Kan Trump gevaarlijk zijn?
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Kan Trump gevaarlijk zijn?
Defecte machines is heel wat anders dan corrupte stemmentellers!
Het ene is stom in deze moderne tijd, het andere is misdadig.
Vermijd laster door onbetrouwbare bronnen te citeren aub. . .
Het ene is stom in deze moderne tijd, het andere is misdadig.
Vermijd laster door onbetrouwbare bronnen te citeren aub. . .
Ik wens u alle goeds
- vegan-revolution
- Superposter
Niet alleen defecte machines, maar ook hoe mensen met die defecte machines omgaan, blijkbaar. In het beste geval leidt die omgang met die defecte machines tot willekeurige onbedoelde en onopzettelijke fouten. Maar een garantie is er daarvoor dus niet!
Aan de andere kant hebben hertellingen in Nevada en Wisconsin tot nu toe nauwelijks noemenswaardige zeer marginale verschillen opgeleverd. In dat licht lijkt het met "mogelijke stemfraude" nogal mee te vallen. De weg die leidde tot het überhaupt kunnen uitbrengen van een stem is daarmee echter nog wel buiten beschouwing gelaten.
Aan de andere kant hebben hertellingen in Nevada en Wisconsin tot nu toe nauwelijks noemenswaardige zeer marginale verschillen opgeleverd. In dat licht lijkt het met "mogelijke stemfraude" nogal mee te vallen. De weg die leidde tot het überhaupt kunnen uitbrengen van een stem is daarmee echter nog wel buiten beschouwing gelaten.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
http://feeds.nos.nl/~r/nosjournaal/~3/k ... UY/2147469" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat wat ver, maar niets is bewezen tot dat wel zo is, nietwaar?
Ook dit kan geen kwaad.De Amerikaanse inlichtingen- en veiligheidsdiensten onderzoeken de cyberaanvallen tijdens de Amerikaanse verkiezingscampagne. President Obama heeft om het onderzoek gevraagd. Het moet klaar zijn voordat hij op 20 januari het Witte Huis verlaat en Donald Trump er zijn intrek neemt.
Tijdens de campagne waren er meerdere hacks die aan de verkiezingen gerelateerd waren. Onder meer de Democratische Partij en de mailbox van Clintons campagneleider John Podesta waren doelwit. De documenten kwamen via diverse sites naar buiten.
Amerikaanse inlichtingendiensten beschuldigden in oktober Rusland van het goedkeuren of uitvoeren van de aanvallen.
Het gaat wat ver, maar niets is bewezen tot dat wel zo is, nietwaar?
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
http://www.politico.com/story/2016/12/d ... sue-232475" onclick="window.open(this.href);return false;
Net een Russofiel of een lid van een Russische cel.
Gelijk zet Trump dan een grote bek op.The president-elect calls intelligence reports of election meddling ‘ridiculous.’ But prominent senators from both parties disagree. [..]
Net een Russofiel of een lid van een Russische cel.
CIA schijnt gezegd te hebben dat er inderdaad sprake van beïnvloeding door Rusland heeft plaatsgevonden.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ja.
McCain is niet voor niets zo ongelooflijk fel de laatste tijd...
Overigens heb ik al tijden zitten denken aan waar dit alles mij toch aan doet denken.
En ik heb hard gezocht. CNN (N.B.) komt nu met onderhavige.
Ik wil het niet overdrijven! Maar beslist dit zat mij in het achterhoofd:
http://edition.cnn.com/2016/12/11/opini ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zal vast niet het geval zijn, maar... associatie is de moeder van de porceleinkast...
McCain is niet voor niets zo ongelooflijk fel de laatste tijd...
Overigens heb ik al tijden zitten denken aan waar dit alles mij toch aan doet denken.
En ik heb hard gezocht. CNN (N.B.) komt nu met onderhavige.
Ik wil het niet overdrijven! Maar beslist dit zat mij in het achterhoofd:
http://edition.cnn.com/2016/12/11/opini ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In the 1962 political thriller "The Manchurian Candidate," a hostile government uses covert measures and secret agents in an elaborate plot to get its favored candidate elected president of the United States. The scenario seemed fanciful even at the height of the Cold War.
Today, the idea seems strangely topical. [..]
Dit zal vast niet het geval zijn, maar... associatie is de moeder van de porceleinkast...
http://www.ad.nl/buitenland/china-bezor ... ~a96d82c3/
Trump speelt met vuur als hij de Chinezen schoffeert met betrekking tot diplomatieke relaties met Taiwan.
Het ligt enorm gevoelig in China.
Het zou zomaar kunnen dat China niet langer voor de Amerikaanse dollar zal instaan. Die Amerikaanse dollar is behoorlijk overtrokken met een gigantische schuldenberg die niet meer uit te spreken is.
Als China de stekker uit de dollar gaat trekken en het onderpand (goudvoorraad bijvoorbeeld) in twijfel trekt heeft Trump een serieus probleem. En een militair conflict is natuurlijk al helemaal onhandig met een grootmacht als China.
Trump speelt met vuur als hij de Chinezen schoffeert met betrekking tot diplomatieke relaties met Taiwan.
Het zou zomaar kunnen dat China niet langer voor de Amerikaanse dollar zal instaan. Die Amerikaanse dollar is behoorlijk overtrokken met een gigantische schuldenberg die niet meer uit te spreken is.
Als China de stekker uit de dollar gaat trekken en het onderpand (goudvoorraad bijvoorbeeld) in twijfel trekt heeft Trump een serieus probleem. En een militair conflict is natuurlijk al helemaal onhandig met een grootmacht als China.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
China wil geen groot conflict met de VS. Het heeft zelf ook een huizen-bubble. Wanneer er een ernstig conflict komt met de VS, valt een derde tot de helft van hun export weg. Dan valt China inéén en er is nog geen schot gelost.
Ik denk dat Trump de yeng omhoog wil en de dollar naar beneden. Chinese spullen moeten duurder worden in de VS, dan kan hij meer banen kweken. Hij maakt nu zijn wisselgeld voor Beijing.
Ik denk dat Trump de yeng omhoog wil en de dollar naar beneden. Chinese spullen moeten duurder worden in de VS, dan kan hij meer banen kweken. Hij maakt nu zijn wisselgeld voor Beijing.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Trump schoffeert de Chinezen als hij een telefoongesprek met de eerste minister van Taiwan accepteert? Het moet toch niet gekker worden, zeg! Is Taiwan niet gewoon een onafhankelijke staat? Moet Trump in alles gehoorzaam zijn aan wat China wil, alleen maar omwille de sterkte van de dollar? Dan is toch alles verloren?Samante schreef:http://www.ad.nl/buitenland/china-bezor ... ~a96d82c3/
Hallo meneer God, met Anna.
Taiwan is voor China een opstandige provincie. De VS hebben sinds 1979 geen diplomatieke banden gehad met Taiwan om de Chinezen niet voor het hoofd te stoten.Willempie schreef:
Trump schoffeert de Chinezen als hij een telefoongesprek met de eerste minister van Taiwan accepteert? Het moet toch niet gekker worden, zeg! Is Taiwan niet gewoon een onafhankelijke staat? Moet Trump in alles gehoorzaam zijn aan wat China wil, alleen maar omwille de sterkte van de dollar? Dan is toch alles verloren?
Trump gedraagt zich dus een beetje als olifant in de porseleinkast.
Het gaat niet goed met de Chinese economie, maar de hele wereld verkeert in chaos. Zelfs de EU wordt in haar huidige vorm bedreigd. Is alles verloren? Misschien wel. Het kan zijn dat echt de hele wereld in de fik komt te staan.
Ik ben nog niet heel erg somber, maar het gevaar ligt denk ik wel op de loer.
Een a-diplomatieke Trump als president van de VS helpt er niet bij.
Je hoeft jezelf niet te quoten. Zeker niet in een directe reactie.
Dan wennen ze er maar aan dat ze niet altijd hun zin krijgen. Het is gewoon niet humaan om een heel volk te negeren omdat de leiding van China dat wil.Samante schreef:
Taiwan is voor China een opstandige provincie. De VS hebben sinds 1979 geen diplomatieke banden gehad met Taiwan om de Chinezen niet voor het hoofd te stoten.
Trump gedraagt zich dus een beetje als olifant in de porseleinkast.
De gevaren zijn inderdaad reëel en enorm maar vergeet niet dat het westen (de V.S. en schoothondje Europa) op voet van oorlog staat met Rusland en dat China zeker partij voor Rusland zal kiezen als het tot een treffen komt. Ik hoop dat Trump erin slaagt om de spanning te laten afnemen en dat hij daarvoor nog genoeg tijd krijgt. Maar dat betekent niet dat hij orders uit Peking dient uit te voeren.Het gaat niet goed met de Chinese economie, maar de hele wereld verkeert in chaos. Zelfs de EU wordt in haar huidige vorm bedreigd. Is alles verloren? Misschien wel. Het kan zijn dat echt de hele wereld in de fik komt te staan.
Ik ben nog niet heel erg somber, maar het gevaar ligt denk ik wel op de loer.
Een a-diplomatieke Trump als president van de VS helpt er niet bij.
Hallo meneer God, met Anna.
Ik vraag me af of ze eraan kunnen wennen of dat ze er in berusten dat ze hun zin niet krijgen. Eigenlijk denk ik dat ze het niet zullen pikken.Willempie schreef: Dan wennen ze er maar aan dat ze niet altijd hun zin krijgen. Het is gewoon niet humaan om een heel volk te negeren omdat de leiding van China dat wil.
Van Trump hoeven we niets te verwachten. De man lijkt een ongeleid projectiel, vooral in diplomatie. Hij gooit eerder olie op het vuur en mocht het zo zijn dat Europa in oorlog komt met Rusland en China, is de kans groot dat Trump niet komt helpen. Hij heeft al aangegeven dat wat hem betreft de rol van de VS in de NAVO ter discussie komt te staan. Wat Trump betreft dopt Europa de boontjes zelf.Willempie schreef: De gevaren zijn inderdaad reëel en enorm maar vergeet niet dat het westen (de V.S. en schoothondje Europa) op voet van oorlog staat met Rusland en dat China zeker partij voor Rusland zal kiezen als het tot een treffen komt. Ik hoop dat Trump erin slaagt om de spanning te laten afnemen en dat hij daarvoor nog genoeg tijd krijgt. Maar dat betekent niet dat hij orders uit Peking dient uit te voeren.
Ik denk niet dat er snel een oorlog komt tussen Europa en Rusland en/of China. Trump is iemand die graag zijn spierballen wil laten zien en recht voor zijn raap is. Daar zullen anderen aan moeten wennen en mee moeten leren omgaan. Andersom natuurlijk ook, hoewel ik denk dat Trump best wel weet wat hij zegt. Hij redeneert als een advocaat: zo hoog mogelijk inzetten en dan het beste eruit proberen te halen.
Europa is veel te laks geweest in het verzorgen van de krijgsmacht. En maar bezuinigen en bezuinigen en steeds meer leunen op de Amerikanen. Totdat er iemand komt als Trump en je voor het blok zet. Gevalletje eigen schuld dikke bult. De Russen zijn slim, ze zijn niet uit op een oorlog met Europa. Ze willen wel meer invloed in Europa en dat lukt prima als er veel ontevredenheid is. Invloed is niet altijd dreigen met geweld en overmacht, je kunt het spel ook slim spelen en onderhuids opereren. Ook willen ze de NAVO meer op afstand houden en dat kan ik goed begrijpen. Je kunt vanuit het westen redenerend niet denken dat de Russen maar steeds inbinden en consessies doen. Wat ze nu doen in Syrië is een huzarenstukje wat invloed uitoefenen betreft, uiteraard niet de vele doden!!!
Door Trump komt er hooguit een ander evenwicht tussen grootmachten, China daar ook bij gerekend.
Europa is veel te laks geweest in het verzorgen van de krijgsmacht. En maar bezuinigen en bezuinigen en steeds meer leunen op de Amerikanen. Totdat er iemand komt als Trump en je voor het blok zet. Gevalletje eigen schuld dikke bult. De Russen zijn slim, ze zijn niet uit op een oorlog met Europa. Ze willen wel meer invloed in Europa en dat lukt prima als er veel ontevredenheid is. Invloed is niet altijd dreigen met geweld en overmacht, je kunt het spel ook slim spelen en onderhuids opereren. Ook willen ze de NAVO meer op afstand houden en dat kan ik goed begrijpen. Je kunt vanuit het westen redenerend niet denken dat de Russen maar steeds inbinden en consessies doen. Wat ze nu doen in Syrië is een huzarenstukje wat invloed uitoefenen betreft, uiteraard niet de vele doden!!!
Door Trump komt er hooguit een ander evenwicht tussen grootmachten, China daar ook bij gerekend.
Inderdaad.lanier schreef: Door Trump komt er hooguit een ander evenwicht tussen grootmachten, China daar ook bij gerekend.
En dat is reueuze riskant..
Dat kan je beter op natuurlijke wijze laten ontstaan.
Voor je het weet wordt iemand op deze manier erg boos...
Soms is een kleine aanleiding genoeg om een oorlog te ontketenen.Gerard R. schreef:Inderdaad.lanier schreef: Door Trump komt er hooguit een ander evenwicht tussen grootmachten, China daar ook bij gerekend.
En dat is reueuze riskant..
Dat kan je beter op natuurlijke wijze laten ontstaan.
Voor je het weet wordt iemand op deze manier erg boos...
Vaak ontbreekt dan ook nog gezond verstand.