Grenzen aan het transactivisme.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Grenzen aan het transactivisme.

Bericht door appelfflap »

axxyanus schreef: 29 mei 2022 19:43 Ja en er zijn mensen die zich twintig jaar jonger voelen dan hun leeftijd. Moeten we er dan naar streven dat dergelijke mensen aan de jeugdcompetitie mogen meedoen?
ik adviseer een goede whisky en laat het los :)
transgenders bestaan en zullen neit verdwijnen. We zullen dus een manier vinden om er mee te leren dat ze een integraal onderdeel uitmaken vd maatschappij

u nu blijven vastlopen in extremen helpt niets en niemand vooruit, zeker uzelf niet. Neem het serieus en kom niet af met mensen die zich een hond wanen of 80 jarigen die als peuter behandelt willen worden

Momenteel gebeuren er dingen die verkeerd zijn en zijn er uitwassen, waar je terecht op mag wijzen. Zoek dan wel mee naar oplossingen. Mannen hebben niets in vrouwenruimtes te zoeken maar een nieuwe vrouw zit ook verkeerd in een mannenkleedkamer, zeker na een operatie. Hoe kun je dit oplossen zodat iedereen tevreden is?
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Axxyanus,

Iedere samenleving heeft allerlei aan continuïteit nodig opdat een ieder kan begrijpen wat per situatie de telkens daarbij passende spelregels zijn.
Dat de tot voor kort bestaande rigiditeit bij het opleggen van stereotiepe geslachtsrollen eindelijk verdwijnt geeft inderdaad wat veranderingsfrictie.

Als daarbij dan voor het gevoel van sommigen de schuttingen tussen de tot dan geldende hokjes verschuiven levert dat allerlei actie op om die schuttingen weer op te trekken.
Of het nu dienstplichtigen betreft die langer haar wilden of beschermers van de volkseigen zwarte piet; of verkeersrotondes die dankzij de powersteering konden worden ingevoerd, altijd kost de verbetering wat gewenning en wat anders inschikken dan voorheen.

Persoonlijk tel ik veranderingen als gevolg van de iedereen door de strot geduwde internettisering en digitalisering stukken zwaarder omdat daardoor velen in een onvatbare wereld terecht komen.

Vergeet niet dat de gelijkheid voor de wet, als het goed is, even kaal blijft als altijd:
Een burger-service-nummer gekoppeld aan set vingerafdrukken, en/of irisscan.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

axxyanus schreef: 29 mei 2022 08:54
Peter van Velzen schreef: 29 mei 2022 05:47 Het valt niet te veralgemenen, want op elk van deze categoriën is een ander criterium van toepassing.

Voor het accepteren van iemand als dokter, geldt dat je in elk geval moet zijn afgestudeerd in het betreffende vak. Dat is in principe voor iedereen mogelijk. Dus het maakt mij niet transdokterfoob, wanneer ik deze eis stel.
Tot voor kort was er ook een duidelijke voorwaarde om als man of vrouw erkent te worden. Als die voorwaarde opgeschort kan worden om ook mensen toe te laten die zich identificeren als man/vrouw waarom zou dat dan niet met alle andere categorieën.

Dat bedoel ik met de speciale categorie die geslacht geworden is. Geslacht was een categorie gebonden aan (biologische) kenmerken. Zo is dokter gebonden aan een ander stel voorwaarden. Maar als we in één categorie de voorwaarden/kenmerken opzij schuiven om iedereen toe te laten die zich als zodanig identificeert, waarom dan niet bij andere categorieën?
Omdat je een goede reden moet hebben, zowel om iemand wel, als om iemand niet te accepteren. Ik ben het trouwens met je eens dat zuiver het uitspreken van een wens, onvoldoende reden is, tenzij het helemaal geen nadelige consequenties heeft voor anderen dan degene die de wens uitspreekt. Heeft het dat wel, dan moet je die consequenties afwegen tegen de consequenties van een weigering.
Ik wens u alle goeds
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 29 mei 2022 22:20
axxyanus schreef: 29 mei 2022 19:43 Ja en er zijn mensen die zich twintig jaar jonger voelen dan hun leeftijd. Moeten we er dan naar streven dat dergelijke mensen aan de jeugdcompetitie mogen meedoen?
ik adviseer een goede whisky en laat het los :)
transgenders bestaan en zullen neit verdwijnen. We zullen dus een manier vinden om er mee te leren dat ze een integraal onderdeel uitmaken vd maatschappij

u nu blijven vastlopen in extremen helpt niets en niemand vooruit, zeker uzelf niet. Neem het serieus en kom niet af met mensen die zich een hond wanen of 80 jarigen die als peuter behandelt willen worden.
Dat kunnen IJO dan extremen zijn. Ze vloeien voort uit de argumentatie die gebruikt wordt. Als het gevoel van mannen die zich vrouw voelt voorrang moet krijgen op de realiteit, dan lijkt het mij een terechte vraag op welke terreinen we dan nog die die gevoelens voorrang moeten geven aan de realiteit. Dan men dan zelfs voor wat men extreem noemt, geen principe naar voor kan schuiven waarmee men dat extreem kan onderscheiden van het niet-extreem, toont wat mij betreft aan hoe problematisch ook in dit geval het is om gevoelens voorrang te geven op de realiteit.
appelfflap schreef: 29 mei 2022 22:20Momenteel gebeuren er dingen die verkeerd zijn en zijn er uitwassen, waar je terecht op mag wijzen. Zoek dan wel mee naar oplossingen. Mannen hebben niets in vrouwenruimtes te zoeken maar een nieuwe vrouw zit ook verkeerd in een mannenkleedkamer, zeker na een operatie. Hoe kun je dit oplossen zodat iedereen tevreden is?
Je kan niet alles oplossen zodat iedereen tevreden is. Je kan niet tegelijk mensen die van oordeel zijn dat zelf-identificatie voldoende moet zijn om toegang te hebben tot de faciliteiten van het andere geslacht tevreden stellen en vrouwen die van oordeel zijn dat ze mannen moeten kunnen weren uit hun speciaal voor vrouwen voorziene ruimtes.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

heeck schreef: 29 mei 2022 22:36 Axxyanus,

Iedere samenleving heeft allerlei aan continuïteit nodig opdat een ieder kan begrijpen wat per situatie de telkens daarbij passende spelregels zijn.
Dat de tot voor kort bestaande rigiditeit bij het opleggen van stereotiepe geslachtsrollen eindelijk verdwijnt geeft inderdaad wat veranderingsfrictie.
Maar die verdwijnen helemaal niet. Als de stereotiepe geslachtsrollen werkelijk zouden verdwijnen, dan zou 90% van de argumenten waarom iemand trans zou zijn, verdwijnen. De transideologie verscherpt de stereotiepe geslachtsrollen want er wordt maar al te vaak naar die stereotiepe geslachtsrollen gewezen om iemands trans zijn te ondersteunen.

Verdwijnende stereotiepe geslachtsrollen zou betekenen dat we een jongen die zich "vrouwelijk" gedraagt of een meisje dat zich "mannelijk" gedraagt gewoon hun gang laten gaan. Nu wordt maar al te vaak bij deze kinderen de vraag geopperd of ze misschien trans zijn. Dat wijst IMO op een versteviging van de stereotiepe geslachtsrollen i.p.v. op het verdwijnen ervan.

Als mensen die zich in een bepaalde context gedragen volgens de stereotiepe geslachtsrollen van het andere geslacht, zich geroepen voelen dat te verdedigen met de opmerking dat ze trans of non-binair zijn, dan is dat IMO een bevestiging van de stereotiepe geslachtsrollen. Ook als mensen zich enkel verdraagzaam opstellen ten op zichte van zo'n breuk met de stereotiepe geslachtsrollen als de persoon in kwestie zich als trans of non-binair heeft geïdentificeerd, dan is dat IMO een bevestiging van die stereotiepe geslachtsrollen.
heeck schreef: 29 mei 2022 22:36Als daarbij dan voor het gevoel van sommigen de schuttingen tussen de tot dan geldende hokjes verschuiven levert dat allerlei actie op om die schuttingen weer op te trekken.
Of het nu dienstplichtigen betreft die langer haar wilden of beschermers van de volkseigen zwarte piet; of verkeersrotondes die dankzij de powersteering konden worden ingevoerd, altijd kost de verbetering wat gewenning en wat anders inschikken dan voorheen.
Heeck, niet alle veranderingen zijn verbeteringen. Toen de regering hier bepaalde "alternatieve behandelingen" ging terugbetalen en daarmee bij heel wat mensen de indruk wekte dat het om werkende middelen ging, dan was dat IMO geen verbetering. De voorstanders daarvan zouden dat echter perfect kunnen inpassen in jouw bovenstaande bedenkingen.
heeck schreef: 29 mei 2022 22:36Persoonlijk tel ik veranderingen als gevolg van de iedereen door de strot geduwde internettisering en digitalisering stukken zwaarder omdat daardoor velen in een onvatbare wereld terecht komen.
Vrouwen in de gevangenis die plots hun cel moeten delen met een veroordeelde verkrachter omdat die laatste zich als vrouw identificeert, zijn ook in een onvatbare en ook nog extra angstaanjagende wereld terechtgekomen.
heeck schreef: 29 mei 2022 22:36Vergeet niet dat de gelijkheid voor de wet, als het goed is, even kaal blijft als altijd:
Een burger-service-nummer gekoppeld aan set vingerafdrukken, en/of irisscan.
En welke besluit moeten we daaruit trekken? Dat we apparte mannen en vrouwen sportcompetities moeten afschaffen want op basis van de door jou opgesomde elementen kunnen we het onderscheid niet maken tussen mannen en vrouwen?
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

axxyanus schreef: 30 mei 2022 11:20 Dat kunnen IJO dan extremen zijn.
dat is het ook
of denk je echt dat de mensen in de sportbonden zullen aanvaarden dat binnen 10j alle vrouwenrecords behaald zullen zijn door biologische mannen?
Als het gevoel van mannen die zich vrouw voelt voorrang moet krijgen op de realiteit, dan lijkt het mij een terechte vraag op welke terreinen we dan nog die die gevoelens voorrang moeten geven aan de realiteit.
dat gevoel en de discussie daarrond is de huidige tijdsgeest, iedereen is zoekend, het wordt extreme en dit zal nog evolueren. iets wat je ook eind jaren 80/begin 90 zag met de homobeweging
Je kan niet alles oplossen zodat iedereen tevreden is.
het gaat neit om oplossen
transgenders bestaan en zullen niet verdwijnen. Op deze moment een complex gegeven waar men nog op heel vele tenen zal trappen.

je herhaalt dat er problemen zijn en iedereen zoekende is. Zoek dan mee
een(nieuwe) man heeft niets in een vrouwenkleedkamer te zoeken maar biologische vrouwen verplichten om enkel nog bij mannen te zitten, bv het gevangenis.

je knut dat principieel benaderen, op het cynische af, maar Ik zou neit willen dat iemand als Sam Bettens in een mannengevangenis belandt.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 30 mei 2022 13:41
axxyanus schreef: 30 mei 2022 11:20 Dat kunnen IJO dan extremen zijn.
dat is het ook
of denk je echt dat de mensen in de sportbonden zullen aanvaarden dat binnen 10j alle vrouwenrecords behaald zullen zijn door biologische mannen?
Ik moet dat niet denken, ik zie dat op dit moment gebeuren. Hier één voorbeeld: The story of Lia Thomas

Wat jij extreem noemt, gebeurt ondertussen gewoon. Als over 10 jaar niet alle vrouwenrecords behaald zullen zijn door biologische mannen, dan zal dan niet zijn door verzet van de mensen in de sportbonden.
appelfflap schreef: 30 mei 2022 13:41 je herhaalt dat er problemen zijn en iedereen zoekende is. Zoek dan mee
een(nieuwe) man heeft niets in een vrouwenkleedkamer te zoeken maar biologische vrouwen verplichten om enkel nog bij mannen te zitten, bv het gevangenis.

je knut dat principieel benaderen, op het cynische af, maar Ik zou neit willen dat iemand als Sam Bettens in een mannengevangenis belandt.
Er zijn heel wat niet al te stevig gebouwde mannen waarvan ik niet zou willen dat ze in een mannengevangenis belanden. Als je een hervorming van het gevangeniswezen wil, dan ben ik daar dadelijk mee akkoord. Maar als je van oordeel bent dat we moeten vermijden dan sommige mannen terechtkomen op een plek waar ze overgeleverd zijn aan de willekeur van een stelletje aggressieve sociopathen, dan lijkt het me niet aangewezen dat men zich als vrouw moet identificeren om daaraan te kunnen ontsnappen. Zeker niet omdat die aggressieve sociopathen zich ook als vrouw kunnen identificeren en dan zit Sam Bettens in de gevangenis uiteindelijk met de zelfde bruten opgescheept.

Ja ik benader dat principieel, waarschijnlijk tot wat jij het cynische af vind, omdat dat de enige manier is om er voor te zorgen dat iedereen gelijk is voor de wet. Anders krijg je willekeur waarbij de mensen die op een of andere manier onze sympathie kunnen opwekken wettelijk gezien een voorkeurbehandeling kunnen opeisen ten op zichte van de rest.
appelfflap
Banned

zoals gezegd
kijk naar de jaren 80 en wat men toen allemaal over homo's zei en wat er toen gebeurde.
kijk naar het nu, homosexualiteit is gewoon genormaliseerd in Europa (toch voor 90%).

waarom zou het met transseksuelen anders lopen? Dit decennium ontaardt het en daarin geef ik u gelijk, die slinger slaat compleet door.
volgend decennium gaan we normaal doen en dan snapt/aanvaadt een nieuwe vrouw/biologishce man dat ze nog steeds volstrekt kansloos is bij heteromannen.
Nu aanvaarden sommige dat nog niet en is elke heteroman voor die mensen, zeker nog tijdelijk, een transgenderfoob. Geen aandacht aan schenken zou ik zeggen

Ik ontken uw voorbeelden niet, zal zeker gebeuren, maar ik ga niet denken dat dit vanaf nu definitief is en altijd zo zal zijn.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 30 mei 2022 17:21 zoals gezegd
kijk naar de jaren 80 en wat men toen allemaal over homo's zei en wat er toen gebeurde.
kijk naar het nu, homosexualiteit is gewoon genormaliseerd in Europa (toch voor 90%).
Er is toen niets gebeurd wat te vergelijken is met wat nu gebeurt.

De homoseksuelen wilden gewoon de rechten die ook de heteroseksuelen reeds hadden. Gewoon de zelfde erkenning voor hun relatie die de heteroseksuelen hadden voor hun relatie. De zelfde leeftijdslimieten voor legale seks voor tussen jongeren van het zelfde geslacht als tussen jongeren van verschillend geslacht.

Hun grond principe was dat als twee personen seks of een relatie hadden op basis van gemeenschappelijke toestemming dat het dan geen verschil maakte wat het specifieke geslacht van de twee personen was.

De gay-community zette toen geen mannen of vrouwen onder druk om seks te hebben met het geslacht dat ze niet aantrekkelijk vonden om mensen die zich daartegen verzetten neer te zetten als homofoob.
appelfflap schreef: 30 mei 2022 17:21waarom zou het met transseksuelen anders lopen? Dit decennium ontaardt het en daarin geef ik u gelijk, die slinger slaat compleet door.
volgend decennium gaan we normaal doen en dan snapt/aanvaadt een nieuwe vrouw/biologishce man dat ze nog steeds volstrekt kansloos is bij heteromannen.
Nu aanvaarden sommige dat nog niet en is elke heteroman voor die mensen, zeker nog tijdelijk, een transgenderfoob. Geen aandacht aan schenken zou ik zeggen.
Het zijn niet enkel de transeksuelen. Wat er nu in de sport aan het gebeuren is, gebeurt niet door de transseksuelen. Dat gebeurt door mensen die zich op een of andere manier hebben laten overtuigen en die brengen ondertussen de transideologie in de praktijk. Terwijl jij er geen aandacht aan schenkt, zijn er heel wat andere mensen die er wel aandacht aan schenken en zich laten overtuigen.
appelfflap schreef: 30 mei 2022 17:21Ik ontken uw voorbeelden niet, zal zeker gebeuren, maar ik ga niet denken dat dit vanaf nu definitief is en altijd zo zal zijn.
Als het niet definitief zal zijn, dan zal dat komen door mensen die weerwerk bieden. Niet door de mensen die er geen aandacht aan schenken.
appelfflap
Banned

axxyanus schreef: 30 mei 2022 21:28 De gay-community zette toen geen mannen of vrouwen onder druk om seks te hebben met het geslacht dat ze niet aantrekkelijk vonden
Je zult zel ergens een gek vinden die dat zel eist vandaag, net zoals je in de jaren 80 zulke gekken had.

. Dat gebeurt door mensen
die zich op een of andere manier hebben laten overtuigen en die brengen ondertussen de transideologie in de praktijk
.
Neem een whisky en tel tot 10
Als het niet definitief zal zijn, dan zal dat komen door mensen die weerwerk bieden. Niet door de mensen die er geen aandacht aan schenken.
Er zijn, jammer genoeg, nog steeds mensen die weerwerk bieden tegen homoseksualiteit. Mensen die homo’s en pedofielen tot vandaag op 1 hoop gooien.
Die groep heeft er echt niet voor gezorgd dat homoseksualiteit normaal is en die mensrn dezelfde rechten hebben als ik.

De slinger slaat door maar die zal terugkeren, maak u geen zorgen.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 31 mei 2022 06:15
axxyanus schreef: 30 mei 2022 21:28 De gay-community zette toen geen mannen of vrouwen onder druk om seks te hebben met het geslacht dat ze niet aantrekkelijk vonden
Je zult zel ergens een gek vinden die dat zel eist vandaag, net zoals je in de jaren 80 zulke gekken had.
Het gaat niet over ergens een gek. Het gaat over woordvoerders van de beweging.
Nancy Kelly: chief executive of LGBT charity Stonewall schreef: Sexuality is personal… but if, when dating, you are writing off entire groups like people of colour or trans people, it’s worth considering how societal prejudices may have shaped your attraction.
Dr Veronica Ivy schreef:Genital preferences are transphobic.
Lesbische vrouwen worden geband van dating apps, omdat ze in hun profiel durven zetten dat ze enkel belangstelling hebben in biologische vrouwen.
Als je een beetje een beetje wil weten wat er aan de hand is in o.a. het V.K. Bekijk dan dit artikel in "The Gauardian" eens.

appelfflap schreef: 31 mei 2022 06:15Neem een whisky en tel tot 10
Waarom zou ik mij op deze manier door jou laten geruststellen? Of je weet niet wat er allemaal aan de hand is, of je probeert het opzettelijke te minimaliseren.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

@Heeck,

Welke van volgende benaderingen zal opgelegde stereotiepe geslachtsrollen het best laten verdwijnen.

Emma en Joanna zijn twee meisjes tussen de vier en tien die belangstelling hebben voor "jongenszaken".

1) Emma's ouders maken er geen enkel probleem van om haar "jongenszaken" te laten doen. Emma mag dus gewoon gaan voetballen, haar haar kort laten knippen en andere zaken die in onze maatschappij eerder met jongens geassocieerd worden. Emma blijft wel gewoon Emma. Iedereen die Emma ergens bezig ziet, weet snel genoeg dat daar een meisje rondloopt.

2) Joanna's ouders zien in de belangstelling van hun dochter een teken dat ze trans is. Joanna wordt daardoor Jozef. "Jozef" gaat voetballen en "Jozef" laat zijn haar kort knippen. Mensen die Joanna ergens mee bezig zien, denken dat ze gewoon een van de jongens is, namelijk "Jozef". Dat "Jozef" in werkelijkheid een meisje is, wordt een geheim dat zo goed mogelijk bewaard moet blijven. Want als "Jozef" er aan herinnerd word dat die geen jongen is, dan is dat zeer verontrustend voor haar/hem

Ik zie eerlijk gezegd in die tweede benadering niets dat opgelegde stereotiepe geslachtsrollen ondermijnt. Je kan eventueel argumenteren dat Joanna persoonlijk aan de opgelegde stereotiepe geslachtsrollen kan ontsnappen. Maar aangezien zij voor de rest van de maatschappij een jongen is, bevestigt zij maatschappelijk gewoon die opgelegde stereotiepe geslachtsrollen.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

axxyanus schreef: 01 jun 2022 11:32 @Heeck,

Welke van volgende benaderingen zal opgelegde stereotiepe geslachtsrollen het best laten verdwijnen.

Emma en Joanna zijn twee meisjes tussen de vier en tien die belangstelling hebben voor "jongenszaken".

1) Emma's ouders maken er geen enkel probleem van om haar "jongenszaken" te laten doen. Emma mag dus gewoon gaan voetballen, haar haar kort laten knippen en andere zaken die in onze maatschappij eerder met jongens geassocieerd worden. Emma blijft wel gewoon Emma. Iedereen die Emma ergens bezig ziet, weet snel genoeg dat daar een meisje rondloopt.

2) Joanna's ouders zien in de belangstelling van hun dochter een teken dat ze trans is. Joanna wordt daardoor Jozef. "Jozef" gaat voetballen en "Jozef" laat zijn haar kort knippen. Mensen die Joanna ergens mee bezig zien, denken dat ze gewoon een van de jongens is, namelijk "Jozef". Dat "Jozef" in werkelijkheid een meisje is, wordt een geheim dat zo goed mogelijk bewaard moet blijven. Want als "Jozef" er aan herinnerd word dat die geen jongen is, dan is dat zeer verontrustend voor haar/hem

Ik zie eerlijk gezegd in die tweede benadering niets dat opgelegde stereotiepe geslachtsrollen ondermijnt. Je kan eventueel argumenteren dat Joanna persoonlijk aan de opgelegde stereotiepe geslachtsrollen kan ontsnappen. Maar aangezien zij voor de rest van de maatschappij een jongen is, bevestigt zij maatschappelijk gewoon die opgelegde stereotiepe geslachtsrollen.
Er zijn weinig aanwijzingen dat Tomboy's uiteindelijk anders geaard blijken te zijn als men het op zijn beloop laat.

PS.
George van de verhalen van: "De Vijf" was een Tomboy.
Tja toen kon dat nog zonder problemen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
appelfflap
Banned

axxyanus schreef: 31 mei 2022 09:42 Waarom zou ik mij op deze manier door jou laten geruststellen? Of je weet niet wat er allemaal aan de hand is, of je probeert het opzettelijke te minimaliseren.
ik zie ook heel bedenkelijke dingen gebeuren
denk aan de onzin rond woorden zoals vrouw, menstrueren.

Dat is een schoolvoorbeeld van een compleet doorgeslagen slinger, met momenten verwerpelijk

binnen 5j lachen we daarmee (ook al is het eit leuk voor rowling nu), da geef ik u op een briefje
nu suggereren dat we het woord vrouw definitief zullen schrappen? beetje serieus blijven hé
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 03 jun 2022 10:18
axxyanus schreef: 31 mei 2022 09:42 Waarom zou ik mij op deze manier door jou laten geruststellen? Of je weet niet wat er allemaal aan de hand is, of je probeert het opzettelijke te minimaliseren.
ik zie ook heel bedenkelijke dingen gebeuren
denk aan de onzin rond woorden zoals vrouw, menstrueren.

Dat is een schoolvoorbeeld van een compleet doorgeslagen slinger, met momenten verwerpelijk

binnen 5j lachen we daarmee (ook al is het eit leuk voor rowling nu), da geef ik u op een briefje
nu suggereren dat we het woord vrouw definitief zullen schrappen? beetje serieus blijven hé
Laten we ervan uitgaan dat je gelijk hebt. Daarmee is de schade die ondertussen aangericht werd, niet ongedaan gemaakt. Misdaad statistieken zullen uit deze periode zullen bv. minder betrouwbaar zijn want mannelijke misdadigers die zich als vrouw identificeerden zullen gerapporteerd zijn als misdaden die begaan zijn door vrouwen.

Medisch onderzoek waarbij het gender/geslacht bepaald werd door hoe de persoon identificeerde, zullen minder nauwkeurig het verschil in werking tussen mannen en vrouwen naar voor kunnen brengen.

Kinderen die zich hebben laten beïnvloeden en transitie-behandelingen hebben ondergaan, zullen nog steeds met de effecten daarvan geconfronteerd worden.

Een aantal plaatsen die gereserveerd waren voor vrouwen om de achterstand die vrouwen door de geschiedenis daar hadden opgelopen zullen ondertussen ingevuld zijn door mannen die zich als vrouw identificeren.

Het vrouwelijk perspectief zal een aantal keer in werkelijkheid het perspectief zijn van een man die zich als vrouw identificeert.

Ik beweer niet dat het woord vrouw definitef geschrapt zal worden maar dat mensen gewoon niet meer op zullen kunnen vertrouwen dat wanneer iemand dat woord gebruikt, die het in de betekenis gebruikt waarmee men vertrouwd is.

Ik vrees dat er op dit vlak over vijf jaar weinig te lachen zal zijn. Zelfs als je gelijk hebt dat de slinger ondertussen aan het terugkeren is.
Plaats reactie