dikkemick schreef: ↑04 jan 2023 07:31
Enige dat ik weet, is dat als je zo'n vuurwerkgooier/fietswerper een flinke tik op z'n hand geeft, hij die actie daarna in ieder geval niet meer kan uitvoeren (is preventie)!
Het komt er op neer dat je vindt dat de politie op eigen initiatief en goedunken 'dus zonder tussenkomst van de rechter' lijfstraffen mag uitdelen.
Dat past meer bij staten al SA en Iran lijkt mij.
Politie is hier goed opgeleid en houdt zich doorgaans aan de regels. Enige waar ik voor pleit is versoepeling van die regels in excessieve situaties.
(Daarom is het goed dat ik geen agent ben geworden. Ik zou dit soort randdebielen kreupel meppen)
Je blijft gewoon bij wat ik meldde.
Je beroept je er slechts op dat de politie er 'met beleid' op los mag slaan en lijfstraffen uitdelen buiten de rechter om.
In jouw Staat is er trouwens geen rechter meer nodig.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 jan 2023 11:46
Het komt er op neer dat je vindt dat de politie op eigen initiatief en goedunken 'dus zonder tussenkomst van de rechter' lijfstraffen mag uitdelen.
Dat past meer bij staten al SA en Iran lijkt mij.
Politie is hier goed opgeleid en houdt zich doorgaans aan de regels. Enige waar ik voor pleit is versoepeling van die regels in excessieve situaties.
(Daarom is het goed dat ik geen agent ben geworden. Ik zou dit soort randdebielen kreupel meppen)
Je blijft gewoon bij wat ik meldde.
Je beroept je er slechts op dat de politie er 'met beleid' op los mag slaan en lijfstraffen uitdelen buiten de rechter om.
In jouw Staat is er trouwens geen rechter meer nodig.
Mijn beste Tiberius. Hier hoeft geen rechter aan te pas te komen. Het zijn heterdaadjes! En die rechter heeft het politie apparaat al fiat gegeven (gepast)geweld te mogen gebruiken. In oorlogstijd gaat een soldaat ook niet eerst te rade bij een rechter.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
je kunt niet in de wet zetten:" een tik mag"
de ene agent trekt aan ej oren en de andere ramt je levenslang in de rolstoel. ben jij vanaf nu de rechter die bepaalt of de tik passend was?
de je woorden als oorlogstijd in de mond neemt is eigenlijk extreem onverstandig en bijna pijnlijk. Jij stemt waarschijnlijk op partijen die ons los in een politiestaat duwen als je ze laat doen. In te veel landen is dit al aan de hand, tem de VS waar de democratie stilaan van binnenuit wordt aangevreten door Trump en consoorten.
Laatst gewijzigd door appelfflap op 04 jan 2023 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick schreef: ↑04 jan 2023 13:02
Mijn beste Tiberius. Hier hoeft geen rechter aan te pas te komen. Het zijn heterdaadjes! En die rechter heeft het politie apparaat al fiat gegeven (gepast)geweld te mogen gebruiken. In oorlogstijd gaat een soldaat ook niet eerst te rade bij een rechter.
Je verwoord precies wat ik zei.
Afschaffing van de rechtstaat is wat je wilt en die door een politiestaat vervangen, waar de politie mag doen wat ze wil, zelfs executies.
Jouw model was er een tijdje in de Filepijnen, het ontaarde in een niets ontziende terreur tegen iedereen die kritiek had.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 jan 2023 13:37
Afschaffing van de rechtstaat is wat je wilt en die door een politiestaat vervangen, waar de politie mag doen wat ze wil, zelfs executies.
Jouw model was er een tijdje in de Filepijnen, het ontaarde in een niets ontziende terreur tegen iedereen die kritiek had.
dit keer zijn we het 100% eens
Mick jaagt ons los een dictatuur in. het vervelende is dat er vandaag heel veel mensen zo denken en stemmen.
een vermeende snelle kortetemrijn oplossing maar niet naar de lange termijn kijken. Ook al zie je die gevolgen vandaag al in veel te veel landen.
dikkemick schreef: ↑04 jan 2023 13:02
Waarom leg je me woorden in de mond die ik zelf niet bezig?
Politie MAG in dit land geweld gebruiken omdat zij hiervoor zijn opgeleid. Ze weten hoe ze moeten de-escaleren of (als dit niet lukt) ingrijpen.
Enige wens die ik uitspreek is dat dat ingrijpen een beetje versoepeld/verruimd wordt. Een simpele overtreding oplossen met een simpele (verbale?) ingreep, excessief geweld met een wat meer op die groep gerichte ingreep.
Mag ik vragen wat jij bv van het waterkanon vindt?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 jan 2023 13:37
dit keer zijn we het 100% eens
Mick jaagt ons los een dictatuur in. het vervelende is dat er vandaag heel veel mensen zo denken en stemmen.
een vermeende snelle kortetemrijn oplossing maar niet naar de lange termijn kijken. Ook al zie je die gevolgen vandaag al in veel te veel landen.
Mick jaagt jullie (en de maatschappij) nergens in. Dit is wat jullie er van (WILLEN) maken. Zie mijn bovenstaande antwoord. Een breder scala van ingrijpen aangepast aan de overtreder/overtreding. https://www.politie.nl/informatie/waaro ... n%20burger.
En gekker nog: ALLES mag dan gefilmd worden zodat er altijd bewijs is of dit ingrijpen proportioneel was! ZONDER privacy flauwekul voor de overtreder.
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑04 jan 2023 14:06
Politie MAG in dit land geweld gebruiken omdat zij hiervoor zijn opgeleid. Ze weten hoe ze moeten de-escaleren of (als dit niet lukt) ingrijpen.
Enige wens die ik uitspreek is dat dat ingrijpen een beetje versoepeld/verruimd wordt. Een simpele overtreding oplossen met een simpele (verbale?) ingreep, excessief geweld met een wat meer op die groep gerichte ingreep.
Onder dat verhaal is die man in de Filepijnen aan de macht gekomen.
Martelen mag dus volgens jou ook, mits men er maar voor is opgeleid.
dikkemick schreef: ↑04 jan 2023 14:06
Er wordt me weer van alles in de mond gelegd. Martelen?? Kom op!
Laat ik het maar gaan omdraaien. Stroopkoeken uitdelen voor hooligans. Vooral veel begrip tonen en de politie moet gaan participeren in de sloperijen. Dat is wat jij wilt!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 jan 2023 14:47
Laat ik het maar gaan omdraaien. Stroopkoeken uitdelen voor hooligans. Vooral veel begrip tonen en de politie moet gaan participeren in de sloperijen. Dat is wat jij wilt!
We leggen je niets in de mond.
We wijzen je slechts waar je uitkomt met jou ideeën.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 jan 2023 14:47
We leggen je niets in de mond.
We wijzen je slechts waar je uitkomt met jou ideeën.
Nee, want dat bepaal ik zelf. Mijn ideeën zijn overduidelijk en hen ik goed omschreven. Hoe, wanneer en waarom.
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑04 jan 2023 15:16
Nee, want dat bepaal ik zelf. Mijn ideeën zijn overduidelijk en hen ik goed omschreven. Hoe, wanneer en waarom.
Dat bepaal je dan niet meer zelf, maar het wordt dan bepaald door die personen die je die macht hebt gegeven.
Ga je je daar achteraf tegen verzetten, dan wordt je opgehaald en wordt je op het bureau afgeranseld. (Door goed opgeleide politie agenten)
Bij herhaling horen ze nooit meer wat van je.
Twaalf gemeenten hadden het afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling verboden. Maar dat hield sommige inwoners niet tegen om toch vuurwerk af te steken om het nieuwe jaar in te luiden. De politie trad alleen op bij meldingen van overlast.
Dan neem je ze toch niet meer serieus? Dat bevordert toch wangedrag?
Einstein/Mick