Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 03 jan 2024 10:58 Ik snap niet dat je terrorisme als een onvermijdelijk antwoord op onderdrukking ziet, terwijl er in de geschiedenis zo ontzettend veel voorbeelden zijn van andere, zinvollere reacties daarop. Het klopt gewoon niet.
Terrorisme als allerlaatste redmiddel. Wat kunnen Palestijnen nog meer dan haat en verderf zaaien tegen een extreem rechtse zionistische regering terwijl ze zelf als derderangs burgers worden beschouwd en behandeld?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 03 jan 2024 15:34 Terrorisme als allerlaatste redmiddel. Wat kunnen Palestijnen nog meer dan haat en verderf zaaien tegen een extreem rechtse zionistische regering terwijl ze zelf als derderangs burgers worden beschouwd en behandeld?
Nou, bijvoorbeeld de succesvolle aanpak van Nelson Mandela tegen het Apartheidsregime destijds: iets minder gewelddadig de wereldopinie voor zich winnen zodat het regime uiteindelijk wel moet zwichten.

Of de massale ontwikkelingshulp de afgelopen decennia gaan gebruiken om de economie op te bouwen, in plaats van tunnels en raketten bouwen. Zodat Israel en Egypte ook geen excuus meer hebben om de Gaza strook af te sluiten.

Of na 17 jaar eens de samenwerking tussen Fatah en Hamas gaan opzoeken en één front gaan vormen, in plaats van elkaar dwarszitten.

Zomaar wat voorbeelden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 03 jan 2024 16:11
dikkemick schreef: 03 jan 2024 15:34 Terrorisme als allerlaatste redmiddel. Wat kunnen Palestijnen nog meer dan haat en verderf zaaien tegen een extreem rechtse zionistische regering terwijl ze zelf als derderangs burgers worden beschouwd en behandeld?
Nou, bijvoorbeeld de succesvolle aanpak van Nelson Mandela tegen het Apartheidsregime destijds: iets minder gewelddadig de wereldopinie voor zich winnen zodat het regime uiteindelijk wel moet zwichten. ....
Apartheid bestaat formeel niet meer, maar volgens correspondent Saskia Houttuin is de economische ongelijkheid nog steeds groot. "Een wit persoon verdient in Zuid-Afrika nog altijd drie keer zoveel als iemand met een donkere huidskleur."

Houttuin zag de verschillen tijdens het maken van een reportage over watertekort in Zuid-Afrika. "In de townships is het altijd 'Day Zero'. Uit de gemeenschappelijke waterkranen komt vrijwel geen water. Terwijl een paar kilometer verderop mensen hun zwembaden vol laten lopen."
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... gerrechten.

https://www.amnesty.nl/wordt-vervolgd/d ... uid-afrika
Amnesty vindt er ook iets van
Laatst gewijzigd door dikkemick op 03 jan 2024 16:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

gerard_m schreef: 03 jan 2024 15:16
axxyanus schreef: 03 jan 2024 13:46
gerard_m schreef: 03 jan 2024 13:15 Verder was dit slechts een bijzin waar nu gretig met stromannen op gedoken wordt, waarmee we bovendien off topic gaan.
Punt was dat het zaaien van terreur absoluut geen logisch gevolg is van onderdrukking, zoals hier werd gesteld.
Wat is het belang van dat punt?

Er bestaan zo goed als geen absolute logische gevolgen. Het overgrote deel van oorzaak-gevolg relaties zijn statistisch, niet absoluut logisch. Welk punt wil je dan maken door er op te wijzen dat ook dit geen absoluut logisch gevolg is?
Het wordt hierboven echter wel gesteld als een absoluut logisch gevolg.
Dat weerspreek ik.
Dat zie ik dan niet. Het lijkt me dat je hun woorden evengoed kan interpreteren als het stellen van een statistische oorzaak-gevolg relatie.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 03 jan 2024 16:20
Apartheid bestaat formeel niet meer, maar volgens correspondent Saskia Houttuin is de economische ongelijkheid nog steeds groot.
Feit is dat het Apartheidsregime verdwenen is, het ANC aan de macht kon komen en inmiddels al 30 jaar (!) alleen regeert en de kans heeft het land te veranderen.

Dat ze sindsdien de ongelijkheid niet geheel hebben weggenomen, doet voor deze discussie niet ter zake.
Landen zonder vormen van ongelijkheid zijn sowieso erg zeldzaam.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

gerard_m schreef: 03 jan 2024 15:16 Het wordt hierboven echter wel gesteld als een absoluut logisch gevolg.
Dat weerspreek ik.
Je moet ook kijken wat de ander wil. En de zionisten hebben al van te voren gezegd dat de anderen weg moesten gaan, wilden zij weer een eigen land/staat hebben. En dit is ook altijd de bedoeling van Israël geweest.
Al in 1947 hebben ze een slachtveld aangericht en 700000 Arabieren/Palestijnen verwijderd..

Dan kan je wel naïef met je armen over elkaar gaan zitten wachten tot Israël vrede wil maar dan eindig je uiteindelijk zoals de indianen toen de Europeanen ten tonele verschenen.

De hele aanval van Hamas op Israël is dan ook enkel bedoeld om de ogen weer op Gaza te krijgen. Aangezien nu alle ogen gericht waren op Ukraine.

En als je een beetje weet hebt van de mensen die in Israël wel een tweestatenoplossing nastreefden. Dan weet je dat die allemaal zijn omgebracht door extremistische joden. Want men wil in Israel simpelweg niet dat de Palestijnen een eigen staat hebben.
Daarom dat men ook Hamas in het zadel geholpen heeft, om lekker tweedracht te blijven zaaien.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 03 jan 2024 15:08 Hezbollah leunt slechts op asymmetrische tactieken zoals heel veel raketaanvallen en guerrillaoorlogvoering en heeft niet eens conventionele militaire middelen zoals tanks, gevechtsvliegtuigen, een marine of een goeede inlichtingendienst. Dit betekent dat Hezbollah niet de mogelijkheden heeft om een conventionele militaire invasie uit te voeren in Israël. Slechts een enorme hoeveelheid raketten en guerrillaoorlogvoering. In een oorlog zal Israel hen - net als Hamas momenteel - decimeren, en ik vermoed dat ze weinig anders kunnen dan reageren nu Israel een lading terroristen in Libanon naar de andere wereld heeft gewerkt.
Wat ben jij goed opgelicht o nee ingelicht....

Hezbollah gaat geen oorlog voeren IN Israel. De israelische soldaten moeten daar naar toe gaan. En dan gaan ze een heel zware dobber hebben aan Hezbollah.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 03 jan 2024 16:38
dikkemick schreef: 03 jan 2024 16:20
Apartheid bestaat formeel niet meer, maar volgens correspondent Saskia Houttuin is de economische ongelijkheid nog steeds groot.
Feit is dat het Apartheidsregime verdwenen is, het ANC aan de macht kon komen en inmiddels al 30 jaar (!) alleen regeert en de kans heeft het land te veranderen.

Dat ze sindsdien de ongelijkheid niet geheel hebben weggenomen, doet voor deze discussie niet ter zake.
Landen zonder vormen van ongelijkheid zijn sowieso erg zeldzaam.
Kan alleen maar hopen dat je gelijk hebt en er een soort Mandela opstaat die niet gelijk neergemaaid wordt.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Berjan schreef: 03 jan 2024 17:02
ChaimNimsky schreef: 03 jan 2024 15:08 Hezbollah leunt slechts op asymmetrische tactieken zoals heel veel raketaanvallen en guerrillaoorlogvoering en heeft niet eens conventionele militaire middelen zoals tanks, gevechtsvliegtuigen, een marine of een goeede inlichtingendienst. Dit betekent dat Hezbollah niet de mogelijkheden heeft om een conventionele militaire invasie uit te voeren in Israël. Slechts een enorme hoeveelheid raketten en guerrillaoorlogvoering. In een oorlog zal Israel hen - net als Hamas momenteel - decimeren, en ik vermoed dat ze weinig anders kunnen dan reageren nu Israel een lading terroristen in Libanon naar de andere wereld heeft gewerkt.
Wat ben jij goed opgelicht o nee ingelicht....

Hezbollah gaat geen oorlog voeren IN Israel. De israelische soldaten moeten daar naar toe gaan. En dan gaan ze een heel zware dobber hebben aan Hezbollah.
Dat schrijf ik: asymmetrische tactieken zoals heel veel raketaanvallen en guerrillaoorlogvoering. Daarmee ga je Israel niet vernietigen. Het zal wel een echte oorlog worden indien ze escaleren.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ja, dat wordt smikkelen Chaimnimsky! Er zal heel wat ongedierte uitgeroeid gaan worden. Je kunt niet wachten?

Nu weer enorme aanslag in Iran bij de herdenking van Soleimani. Wie zit daar achter??
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 03 jan 2024 18:41 Ja, dat wordt smikkelen Chaimnimsky! Er zal heel wat ongedierte uitgeroeid gaan worden. Je kunt niet wachten?
Hamas- en Hezbollah-terroristen mogen wat mij betreft allemaal worden gedood. Desondanks voel ik niet de diepe haat tegenover Hezbollah die ik ervaar bij Hamas en dat komt volgens mij door wat ik gezien heb van 7 oktober -- vooral de vreugde waarmee ze doelbewust de meest sadistische wreedheden verzonnen en er beretrots op waren. Het doet me goed te weten dat die lieden nu een-voor-een naar de andere wereld worden gewerkt.
Nu weer enorme aanslag in Iran bij de herdenking van Soleimani. Wie zit daar achter??
Geen idee. Indien er geen terroristenleiders bij om zijn gekomen, is het niet de MOSSAD. Ook de uitvoering heeft niets weg van de werkwijze van de MOSSAD.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maar Chaimnimsky, zo euforisch als jij kunt zijn vwb de vernietiging van Hamas en Hezbollah terroristen, zo opgewonden zou ik zijn als de verantwoordelijken voor de onderdrukking van de Palestijnen gestraft zouden worden.
En dat zouden er nogal veel zijn! Allen die eraan meewerken om het de Palestijnen zo zuur mogelijk te maken.
Einstein/Mick
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 03 jan 2024 19:12Hamas- en Hezbollah-terroristen mogen wat mij betreft allemaal worden gedood. Desondanks voel ik niet de diepe haat tegenover Hezbollah die ik ervaar bij Hamas en dat komt volgens mij door wat ik gezien heb van 7 oktober -- vooral de vreugde waarmee ze doelbewust de meest sadistische wreedheden verzonnen en er beretrots op waren. Het doet me goed te weten dat die lieden nu een-voor-een naar de andere wereld worden gewerkt.
Heb je die dingen ook daadwerkelijk echt gezien of heb je het van horen zeggen van horen zeggen? Zoals die veertig onthoofde baby's die allang gedebunked zijn. Of een baby in een oven welke niet door Hamas maar door de ouders van het kindje zelf daarin is gelegd etc...

Verder, heb je gezien met hoeveel sadistisch plezier israelische soldaten Palestijnen afmaken? Dat ze lachen als ze mensen neerschieten die naar hun werk moeten?

Geen idee. Indien er geen terroristenleiders bij om zijn gekomen, is het niet de MOSSAD. Ook de uitvoering heeft niets weg van de werkwijze van de MOSSAD.
Ach, mijnheer heeft ineens ook verstand van de werkwijze van de Mossad.. Snel even geleerd zeker sinds 7 oktober? Want daarvoor hoorde men je er nooit over.. Alsmede over de strijdwijze van Hezbollah, of de strijdwijze van de IDF..

Lijkt wel of je propagandisten aan het na papegaaien bent.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 03 jan 2024 18:04 Dat schrijf ik: asymmetrische tactieken zoals heel veel raketaanvallen en guerrillaoorlogvoering. Daarmee ga je Israel niet vernietigen. Het zal wel een echte oorlog worden indien ze escaleren.
Wat zeurde je dan iedere dag over "als "we" Hamas niet vernietigen dan gaat Israel eraan. We vechten voor ons voortbestaan...
Hamas is minder dan Hezbollah..

Tevens heb je niet door dat Israel al sinds 7 oktober aan het escaleren is. Journalisten hier, journalistje daar, een Iraanse generaal, nu weer iemand in Libanon van Hamas.. Maar wel in een land waar Israel nog niet mee in oorlog is..
Dat kan je vergelijken met Amerika dat keizer Wilhelm II IN Nederland zou doden.
Of hoe Rusland met zijn vijanden omgaat buiten Rusland.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 03 jan 2024 19:55 Maar Chaimnimsky, zo euforisch als jij kunt zijn vwb de vernietiging van Hamas en Hezbollah terroristen,...
Zoals gezegd, voel ik niet de diepe haat tegenover Hezbollah die ik ervaar bij Hamas en dat komt volgens mij door wat ik gezien heb van 7 oktober -- vooral de vreugde waarmee ze doelbewust de meest sadistische wreedheden verzonnen en er beretrots op waren. Het doet me goed te weten dat die lieden nu een-voor-een naar de andere wereld worden gewerkt. Hoewel hezbollah terroristen zijn die eveneens onschuldigen hebben vermoord, voel ik daar geen haat bij.
Berjan schreef: 03 jan 2024 20:01
ChaimNimsky schreef: 03 jan 2024 18:04 Dat schrijf ik: asymmetrische tactieken zoals heel veel raketaanvallen en guerrillaoorlogvoering. Daarmee ga je Israel niet vernietigen. Het zal wel een echte oorlog worden indien ze escaleren.
Wat zeurde je dan iedere dag over "als "we" Hamas niet vernietigen dan gaat Israel eraan. We vechten voor ons voortbestaan...
Hamas is minder dan Hezbollah.
Je beweerde dat Hezbollah het einde van Israel zou betekenen. Noch Hezbollah, noch Hamas zal Israel kunnen vernietigen zolang wij hen eerst vernietigen. Met asymmetrische tactieken zoals heel veel raketaanvallen en guerrillaoorlogvoering ga je Israel niet vernietigen.
Verder, heb je gezien met hoeveel sadistisch plezier israelische soldaten Palestijnen afmaken? Dat ze lachen als ze mensen neerschieten die naar hun werk moeten?
Indien ik zoiets zou zien, zou ik eveneens woedend worden.
Ach, mijnheer heeft ineens ook verstand van de werkwijze van de Mossad..

Lijkt wel of je propagandisten aan het na papegaaien bent.
iedere Israëliër kent de werkwijze van de Mossad: zeer gedegen voorbereiding en weinig tot geen burgerslachtoffers. Honderd burgerdoden zonder een kopstuk is niet de werkwijze van de Mossad; het neutraliseren van Hamas-kopstukken in een safehouse in Libanon wel.
... of de strijdwijze van de IDF.
Ben zelf in militaire dienst geweest.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 03 jan 2024 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gesloten