De anti-koran film van Geert Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Een dergelijke film is een goed initatief.

ja
30
34%
ja, maar dan ook graag een film over de Bijbel
25
28%
nee
23
26%
ik weet het niet
11
12%

Totaal aantal stemmen: 89

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Kitty schreef:
Uncle Rat schreef:Constructieve suggesties? Zoals:

- blijven debatteren over de toon en niet over de inhoud.
- doorgaan met pamperen.
- toegeven aan bedreigingen.
- blijven zoeken naar het fenomeen 'gematigde moslim'.
- de problemen van de groep die problemen veroorzaakt als jouw probleem beschouwen.
- volhouden dat een groep die zich collectief beledigd voelt, niet als collectief aangesproken mag worden op verantwoordelijkheid.
- meeliften met het sentiment tegen kritiek op een 'religie' teneinde de positie van het eigen geloof te verstevigen.
Deze suggesties zijn uiteraard net zo destructief als de ongenuanceerdheid van Wilders. Dus het is niet Wilders alleen die zorgt voor onrust in de samenleving het is ook de regering die er op bovenstaande manier op reageert.
Het zijn de diverse regeringen geweest die de 'problemen' als dunne plakjes salami in de afgelopen decennia op het bord v.d. burgers hebben geschoven, en die Wilders met één zwiep weer van dat bord af wil krijgen dmv. een verhelderende film en de mogelijke daaropvolgende roering!
De publiekelijke reactie v.d. regering is erop gericht om in eerste instantie te verdoezelen hoe groot die berg salami in werkelijkheid inmiddels is!
En de roering waaraan zij zelf medeschuldig zijn, op het bord v. Wilders te schuiven :lol:
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Meid. schreef:Wahler, ik ga niet op je in als je bij voorbaat uit gaat halen puur om het feit dat ik moslim ben. Als je de context van mijn schrijven niet begrepen hebt en gaat smijten met dat ik het Westen overal van beschuldig zul je ook nooit iets van mij begrijpen en heb daar ook allerminst behoefte aan. Prettige dag!
Dit moet me nog van het hart: Nota bene op wereldvrouwendag hadden de meiden van halal een gastrol bij vara's comedyserie "kinderen geen bezwaar". De eindscene toont iedereen met een hoofddoek. Die hoofddoek is notabene HET symbool voor vrouwenonderdrukking door de islam. Ken je Wafa Sultan? Die hadden ze op vrouwendag bij de VARA moeten uitzenden!

De gewraakte uitzending:
http://player.omroep.nl/?aflID=6667519& ... be304616d7
Halal. Inke heeft het licht gezien; een nieuwe internationale vrouwenbeweging moet de wereldvrede gaan brengen. De Meiden van Halal willen vast wel een handje helpen.
zie ook
http://www.dumpert.nl/mediabase/44306/6 ... omedy.html
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 »

Over De Meiden van Halal gesproken. Ik vertrouw deze meiden sowieso niet. Met een hele vlotte babbel proberen ze de kijkers te overtuigen van hun fundamenteel islam-gelijk. De middelste ziet er mondainer uit met oorringen en wat meer westerse kleding, maar schijn bedriegt. Typerend voor zogeheten politiek-correcte omroepen om deze meiden in hun amusementsprogramma's te laten opdraven.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Meid. schreef:Wahler, ik ga niet op je in als je bij voorbaat uit gaat halen puur om het feit dat ik moslim ben. Als je de context van mijn schrijven niet begrepen hebt en gaat smijten met dat ik het Westen overal van beschuldig zul je ook nooit iets van mij begrijpen en heb daar ook allerminst behoefte aan. Prettige dag!
Ik wist niet eens dat je moslim was!
Sterker nog! Gezien je gekozen naam - Meid, geen arabische naam! - dacht ik juist dat je geen moslim was!

Je kunt je dus niet aangevallen voelen op je moslim identiteit. Dus mijn vraag staat nog steeds, namelijk:
Welke constructieve ideeën hou je er zelf op na?
Het is dit antwoord waar ik nieuwsgierig naar ben!
Verder vroeg ik expliciet of ik je goed begrepen had.
Dat had ik dus niet!
Mijn aandacht werd inderdaad teveel getrokken door de opmerking 'westerse invallen'. Mijn fout!

Maar in de context beschreef jij dit als één van de mogelijke oorzaken, of mogelijke bijdragen, voor het islamitisch religieus fanatisme.
Hierin verschillen wij!
Ik meen te kunnen verdedigen dat westerse invallen totaal niets te maken hebben met de fundamentele problemen van de fundamenten van de Islam.

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Meid.
Geregelde verschijning

Bericht door Meid. »

wahlers schreef:
Ik wist niet eens dat je moslim was!
Sterker nog! Gezien je gekozen naam - Meid, geen arabische naam! - dacht ik juist dat je geen moslim was!

Je kunt je dus niet aangevallen voelen op je moslim identiteit. Dus mijn vraag staat nog steeds, namelijk:
Welke constructieve ideeën hou je er zelf op na?
Het is dit antwoord waar ik nieuwsgierig naar ben!
Verder vroeg ik expliciet of ik je goed begrepen had.
Dat had ik dus niet!
Mijn aandacht werd inderdaad teveel getrokken door de opmerking 'westerse invallen'. Mijn fout!

Maar in de context beschreef jij dit als één van de mogelijke oorzaken, of mogelijke bijdragen, voor het islamitisch religieus fanatisme.
Hierin verschillen wij!
Ik meen te kunnen verdedigen dat westerse invallen totaal niets te maken hebben met de fundamentele problemen van de fundamenten van de Islam.

MvG, Wim Ahlers.
Ik vind het puik dat je je fout toegeeft. Maar om eerst expliciet te vragen of je het goed begrijpt om vervolgens een lap tekst aan aanval in te voeren is ook een beetje vreemd is het niet :shock:

Mijn schrijven was bedoeld als een stukje sarcasme, er zijn zoveel factoren die de problematiek veroorzaken. Het één weegt zwaarder dan het ander, de westerse invallen zie ik wel als een factor, hoe gering het ook moge zijn. Ik zie het als een bijdrage aan de antipathie voor het Westen. We weten onderhand bijvoorbeeld allemaal wel waarom Irak binnen gevallen werd. Chris Rock zegt er wat leuks over "If they are so dangerous how come it took 2 weeks to take all the whole fucking country" :lol: Al die particularistische kritiek draagt toch ook niets bij aan de discussie over mensenrechten en de islam.

Dat terzijde, de sociaal-economische achterstand vormt naar mijn idee de grootste belemmering, als mens kun je pas vrij zijn en jezelf ontwikkelen als je daartoe de middelen hebt. Maar goed, dat zijn hele globale issues.

Over de film; als mens symboliseren we automatisch, dat is een voorwaarde om te kunnen denken, het is dus een inherent mensenrecht om dat ook in geweten te kunnen uiten ook om tot je recht te komen. Vrijheid van meningsuiting is dan ook een groot goed in mijn ogen en dat delen we hier allemaal wel. Dus Wilders moet het ook vooral doen, ik heb niets tegen de film. Want wat voor last moet ik ondervinden van zo'n film als ontwikkeld moslim? Helemaal niets, ik ben dan ook niet de moslim die hervormd moet worden. Alhoewel we allemaal hetzelfde zijn in Wilder's ogen. Funny. Ik vind het niet constructief, natuurlijk hoeft niet alles op het eerste oog constructief te zijn; als het maar op lange termijn zijn vruchten afwerpt en zelfbewustzijn teweeg brengt. Maar dat zie ik gewoon niet gebeuren, een revolutionist zie ik niet in Wilders. Over Ayaan denk ik hetzelfde, ze kwam op voor de vrouwen zei ze. Hoe zijn de vrouwen in Nederland met een achterstand (moslim) beter geworden door haar? Volgens mij is de stigma alleen maar groter geworden. Hoe is haar handelen constructief geweest voor de groep die zij meende er de belangen van te willen behartigen? Dit bedoel ik gewoon als onderwerp op zich, alle andere acties van Ayaan en haar hele persoon daargelaten. In concreto weet ik niet wat constructief kan zijn eerlijk gezegd, soms zie ik eigenlijk ook het probleem niet in Nederland met de radicale Islam. Of ik zie het te weinig omdat ik zelf in een gat woon.

En eehm, ik ben niet Arabisch dus een dergelijke nick zou ik ook niet gebruikt hebben, God verhoede, Amen :angel12:
Laatst gewijzigd door Meid. op 11 mar 2008 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Free will is a b*tch
Meid.
Geregelde verschijning

Bericht door Meid. »

De meiden van Halal zijn (in de woorden van mijn broertje) poep.

Do I need to say more?

OMG ik zou een tegengroep kunnen starten met mijn meiden, de meiden van Haram :shock:
Free will is a b*tch
Meid.
Geregelde verschijning

Bericht door Meid. »

Devious schreef: Als we het beledigen van papier en inkt (de Koran, Bijbel, of om het even welk boek) gaan verbieden uit angst, laat de wereld dan maar helemaal naar de klote gaan.

De geschiedenis herhaalt zich Meid. Deze strijd is al tientallen malen eerder gevoerd door de vrijdenkers van de verlichting en hun navolgers. Mensen als d'Holbach, Voltaire, Thomas Paine, Lamettrie, en later Ingersoll, en in ons eigen land Domela Nieuwenhuis.

Vriendelijke groet.
Over de rest van je schrijven kan ik niet anders dan je gelijk te geven.

Ik mis een beetje de dialectiek. In jouw ogen is het een stuk papier en inkt, voor velen anderen is het een heiligdom, evenals voor mij. Alhoewel ik niet naar de letter, maar in de geest ervan geloof. Ik denk niet dat er sprake is van een verbod uit angst, eerder politieke en economische redenen. Jouw vrijheidsideaal wordt dus net zo goed verstoord door opportunistische politici, die zelf ook hun steentje bijdragen aan de ontwikkeling of moet ik zeggen stagnatie. De geschiedenis herhaalt zich wellicht, maar je gaat Voltaire en Paine toch niet vergelijken met Wilders? Paine was een briljant man die een golf van zelfbewustzijn en ratio teweegbracht, niet alleen het determine. Daarnaast is een man uit het midden anders dan een man van de kamp tegenover
Free will is a b*tch
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Meid,

Ik maak altijd onderscheid tussen mensen en religie.
Voor religie hoef je geen respect te hebben. En al helemaal niet voor religies die geen respect hebben voor anderen anders dan een stel uitverkorenen (die toevallig nu net die ene bepaalde religie aanhangen).

Nu wordt vaak beweerd dat er meer dan één miljard moslims zijn.
Maar is dit wel zo?
Vaak als je wijst op misstanden in de Islam dan hoor je vaak het antwoord:
"Ja maar dit is niet de ware Islam!"
Dit reduceert de Islam iedere keer met vele miljoenen aanbidders.

Dus wat is dan wel de ware Islam?
Jij bent Moslim. En God zij dank een kritische Moslim!
Welke positieve boodschap kun jij brengen over de Islam...los van Wilders uitspraken of uitspraken van (bijvoorbeeld) de groot Mufti van Syrië.
Ik zie namelijk absoluut niets positiefs aan de Islam! En ik zou voor de verandering wel eens verrast wil worden met iets concreet positiefs.

Maar wel iets concreets!
Ik bedoel maar...dat we lief moeten zijn voor elkaar wordt ook beweerd door Christenen, Hindoes en atheïsten. Dus iets in die trant zou een beetje een loze kreet zijn.

Dus welke positieve boodschap haal jij uit de Islam die je niet elders uit het leven kan plukken?

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Meid.
Geregelde verschijning

Bericht door Meid. »

wahlers schreef:Meid,
Te lange quote! ingekort door Skeptic

Dus welke positieve boodschap haal jij uit de Islam die je niet elders uit het leven kan plukken?
MvG, Wim Ahlers.
Beste Wahlers,

Hoe kun je een religie los zien van mensen? Daarop kom ik terug.

Je stelt een zeer basale maar ook erg moeilijke vraag. Wat is de ware islam? Mijn antwoord: die bestaat niet. Dit zijn natuurlijk puur mijn ideeën erover.

Voor het antwoord op die vraag kun je de Islam an sich bekijken, alle geschriften bezien zonder de praktijk en mensen. Maar dan heb je slechts een dode letter, dat is dus eigenlijk een soort nulpunt, zonder verdere opbouw van mensen heb je dus helemaal niets. Dat is dus geen ware islam or what so ever, zonder interpretatie heb je slechts een verzameling dode letters. Dus religie kun je niet los zien van mensen.

Als je dan vervolgens kijkt naar de opbouw ervan, dus het totale plaatje biedt dat ook allerminst een uitkomst. Er is zo'n grote verdeeldheid! Intern is er zoveel verdeeldheid en problematiek over de interpratie en beleving met de daaruit voortvloeiende tientallen stromingen dat die vraag het beste wordt beantwoord door mij, deze bestaat gewoon niet. Een ieder heeft zijn eigen islam, alhoewel er natuurlijk grote groepen vertegenwoordigd worden die wel een soort overeenkomen met elkaar hebben. Maar daar staan dan weer andere grote groepen tegenover. Dus nogmaals, waar blijft dè ware islam? Wie bepaalt wat de ware is? Een achterlijke idioot schreeuwt dat vrouwen niet op bedevaart mogen omdat zij zich te dicht in de fysieke aanwezigheid van de man bevinden tijdens de tocht om de Kaa'ba heen, terwijl een lichtdenkende zegt dat dat belachelijk is. De één zegt dat een hoofddoek een gebod is terwijl een ander verder op zoek gaat naar de diepe betekenis van het woord "juwelen" die bedekt moeten worden. Het feit dat het overgrote deel zegt dat dat slaat op de haren en dus hoofddoek dragen een gebod is, betekent niet dat dat het juiste is. Want het overgrote deel van de moslims zijn kuddedieren en de betekenis daarvan zegt ook al genoeg. Veel mensen weten ook simpelweg niet beter, het is diepgeworteld deel gaan uitmaken van de cultuur. Mijn moeder draagt een hoofddoek omdat dat vanuit cultuur voortkwam, iedereen deed het en dus zij ook, nu ziet ze het als een onlosmakelijk deel van haar, want zo is zij het gewend. Ware islam? of ware moslim? Wat een onzinklets. Het is zo onmeetbaar (duuh, religie betekent een reductie van je logica), subjectief en onbepaalbaar. Ik denk dat iedereen zijn eigen islam belijdt die hij/zij als het ware beschouwt.

Dus een positieve boodschap over de Islam kan ik niet brengen, een positieve boodschap uit mijn eigen ik wel die deels gevormd is door mijn religie en grotendeels door menszijn, weet niet of ik dat goed uitleg. Het is zo verweven in elkaar en natuurlijk moet je niet uit het oog verliezen dat ik geen fanatiekeling ben.
Free will is a b*tch
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Meid. schreef:Beste Wahlers,
Een enorme QUOTE en één regel tekst als antwoord, dat is niet de bedoeling, dus korter quoten A.U.B. ik zal deze laten staan als voorbeeld hoe het niet moet! Skeptic
Hoe kun je een religie los zien van mensen? Daarop kom ik terug.

Je stelt een zeer basale maar ook erg moeilijke vraag. Wat is de ware islam? Mijn antwoord: die bestaat niet. Dit zijn natuurlijk puur mijn ideeën erover.

Voor het antwoord op die vraag kun je de Islam an sich bekijken, alle geschriften bezien zonder de praktijk en mensen. Maar dan heb je slechts een dode letter, dat is dus eigenlijk een soort nulpunt, zonder verdere opbouw van mensen heb je dus helemaal niets. Dat is dus geen ware islam or what so ever, zonder interpretatie heb je slechts een verzameling dode letters. Dus religie kun je niet los zien van mensen.

Als je dan vervolgens kijkt naar de opbouw ervan, dus het totale plaatje biedt dat ook allerminst een uitkomst. Er is zo'n grote verdeeldheid! Intern is er zoveel verdeeldheid en problematiek over de interpratie en beleving met de daaruit voortvloeiende tientallen stromingen dat die vraag het beste wordt beantwoord door mij, deze bestaat gewoon niet. Een ieder heeft zijn eigen islam, alhoewel er natuurlijk grote groepen vertegenwoordigd worden die wel een soort overeenkomen met elkaar hebben. Maar daar staan dan weer andere grote groepen tegenover. Dus nogmaals, waar blijft dè ware islam? Wie bepaalt wat de ware is? Een achterlijke idioot schreeuwt dat vrouwen niet op bedevaart mogen omdat zij zich te dicht in de fysieke aanwezigheid van de man bevinden tijdens de tocht om de Kaa'ba heen, terwijl een lichtdenkende zegt dat dat belachelijk is. De één zegt dat een hoofddoek een gebod is terwijl een ander verder op zoek gaat naar de diepe betekenis van het woord "juwelen" die bedekt moeten worden. Het feit dat het overgrote deel zegt dat dat slaat op de haren en dus hoofddoek dragen een gebod is, betekent niet dat dat het juiste is. Want het overgrote deel van de moslims zijn kuddedieren en de betekenis daarvan zegt ook al genoeg. Veel mensen weten ook simpelweg niet beter, het is diepgeworteld deel gaan uitmaken van de cultuur. Mijn moeder draagt een hoofddoek omdat dat vanuit cultuur voortkwam, iedereen deed het en dus zij ook, nu ziet ze het als een onlosmakelijk deel van haar, want zo is zij het gewend. Ware islam? of ware moslim? Wat een onzinklets. Het is zo onmeetbaar (duuh, religie betekent een reductie van je logica), subjectief en onbepaalbaar. Ik denk dat iedereen zijn eigen islam belijdt die hij/zij als het ware beschouwt.

Dus een positieve boodschap over de Islam kan ik niet brengen, een positieve boodschap uit mijn eigen ik wel die deels gevormd is door mijn religie en grotendeels door menszijn, weet niet of ik dat goed uitleg. Het is zo verweven in elkaar en natuurlijk moet je niet uit het oog verliezen dat ik geen fanatiekeling ben.
Het is goed om bevestigd te krijgen dat 'islamofobie' dus niet kan bestaan en een onzinterm is; er is immers niet één islam..
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

Ik las in de krant dat bedrijven wilders verantwoordelijk willen gaan houden voor de schade die zijn film zou gaan opleveren. Persoonlijk vind ik dit dus onzin. Als die film van wilders binnen de nederlandse wet valt vind ik dat je dat hem niet kunt aanrekenen. Wilders gaat misschien voor andere wat ver maar het is zijn verantwoording niet als bedrijven daardoor orders mislopen of als hij bijvoorbeeld vermoord zou worden. Dat gebeurde bij theo van gogh ook.

Sommige mensen zeiden daar. Het is toch wel een beetje theo zijn eigen schuld dat hij vermoord werd want wat hij er wel allemaal niet uit flapte. Ofdat dat een vrijbrief is om iemand te vermoorden of om geweld te gebruiken.
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
BassDrum

Bericht door BassDrum »

Mensen alstublieft, zie in dat dit de zoveelste mogelijkheid is voor Moslims om te het tegendeel aan te tonen. Wilders claimt dingen, goed, dan is het aan de Islamgemeenschap dit te weerleggen. Kunnen ze dit niet, dan is het duidelijk wie de 'discussie' gewonnen heeft.

Een keer eens om te de tafel gaan lost meer op dan bommen gooien en vlaggen verbranden.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Meid. schreef: Ik mis een beetje de dialectiek. In jouw ogen is het een stuk papier en inkt, voor velen anderen is het een heiligdom, evenals voor mij.
Voor de afgodendienaren zijn de afgoden heilig. Toch hoor ik uiterst zelden moslims die vinden dat de Koran moet worden verboden omdat 'afgoden' en hun 'dienaren' daarin beledigd worden. Christenen en joden, homoseksuelen, feministen en andere ongelovigen kunnen ook zo hun redenen hebben om zich beledigd te voelen, omdat datgene wat zij als heilig zien, door het slijk wordt gehaald in de Koran. Toch hoor ik van jou geen kritisch woord over de Koran.
Alhoewel ik niet naar de letter, maar in de geest ervan geloof.
Wat is dan de geest van die Koran? Moeten we daarvoor niet naar de stichter kijken? Wees eerlijk! Was Mohammed niet een tiran? Liet hij na de slag tegen de joodse stam Quraiza geen greppel graven, en 700 krijgsgevangenen onthoofden? Verhandelde hij hun vrouwen en kinderen niet als slaven? Liet hij na de verovering van Mekka niet de dichters doden die hem eerder hadden bespot? Zijn dat de daden van een verlicht mens, of van een barbaar?
De geschiedenis herhaalt zich wellicht, maar je gaat Voltaire en Paine toch niet vergelijken met Wilders?
Hemeltjelief, alstublieft niet! Ik had het in mijn vorige post reeds gezegd, dat ik Wilders geen vrijdenker vind, en noemde met opzet al Ayaan Hirsi Ali als voorbeeld hoe het wel moet. Ik heb zeer grote bedenkingen bij Wilders en zijn politieke partij, maar los daarvan zou het wel eens zo kunnen zijn dat ik het helemaal eens ben met de inhoud van de film (maar dat is afwachten).
Ik geloof niet dat er vrede komt met de wereld van de Islam als het westen telkens gaat toegeven aan bedreigingen, en eenzijdige censuur gaat toepassen. De inhoud van de Koran, en tevens islamitische evangelisatielectuur van bijvoorbeeld iemand als Harun Yahya kunnen even beledigend zijn voor ongelovigen, als andersom. Maar niemand (behalve Wilders dan) zal op het idee komen om de Koran te verbieden, waaraan ik toe wil voegen dat ik dat zelf ook geen goed idee vind. De vrijheid van meningsuiting geldt voor iedereen, niet alleen voor de verkoper van de Koran, niet alleen voor linkse marxisten, niet alleen voor Ayaan Hirsi Ali, maar óók voor Geert Wilders.
Paine was een briljant man die een golf van zelfbewustzijn en ratio teweegbracht, niet alleen het determine. Daarnaast is een man uit het midden anders dan een man van de kamp tegenover

Paine was geen man uit het midden. Hij stond vrijwel alleen tegenover een bijgelovige menigte. Zijn hele leven werd hij bedreigd, beschimpt en bespot, en toen hij naar Frankrijk ging, werd hij door Robespierre in het gevang gegooid (omdat hij tegen het executeren van de aristocratie was), en dat heeft hij ternauwernood overleefd.
Het is niet mijn bedoeling geweest om Wilders te vergelijken met iemand als Paine, maar heb deze voorbeelden slechts aangegeven om te zeggen dat satire, religiekritiek, ook als deze hard is, onontbeerlijk is om veranderingen te bewerkstelligen. De christen, de jood, de ongelovige, maar óók de moslim, zal er aan moeten wennen, of er komt oorlog.

Een vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Weet men nu nog niet wanneer die film verschijnt? En hoe hij gepubliceerd wordt?
Born OK the first time
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Het is een hoop heisa om niks---elke lul kan zó een filmpje in elkaar zetten, getuige het succes van Yuotube en vrienden. Wilders heeft aangegeven dat hij van een persconferentie afziet omdat de veiligheidsmaatregelen hem te duur te zijn, dus w/s wordt het alleen een Internet-vertoning. In hoeverre dat dan veel verschil uitmaakt met alles wat er verder nog op het Internet te vinden is waar stomme fundamentalisten aanstoot aan kunnen nemen, is mij een raadsel.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Plaats reactie