Verkiezingen VS 2020

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Verkiezingen VS 2020

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 01 okt 2020 08:27 Het vreselijke debat heeft Biden desondanks zeer waarschijnlijk goed gedaan: Biden deed het minder slecht dan de vreselijke Trump. In ieder geval heeft het hem geen kwaad berokkend. Bidens taak is simpel om geen gekke dingen te doen. Daar is hij in geslaagd. 1 - 0 voor Biden.
zoals ik op FB zag passeren
de winnaar is de cameraman, hij bleef stil en hield zich op de achtergrond :)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Trump is geen politicus maar een zakenman. Hij heeft nog nooit politieke regels gevolgd en zal dat ook niet in een debat doen, hij doet alles op zijn manier. Dat mag ook geen verrassing zijn. Ik weet niet hoe Biden zich had voorbereid maar hij kwam niet echt goed uit de verf. Spreken was bijna onmogelijk want ze lieten elkaar niet uitpraten. Er zou mogelijk sprake zijn van een muteknop bij het volgende debat, maar ik weet niet of Trump dat zal accepteren. Met hem weet je het maar nooit.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Chinaman schreef: 01 okt 2020 06:36
Rereformed schreef: 01 okt 2020 03:43 De VS wordt voor onze ogen veranderd in Wit-Rusland door een madman die niet gestopt wordt.
Hoe stel je dat voor, hem stoppen? Zijn aanhang (volgens sommigen hier zo’n 42% vd bevolking daaro) met dus een kleine “militia” daaronder, geloven hem dus, en die zullen dan hem “steunen”...
Een hele goede vraag. De enige die ik hierop wat heb horen antwoorden is Bob Woodward: "The Congress has to do something. They can't just sit standing by and say "oh, not our problem". Hij wijst erop dat de wetgevende macht, het Congres, in het eerste artikel van de grondwet voorbijkomt, en dus als de hoogste macht wordt gezien, zoals ook de overleden conservatieve rechter Scullia altijd naar voren bracht en beklemtoonde. In recente decennia heeft de president meer en meer macht naar zich toegeëigend, en dit moet teruggedraaid worden, of op z'n minst moet het Congress nu besluiten nemen om de verkiezingen te waarborgen. Het Amerikaanse Congres heeft echter twee afdelingen, en men hoort hem dan ook eindigen met dat de leider van het Huis van Afgevaardigden één of andere overeenkomst moet sluiten met de leider van de Senaat om zoiets gestalte te geven. Dat laat de luisteraar achter met de gedachte: "Vergeefse hoop, de Republikeinen zullen niet meewerken, dat weet iedereen."
Ikzelf zie geen fatsoenlijke manier om Trumps sabotage van de verkiezing te stoppen. De Amerikaanse democratie is niet bestand tegen een zo'n grove aanval erop door een psychopatisch figuur.
Born OK the first time
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Dan is het misschien wachten tot 20 January...

The Twentieth Amendment to the United States Constitution moved the beginning and ending of the terms of the president and vice president from March 4 to January 20, and of members of Congress from March 4 to January 3. It also has provisions that determine what is to be done when there is no president-elect. The Twentieth Amendment was adopted on January 23, 1933.
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 01 okt 2020 03:48
dikkemick schreef: 30 sep 2020 17:24 Alsof je hier MOET kiezen tussen Baudet of Wilders. Een onmogelijke opgave wat mij betreft.
Ik zou Biden eerlijk gezegd niet met een van beiden vergelijken, maar met Rutte. (of beter nog met Frits Bolkensiijn) Trump is in veel opichten beroerder dan welke Nederlandse politicus dan ook. Zijn aanhamg is ook veel dommer dan die van FvD of PvV. Net als bij Trump zelf is dat moedwilllge domheid, meer dan aangeboren stupiditeit. Dus de keuze is een stuk simpeler dan je je verbeeld.
Het was mij er meer om te doen dat het een onmogelijke keuze is. Zo zou het voor mij ook onmogelijk zijn een keuze te maken tussen Wilders en Baudet. Ik zou het niet kunnen.
Hier zie je 2 bejaarde mannen die je je hond nog niet zou willen laten uitlaten, maar die dus een compleet werelddeel moeten besturen. Ik vind het een grote tragedie.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 01 okt 2020 19:03 Ik vind het een grote tragedie.
dat is het inderdaad
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Tussen Trump en Biden kiezen is voor de Amerikanen. Wij hebben daar toch geen enkele invloed op.
dikkemick schreef: 01 okt 2020 19:03Zo zou het voor mij ook onmogelijk zijn een keuze te maken tussen Wilders en Baudet. Ik zou het niet kunnen.
Daar heb ik dan weer geen moeite mee.
Baudet it is. :D
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 01 okt 2020 19:03 Het was mij er meer om te doen dat het een onmogelijke keuze is. Zo zou het voor mij ook onmogelijk zijn een keuze te maken tussen Wilders en Baudet. Ik zou het niet kunnen.
Hier zie je 2 bejaarde mannen die je je hond nog niet zou willen laten uitlaten, maar die dus een compleet werelddeel moeten besturen. Ik vind het een grote tragedie.
Het is helaas de enige keuze die ze hebben. Ik hoef niet tussem Baudet en Wilders te kiezen omdat er volop alternatieven zijn. Ik vermoed dat stemmen op WIlders minder gevaarlijk is omdat zijn gedrag (en met name het gedrag van zijn (eenmans)partij voorspelbaarder is.

Het grote voordeel van Biden is dat hij zich iets aantrekt van de mening van anderen en niet allen jaknikkers aan zal stellen. Dat bewijst al zijn keuze van Kamala Harris als runnung-mate. Weliswaar ook een Establishment kandidaat maar een die niet schuwde Biden aan te vallen tijdens de onderlinge debatten van de democraten.

Van Trump is bekend dat hij nauwelijks naar anderen luistert en zijn zin doordrijft behalve in zaken die hem niet interesseren. Dan bemoeit hij zich werkelijk nergens mee.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

lanier schreef: 01 okt 2020 13:26 Trump is geen politicus maar een zakenman. Hij heeft nog nooit politieke regels gevolgd en zal dat ook niet in een debat doen, hij doet alles op zijn manier. Dat mag ook geen verrassing zijn. Ik weet niet hoe Biden zich had voorbereid maar hij kwam niet echt goed uit de verf. Spreken was bijna onmogelijk want ze lieten elkaar niet uitpraten. Er zou mogelijk sprake zijn van een muteknop bij het volgende debat, maar ik weet niet of Trump dat zal accepteren. Met hem weet je het maar nooit.
Als je het nieuws in de VS van afgelopen week hebt gevolgd zou je weten dat hij een verdomd slecht zakenman was, en ook de zakelijke regels niet volgde. Hij is vooral iemand die zichzelf verkoopt, en daarmee zijn zakelijke blunders compenseert. Zo heeft hij ook zichzelf verkocht aan 46% van de kiezers.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Er is nog hoop: Hope Hicks heeft corona opgelopen. Goede kans dat Trump ook geinfekteerd is. Hopelijk gaat hij eraan dood. Trouwens de eerste keer in mijn leven dat ik me op zo’n gedachte betrap.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Het nieuws is bevestigd.
En om mijn vorige bijdrage wat te nuanceren: goede kans dat onkruid niet vergaat, maar Joe Biden door Trump besmet is tijdens het debat en daar wel aan bezwijkt.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Dus iemand dood wensen omdat je het niet eens bent?
Een moderator onwaardig, zeker op dit een forum en voor iemand die claimt de ratio te volgen

Beschamend
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Als Trump bezwijkt aan corona dan staan de rechts-extremisten op hun achterste benen. Zal wel weer een linkse samenzwering zijn. Die mensen zijn geen republikein, ze stemmen puur en alleen op Trump. Er zullen dan ongetwijfeld rellen volgen, hoe erg is nog maar de vraag. Die rellen zullen er overigens ook komen als Trump de verkiezingen verliest. Trump heeft de boel zo opgestookt dat verlies onacceptabel is voor zijn achterban. Er is echter al veel langer sprake van haat tussen Republikeinen en Democraten. Dat Trump werd gekozen als kandidaat zegt al genoeg.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Peter van Velzen schreef: 02 okt 2020 04:37
lanier schreef: 01 okt 2020 13:26 Trump is geen politicus maar een zakenman. Hij heeft nog nooit politieke regels gevolgd en zal dat ook niet in een debat doen, hij doet alles op zijn manier. Dat mag ook geen verrassing zijn. Ik weet niet hoe Biden zich had voorbereid maar hij kwam niet echt goed uit de verf. Spreken was bijna onmogelijk want ze lieten elkaar niet uitpraten. Er zou mogelijk sprake zijn van een muteknop bij het volgende debat, maar ik weet niet of Trump dat zal accepteren. Met hem weet je het maar nooit.
Als je het nieuws in de VS van afgelopen week hebt gevolgd zou je weten dat hij een verdomd slecht zakenman was, en ook de zakelijke regels niet volgde. Hij is vooral iemand die zichzelf verkoopt, en daarmee zijn zakelijke blunders compenseert. Zo heeft hij ook zichzelf verkocht aan 46% van de kiezers.
Ik beweerde niet dat hij een goede zakenman is, slechts een zakenman. Iedereen doet dat op zijn eigen manier, er zijn nauwelijks zakelijke regels, zeker niet in vastgoed. Er worden zowel in de politiek als op zakelijk niveau altijd vieze spelletjes gespeeld, op alle niveaus. Binnen mijn vakgebied heb ik er altijd mee te maken gehad. Op een gegeven moment leer je wel de foute types te herkennen.
Peter van Velzen
Site Admin

Rereformed schreef: 02 okt 2020 07:26 Er is nog hoop: Hope Hicks heeft corona opgelopen. Goede kans dat Trump ook geinfekteerd is. Hopelijk gaat hij eraan dood. Trouwens de eerste keer in mijn leven dat ik me op zo’n gedachte betrap.
Het is een heel slechte gedachte. Luister naar Cenk Uygur in bijgaande video.
En ja, de besmetting heeft plaatsgevonden.

Trump heeft overgewicht en is oud genoeg om ook zonder dat al een hogere overlijdenskan te hebben.
Ik heb geen idee de consequenties van een mogelijk overlijden, maar vze zijn niet noodzakelijkerwijs positief.
Ik wens u alle goeds
Gesloten