De opmars van de radicale islam
Moderator: Moderators
Re: De opmars van de radicale islam
@ vegan-revolution
Het dragen van een hoofddoek en sexueel misbruik van een kind ga jij gelijkstellen?
Het dragen van een hoofddoek en sexueel misbruik van een kind ga jij gelijkstellen?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- vegan-revolution
- Superposter
Zeker niet.
Waar het om ging is een kwalijke zaak waaraan niet slechts een verwaarloosbaar klein deel van een groep zich schuldig maakt.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
- Peter van Velzen
- Site Admin
Hoeveel Israelies zijn er omgekomen of gewond?
Overigens heeft dit weinig met radicale islam te maken. De palestijnen hebben seculiere klachten die zijn met hun protest over willen brengen, geen religieuze.
Overigens heeft dit weinig met radicale islam te maken. De palestijnen hebben seculiere klachten die zijn met hun protest over willen brengen, geen religieuze.
Ik wens u alle goeds
Voelen al deze (hoofddoek dragende) vrouwen zich onderdrukt? Ook zij staan doorgaans achter die hoofddoek.vegan-revolution schreef: ↑14 mei 2018 22:52Dan nog is het onvergelijkbaar, want er zijn geen honderden miljoenen priesters, zelf minder nog dan een miljoen en die zijn ook niet allen op een verkeerde manier handtastelijk. Wel zijn er honderden miljoenen moslimvrouwen die door bijna evenzovele moslimmannen onderdrukt worden. En als er vergeleken moet worden met het katholicisme : wat zijn de gemiddelde vrijheden van een vrouw in een overheersend katholiek milieu en wat zijn de gemiddelde vrijheden van een vrouw in een overheersend islamitisch milieu?dikkemick schreef: ↑14 mei 2018 22:22Jij weet ook dat een 'paar' een understatement was.vegan-revolution schreef: ↑14 mei 2018 21:56
Een paar priesters die hun handen niet kunnen thuishouden en honderden miljoenen onderdrukte moslimvrouwen, daar zit nogal een verschil tussen lijkt mij.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Ja...zeg jij het maar. Islam verbieden?Labyrint schreef: ↑14 mei 2018 23:28Dus? En nu?Giovedico delle Fate schreef: ↑14 mei 2018 20:46Het 'probleem' is vele malen groter, en zelfs fors ouder dan de Islam. Het 'probleem' is de mensheid zelf. Inclusief mensen zoals jij, en inclusief mensen zoals ik.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
-
appelfflap
- Banned
wel een belangrijke trigger als je over radicalisering praatPeter van Velzen schreef: ↑15 mei 2018 04:58 Overigens heeft dit weinig met radicale islam te maken. De palestijnen hebben seculiere klachten die zijn met hun protest over willen brengen, geen religieuze.
- Boerenverstand
- Forum fan
Waarom denk je dat het goed komt? Hoeveel geduld? Waarom moeten? Waarop baseer je dat het sneller zou gaan dan met het christendom? Waarom gebruik je het woord rage voor iets wat al eeuwenlang aan de gang is? Een rage is over het algemeen iets wat korter duurt.dikkemick schreef: ↑14 mei 2018 21:16 Uiteindelijk zal het ook goed komen, alleen moeten we geduld hebben. Ik denk dat het met islam zelfs nog sneller gaat als met het christendom een paar eeuwen terug.
Er zullen altijd overal vrouwen/kinderen/zwakken onderdrukt worden en protesten lijkt op dit moment een ware rage. Geduld is het sleutelwoord. Geduld en duidelijke informatie!
Tot nu toe zie ik de islam zich alleen maar uitbreiden. Het gaat nergens weg. Het komt op plekken waar het eeuwenlang juist niet geweest is.
Na paar seconden zoeken op Google kom ik dit artikel al tegen:
https://www.trouw.nl/home/hoe-de-islam- ... ~a455b9d8/
De werkwijze van de islam is bekend. Geen islamiet zal tegenspreken dat uiteindelijk het doel is de gehele wereld te onderwerpen aan de islam, te onderwerpen aan Allah.
Waar Dikkemick zie jij blijde berichten over islamieten die zelf beweren dat dit onzin is (een doel van islam: onderwerping van aarde aan Allah)?
We hadden geen gebouwen met minaretten in Nederland, nu wel. De plekken en tijdstippen waar de oproep tot het gebed te horen zijn, breiden zich uit.
Om deze materie wat vanuit een ander perspectief te zien, beveel ik het boek "Duin" ("Dune") aan van "Frank Herbert" (Maar sla de boeken van zijn zoon over...). Dat is een heel erg bekend sf verhaal met als hoofdmotieven: geloof, ecologie, grondstof (specie) die noodzakelijk is voor het voortbestaan van de beschaving. Uitvoerig wordt daarin beschreven hoe (psychologisch) krachtig een geloof kan worden gebruikt en kan zijn om bepaalde doelen te bereiken. Het mooie is dat Frank Herbert dit verhaal kon brengen, zonder gevaar voor zijn leven. Daarvoor had hij wel een fantasiewereld nodig.
Het geloof in "Duin" vertoont merkwaardige overeenkomsten met een bepaalde geloven hier op aarde. Door veel karakters in dat boek wordt de (psychologische) kracht van het geloof onderschat, ze nemen de gelovigen op de planeet Duin totaal niet serieus. Uiteindelijk met de juiste katalysator, overheerst dat geloof het hele heelal (paar duizend jaar maar
Frank Herbert laat met het boek duidelijk zien wat de (psychologische en sociale) kracht van een geloof is. Je kan wel de hele tijd beweren dat het wel zal meevallen, maar dan onderschat je die sociale en psychologische kracht ervan. Als je niet oppast, kan het zomaar zijn dat je zelf, of jouw kleinkinderen, op een gegeven moment zich moeten onderwerpen aan dat geloof.
Liever neem ik de signalen wel serieus. Ook neem ik ik niet zo maar aan dat het snel weggaat.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
Ik stem op die andere partij. Dank voor het meedenkendikkemick schreef: ↑15 mei 2018 07:40Ja...zeg jij het maar. Islam verbieden?Labyrint schreef: ↑14 mei 2018 23:28Dus? En nu?Giovedico delle Fate schreef: ↑14 mei 2018 20:46Het 'probleem' is vele malen groter, en zelfs fors ouder dan de Islam. Het 'probleem' is de mensheid zelf. Inclusief mensen zoals jij, en inclusief mensen zoals ik.
Pierrot Arrivederci had het over een "groter probleem".
Dus? En nu?
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
-
Giovedico delle Fate
- Ervaren pen
Grenzen dicht voor die mensheid!Labyrint schreef: ↑14 mei 2018 23:28Dus? En nu?Giovedico delle Fate schreef: ↑14 mei 2018 20:46Het 'probleem' is vele malen groter, en zelfs fors ouder dan de Islam. Het 'probleem' is de mensheid zelf. Inclusief mensen zoals jij, en inclusief mensen zoals ik.
Ja. In wezen heb je gelijk. Waar trek je die grens?Giovedico delle Fate schreef: ↑15 mei 2018 09:33Grenzen dicht voor die mensheid!Labyrint schreef: ↑14 mei 2018 23:28Dus? En nu?Giovedico delle Fate schreef: ↑14 mei 2018 20:46Het 'probleem' is vele malen groter, en zelfs fors ouder dan de Islam. Het 'probleem' is de mensheid zelf. Inclusief mensen zoals jij, en inclusief mensen zoals ik.![]()
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
-
Giovedico delle Fate
- Ervaren pen
Al heel lang jaGiovedico delle Fate schreef: ↑15 mei 2018 09:39Pas maar op dat je niet verdwaalt in je eigen nicknameOf is dat al gebeurd?
-
Giovedico delle Fate
- Ervaren pen
Ja geen probleem toch? Maar pas op want het wordt nu bijna religieus. "Allen derven de Heerlijkheid Gods"Giovedico delle Fate schreef: ↑15 mei 2018 09:42Ben ik nou zo slim en... ?
Ik schreef "die hele mensheid". De grens ligt dus om de gehele mensheid heen! En jij en ik moeten dan dus ook buiten die grens gezet worden.
- vegan-revolution
- Superposter
Waar leid je dat uit af? Welk deel van die vrouwen die er niet achter staan durven dat ook te beweren? Voelen de vrouwen die er niet achter staan geen enkele dreiging van wat hen te wachten staat als ze afvalligheid ten aanzien van de kledingsnorm betonen?
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest