Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

B.S. schreef: 26 nov 2023 23:44 De gevestigde pers gaat ook wel meteen op ieder (potentieel) vlekje letten de komende tijd.

De formatie had gewoon bij het staatshoofd moeten blijven.
(Al kan dat ook mensen opleveren die vlekje hebben).
Die gevestigde pers is al een hetze begonnen.

Niet bij een Koning (en zeker niet bij deze) we zouden een president moeten hebben naar Duits voorbeeld.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Verrasend!

NOS Nieuws vandaag, 15:50
Wilders wil Ronald Plasterk voordragen als nieuwe verkenner

Zou het dan toch wat kunnen worden met Wilders aan het roer?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Wie is de allochtone PVV-kiezer: een duiding https://archive.is/mBAr0
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Frans Timmermans afgetekend minst populaire lijsttrekker bij eigen kiezers: ruim onder de vijftig procent aan uitgebrachte voorkeurstemmen https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... timmermans
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 29 nov 2023 16:35 Frans Timmermans afgetekend minst populaire lijsttrekker bij eigen kiezers: ruim onder de vijftig procent aan uitgebrachte voorkeurstemmen https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... timmermans
Vind het partijprogramma belangrijker dan t poppetje. Nu krijg je mensen die op Caroline stemmen omdat ze zo popi Jopie op een trekker naar den Haag komt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Het zegt echt wel iets. Timmermans als marketingproduct is mislukt. Yesilgöz ook trouwens.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 29 nov 2023 16:50
B.S. schreef: 29 nov 2023 16:35 Frans Timmermans afgetekend minst populaire lijsttrekker bij eigen kiezers: ruim onder de vijftig procent aan uitgebrachte voorkeurstemmen https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... timmermans
Vind het partijprogramma belangrijker dan t poppetje. Nu krijg je mensen die op Caroline stemmen omdat ze zo popi Jopie op een trekker naar den Haag komt.
Ja, heb je gezien hoe Pieter heeft geprobeerd de popi factor terug te dringen? Wat een zegen, vond ik.
** Wetenschap leert vooral dat 'wetenschap' frequent moeten worden bijgewerkt... **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Gerard R. schreef: 29 nov 2023 19:11 Ja, heb je gezien hoe Pieter heeft geprobeerd de popi factor terug te dringen? Wat een zegen, vond ik.
Dat klopt wel, maar toch denk ik dat de meeste NSC stemmers alleen vanwege Pieter Omtzigt op die partij hebben gestemd en weinig van het verkiezingsprogramma weten. Behalve " beter bestuur", maar daar kun je moeilijk tegen zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De linkse bubbel vindt Omtzigt 'PVV Light.' Ik heb al een paar bekenden uitspraken in die richting horen doen.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 29 nov 2023 19:14
Gerard R. schreef: 29 nov 2023 19:11 Ja, heb je gezien hoe Pieter heeft geprobeerd de popi factor terug te dringen? Wat een zegen, vond ik.
Dat klopt wel, maar toch denk ik dat de meeste NSC stemmers alleen vanwege Pieter Omtzigt op die partij hebben gestemd en weinig van het verkiezingsprogramma weten. Behalve " beter bestuur", maar daar kun je moeilijk tegen zijn.
Ja, je kent al die mensen in die partij niet. Ik ook niet hoor. Kon ook niet anders.
Het verkiezingsprogram hebben de meeste mensen niet (geheel) gelezen, dat is toch altijd moeizaam bij '80 partijen'.
Maar hij heeft jarenlang duitdelijk laten zien waar hij voor staat en dat hij niet bang voor de macht is (tot zijn eigen schade
op het gebied van zijn gezondheid) en dat hij gaarne wat technocraten zou zien regeren, liever dan popi Jopies. :D
B.S. schreef: 29 nov 2023 19:17 De linkse bubbel vindt Omtzigt 'PVV Light.' Ik heb al een paar bekenden uitspraken in die richting horen doen.
Er zal toch iets moeten worden gedaan tegen teveel immigratie. We kunnen de mensen niet fatsoenlijk opvangen helaas.
Dat niet 'teveel' dat vind ik al vrij lang.
** Wetenschap leert vooral dat 'wetenschap' frequent moeten worden bijgewerkt... **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Een deel van de opvangproblemen in de asielsector is er ook omdat de politiek de opvanginfrastructuur van 25-20 jaar geleden ging ontmantelen omdat de instroom een jaar of vijftien sterk daalde. Maar ja, zo gaat dat.
Nederland is in asiel veruit het braafste jongetje van de klas in de EU (echt.) Maar overal wordt er tegen aangelopen dat asielverzoeken wel af te wijzen zijn, maar als de (vermeende) herkomstlanden botweg weigeren afgewezen asielzoekers terug te nemen daar niets aan te doen valt, en dan moet men toch wat met die mensen (in de illegaliteit blijven ze ook).

Minder migratie in deze geglobiseerde (noot: globalisatie is een anglicisme, 'globisering' zou het Nederlandse woord moeten zijn.), tja...na de Brexit is de immigratie naar het Verenigd Koninkrijk juist toegenomen.
Het kan alleen EU of zelfs 'het Westen' breed, en men zal echt keihard moeten zijn en wellicht ook moeten optreden tegen NGO's en de hulpindustrie en de rechterlijke macht.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Een lijsttrekker krijgt helemaal geen voorkeurstemmen. Een voorkeurstem is een stem op iemand anders dan de lijsttrekker.
Hoeveel mensen op de lijsttrekker stemmen, zegt dus niet zozeer iets over de populariteit van de lijsttrekker. Een voorkeurstem zegt voornamelijk iets over de populariteit van de overige kandidaten op de lijst. De lijsttrekker komt toch wel in de kamer, maar een kandidaat lager op de lijst maakt veel minder kans. Dus als ook als je de lijstrekker de beste vind, kun je desondanks iemand die lager op de lijst kiezen, omdat die mogelijkerwijs buiten de boot zou kunnen vallen.

In de vorige twee verkiezingen zijn slechts 7 kandidaten met behulp van voorkeurstemmen gekozen. Het waren allen vrouwen, 4 van groen links, 1 van de PvdA, 1 van Volt en 1 van het CDA. Het lijkt me dat dit dus het gevolg is van de grote neiging van groen-links stemmers om een voorkeurstem (op een vrouw) uit te brengen, en wellicht weinig of niets met de persoon van de lijsttrekker te maken heeft.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Zo goed op de hoogte vanuit Thailand!😉
Ok, Frans Timmermans heeft van alle lijsttrekkers de minste stemmen gekregen vanuit de eigen achterban (of wat daar voor doorgaat ) Dan formuleren we het zo.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

B.S. schreef: 30 nov 2023 02:25 Zo goed op de hoogte vanuit Thailand!😉
Ok, Frans Timmermans heeft van alle lijsttrekkers de minste stemmen gekregen vanuit de eigen achterban (of wat daar voor doorgaat ) Dan formuleren we het zo.
Percentueel bedoel je ongetwijfeld. Ik betwijfel dat hij minder stemmen heeft gekregen dan de lijsttrekker van JA21.
Ik heb hier in Thailand toegang tot hetzelfde internet al jij. Alleen sommige content (met name video's van voetbalwedstrijden mag ik hier niet bekijken.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Hè wat jammer nou. De afgang van Feyenoord gisteren moeten missen.😉

Procentueel dan. Het is de zoveelste aanwijzing dat het verbond tussen de PvdA en GroenLinks niet echt van harte gaat.
Plaats reactie