Angst voor Putin? Buigen voor Erdogan!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Angst voor Putin? Buigen voor Erdogan!

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 25 mar 2025 14:14:scissors:
Ik hoop er het nut er alsnog van in te gaan zien.
Het nut voor mij is eenvoudig te verwoorden:
  • inzicht in mijn gevoel van angst en zulks beter leren te verwoorden,
    want dat is behulpzaam bij mijn zelfonderzoek.
Voor de rest gooi ik hier en nu de handdoek in de ring.
Het zou anders alleen maar nog ingewikkelder worden.
En nog verder off-topic.

Maar mijn overweging om er op terug te komen in het hoofdstuk 'Psychologie' staat!
Eerst eens bezien of ik woorden kan vinden
die het niet nog ingewikkelder maken voor een ander,
want ergens door in de war raken, daar is niemand mee gediend.
Ik sowieso niet!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Erdogan is boos. "Moge God het zionistische Israël vernietigen", aldus Erdogan n.a.v het volgende.

In Syrië bombardeert Israël een basis die Turkije moet verdedigen tegen Israël. Syriërs moeten toezien hoe hun land opnieuw ten prooi valt aan getouwtrek, nu tussen Israël en Turkije.
De kans op een directe confrontatie tussen beide landen neemt langzaam toe. Mocht Israël zijn bombardementen op deze manier voortzetten, dan is het bijvoorbeeld niet ondenkbaar dat daar op een dag Turkse doden bij vallen. Zo'n incident zou grote repercussies hebben, niet alleen regionaal maar ook daarbuiten, aangezien Turkije lid is van de Navo.

Dit is GEEN nieuw Israël topic maar een volgend lont in een al bestaand kruitvat.
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 04 apr 2025 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: laatste blauw gemaakt Peter van Velzen
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 04 apr 2025 08:52 Erdogan is boos. "Moge God het zionistische Israël vernietigen", aldus Erdogan n.a.v het volgende.

In Syrië bombardeert Israël een basis die Turkije moet verdedigen tegen Israël. Syriërs moeten toezien hoe hun land opnieuw ten prooi valt aan getouwtrek, nu tussen Israël en Turkije.
De kans op een directe confrontatie tussen beide landen neemt langzaam toe. Mocht Israël zijn bombardementen op deze manier voortzetten, dan is het bijvoorbeeld niet ondenkbaar dat daar op een dag Turkse doden bij vallen. Zo'n incident zou grote repercussies hebben, niet alleen regionaal maar ook daarbuiten, aangezien Turkije lid is van de Navo.

Dit is GEEN nieuw Israël topic maar een volgend lont in een al bestaand kruitvat.
Een topic over of het überhaupt wel verstandig is dat 'wij' bereid zijn tot concessies aan dictator Erdogan en zo ja: tot welke prijs, lijkt me weinig te maken hebben met Israel dat een volgend lont in een al bestaand kruitvat zou steken in Syrië. Maar goed, Turkije mag natuurlijk best in Syrië worden gebombardeerd zonder repercussies van de Navo, en Israel doet geen concessies aan dictator Erdogan.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky, Erdogan is geen lieverdje dus enige voorzichtigheid lijkt mij geboden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 04 apr 2025 21:23 Chaimnimsky, Erdogan is geen lieverdje dus enige voorzichtigheid lijkt mij geboden.
Israel heeft kernwapens en de beste inlichtingendiensten.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Dikkemick, ongeneeslijk.
'Een basis die Turkije moet verdedigen tegen Israël...?'🤔 8-[
Wat denk je dat Turkije daar gaat zitten doen? Waaróm zou Israël die basis bombarderen? Omdat juist Turkije daar de HTS en co. dekking tegen Israël wil geven. Turkije gaat zo richting bedreiging voor Israël, niet andersom.
Erdogan heeft in een moskee opgeroepen tot vernietiging van het zionistische Israël https://www.yahoo.com/news/echoing-hama ... 01451.html
https://www.fdd.org/analysis/2025/03/31 ... -protests/
ChaimNimsky
Superposter

B.S. schreef: 04 apr 2025 23:28 Dikkemick, ongeneeslijk.
Het heeft inderdaad niets te maken met het topic.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Het gaat tenminste óók over Erdogan. Dat wel
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 05 apr 2025 03:05 Het gaat tenminste óók over Erdogan. Dat wel
Met die uitzondering dat hij de (recidiverende) agressor in deze niet is.
En dreigen met kernwapens.... Zo dom heb ik ze nog niet gelezen. Ik hoop (en denk) dat Erdogan de wijste is van de 2. We kennen immers beide heren. Bijna gelijkwaardig aan elkaar.
Putin als laatste vecht zijn geheel eigen speciale operatie uit. En ALS er al iemand verantwoordelijk gehouden kan gaan worden voor WOIII, dan is het Trump met zijn "regering".
Maar angst? Meer iets van een meewarig gevoel. Medelijden met dat dit onder homo sapiens wordt gerekend en dat 'we' het blijkbaar niet gaan redden om samen te leven met elkaar!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 05 apr 2025 08:36
B.S. schreef: 05 apr 2025 03:05 Het gaat tenminste óók over Erdogan. Dat wel
Met die uitzondering dat hij de (recidiverende) agressor in deze niet is.
En dreigen met kernwapens.... Zo dom heb ik ze nog niet gelezen. Ik hoop (en denk) dat Erdogan de wijste is van de 2. We kennen immers beide heren. Bijna gelijkwaardig aan elkaar.
Putin als laatste vecht zijn geheel eigen speciale operatie uit. En ALS er al iemand verantwoordelijk gehouden kan gaan worden voor WOIII, dan is het Trump met zijn "regering".
Maar angst? Meer iets van een meewarig gevoel. Medelijden met dat dit onder homo sapiens wordt gerekend en dat 'we' het blijkbaar niet gaan redden om samen te leven met elkaar!
Dat is inherent aan rechts of extreem-rechts.
Dan leef je in het verleden en dan denk je voortdurend dat je het kasteeltje van je buurman moet veroveren (en tegenwoordig gaat dat dan in het groot heh?..) En je denkt dat je de bevolking in de steden dient uit te roeien of het leven van mensen onmogelijk dient te maken. En vooral de middelen van bestaan treffen. Bijvoorbeeld met sancties en tarief. Het zijn zielige kwallen, sukkels en losers die zo in elkaar steken, maar er is niets aan te doen. ¨Dat nooit weer" zal niet opgaan. Het zal altijd weer gebeuren.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dus blijft de vraag of we daar angst voor moeten hebben? Het is in deze een vrij zinloze emotie. Beter is om deze extremisten geen kans meer te geven, maar de kiezer beslist soms.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 05 apr 2025 14:20 Dus blijft de vraag of we daar angst voor moeten hebben? Het is in deze een vrij zinloze emotie. Beter is om deze extremisten geen kans meer te geven, maar de kiezer beslist soms.
Doet een beetje denken aan Lemmingen, hoewel de realiteit met Lemmingen een tikje anders is dan eenvoudige mensen aannemen. Maar het zit allemaal aardig in elkaars buurt. Stomme keuzes door vormen van stress, angst enz. en dan maar afwachten...
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 05 apr 2025 14:39
dikkemick schreef: 05 apr 2025 14:20 Dus blijft de vraag of we daar angst voor moeten hebben? Het is in deze een vrij zinloze emotie. Beter is om deze extremisten geen kans meer te geven, maar de kiezer beslist soms.
Doet een beetje denken aan Lemmingen, hoewel de realiteit met Lemmingen een tikje anders is dan eenvoudige mensen aannemen. Maar het zit allemaal aardig in elkaars buurt. Stomme keuzes door vormen van stress, angst enz. en dan maar afwachten...
Er zijn situaties waarbij angst van pas kan komen. Ik ben bang als er een leeuw op ne afkomt en zal proberen te vluchten.
Maar deze angst is misschien het beste aan te pakken met een cultuur omslag. Een andere denkwijze die moet gaan doordringen in de "hogere" echelons. Zo LEEK het de goede kant op te gaan door de werkwijze en aandacht van de milieu lobby, maar die heeft het nu dus net weer niet gered.
Het duurt (te) lang maar ooit zal er een omslagpunt moeten komen.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 05 apr 2025 17:21
Gerard R. schreef: 05 apr 2025 14:39
Er zijn situaties waarbij angst van pas kan komen. Ik ben bang als er een leeuw op ne afkomt en zal proberen te vluchten.
Maar deze angst is misschien het beste aan te pakken met een cultuur omslag. Een andere denkwijze die moet gaan doordringen in de "hogere" echelons. Zo LEEK het de goede kant op te gaan door de werkwijze en aandacht van de milieu lobby, maar die heeft het nu dus net weer niet gered.
Het duurt (te) lang maar ooit zal er een omslagpunt moeten komen.
O, vergis je niet.
Mensen zijn gek genoeg om onder omstandigheden de hele zooi tegen de betonnen muur te rammen.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 04 apr 2025 08:52 Erdogan is boos. "Moge God het zionistische Israël vernietigen", aldus Erdogan n.a.v het volgende.

Dikkemick, zou je kunnen zeggen waarom Israel dat een volgend lont in een al bestaand kruitvat zou steken in Syrië, in een topic thuishoort over of het überhaupt wel verstandig is dat 'wij' bereid zijn tot concessies aan dictator Erdogan en zo ja: tot welke prijs? 0mdat de naam "Erdogan" erin voorkomt?
Zionist
Plaats reactie