie is bezorgd over het strafbaar stellen van illegaal verblijf van vreemdelingen. Er zijn "grote zorgen" over de "uitvoerbaarheid, reikwijdte en de effectiviteit" van het strafbaar stellen ervan.
Hiermee wordt volgens de politie "gesuggereerd dat elke illegale vreemdeling overlastgevend is of crimineel gedrag vertoont". De politie herkent dat beeld niet en verwacht dat het strafbaar stellen zal leiden tot een vicieuze cirkel. Vreemdelingen die niet kunnen vertrekken uit Nederland kunnen meermaals in een cel belanden, zonder dat ze zicht hebben op terugkeer naar hun land van herkomst. (..)
Beter niet goedkeuren in de senaat zoals in de VS.
Maar denk je dat zij dit doen uit dommigheid? Het is toch pure populistische berekening?! Het zijn intelligente mensen die hun eigen belang vooropstellen in plaats van te doen waar ze voor gekozen zijn en waarvoor ze dik voor betaald worden:
- prioriteit geven aan het landsbelang en daarnaast zoveel als mogelijk
voor de belangen van hun achterban opkomen.