dikkemick schreef: ↑08 mei 2024 21:19
De inwoners van Irak met die van Rusland vergelijken?
Poet kunnen ze missen als kiespijn.
Dromen mag ... dream on!
Je leest niet eens dat ik het over de Collateral Damage heb?
Wat weet jij van collateral damage? Poetin is vele malen gevaarlijker dan jouw Sadammeke.
Dat zullen we nooit weten, we weten enkel dat Putin gevaarlijker middelen tot zijn beschikking heeft en meer macht, niet of hij over zal gaan tot de inzet van massavernietigingswapens zoals Sadam daadwerkelijk wel heeft gedaan. Maar het gaat niet om wie het gevaarlijkst is/was.
Jij wil Putin vermoordden met een welgemikt schot in het voorhoofd vanuit de illusie dat zulks iets op zou lossen, terwijl het hoogstwaarschijnlijk de doos van Pandorra zou openen, zoals ook gebeurde nadat Sadam en Moammar al-Qadhafi vermoord werden.
Het gaat om de gevolgen die ontstaan als jouw moordwens bewaarheid wordt,
kijk eens wat verder dan jouw eigenwijze moordlustige neus lang is!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. . . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen. .
HierEnNu schreef: ↑08 mei 2024 23:38
Die gevolgen zijn moeilijk te voorspellen.
Toen Yitzhak Rabin op 4 november 1995 vermoord werd, dacht ik dat dit slecht zou uitpakken voor de orthodoxe partijen in de Knesset. Het bleek heel anders te lopen.
Maar je hebt gelijk dat het doden van mensen meestal weinig goeds oplevert.
HierEnNu schreef: ↑08 mei 2024 23:38
Die gevolgen zijn moeilijk te voorspellen.
Toen Yitzhak Rabin op 4 november 1995 vermoord werd, dacht ik dat dit slecht zou uitpakken voor de orthodoxe partijen in de Knesset. Het bleek heel anders te lopen.
Maar je hebt gelijk dat het doden van mensen meestal weinig goeds oplevert.
In sommige gevallen zullen we het nooit weten. Stel....de (een) aanslag op Hitler was gelukt?
Overigens @HierEnNu: Is bewezen dat Saddam massa vernietigingswapens heeft gebruikt??
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick schreef: ↑09 mei 2024 08:28
In sommige gevallen zullen we het nooit weten. Stel....de (een) aanslag op Hitler was gelukt?
Overigens @HierEnNu: Is bewezen dat Saddam massa vernietigingswapens heeft gebruikt??
Moeilijk te zeggen, mij lijkt het het meest waarschijnlijke dat er een machtsstrijd tussen Göring en Himmler was gekomen.
Dat lijkt me bij Poetin ook zo en misschien komt er dan eentje die nog radicaler is aan de macht.
Saddam had die wapens niet eens, men wist dat donders goed.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Nu snel de volgende stap zetten, te weten de bevroren Russische tegoeden van in totaal zo'n 260 miljard aan tegoeden van de Russische Centrale Bank gaan gebruiken voor de wederopbouw, humanitaire hulp en aankoop van wapens voor Oekraïne.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. . . . . . . . . . . . . .
Het leger van Irak zette op grote schaal chemische en biologische wapens in. Onder de chemische wapens die gebruikt werden waren mosterdgas, sarin en tabun. Irak produceerde ook VX maar het is onzeker of dit ook gebruikt is.
In totaal stierven meer dan 100.000 Iraniërs en Koerden aan de gevolgen hiervan.
dikkemick schreef: ↑09 mei 2024 08:28
Moeilijk te zeggen, mij lijkt het het meest waarschijnlijke dat er een machtsstrijd tussen Göring en Himmler was gekomen.
Dat lijkt me bij Poetin ook zo en misschien komt er dan eentje die nog radicaler is aan de macht.
Saddam had die wapens niet eens, men wist dat donders goed.
Göring was gestoord
Maar goed dat was Himmler ook
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
HierEnNu schreef: ↑09 mei 2024 10:44
@dikkemick en TIBERIUS
AHA! Jullie zitten nog steeds in dezelfde subgroep ... helder!
Jaja, de pro-Hamas arm reikt ver
Het leger van Irak zette op grote schaal chemische en biologische wapens in. Onder de chemische wapens die gebruikt werden waren mosterdgas, sarin en tabun. Irak produceerde ook VX maar het is onzeker of dit ook gebruikt is.
Ik lees o.a dit wat massa vernietigingswapens betreft. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Irakoorlog Beschuldigingen aan Saddam Hoessein dat hij massavernietigingswapens verborg en banden had met Al-Qaeda bleken achteraf vals.
Topic is echter meer Poetin dan Saddam gerelateerd. Na Stalin ging het overigens ook iets beter met Rusland. Jammer dat het land toch weer is terug gevallen.
dikkemick schreef: ↑09 mei 2024 11:07
Göring was gestoord
Maar goed dat was Himmler ook
De hele top had een klap van de Malle Molen.
Göring lijkt me de minst gestoorde van het stel.
Klopt. Ik was in de war met Hess. Zulks is slordig.
HierEnNu schreef: ↑09 mei 2024 10:44
@dikkemick en TIBERIUS
AHA! Jullie zitten nog steeds in dezelfde subgroep ... helder!
Jaja, de pro-Hamas arm reikt ver
Ik zou het eerder anti-IsraëlPropagandisten noemen ...
dikkemick schreef:
Ik lees o.a dit wat massa vernietigingswapens betreft. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Irakoorlog Beschuldigingen aan Saddam Hoessein dat hij massavernietigingswapens verborg en banden had met Al-Qaeda bleken achteraf vals.
Chemische en biologische wapens ZIJN massavernietigingswapens!
dikkemick schreef:Topic is echter meer Poetin dan Saddam gerelateerd.
Eerst mij letterlijk vragen:
dikkemick schreef: ↑09 mei 2024 08:28Overigens @HierEnNu:
Is bewezen dat Saddam massa vernietigingswapens heeft gebruikt??
en als ik vervolgens op jouw vraag antwoord mij er op wijzen dat zulks offtopic is?
Miljaar, wat ben je toch een cynisch schertsfiguur ... pfffttt ...
1. Wiki: Beschuldigingen aan Saddam Hoessein dat hij massavernietigingswapens verborg en banden had met Al-Qaeda bleken achteraf vals. Jij: Chemische en biologische wapens ZIJN massavernietigingswapens!
Ik:? Dat zeg ik toch juist?
Maar zulks was en is off topic en ik kwam daar om moverende reden achter. Echter, het was wel behulpzaam in geval de kogel tussen de lege emotieloze kraaloogjes van Vladimirowitz.
dikkemick schreef: ↑09 mei 2024 14:16
1. Wiki: Beschuldigingen aan Saddam Hoessein dat hij massavernietigingswapens verborg en banden had met Al-Qaeda bleken achteraf vals. Jij: Chemische en biologische wapens ZIJN massavernietigingswapens!
Je bent vermoeiend omdat je niet eens mijn bericht eerst goed leest waar je op reageert!
Lees mijn bericht waar je op reageert, daar staat het antwoord al.
Omdat Saddam in het verleden - zover wij weten - massavernietigingswapens had gebruikt, was er een grote bereidheid de bewering te geloven dat hij er nog had. Dat bleek achteraf niet waar. De VS had hem in een duivelse val gelokt. Hem werd te verstaan gegeven dat hij die wapens niet mocht hebben, en hij zorgde er dus voor dat hij ze niet had. Vervolgens voelde de VS dat het dus Iraq kon binnenvallen zonder het risico dat deze wapen tegen haar troepen zouden worden ingezet. Machiavelli zou applaudiseren. Het was een uiterst slimme tactiek.
Dat de Russische federatie plenty massavernietigingswapens heeft - is zo ver wij weten wel zeker. Poetin dreigt er zelfs mee. En waarschuwt het Westen, dat "wij"(=De Russen) ons niet laten bedreigen.
Saddam hééft chemische gewapens gebruikt tegen de Koerden in Irak en in de oorlog tegen Iran.
Er zit nog meer aan vast. Saddam ging zelf de VN-wapensinspecties vanaf 1991 tegenwerken en uiteindelijk niet meer toelaten. Vanaf ca. 1998 bestond er daarom geen betrouwbaar toezicht meer. Irak werd in dat opzicht een zwart gat waarin speculaties konden groeien. Saddam had er groot belang bij om tenminste de schijn op te houden dat hij nog over een deel van zijn chemische wapens beschikte, om geen totaal verzwakte speler in de regio te lijken, met name tegenover Iran.