Rereformed schreef: ↑26 mar 2023 19:59Je hebt daar twee weken op kunnen oefenen door pagina 20 aan te klikken! Maar goed, deze moderator zal weer een half uurtje voor je uittrekken.
1) Je beschuldigt Tiberius Claudius ervan kinderachtig bezig te zijn terwijl hij eenvoudig feiten die je in je bijbel kan lezen voorbij laat gaan. De feiten over koning David werden vervolgens nog door heeck tot in de puntjes aangevuld.
Daar is dus helemaal niets kinderachtigs aan.
2) Je beschuldigde Henry II ervan dat hij "behoorlijk tegen jou tekeer gaat" en optreedt uit "pure haat". Je kreeg hierop van mij dit te horen:
"De bijdrage van Henry II is geheel inhoudelijk. Heny II veroordeelt niet jou, maar stelt enkel dat jouw claim niet meer geldigheid heeft dan de claim die islamieten of mormonen maken, en dat alle teksten van alle religies enkel van mensenwerk getuigen. Er is hier geen sprake van "behoorlijk tekeergaan" noch is er sprake van "zonder uitleg wat zijn standpunt is". Je conclusie dat hier sprake is van pure haat is al helemaal over the top en dien je in je volgende bijdrage terug te nemen.
Punt 1, je moet een beetje tussen de regels door lezen. Maar missschie moet ik uitleggen dat het gedrag van Poetin heel erg slim en leidinggevend is maar ondertussen is hij een enorme leugenaar en houdt anderen de hand boven het hoofd. Wanneer een volwassene op dergelijke wijze leiding geeft is hij niet geschikt om leiding te geven want machtsmisbruik maakt een mens tot een kinderachtig wezen. Zie manneken pis in Brussel.
Punt 2: Ik zie dat je het gedrag van Henry II niet bestudeerd hebt en er naast zit.
Je kunt je natuurlijk bekeren, dan blijf ik op de site en kunnen we mischien eens een discussie over excuses en wanneer die op zijn plaats zijn voeren, maar dat kan natuurlijk ook op geloofsgesprek, wanneer je dat durft. Gezien het feit dat ook Dickenmick scijndiscussie voert vrees ik dat ik mijn tijd beter niet hier kan besteden geheel in de stijl van Paulus.
Wanneer je je waarschuwing in praktijk brengt weet ik dat je er echt genoeg van hebt.
Goedendag allemaal.
Uit de forumregels
T12 :: Afhankelijk van de ernst kunnen moderators ingrijpen met een opmerking in roodbruine tekst of strenger toespreken in rood. Moderatoropmerkingen dienen niet becommentarieerd te worden in het lopende topic. Elk moderatoroptreden streeft naar een zo soepel mogelijk verder verloop van de discussie. Eventuele reacties van onbegrip of gevoel van onrechtvaardige behandeling naar aanleiding van moderatie dienen gegeven te worden in het klachtenforum, waar er verder over gesproken kan worden, of kies voor een directe benadering en ga via een pb in conclaaf met de desbetreffende moderator of vraag advies aan de admin.
Herhaaldelijke overtredingen worden gevolgd door een gesprek op maat of een waarschuwing.
Het gesprek op maat heeft vorig jaar al plaatsgevonden.
Vandaar dat je een tweede waarschuwing krijgt.
Als je je hardnekkigheid volhoudt, krijg je een Ban!
Barnabas schreef: ↑26 mar 2023 21:23
Wanneer je de woorden die Ik gesproken heb naast je neerlegt ga je naar de hel. Mijn positie is naast de Vader in de hemel. Wanneer dat land begrijp je met wie je te maken hebt, dus besteedt er aandacht aan.
Ik hou van je maar je moet me wel geloven.
Volgens mij heb je het idee een nieuwe profeet te zijn? Aangezien jij op een ander forum een bepaalde persoonlijkheid bedreigt "in de naam van de Heer"...En nu dit (of eerst dit eigenlijk)...
Misschien niet teveel met je snufferd in dat ene Boek zitten? En gewoon af en toe naar buiten gaan, waar de vogeltjes fluiten?
Barnabas schreef: ↑26 mar 2023 21:23
Wanneer je de woorden die Ik gesproken heb naast je neerlegt ga je naar de hel. Mijn positie is naast de Vader in de hemel. Wanneer dat landt begrijp je met wie je te maken hebt, dus besteed er aandacht aan.
Ik hou van je maar je moet me wel geloven.
@Barnabas
Iemand bedreigen met hel gaat op dit forum te ver. De bedreiging te doen via identificatie met God maakt het nog ernstiger. Het maakt je per definitie niet meer aanspreekbaar en ongeschikt voor enig gesprek met een ander.
Forumregel E2 :: Bedreigingen zijn verboden.
Hiervoor krijg je een officiële waarschuwing. Aangezien het je derde is betekent dit bijgevolg ook een forumban.
Spijtig dat dit zo moest lopen. Maar als je in reactie op doornormale waarnemingen en opmerkingen begint te dreigen met hel en verdoemenis, dan is het inderdaad hoog tijd om ermee op te houden. Nu kan Barnabas denk ik met een fijn gevoel terug naar zijn vrienden gaan, en met hangende pootjes vertellen hoe erg hij zijn best heeft gedaan om ons nar God te brengen en wat de ongelovigen hem allemaal hebben misdaan. Gelukkig blijft dit topic gewoon staan en kan iedereen lezen waar het fout is gelopen en waarom een ban volledig terecht is. jammer hoor, het is erg moeilijk om gelovigen te vinden die een open en kritische blik aan kunnen.
Henry II schreef: ↑29 mar 2023 11:05
Spijtig dat dit zo moest lopen. Maar als je in reactie op doornormale waarnemingen en opmerkingen begint te dreigen met hel en verdoemenis, dan is het inderdaad hoog tijd om ermee op te houden. Nu kan Barnabas denk ik met een fijn gevoel terug naar zijn vrienden gaan, en met hangende pootjes vertellen hoe erg hij zijn best heeft gedaan om ons nar God te brengen en wat de ongelovigen hem allemaal hebben misdaan. Gelukkig blijft dit topic gewoon staan en kan iedereen lezen waar het fout is gelopen en waarom een ban volledig terecht is. jammer hoor, het is erg moeilijk om gelovigen te vinden die een open en kritische blik aan kunnen.
Die laatste zijn er best wel denk ik.
Maar die presenteren zich meestal niet als Gelovigen, daardoor lijken figuren als Barnabas en Elia (dat is er eentje die nog erger is en op veel forums aan de weg timmert) maatgevend voor de Gelovigen, maar nogmaals: `zonder bewijs` ik denk dat dat een schijnbeeld is.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Precies wat ik ook dacht. Als we het verder positief bekijken, kent deze ban louter winnaars. De moderators en overige forummers worden niet langer gekweld met het moeten lezen van ellenlange waanvoorstellingen en misinterpretaties. En martelaar Barnabas kan deze ban toevoegen aan zijn palmares van christenvervolging.
Precies wat ik ook dacht. Als we het verder positief bekijken, kent deze ban louter winnaars. De moderators en overige forummers worden niet langer gekweld met het moeten lezen van ellenlange waanvoorstellingen en misinterpretaties. En martelaar Barnabas kan deze ban toevoegen aan zijn palmares van christenvervolging.
Vooralsnog heeft Barnabas op geloofsgesprek ook een ban. Ik denk dat zijn psychose opspeelt. Het is nogal triest allemaal.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Mullog schreef: ↑29 mar 2023 13:15
Vooralsnog heeft Barnabas op geloofsgesprek ook een ban. Ik denk dat zijn psychose opspeelt. Het is nogal triest allemaal.
Dat ben ik met je eens. Heel triest. In hoeverre mag (moet) je personen als Barnabas hierin tegen zichzelf in bescherming nemen zonder iemands rechten te schenden? Vroeg of laat loopt het vast. Die ban zie je eigenlijk al vanaf dag één van zijn aanwezigheid hier aankomen.
Ik heb jarenlang gewerkt met mensen met de diagnose waarvan Barnabas claimt genezen te zijn (een genezing die medisch gezien eigenlijk is uitgesloten). Om zo'n persoon vervolgens in een sociaal netwerk binnenboord te houden, moet je in de communicatie voortdurend balanceren tussen oncorrigeerbare gedachtedwalingen, disfunctionele percepties en de werkelijkheid. Een zeer intensief gebeuren. Als daarbovenop ook geloof/religie een factor speelt, wordt alles vaak alleen nog maar heftiger. Dat de moderators hier evenwel werden genoodzaakt te moeten ingrijpen is evident.
Gelukkig zijn het de uitzonderingen die de regels bevestigen. Niet iedere reli-fanaat is psychotisch en behoeft professionele hulp. Godsdienstverdwazing is natuurlijk wel een serieus probleem.
Jammer, want af en toe een hel en verdoemenis prediker geeft t forum weer een extra zetje en schudt iedereen wakker.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mullog schreef: ↑29 mar 2023 13:15
Dat ben ik met je eens. Heel triest. In hoeverre mag (moet) je personen als Barnabas hierin tegen zichzelf in bescherming nemen zonder iemands rechten te schenden? Vroeg of laat loopt het vast. Die ban zie je eigenlijk al vanaf dag één van zijn aanwezigheid hier aankomen.
Ik heb jarenlang gewerkt met mensen met de diagnose waarvan Barnabas claimt genezen te zijn (een genezing die medisch gezien eigenlijk is uitgesloten). Om zo'n persoon vervolgens in een sociaal netwerk binnenboord te houden, moet je in de communicatie voortdurend balanceren tussen oncorrigeerbare gedachtedwalingen, disfunctionele percepties en de werkelijkheid. Een zeer intensief gebeuren. Als daarbovenop ook geloof/religie een factor speelt, wordt alles vaak alleen nog maar heftiger. Dat de moderators hier evenwel werden genoodzaakt te moeten ingrijpen is evident.
Ik deel jullie zienswijze.
Vooral omdat er in naam van Jezus lijkt te worden gesproken. Alsof het een profetie betreft. De laatste berichten veel duidelijker en sterker als ooit eerder.
Daarom denk ik dat, als ieder zijn zegje gedaan heeft en vooral hier sterk rekening mee houdt, we er hier op dit openbare forum toch niet verder meer over moeten uitweiden.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Prima afgehandeld hoor; ik weet uit dat zulke gebeurtenissen eigenlijk nooit leuk zijn. Dus zodoende bij deze een "hart onder de riem" voor eventueel diegenen in het team die hier mee (wellicht al een tijdje) hebben geworsteld.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Het begon allemaal heel vriendelijk. Daarna werd de drang om ons te overtuigen steeds sterke, waarna uiteindelijk de gedachte kwam dat hij toch echt moest gaan waarschuwen en dreigen met verdoemenis. Tja, ontsporing eigenlijk. En heel jammer, want ik heb het idee dat dit niet zijn bedoeling was en dat hij er niet veel aan kan doen ook. Ik wens hem veel gezondheid en sterkte toe.
Ben zelf niet opgegroeid in de Evangelische kringen, maar heb wel 2 jaar met 1 docent te maken gehad op het vso die hoogstwaarschijnlijk christelijk evangelisch was.
Dingen opleggen in de klas, Dingen moeten, z'n zin doordrijven...
Henry II schreef: ↑04 apr 2023 15:39
Het begon allemaal heel vriendelijk. Daarna werd de drang om ons te overtuigen steeds sterker, waarna uiteindelijk de gedachte kwam dat hij toch echt moest gaan waarschuwen en dreigen met verdoemenis. Tja, ontsporing eigenlijk. En heel jammer, want ik heb het idee dat dit niet zijn bedoeling was en dat hij er niet veel aan kan doen ook.
Het begint altijd vriendelijk en ik vermoed dat er geen seconde was dat het niet uiteindelijk ging om hier te evangeliseren. Z'n eerste posting werd reeds afgesloten met de woorden: "Wie wil meedoen om bedrog aan te pakken en werkelijk rationeel te redeneren zodat we de waarheid ontdekken? Jullie proberen heel hard om aan te tonen dat Christus niet leeft maar dat ik hier ben overtuigd jullie." Hij was hier om Jezus onder onze neus te duwen en ons van zijn godsdienst te overtuigen.
weather schreef: ↑09 apr 2023 17:20
Ben zelf niet opgegroeid in de Evangelische kringen, maar heb wel 2 jaar met 1 docent te maken gehad op het vso die hoogstwaarschijnlijk christelijk evangelisch was.
Dingen opleggen in de klas, Dingen moeten, z'n zin doordrijven...
Heeft mij heel veel schade gebracht.
Heel voorzichtig! En wat voor schade heb je het over? En hoogstwaarschijnlijk? Heb je een idee wat christelijk evangelisch is of breng je dit alleen aan in verband met wat je op het vso hebt meegemaakt? Ik bedoel, dingen opleggen, dingen moeten en zijn zin doordrijven heeft niet echt iets met de topic titel Evangelisatie te maken, of toch wel?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!