De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chronos
Ervaren pen

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door Chronos »

Eindelijk een objectieve berichtgeving:
Veel aanwijzingen, maar geen bewijs voor schuld separatisten
http://www.trouw.nl/tr/nl/31523/Vliegtu ... sten.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Er is (nog steeds) een burgeroorlog gaande in Oekraïne, de verwachting dat het onderzoek snel kan worden afgerond en alle lichamen worden geborgen, kan best nog wel een tijdje duren.

Tenslotte wens ik alle nabestaanden sterkte en heel veel wijsheid in hun verdriet.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Chronos schreef:Eindelijk een objectieve berichtgeving:
Is dat zo?
Ben jij degene die een reeks van subjectieve berichtgevingen inzake het neerhalen van het verkeersvliegtuig doorbreekt met het geven van deze link met "objectieve berichtgeving"?
Wellicht dat jij een stelletje slaafse pro-Poetin/pro-Rusland propagandaconsumenten en jezelf overtuigt, maar ikzelf en waarschijnlijk ook een paar meelezers zouden graag een paar met fatsoenlijke argumenten onderbouwde voorbeelden willen zien van hier door anderen geleverde recente info die volgens jou van geen kant klopt.
En vanzelfsprekend zou ik ook jouw argumenten willen lezen waarom de berichtgeving van jouw link juist wel objectief zijn.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dat een Oekraïense straaljager een commercieel vliegtuig uit de lucht zou schieten is te zot voor woorden; waarom? Ten eerste zou de piloot moeten hebben gezien dat het zou gaan om een commercieel toestel en ten tweede wat zou je ermee bereiken?

Inmiddels is bekend dat vliegen boven Oekraïne al een tijdje niet veilig was:
http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... deeld.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De grootste blunder in de militaire geschiedenis van Rusland is de oorlog in Afghanistan waarvan men dacht deze op de grond met tanks te kunnen winnen. Na de Golf Oorlogen weten we dat prioriteit nummer 1 een overwicht in de lucht is. Rusland heeft het materieel (BUK) om daar vanaf de grond in te kunnen voorzien. Wanneer een grootmacht betrokken is bij een conflict, dan kun je nagaan dat dergelijk materieel zal worden ingezet. Rusland levert de wapens en de seperatisten maken er gebruik van. Daar kun je Rusland niet op afrekenen, dan zou je elke moord een wapenfabrikant moeten kunnen aanrekenen. Het gaat er in eerste instantie om wie het gebruikt en met welk doel.

Ik was niet verbaasd dat dit gebeurde, ik was eerder verbaasd waarom men nog over oorlogsgebied vloog. Vaak weet je de route niet, maar ik zou zelf niet met een maatschappij vliegen die over Syrië, Oekraïne, Afghanistan of Irak vliegt. De beslissing om dat wel te doen kan zijn dat men naïef is, of dat men brandstof wil besparen omdat men anders om moet vliegen. Het gebeurt uiteraard zelden dat een commercieel toestel uit de lucht wordt geschoten, dus de kans is klein, maar wel aanwezig.

De persoon die dit gedaan heeft, of die het commando voerde, ligt denk ik niet wakker van het feit wat er is gebeurd. In ons veilige landje wel en zijn we verbaasd dat dit kon gebeuren, een beetje naïef is dat wel. Die persoon zal er eerder wakker van liggen dat er een fout is gemaakt en dat het vanaf nu moeilijk zal zijn om dergelijke apparatuur nogmaals te gebruiken. Onder invloed van drank, drugs, oorlogstress is een fout snel gemaakt. Men leeft daar in oorlogsgebied en verliest zelf familieleden en kameraden.

Sancties tegen Rusland zullen er niet volgen, tenzij bewezen kan worden dat Rusland een rol heeft gespeeld en die kans acht ik niet aanwezig. Daarnaast is het geen aanslag geweest op Nederlandse bodem. Het is een ramp in oorlogsgebied met bijzonder noodlottige gevolgen waarbij we zeker stil moeten staan.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Rusland levert de wapens en de seperatisten maken er gebruik van. Daar kun je Rusland niet op afrekenen,
Pardon?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Cluny schreef:
Chronos schreef:Eindelijk een objectieve berichtgeving:
Is dat zo?
Ja, begrijpend lezend is blijkbaar nogal moeilijk voor de meesten.
Je haat legt je mogelijk oogkleppen op.
Ben jij degene die een reeks van subjectieve berichtgevingen inzake het neerhalen van het verkeersvliegtuig doorbreekt met het geven van deze link met "objectieve berichtgeving"?
Best wel.
Wellicht dat jij een stelletje slaafse pro-Poetin/pro-Rusland propagandaconsumenten en jezelf overtuigt, maar ikzelf en waarschijnlijk ook een paar meelezers zouden graag een paar met fatsoenlijke argumenten onderbouwde voorbeelden willen zien van hier door anderen geleverde recente info die volgens jou van geen kant klopt.
Wederom door je oorlog wraakzuchtige instelling leg je meteen alle schuld bij Poetin.
Leg toch eens uit, heeft Poetin soms jouw familie uitgemoord of word je betaald door de Oekrainse geheimendienst?

Echter waar heb ik Russische propaganda gepromoveerd?
En vanzelfsprekend zou ik ook jouw argumenten willen lezen waarom de berichtgeving van jouw link juist wel objectief zijn.
Elk normaal denkend mens kan dezelfde conclusie trekken.

Wiens luchtruim was het?
Wie heeft de verantwoording dat burgervliegtuigen veilig over zijn luchtruim kan vliegen?
Waarom wordt er van tevoren geen actie/waarschuwingen/alternatieven ondernomen? Het land is immers in oorlog.
Lopen er allemaal debielen en zakkenvullers rond in de top van het land en de vliegtuigmaatschappijen?

Als het niet zo triest is, is het best wel grappig dat er binnen een paar uur na het neerstorten, meteen de vinger naar Poetin wordt verwezen. Jaja de Russen hebben het weer gedaan.
Noemt men dat objectiviteit?
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Cluny schreef:
Rusland levert de wapens en de seperatisten maken er gebruik van. Daar kun je Rusland niet op afrekenen,
Pardon?
Wil je in het vervolg de hele quote plaatsen? Dank je wel.

Voor de duidelijkheid dan maar:
Rusland levert de wapens en de separatisten maken er gebruik van. Daar kun je Rusland niet op afrekenen, dan zou je elke moord een wapenfabrikant moeten kunnen aanrekenen. Het gaat er in eerste instantie om wie het gebruikt en met welk doel.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Wat nu overblijft ter discussie is de stelling van Lanier.
lanier schreef:Rusland levert de wapens en de separatisten maken er gebruik van. Daar kun je Rusland niet op afrekenen, dan zou je elke moord een wapenfabrikant moeten kunnen aanrekenen. Het gaat er in eerste instantie om wie het gebruikt en met welk doel.
Voorlopig is mijn eigen mening het tegenovergestelde.
Je kan het Rusland wel degelijk aanrekenen dat dit land één of meerdere gebruiksklare anti-aircraft missile systemen aan de in Oekraïne en tegen het Oekraïense leger strijdende Russische broeders heeft geleverd in de wetenschap dat er dagelijks nog meerdere verkeersvliegtuigen boven het oorlogsgebied Oost-Oekraïne vliegen ruim binnen het bereik van deze geavanceerde Russische wapensystemen.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Amerika leverde vroeger wapens aan Al Qaida die later waarschijnlijk weer tegen hun gebruikt zijn, maar ook tegen onschuldige burgers in Afghanistan. Heeft iemand daar ooit bezwaar tegen gemaakt?

Mijn veronderstelling is dat je als burger niet in een oorlogsgebied wilt zijn. De eerste verantwoordelijke is Malaysia Airlines zelf. Informeer zelf eerst of het veilig is ipv te denken dat het veilig is.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik vergelijk jouw en mijn mening over appels, peren bewaar je maar voor een andere keer.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Op 30 juni werd er al gewaarschuwd dat separatisten werden getraind in het gebruik van luchtdoelraketten. Er waren al vliegtuigmaatschappijen die het luchtruim van Oekraïne meden, dit moet ook bekend zijn geweest bij Malaysia Airlines aangezien hun partners British Airways en Air Berlin al omvlogen. Toen ze de route wel verlegden vlogen ze notabene over Syrië!

Rusland heeft de omstandigheden geschapen, maar heeft niet de knop ingedrukt.
Als je Rusland wilt straffen dan moet je onomstotelijk kunnen bewijzen dat moedwillig het vliegtuig uit de lucht is geschoten door Russische separatisten en dat er geen verwarring was met een militair vliegtuig van Oekraïne.

Cluny, jij moet zelf besluiten wat je appels en peren noemt, een ander heeft daar een andere mening over.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik moet niets.
Ik heb tegenover jouw stelling die van mij gezet.
Duidelijk is dat jouw mening niet de mijne is. Gelukkig maar denk ik daar zelf bij.
Na het lezen van de 2 stellingen met hetzelfde onderwerp, het overdenken van de verschillen is iedereen vrij te kiezen welke stelling voor hem of haar de juiste is.
Of de discussie verruimen door zelf een betere te verzinnen.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Anders gezegd:
Stel een bus met toeristen rijdt door hetzelfde gebied en wordt op afstand door een helikopter verwoest. De piloot heeft zich vergist want hij had het gemunt op een soortgelijke bus met militairen aan boord. Was het verstandig om daar rond te rijden?
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Geen bewijs voor manipulatie voicerecorder vliegramp
Er is geen bewijs gevonden voor manipulatie van de zogeheten Cockpit Voice Recorder, een van de twee zwarte dozen, van het neergehaalde toestel van Malaysia Airlines.
http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... gramp.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nederland werkt aan VN-resolutie politiemissie Oekraïne
Nederland, Australië en Oekraïne werken achter de schermen aan een resolutie voor een politiemissie van de Verenigde Naties op de plek van de vliegtuigcrash in Oekraïne.
http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... raine.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Domme zet in een burgeroorlog.
Bedoeling is derhalve om partij te kiezen in een conflict.
Wiens levens willen de politici opofferen?
Waarom gaan zij zich niet zelf hun levens en volgevreten lichamen in de waagschaal stellen?
WO III komt steeds dichterbij.
En voor wat?

Justice is a bitch.
MH17 plane crash: Can Russia be blamed for Ukraine rebels?
http://www.bbc.com/news/world-europe-28448843" onclick="window.open(this.href);return false;
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

MH17 plane crash: Can Russia be blamed for Ukraine rebels?
Jazeker.
In feite zijn het Russen die het grondgebied van het moederland willen vergroten.
Die rebellen, separatisten, terroristen, door sommige dwazen als anti-fascisten aangeduid, zijn gewoon allemaal Russen op veroveringsoorlog voor Rusland.
Ik doe allang niet moeilijk meer over de naam van deze zwaar met Russische wapens uitgeruste russischsprekenden die tegen het Oekraïense leger vechten.
Het zijn allemaal Russen.
Overigens lijkt het mij aannemelijk dat de hele ploeg van het rakettenwapensysteem welke verantwoordelijk is voor het uit de lucht schieten van het verkeersvliegtuig gewoon allemaal uit Rusland zelf afkomstig zijn en intussen weer in de eigen kazerne in Rusland aan het bijkomen zijn van die ongelooflijke blunder. Erg bang voor consequenties zullen ze niet zijn want hun hoogste baas, de rat Poetin zal zijn bemoeienis met het dodelijke schot altijd blijven ontkennen en verbergen. Dat komt natuurlijk nooit boven tafel.
Laatst gewijzigd door Cluny op 23 jul 2014 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:Anders gezegd:
Stel een bus met toeristen rijdt door hetzelfde gebied en wordt op afstand door een helikopter verwoest. De piloot heeft zich vergist want hij had het gemunt op een soortgelijke bus met militairen aan boord. Was het verstandig om daar rond te rijden?
Na de peren de bananen?
Plaats reactie