Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 05 jul 2025 10:03
HierEnNu schreef: 04 jul 2025 01:24
bubbelgum1920 schreef: 03 jul 2025 19:00:scissors:
Dat is dan wel erg dom.
Dom is een gidswoord! Beter niet gebuiken, want van het één komt het ander. toch?
Wat doet dit geniale kabinet?

https://nos.nl/l/2573696
De politie is bezorgd over het strafbaar stellen van illegaal verblijf van vreemdelingen. Er zijn "grote zorgen" over de "uitvoerbaarheid, reikwijdte en de effectiviteit" van het strafbaar stellen ervan.

Hiermee wordt volgens de politie "gesuggereerd dat elke illegale vreemdeling overlastgevend is of crimineel gedrag vertoont". De politie herkent dat beeld niet en verwacht dat het strafbaar stellen zal leiden tot een vicieuze cirkel. Vreemdelingen die niet kunnen vertrekken uit Nederland kunnen meermaals in een cel belanden, zonder dat ze zicht hebben op terugkeer naar hun land van herkomst. (..)
Ik snap dat het de bedoeling is de instroom in te tomen, maar het is vanzelfsprekend wel zéér enge akelige wetgeving, geïnspireerd door Trump en Wilders. En als je in alle humaniteit een vreemdeling wilt helpen, dan doe je dat. Dan maar de bak in. Menselijkheid is nummer 1 en wat mij betreft houden we dat zo. Het zijn niet allemaal criminelen zoals Trump beweert. We gaan terug in de tijd naar mijn beleving. Dit is voor velen de rode lijn.
Beter niet goedkeuren in de senaat zoals in de VS.
We kunnen hier niet het kabinet de schuld van geven: de 2e kamer keurde het goed!
Maar denk je dat zij dit doen uit dommigheid? Het is toch pure populistische berekening?! Het zijn intelligente mensen die hun eigen belang vooropstellen in plaats van te doen waar ze voor gekozen zijn en waarvoor ze dik voor betaald worden:
  • prioriteit geven aan het landsbelang en daarnaast zoveel als mogelijk
    voor de belangen van hun achterban opkomen.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 05 jul 2025 10:31
Gerard R. schreef: 05 jul 2025 10:03
HierEnNu schreef: 04 jul 2025 01:24

Dom is een gidswoord! Beter niet gebuiken, want van het één komt het ander. toch?
Wat doet dit geniale kabinet?

https://nos.nl/l/2573696
De politie is bezorgd over het strafbaar stellen van illegaal verblijf van vreemdelingen. Er zijn "grote zorgen" over de "uitvoerbaarheid, reikwijdte en de effectiviteit" van het strafbaar stellen ervan.

Hiermee wordt volgens de politie "gesuggereerd dat elke illegale vreemdeling overlastgevend is of crimineel gedrag vertoont". De politie herkent dat beeld niet en verwacht dat het strafbaar stellen zal leiden tot een vicieuze cirkel. Vreemdelingen die niet kunnen vertrekken uit Nederland kunnen meermaals in een cel belanden, zonder dat ze zicht hebben op terugkeer naar hun land van herkomst. (..)
Ik snap dat het de bedoeling is de instroom in te tomen, maar het is vanzelfsprekend wel zéér enge akelige wetgeving, geïnspireerd door Trump en Wilders. En als je in alle humaniteit een vreemdeling wilt helpen, dan doe je dat. Dan maar de bak in. Menselijkheid is nummer 1 en wat mij betreft houden we dat zo. Het zijn niet allemaal criminelen zoals Trump beweert. We gaan terug in de tijd naar mijn beleving. Dit is voor velen de rode lijn.
Beter niet goedkeuren in de senaat zoals in de VS.
We kunnen hier niet het kabinet de schuld van geven: de 2e kamer keurde het goed!
Maar denk je dat zij dit doen uit dommigheid? Het is toch pure populistische berekening?! Het zijn intelligente mensen die hun eigen belang vooropstellen in plaats van te doen waar ze voor gekozen zijn en waarvoor ze dik voor betaald worden:
  • prioriteit geven aan het landsbelang en daarnaast zoveel als mogelijk
    voor de belangen van hun achterban opkomen.
Precies, maar zo kan je een land fors in allerlei ongewenste zaken storten als de senaat het ook wil.
Kunnen we vast oefenen: hakken hard tegen elkaar en rechterarm hoog.
Let wel, ik vind het niet erg om de instroom wat in te dammen (ruimte- en opvang..), maar maatregelen moeten geen facistisch trekjes krijgen.

Of waar het me nogal aan doet denken is aan de tijd van de Katharen (Ketters volgens de Paus). Men mocht geen contact hebben met deze 'Goede Mensen', want dan zwaaide er wat.
¥¥
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

'Instroom wat in te dammen...'

Het 'meest rechtse kabinet ooit' weg (de vermeende 'zwarte ziel' is er uit tenminste) en toch wordt het beleid alleen maar 'erger'...?🤔
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik heb last van de hoge huizenprijzen. Dat heeft wel met instroom te maken, maar niet met instroom van asielzoekers. Het heeft ook te maken met rechts beleid.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Tuurlijk 'rechts beleid' en je weet alles...🙄 steeds onbevredigender antwoord.
Het is best wel druk in Nederland en de druk ligt ook nog vooral op een deel van het land...?

(En Bonjour en co. zullen wel weer met een schier eindeloze lap tekst komen om het allemaal uit te leggen, maar...)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Bonjour schreef: 05 jul 2025 15:47 Ik heb last van de hoge huizenprijzen. Dat heeft wel met instroom te maken, maar niet met instroom van asielzoekers. Het heeft ook te maken met rechts beleid.
Als we geen mensen hadden geïmporteerd waren er nu (net als voor de oorlog) huizen over..
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 07 jul 2025 09:33:scissors:
Als we geen mensen hadden geïmporteerd waren er nu (net als voor de oorlog) huizen over..
Een heel eenzijdige oneliner, en simplistisch geformuleerd tot op het karikaturale af.
Bovendien zo scheef als veel huizen in Groningen ...
... want de woningnood begon vóór de recente immigratiepieken:
  • reeds vanaf 2010 liep de woningbouw structureel achter op de
    bevolkingsgroei! De overheid heeft na de financiële crisis actief
    bezuinigd op woningbouw, onder andere via de verhuurdersheffing.
Maar los daarvan laat je wel weer je ware gezicht zien, althans, jouw term
mensen importeren is niet neutraal, maar ontmenselijkend:
  • alsof het om handelswaar gaat.

Laat dat wegzetten van je discussiepartner, wat je in de laatste alinea doet. Als je bewust mensen uit andere landen ronselt om hier te komen werken is dat wel degelijk "mensen importeren. Het is niet de woorden die je gebruikt, maar de daden die je ermee beschrijft die menselijkend of ontmenselijkend kunnen zijn.
.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Bonjour schreef: 05 jul 2025 15:47 Ik heb last van de hoge huizenprijzen. Dat heeft wel met instroom te maken, maar niet met instroom van asielzoekers.
Geloof je echt serieus dat de komst van 50.000 mensen elk jaar die een woning nodig hebben, geen enkel effect op de huizenprijzen heeft?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

HierEnNu schreef: 07 jul 2025 10:02
Het enige dat je kunt stellen, is dat immigratie niet de enige oorzaak is voor woningnood.
Maar dat betekent natuurlijk niet dat het geen invloed heeft.

Als je elk jaar een veel grotere bouwopgave hebt door immigratie, maakt dat het oplossen van het probleem natuurlijk veel moeilijker.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

gerard_m schreef: 07 jul 2025 12:38
Bonjour schreef: 05 jul 2025 15:47 Ik heb last van de hoge huizenprijzen. Dat heeft wel met instroom te maken, maar niet met instroom van asielzoekers.
Geloof je echt serieus dat de komst van 50.000 mensen elk jaar die een woning nodig hebben, geen enkel effect op de huizenprijzen heeft?
Natuurlijk. Maar zo zal het niet komen/toelaten van arbeidsmigranten de salarissen verhogen door de concurrentie van bedrijven om schaarse arbeid wat weer tot verhoging van prijzen van producten en diensten zal leiden.

Je wordt altijd gebeten. Is het niet door de hond dan wel door de kat.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

gerard_m schreef: 07 jul 2025 12:42
HierEnNu schreef: 07 jul 2025 10:02
Het enige dat je kunt stellen, is dat immigratie niet de enige oorzaak is voor woningnood.
Maar dat betekent natuurlijk niet dat het geen invloed heeft.

Als je elk jaar een veel grotere bouwopgave hebt door immigratie, maakt dat het oplossen van het probleem natuurlijk veel moeilijker.
En wat doet het als het strafbaar wordt om een illegaal een nachtje onderdak te bieden?
Lost dat de woningnood op of komen er daardoor nog meer verwarde mensen op straat?

Doe aan de grenzen van Europa wat nodig is als Europa echt te vol is, maar behandel mensen die niets misdaan hebben en reeds in Nederland zijn als mensen en niet als criminelen omdat men wetten verandert die ook menslievende Nederlanders zonder dat ze iets fouts doen criminaliseert.
.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

'Illegaal in Nederland verblijven wordt strafbaar.'
Laat zo'n zin eens doordringen. Iets wat al als illegaal gold was nog niet strafbaar...?🤔
Waarom wordt altijd elke verantwoordelijkheid bij de zgn. Illegalen weggehaald? Die gaan er voor een belangrijk deel vanuit dat 'illegaliteit' niets betekent, uiteindelijk, geen consequenties heeft door maar lang genoeg rond te blijven hangen en daar regelmatig ook kinderen in meeslepen - en vaak als strategisch drukmiddel achter de hand houden.
Klinkt hard, maar zo is het vaak wel.
En we zien dit internationaal ook.

En ja HierEnNu, ik weet dat je beste met iedereen voor hebt en iets positiefs aan de wereld wil bijdragen.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 07 jul 2025 20:08 'Illegaal in Nederland verblijven wordt strafbaar.'
Laat zo'n zin eens doordringen. Iets wat al als illegaal gold was nog niet strafbaar...?🤔
Waarom wordt altijd elke verantwoordelijkheid bij de zgn. Illegalen weggehaald? Die gaan er voor een belangrijk deel vanuit dat 'illegaliteit' niets betekent, uiteindelijk, geen consequenties heeft door maar lang genoeg rond te blijven hangen en daar regelmatig ook kinderen in meeslepen - en vaak als strategisch drukmiddel achter de hand houden.

(..)
Nou....?? :idea:
Je zal maar een 'keurige asielzoeker of vluchteling' zijn en in je nood (ook psychisch) illegaal worden verklaard door wat 'mooie wetten'... Een kat in het nauw maakt rare sprongen en dat geldt ook en zeker voor mensen.
¥¥
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 07 jul 2025 20:08 'Illegaal in Nederland verblijven wordt strafbaar.'

En ja HierEnNu, ik weet dat je beste met iedereen voor hebt en iets positiefs aan de wereld wil bijdragen.
:cry:
Bedankt dat je vriendelijk afsluit. Ik heb echter niet zozeer het beste met iedereen voor hoor. Dat ik echter strafbaar ben als ik een kind dat niemand kwaad heeft gedaan ff een veilig plekje en een boterhammetje bied ... laat die zin nou eens tot jou doordringen!

Zal ik alvast een plekje inrichten boven op zolder dan? Kan ze daar haar dagboek schrijven ...
Mijn keel knijpt dicht, mijn wangen worden nat, en voor wat ik voel vind ik geen woorden nu.
Maar misschien kan ik mijn gevoel zo delen:

.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 07 jul 2025 22:44

:cry:
Bedankt dat je vriendelijk afsluit. Ik heb echter niet zozeer het beste met iedereen voor hoor. Dat ik echter strafbaar ben als ik een kind dat niemand kwaad heeft gedaan ff een veilig plekje en een boterhammetje bied ... laat die zin nou eens tot jou doordringen!

Zal ik alvast een plekje inrichten boven op zolder dan? Kan ze daar haar dagboek schrijven ...
Mijn keel knijpt dicht, mijn wangen worden nat, en voor wat ik voel vind ik geen woorden nu.
Maar misschien kan ik mijn gevoel zo delen:

Exact.
¥¥
Plaats reactie