List of creationist arguments - Montem

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Montem
Forum fan

Re: List of creationist arguments (en hun weerlegging)

Bericht door Montem »

HJW schreef: Dat is niet correct.
Wetenschap houdt in dat je op basis van gegevens, waarnemingen etc komt tot een theorie. Niet op basis van een geloof.
De wetenschap baseert zijn bevindingen alleen op de evolutietheorie, want dat is het enigste theorie wat gebruikt mag worden omdat die geen God heeft ingesloten.
Dus zoals ik al eerder zei een "wij van wc eend principe".
Dat is niet correct. Een evo wetenschapper zal zijn inzichten aanpassen als er data beschikbaar komen die een ander licht werpen.
Vanuit data wordt dan de theorie aangepast, indien nodig.
Als zou blijken dat evolutie van soorten veel sneller kan gaan dan gedacht zal de wetenschap de conclusies aanpassen.
Wetenschap is in essentie op zoek naar waarheidsvinding.
Dan ben ik benieuwd wanneer de theorie aangepast zal worden na de bevindingen van Mark Amitrage?
Op basis van deze aanname bouw je vervolgens een hele constructie. Echter: klopt de aanname wel ?
Ja die aanname klopt.
Kun je dit onderbouwen ? Waar zijn bewijzen dat de orale traditie onveranderd is gebleven ?
Wanneer waren er de eerste Israelieten ?
Wanneer is de Israelitische orale traditie ontstaan ?
Dat onderzoeken is wat historische wetenschap doet.
Dat is nog in onderzoek.
Je kunt het onzin vinden of niet, zo werkt nou eenmaal de historische wetenschap. Dan doe je aannames op basis van beschikbare informatie. En dan is de conclusie dat het Gilgamesj epos veel ouder de conclusie die je kan trekken op basis van deze informatie. Wetenschappelijk gezien een veel betere conclusie dan de onderbouwing die jij naar voren brengt:
Jij onderbouwt jouw stelling met "de voorzienigheid van God". Maar dan verlaat je compleet het terrein van de historische wetenschap.
Ik heb al aangegeven dat niet alles onder historische wetenschap valt, de theorieën van de creationisme valt daaronder zoals ik al heb aangegeven.
Alles wat daar buiten valt is nog in onderzoek.
Waarop baseer je het dat het Gilgamesj verhaal een verdraaid verslag is ?
Kun je dit historisch onderbouwen ?
Dat is gebaseerd op de betrouwbaarheid van het geschrevene, de ark van Noach is qua verhoudingen veel beter dan de kubus van het gilgamesj epos en mede daarom kan de gilgamesj epos naar het rijk der mythes verwezen worden.
http://creation.com/noahs-flood-and-the-gilgamesh-epic" onclick="window.open(this.href);return false;

Je stelling is dat archeologie de bijbel ondersteunt, en dat is niet correct. Dat er een grote overstroming is geweest, zegt niets over eventueel goddelijk handelen.
Dat ben ik niet met je eens, je hebt de link die ik heb gequote naar fish blijkbaar niet gezien?
De archeologie ondersteunt heel veel zaken van de bijbel, dat wil nog niet zeggen dat alles al is opgegraven.
Even refererend aan de tsunami, kom ik met het volgende verhaal:
en God betreurde het dat Hij mensen had laten wonen aan de kusten van Indonesië, het waren mensen die verleid waren door de grote tegenstander, slechte mensen. God waarschuwde hen, maar zij wilden niet terugkeren op Zijn pad.
God besloot toen dat Hij deze mensen zou verdelgen in een grote vloed.

Vervolgens zeg ik:
kijk, de archelogie (in dit natuurlijk de huidige data) ondersteunen mijn verhaal (de vloed is er geweest) en dus is dit verhaal correct.
Dat is de valkuil waar je in trapt.
Nee, je gebruikt een verdraaide argumentatie.
Eerst stel je dat de zondvloed een straf van God was, dat klopt want dat is geschreven in de bijbel.
Daarna stel je dat een tsunami ook een straf van God moest zijn, dat is onzin, diezelfde bijbel geeft aan dat er in de eind tijden aarbevingen, tsunami's etc zouden komen.
Die voorspelling komt uit.

Dat is correct.
En dus weten we nu dat de zondvloed niet heeft plaatsgevonden zoals beschreven in de bijbel, er zijn geen aanwijzingen dat de gehele wereld onder water heeft gestaan. De archeologie ondersteunt in dit geval zelfs niet eens de gebeurtenis in de omvang zoals beschreven in de bijbel.
En zo zijn vele zaken uit de bijbel niet meer houdbaar.
Nee, je wilt het wel heel graag over de zondvloed hebben!!!
Mijn stelling was en is dat de archeologie de bijbel ondersteunt, die stelling klopt.
Zie bv
http://www.biblearchaeology.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee, je wilt je geloof onderwerpen aan historische wetenschap.
We kennen inmiddels de achtergrond van een regenboog, het is een natuurlijk verschijnsel.
Daarmee is het verbondsteken weg.
Wat een onzin zeg, natuurlijk is het een natuurlijk verschijnsel, God gebruikt dat.

Jij stelt dat aardbevingen en tsunami's tekenen van de eindtijd zijn. En ik vraag je om dat te onderbouwen.
Je probeert van twee walletjes te eten. Aan de ene kant probeer je je geloof van een wetenschappelijk laagje te voorzien en aan de andere kant laat je die wetenschap volledig los.
Fout, zoals ik al zei is dat vele theorieën van creationisten onder historische wetenschap geplaatst kan worden, dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles er onder moet vallen zoals jij nu wil voor laten komen.
Wel bij de les blijven.
Ik stel nergens dat de tsunami een straf van God is, ik vraag je of jij dat vindt.
Ik leg de link met het zondvloedverhaal en leg daar de parallel. Als de tsunami geen straf van God is, waarom de zondvloed dan wel ?
Het zijn beide natuurrampen.
Alleen werd de zondvloed geduid door mensen die geen verstand hadden van de natuur en overal de hand van God in zagen.
Ik heb al gezegd dat tsunami's geen straf van God is maar dat de bijbel voorspelt dat er in de eindtijd zulke zaken zullen voorkomen.
Inmiddels weten we beter. Ik behandel de zonvloed en de tsunami eender, jij maakt een onderscheid.
Jij stelt dat de zondvloed en de tsunami eender zijn, dan mag je aangeven waarom jij deze zaken eender zijn?
Tegen het "wij van wc eend adviseren wc eend" principe.
Montem
Forum fan

Bericht door Montem »

lost and not found yet schreef: Sorry Montem, ik vroeg geen bewijs! Ik vroeg alleen wat je niet begreep! En die vraag komt voort uit een stelling die jij in dit topic postte. Dus geen dikke pech voor mij, maar voor jou indien je geen antwoord hebt. Ps, heb het topic nog eens doorgelezen, maar ben bang dat ik geen inhoudelijk antwoord kan verwachten. Maar maakt niet uit hoor, ben ik hier wel gewent, kortom, het is onmogelijk discussieren met iemand waarvoor de uitkomst al vastligt. Hoe voorspelbaar kun je zijn? En ik durf te beweren dat je je op dit forum absoluut niet ingelezen hebt. But, correct me if I'm wrong! Graag zelfs!
Nogmaals, ik ben niet van plan om met 10 man/vrouw te gaan discussiëren en daarbij komt dat ik na vandaag een aantal weken niet kan reageren.
Dus helaas.
HJW
Diehard

Bericht door HJW »

Montem schreef:De wetenschap baseert zijn bevindingen alleen op de evolutietheorie, want dat is het enigste theorie wat gebruikt mag worden omdat die geen God heeft ingesloten.
Dus zoals ik al eerder zei een "wij van wc eend principe".
Goede wetenschappers baseren zich op data, niet op de theorie. Dat er wetenschappers zijn die dat wel doen doet niets af aan de kern van de wetenschap.
Dan ben ik benieuwd wanneer de theorie aangepast zal worden na de bevindingen van Mark Amitrage?
De theorie wordt niet aangepast op basis van "bevindingen" van mensen die een bepaalde uitkomst als uitgangspunt nemen en daar alles naar toe praten.
Ik moet helaas constateren dat ik deze manier van werken vooral bij creationisten tegenkom.
Kun je dit onderbouwen ? Waar zijn bewijzen dat de orale traditie onveranderd is gebleven ?
Wanneer waren er de eerste Israelieten ?
Wanneer is de Israelitische orale traditie ontstaan ?
Dat onderzoeken is wat historische wetenschap doet.
Dat is nog in onderzoek.
Maar je trekt wel vergaande conclusies uit iets wat nog onderzocht wordt.
Ik heb al aangegeven dat niet alles onder historische wetenschap valt, de theorieën van de creationisme valt daaronder zoals ik al heb aangegeven.
Alles wat daar buiten valt is nog in onderzoek.
Maar ook hier trek je conclusies. Dat kan dan dus niet.
Dat is gebaseerd op de betrouwbaarheid van het geschrevene, de ark van Noach is qua verhoudingen veel beter dan de kubus van het gilgamesj epos en mede daarom kan de gilgamesj epos naar het rijk der mythes verwezen worden.
http://creation.com/noahs-flood-and-the-gilgamesh-epic" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zijn beide mythologische verhalen.
De site die je noemt is een site die ook aan confirmation bias doet: redeneren vanuit de conclusie. Dit blijkt wel uit het volgende citaat van de site:
Enemies of biblical Christianity assert that the biblical account borrowed from the Gilgamesh epic. Followers of Christ cannot agree. So in line with the Apostle Paul’s teaching in 2 Corinthians 10:5, it’s important to demolish this liberal theory.
Followers CANNOT agree. Het uitgangspunt is helder: christenen MOGEN het er niet mee eens zijn en vanuit dat vertrekpunt wordt er geredeneerd. Confirmation bias ten top. Iets met wc eend ?
It's important to demolish this liberal theory. Erg onwetenschappelijk, diametraal iets anders. Het uitgangspunt is dat de liberale theorie gesloopt moet worden.
Wetenschap werkt met data en informatie en probeert van daaruit mogelijke conclusies te trekken. Dit gebeurt hier niet, integendeel. De conclusie is het vertrekpunt van de redenering en zo kom je altijd wel uit op je conclusie.

Los van het feit dat het ark verhaal vele zwakten kent:
- alle dieren van de wereld ? Kangoeroe uit Australië, ijsberen ? Er is geen enkele archeologische ondersteuning dat deze dieren de reis hebben gemaakt naar het midden-oosten
- ark is te klein voor alle dieren van de wereld. Je moet er ook rekening mee houden dat je eten voor al die dieren mee moet nemen. Waar laat je dat eten allemaal ? de aarde heeft 371 dagen onder water gestaan, dus iets meer dan een jaar (bron is een christelijke site: http://www.christipedia.nl/Artikelen/Z/Zondvloed" onclick="window.open(this.href);return false;). Eten voor een jaar meenemen voor alle dieren van de wereld. Geen plek voor.
- met 8 mensen kun je niet alle dieren van de wereld verzorgen, kom je domweg tijd tekort
Kortom: het verhaal van de ark kan net als het Gilgamesj epos zo naar het rijk van de mythen worden verwezen.
Tenzij je confirmation bias als uitgangspunt neemt.
Je stelling is dat archeologie de bijbel ondersteunt, en dat is niet correct. Dat er een grote overstroming is geweest, zegt niets over eventueel goddelijk handelen.
Dat ben ik niet met je eens, je hebt de link die ik heb gequote naar fish blijkbaar niet gezien?
De archeologie ondersteunt heel veel zaken van de bijbel, dat wil nog niet zeggen dat alles al is opgegraven.
Het boek "De bijbel als mythe" al gelezen van meneer Finkelstein ?
Je verwijst elke keer naar wc eend bronnen.
Nee, je gebruikt een verdraaide argumentatie.
Eerst stel je dat de zondvloed een straf van God was, dat klopt want dat is geschreven in de bijbel.
Nee hoor.
Ik behandel ze eender:
ik toon aan dat als je een historische gebeurtenis neemt, dat je daarmee niet kunt aantonen wat de reden achter die gebeurtenis is.
En dat is wat je constant doet.

En je laatste deel is natuurlijk een cirkelredenering:
het staat in de bijbel en dus is het waar, het is waar want het staat in de bijbel.
Nee, je wilt het wel heel graag over de zondvloed hebben!!!
Mijn stelling was en is dat de archeologie de bijbel ondersteunt, die stelling klopt.
Zie bv
http://www.biblearchaeology.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Weer een wc eend bron.
Je zoekt mensen en sites op die vanuit de conclusie redeneren. Al het andere negeer je.
Er zijn geen archeologische vondsten die de zondvloed confirmeren, geen vondsten die de plagen uit Egypte bewijzen. Archeologische bewijzen dat de aarde 6.000 jaar oud is ? En dan even niet een wc eend wetenschapper.
En nogmaals: het centrale thema in de bijbel is dat God overal de hand in had, en dat is per definitie niet archeologisch te bewijzen.
Ik heb helder aangegeven dat een historische gebeurtenis niets zegt over de achtergrond van die gebeurtenis.
Fout, zoals ik al zei is dat vele theorieën van creationisten onder historische wetenschap geplaatst kan worden, dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles er onder moet vallen zoals jij nu wil voor laten komen.
Wel bij de les blijven.
Nee, je doet de algemene stelling dat creationisme ook historische wetenschap is.
Vervolgens stel je dat vele theorieen er onder vallen en dan opeens niet alles.
Zo probeer je van twee walletjes te eten.
Jij stelt dat de zondvloed en de tsunami eender zijn, dan mag je aangeven waarom jij deze zaken eender zijn?
Het zijn allebei natuurrampen. Verklaarbaar vanuit natuurverschijnselen.
Geen straf van God.
Dat de joden uit die tijd dat wel dachten kun je verklaren vanuit hun gebrek aan kennis over de natuur en de gedachte dat God overal de hand in had.
In die tijd wellicht een verklaring, maar nu weten we beter.
Dus ze zijn eender: gewoon natuurrampen, geen goddelijke straf.

Ik weet dat je niet geïnteresseerd bent in mijn geloof, noch in dat van andere geloven, noch in dat van ongelovigen (eigenlijk ben je dus alleen geïnteresseerd in je eigen gelijk), maar toch even:
ja, ik denk dat er een scheppende kracht zit achter het universum.
Ik geloof alleen niet dat de bijbel die scheppende kracht juist omschrijft.
Om dat verhaal overeind te houden moeten er veel te veel noodgrepen toegepast worden, kromme redeneringen toegepast worden.
De bijbel letterlijk nemen is gewoon niet meer vol te houden. De manier waarop jij hier stellingen poneert bewijst dat eens te meer, evenals je verwijzingen naar diverse sites.
Het verhaal wordt dan letterlijk ongeloof-waardig.
Het is beter een licht te ontsteken dan de duisternis te vervloeken
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Montem schreef:
Zie voor meer informatie:
http://www.biblearchaeology.org/search. ... mment=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe zij jij dat ook al weer: wij van wc eend.... :lol:

Ik heb de moeite genomen om het artikel over het al of niet vinden van resten van de uittocht uit Egypte in de woestijn te lezen.
600.000 mannen met hun vrouwen, kinderen en dieren. Er is met de bijbel in de hand gezocht, vooral op plaatsen waar ze langer verbleven.
Men vond resten van kleine groepjes herders van lang voor tot lang na de vermeende tocht. Nergens vond men bewijzen voor een hele volksstam die daar 40 jaar rondgetrokken zou hebben.
Het artikel komt niet veel verder dan dat God de resten verspreid heeft.
Stemt jou dat niet tot nadenken?
Ik geef zelf het antwoord, nee, omdat je niet voor iets anders dan jouw dogma's openstaat.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Montem
Forum fan

Bericht door Montem »

HJW schreef: Goede wetenschappers baseren zich op data, niet op de theorie. Dat er wetenschappers zijn die dat wel doen doet niets af aan de kern van de wetenschap.
Dat is niet waar, als de data niet de evolutietheorie omarmt dan wordt het verworpen.
De theorie wordt niet aangepast op basis van "bevindingen" van mensen die een bepaalde uitkomst als uitgangspunt nemen en daar alles naar toe praten.
Ik moet helaas constateren dat ik deze manier van werken vooral bij creationisten tegenkom.
Het is in een peer review blad gepubliceerd dus nogmaals de vraag wanneer wordt de theorie aangepast?
Maar je trekt wel vergaande conclusies uit iets wat nog onderzocht wordt.
dat mag.
Maar ook hier trek je conclusies. Dat kan dan dus niet.
Tuurlijk wel, dat is dan weer een nieuwe theorie, je weet toch wel hoe wetenschap werkt :lol:
De site die je noemt is een site die ook aan confirmation bias doet: redeneren vanuit de conclusie.
Dat is in de evolutiewereld net zo het geval, als de data niet past dan verwerpen ze het.
Het uitgangspunt is helder: christenen MOGEN het er niet mee eens zijn en vanuit dat vertrekpunt wordt er geredeneerd. Confirmation bias ten top. Iets met wc eend ?
Kijk nu komen we ergens, ik geef toe dat de creationisten een wc eend principe hanteren.
De evolutionisten doen precies hetzelfde maar dat geven ze niet toe.
Los van het feit dat het ark verhaal vele zwakten kent:
- alle dieren van de wereld ? Kangoeroe uit Australië, ijsberen ? Er is geen enkele archeologische ondersteuning dat deze dieren de reis hebben gemaakt naar het midden-oosten
- ark is te klein voor alle dieren van de wereld. Je moet er ook rekening mee houden dat je eten voor al die dieren mee moet nemen. Waar laat je dat eten allemaal ? de aarde heeft 371 dagen onder water gestaan, dus iets meer dan een jaar (bron is een christelijke site: http://www.christipedia.nl/Artikelen/Z/Zondvloed" onclick="window.open(this.href);return false;). Eten voor een jaar meenemen voor alle dieren van de wereld. Geen plek voor.
- met 8 mensen kun je niet alle dieren van de wereld verzorgen, kom je domweg tijd tekort
Kortom: het verhaal van de ark kan net als het Gilgamesj epos zo naar het rijk van de mythen worden verwezen.
Tenzij je confirmation bias als uitgangspunt neemt.
Er is een leuk boek geschreven door John Woodmorappe, ik zou zeggen schaf die aan en lees erover.
http://www.rae.org/pdf/noah.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Het boek "De bijbel als mythe" al gelezen van meneer Finkelstein ?
Je verwijst elke keer naar wc eend bronnen.
Dat boek is interessant en zal het wel aanschaffen, maar elke bron die jij aandraagt ten gunste voor de evolutietheorie zal ook bestaan uit wc eend bronnen, laat ik dat nou al een tijd hier zeggen. :!:
Nee hoor.
Ik behandel ze eender:
ik toon aan dat als je een historische gebeurtenis neemt, dat je daarmee niet kunt aantonen wat de reden achter die gebeurtenis is.
En dat is wat je constant doet.
De bijbel geeft de reden aan in deze, het is aan jouw of je het wil geloven maar dat neemt niet weg dat je alle gebeurtenissen (in deze) als straf van God kunt zien.
En je laatste deel is natuurlijk een cirkelredenering:
het staat in de bijbel en dus is het waar, het is waar want het staat in de bijbel.
De bijbel geeft in dit geval een voorspelling, en het komt uit.
Weer een wc eend bron.
Je zoekt mensen en sites op die vanuit de conclusie redeneren. Al het andere negeer je.
Er zijn geen archeologische vondsten die de zondvloed confirmeren, geen vondsten die de plagen uit Egypte bewijzen. Archeologische bewijzen dat de aarde 6.000 jaar oud is ? En dan even niet een wc eend wetenschapper.
En nogmaals: het centrale thema in de bijbel is dat God overal de hand in had, en dat is per definitie niet archeologisch te bewijzen.
Ik heb helder aangegeven dat een historische gebeurtenis niets zegt over de achtergrond van die gebeurtenis.
Dat is de andere kant opkijken, wat je zou sieren is dat je de claim behandeld en niet op de man (in dit geval de site).
Nee, je doet de algemene stelling dat creationisme ook historische wetenschap is.
Vervolgens stel je dat vele theorieen er onder vallen en dan opeens niet alles.
Zo probeer je van twee walletjes te eten.
Nee, Creationistische wetenschap probeert met onderzoek en de theorievorming het ontstaan van de aarde en het ontstaan van het leven te verklaren als scheppingsdaad en de gangbare wetenschap te ontkrachten.
Dat wil niet zeggen dat alles wat in de bijbel als historische wetenschap gezien moet worden.
Het zijn allebei natuurrampen. Verklaarbaar vanuit natuurverschijnselen.
Geen straf van God.
Dat de joden uit die tijd dat wel dachten kun je verklaren vanuit hun gebrek aan kennis over de natuur en de gedachte dat God overal de hand in had.
In die tijd wellicht een verklaring, maar nu weten we beter.
Dus ze zijn eender: gewoon natuurrampen, geen goddelijke straf.
Dan geloof jij dat het geen Goddelijke straf is, prima wat mij betreft.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Fish schreef:
Montem schreef:
Zie voor meer informatie:
http://www.biblearchaeology.org/search. ... mment=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe zij jij dat ook al weer: wij van wc eend.... :lol:

Ik heb de moeite genomen om het artikel over het al of niet vinden van resten van de uittocht uit Egypte in de woestijn te lezen.
600.000 mannen met hun vrouwen, kinderen en dieren. Er is met de bijbel in de hand gezocht, vooral op plaatsen waar ze langer verbleven.
Men vond resten van kleine groepjes herders van lang voor tot lang na de vermeende tocht. Nergens vond men bewijzen voor een hele volksstam die daar 40 jaar rondgetrokken zou hebben.
Ik geef zelf het antwoord, nee, omdat je niet voor iets anders dan jouw dogma's openstaat.
Nog een om te overdenken, of je moet joodse wetenschappers ook al niet serieus nemen.
Zev Herzog, een archeoloog verbonden aan de Universiteit van Tel Aviv, publiceerde in november 1999 een artikel in de Maariv, waarin hij schreef dat vijftig jaar onderzoek in Israël geen bewijs heeft opgeleverd dat de verhalen in de Bijbel ondersteunt. Hij meent dat Abraham, Isaak en Ismaël niet als echte personen maar als legendarische figuren moeten worden opgevat.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Abraham" onclick="window.open(this.href);return false;
Montem
Forum fan

Bericht door Montem »

Fish schreef: Hoe zij jij dat ook al weer: wij van wc eend.... :lol:
Ik geef het toe, nu de evo's nog.
Fish schreef: Ik heb de moeite genomen om het artikel over het al of niet vinden van resten van de uittocht uit Egypte in de woestijn te lezen.
Waarom ga je niet in op de artikelen die de claims van meneer Finkelstein weerleggen?
Schijnbeweging?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Montem schreef:
Fish schreef: Ik heb de moeite genomen om het artikel over het al of niet vinden van resten van de uittocht uit Egypte in de woestijn te lezen.
Waarom ga je niet in op de artikelen die de claims van meneer Finkelstein weerleggen?
Schijnbeweging?
Een vraag met een vraag beantwoorden.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Fish schreef:
Montem schreef:
Schijnbeweging?
Een vraag met een vraag beantwoorden.
Misschien kun je daarna even een artikel aanwijzen?
Montem
Forum fan

Bericht door Montem »

Fish schreef: Een vraag met een vraag beantwoorden.
Jij kwam met het argument van meneer Finkelstein, ik gaf je daar een antwoord op en dan ga je i.p.v. op de claims in te gaan een nieuwe vraag stellen, niet netjes Fish.
HJW
Diehard

Bericht door HJW »

Montem schreef: Er is een leuk boek geschreven door John Woodmorappe, ik zou zeggen schaf die aan en lees erover.
http://www.rae.org/pdf/noah.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ken je de review van dit boek ?
http://www.talkorigins.org/faqs/woodmorappe-review.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Je vraagt aan Fish wat hij doet met de weerleggingen van Finkelstein.

Wat betekent deze review voor jou ?

Onder andere de volgende zin:
According to Woodmorappe, prior to the flood, Noah had kept a menagerie and trained the animals to defecate and urinate on command into buckets. They were also trained to leave their pens for exercise and return to their cages on command. Snakes and bats were trained to take inert food. Birds were trained to take sugar water from pots.

Gevolgd door een volgende zin:
At one point he suggests that the animals could be trained to urinate and defecate upon command while someone holds a bucket behind the animal. Assuming that this can be accomplished for the largest quarter of the animals and that they need to be serviced three times per day, each person must service 125 animals per hour, 2 animals a minute. What a fun job that must have been.
Montem
Forum fan

Bericht door Montem »

HJW schreef: Ken je de review van dit boek ?
http://www.talkorigins.org/faqs/woodmorappe-review.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Je vraagt aan Fish wat hij doet met de weerleggingen van Finkelstein.

Onder andere de volgende zin:
According to Woodmorappe, prior to the flood, Noah had kept a menagerie and trained the animals to defecate and urinate on command into buckets. They were also trained to leave their pens for exercise and return to their cages on command. Snakes and bats were trained to take inert food. Birds were trained to take sugar water from pots.

Gevolgd door een volgende zin:
At one point he suggests that the animals could be trained to urinate and defecate upon command while someone holds a bucket behind the animal. Assuming that this can be accomplished for the largest quarter of the animals and that they need to be serviced three times per day, each person must service 125 animals per hour, 2 animals a minute. What a fun job that must have been.
Lees je eigen review eens (of talkorigins), wat staat er nou helemaal onderaan?

Ik citeer uit jouw link:
Woodmorappe has responded to this review. Fairness requires that I give that reference. Please come back here when you are finished reading it.

Zijn respons is te vinden in de volgende link:
http://www.rae.org/pdf/pagesix.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Montem
Forum fan

Bericht door Montem »

Fish schreef: Misschien kun je daarna even een artikel aanwijzen?
Je hebt gewoon niet gekeken, de link die ik gaf zijn allemaal artikelen die tegen de claims van Finkelstein ingaat.
Ik denk dat je een "hit en run" principe hanteert.
HJW
Diehard

Bericht door HJW »

Montem schreef: Zijn respons is te vinden in de volgende link:
http://www.rae.org/pdf/pagesix.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

In tegenstelling tot wat jij doet (vragen met een tegenvraag beantwoorden), zal ik er wel inhoudelijk op ingaan.

Wat deze meneer doet is een lijvig boek schrijven over mogelijkheden, indicaties, etcetera.
Hij geeft zelf als weerwoord:
I am attempting to offer a comprehensive list of
possible ways of dealing with real or imagined Ark problems. I am not trying to prove that
Noah's Ark DID happen, only that it COULD HAVE happened--
Daarnaast geeft hij meermaals aan dat "het zou kunnen", "het is een mogelijkheid".
Hij geeft ook aan dat hij niet weet hoeveel dierentrainers Noach had voor de vloed. Waar haalt hij sowieso vandaan dat Noach dierentrainers had ?
Hij geeft aan dat het zo had kunnen zijn dat de dieren was geleerd om hun behoeften op een emmer te doen op commando.

Helaas zijn er natuurlijk weer allerlei chistenen die hierop springen en heel blij zijn met al zijn "mitsen", "maren', 'indienen" en "tenzijen".
Het zijn heel veel noodgrepen, veronderstellingen, mogelijkheden en wat dies meer zij.

Ook in zijn weerwoord lees je dit veelvuldig.

Helaas, ik had op iets mooiers gehoopt. Altijd in voor nieuwe info.

En wat betekent het voor jou, de review ?
Montem
Forum fan

Bericht door Montem »

HJW schreef: In tegenstelling tot wat jij doet (vragen met een tegenvraag beantwoorden), zal ik er wel inhoudelijk op ingaan.
Nou breekt mijn klomp, je quote een Talkorigins artikel welke reageert op een artikel van John Woodmorappe, ik reageer daarop terug dat alle claims door Talkorigins zijn beantwoord door John Woodmorappe zelf en dat is volgens jouw een tegenvraag?
HJW schreef: Wat deze meneer doet is een lijvig boek schrijven over mogelijkheden, indicaties, etcetera.
Hij geeft zelf als weerwoord:
I am attempting to offer a comprehensive list of
possible ways of dealing with real or imagined Ark problems. I am not trying to prove that
Noah's Ark DID happen, only that it COULD HAVE happened--
Daarnaast geeft hij meermaals aan dat "het zou kunnen", "het is een mogelijkheid".
Hij geeft ook aan dat hij niet weet hoeveel dierentrainers Noach had voor de vloed. Waar haalt hij sowieso vandaan dat Noach dierentrainers had ?
Hij geeft aan dat het zo had kunnen zijn dat de dieren was geleerd om hun behoeften op een emmer te doen op commando.
Je hebt het dus niet gelezen, zijn weerwoord daarop had je gewoon kunnen lezen.
HJW schreef: Helaas zijn er natuurlijk weer allerlei chistenen die hierop springen en heel blij zijn met al zijn "mitsen", "maren', 'indienen" en "tenzijen".
Het zijn heel veel noodgrepen, veronderstellingen, mogelijkheden en wat dies meer zij.

Ook in zijn weerwoord lees je dit veelvuldig.

Helaas, ik had op iets mooiers gehoopt. Altijd in voor nieuwe info.
Heb je wel eens de moeite genomen om te bekijken hoeveel "mitsen", "maren', 'indienen" en "tenzijen" erin evolutionaire artikelen voorkomen?
HJW schreef: En wat betekent het voor jou, de review ?
De review van Talkorigins vindt ik een wassen neus, de review van John Woodmorappe was daarentegen wel leuk om te lezen.
Wat betekent de review van Woodmorappe voor jouw?
Gesloten