Ik vind hans klok overtuigender dan een verhaal alleen hoor, dat je dat gelooft zo zonder enige fatsoenlijke bevestiging.Karssenberg schreef:Een kwalitatief en fundamenteel verschil, want Mozes kon de kikkers ook weer laten verdwijnen en dat konden de Egyptische tovenaars niet.Gralgrathor schreef:Een kwantitatief verschil, geen kwalitatief. Mozes was een betere tovenaar dan de Aegyptenaren, of Mozes' goden waren sterker dan die van de Aegyptenaren. Hoe dan ook, als ik een theoloog was zou ik waarschuwen voor een dergelijke vergelijking, omdat het je aanmoedigt om Yahweh als één van meerdere tovenaars te beschouwen. Hierin zou ik als theoloog het verhaal van de plagen als één van de zwakkere leren beschouwen, en het zeker niet als argument in een godsbewijs gebruiken.Karssenberg schreef:Mozes kon een kikkerplaag teweegbrengen en de Egyptische tovenaars konden de plaag nog een beetje erger maken door nog meer kikkers te maken.
Geef mij nou eens 1 goede reden voor het bestaan van god
Moderator: Moderators
-
A. T. Jist
- Ervaren pen
Re: Geef mij nou eens 1 goede reden voor het bestaan van god
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
-
A. T. Jist
- Ervaren pen
Wel bijzonder dat god af en toe wonderen liet zien die tegen alle natuurwetten ingaan, maar blijkbaar niet de noodzaak ziet om kinderverkrachters ter plekke te laten verstenen, of kanker es aan te pakken etc. etc. Dat zou ik veel nuttiger vinden
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
-
A. T. Jist
- Ervaren pen
o nog ff 1. Tik ik een adres in op mn JezusJezus navigatie systeem, stuurt ie me dwars door het veld, door sloten heen dwars door het bos/ Ik na een half uur maar weer terug de weg op. Naar de eerste de beste kerk toe om verhaal te halen.
Zeg ik tegen die pastoor; Volgens mij is mn JezusJesux kapot!! Vraagt die pastoor; Wat is er mis mee dan?
Nou zeg ik, hij stuurt me steeds door bos en sloten en dwars door het veld enzo. Er was op een gegeven moment echt geen doorkomen meer aan!!
O zegt de pastoor, maar hij is niet kapot hoor. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk!!!
Zeg ik tegen die pastoor; Volgens mij is mn JezusJesux kapot!! Vraagt die pastoor; Wat is er mis mee dan?
Nou zeg ik, hij stuurt me steeds door bos en sloten en dwars door het veld enzo. Er was op een gegeven moment echt geen doorkomen meer aan!!
O zegt de pastoor, maar hij is niet kapot hoor. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk!!!
- Gralgrathor
- Diehard
Kikkers. Kikkers zijn het volgende grote ding.A. T. Jist schreef:... kinderverkrachters... kanker...
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
Dat kan Hans Klok ook! (zie dat deze al genoemd is overigens...)Karssenberg schreef: Een kwalitatief en fundamenteel verschil, want Mozes kon de kikkers ook weer laten verdwijnen en dat konden de Egyptische tovenaars niet.
Karssenberg toch. De kikker en de prins...Waar is je geloof nou in godsnaam op gebaseerd? Op wonderen? Want dan moeten we het daar weer over gaan hebben.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Nee. De kindertjes zelf worden tot in alle nageslachten gestraft door deze algoede God (met de eeuwige zonde)A. T. Jist schreef:Wel bijzonder dat god af en toe wonderen liet zien die tegen alle natuurwetten ingaan, maar blijkbaar niet de noodzaak ziet om kinderverkrachters ter plekke te laten verstenen, of kanker es aan te pakken etc. etc. Dat zou ik veel nuttiger vinden
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Jouw God kon dus lekker meer dan de goden van de Egyptenaren, gefeliciteerdKarssenberg schreef: Een kwalitatief en fundamenteel verschil, want Mozes kon de kikkers ook weer laten verdwijnen en dat konden de Egyptische tovenaars niet.
Maar geniet je er nu van als wij ons hier druk maken om jouw kinderlijke geloof want spelen met kikkers heeft natuurlijk niets te maken met een reden voor het bestaan van jouw God.
Of ga je nu zeggen dat je niet beweert dat die kikkerplagen er echt zijn geweest maar dat jouw God ze wel zou kunnen veroorzaken als Hij het zou willen?
Tijd om eens bij een psychiater langs te gaan want geloven in zijn eigen God staat iedereen vrij maar om zijn God te gebruiken om op een forum van Freethinkers de ontbrekende aandacht te krijgen door onnozele bijbelteksten en sprookjesverhalen demonstratief telkens weer letterlijk te nemen geeft te denken.
NB: Doe wel en zie niet om.
-
A. T. Jist
- Ervaren pen
lol, Die kermit heeft het toch ver geschoptGralgrathor schreef:Kikkers. Kikkers zijn het volgende grote ding.A. T. Jist schreef:... kinderverkrachters... kanker...
- Beagle1831
- Ervaren pen
Ja iets met een boom en een appel.dikkemick schreef:Nee. De kindertjes zelf worden tot in alle nageslachten gestraft door deze algoede God (met de eeuwige zonde)A. T. Jist schreef:Wel bijzonder dat god af en toe wonderen liet zien die tegen alle natuurwetten ingaan, maar blijkbaar niet de noodzaak ziet om kinderverkrachters ter plekke te laten verstenen, of kanker es aan te pakken etc. etc. Dat zou ik veel nuttiger vinden
Toch raar dat mijn oma altijd zei 'snoep verstandig eet een appel' ... zou ze misschien de antichrist geweest zijn..
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
M Smeets
Hans Klok laat hele olifanten verdwijnen. Overtroeft hij dan Mozes?Karssenberg schreef:Een kwalitatief en fundamenteel verschil, want Mozes kon de kikkers ook weer laten verdwijnen en dat konden de Egyptische tovenaars niet.Gralgrathor schreef:Een kwantitatief verschil, geen kwalitatief. Mozes was een betere tovenaar dan de Aegyptenaren, of Mozes' goden waren sterker dan die van de Aegyptenaren. Hoe dan ook, als ik een theoloog was zou ik waarschuwen voor een dergelijke vergelijking, omdat het je aanmoedigt om Yahweh als één van meerdere tovenaars te beschouwen. Hierin zou ik als theoloog het verhaal van de plagen als één van de zwakkere leren beschouwen, en het zeker niet als argument in een godsbewijs gebruiken.Karssenberg schreef:Mozes kon een kikkerplaag teweegbrengen en de Egyptische tovenaars konden de plaag nog een beetje erger maken door nog meer kikkers te maken.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
-
A. T. Jist
- Ervaren pen
Zijn religie had net iets meer fantasie?writer schreef:Karssenberg schreef: Een kwalitatief en fundamenteel verschil, want Mozes kon de kikkers ook weer laten verdwijnen en dat konden de Egyptische tovenaars niet.
-
A. T. Jist
- Ervaren pen
Als we een recensie van Hans erbij pakken dan maakt dat wat Hans vindt en zegt dus meer waar dan de bijbel!!!!Hans Klok laat hele olifanten verdwijnen. Overtroeft hij dan Mozes?
Het staat geschreven, en de wonderen zijn groter
-
A. T. Jist
- Ervaren pen
Ff doorgaan hierop.A. T. Jist schreef:o nog ff 1. Tik ik een adres in op mn JezusJezus navigatie systeem, stuurt ie me dwars door het veld, door sloten heen dwars door het bos/ Ik na een half uur maar weer terug de weg op. Naar de eerste de beste kerk toe om verhaal te halen.
Hmm, pastoor. Dan kan ik dus beter zelf een landkaart kopen, of zelf maar een weg uitzoeken om op mijn doel te komen. Misschien wel een ander navigatiesysteem? Een tomtom ofzo.
Pastoor: Nee, dat mag niet want dan ga je naar de hel, je komt zeker niet in de hemel dan. Je moet de JezusJezus hebben volgen. Andere navigatie systemen zijn valse navigatiesystemen. Ook al paln je je reis nog zo goed, als jij de JezusJezus niet hebt en volgt dan zal god je daarvoor straffen.
Maar als ik de JezusJezus volg, dan gaat mn auto kapot, ik kom vast te zitten, torenhoge reparatiekosten, takelkosten tot gevolg. Wat is het nut van al die kwelling? Ik wil van A naar B. Waarom is het logisch aannemelijk om de JezusJezus te volgen als het mn auto sloopt? En dat terwijl er betere navigatiesystemen zijn die me efficient van A naar B brengen? En waarom zou ik mn route niet zelf mogen plannen?
Waar de reis heenleidt is blijkbaar niet belangrijk, het gaat om de route die je volgt? Dat is toch in het geheel niet logisch??
Er zijn onnoemelijk veel redenen voor wie het wil zien, maar dan moet je het heel dichtbij zoeken en er niet overheen kijken. Er zijn ook genoeg redenen aan te voeren om niet in God te geloven. En zo is het goed en rechtvaardig. Blaise Pascal heeft ook zoiets geschreven. Ik ga die man steeds meer waarderen. Hij was briljant. Jammer dat hij zo ontzettend jong is gestorven.
Hallo meneer God, met Anna.
- Gralgrathor
- Diehard
De vraag is natuurlijk: zijn er goede redenen. Id est: redenen die redelijk zijn; die geen beroep doen op emotie of de autoriteit van de meerderheid; die niet uitgaan van onsubstantieerbare premissen; die niet gebaseerd zijn op taalverwarring; ...Willempie schreef:Er zijn onnoemelijk veel redenen voor wie het wil zien
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox