Je lost ook niets op door geen onderscheid te maken tussen mensen die zich beter gedragen en mensen die zich slechter gedragen/ Zoals je zelf zegt: Als alle moslims zo zouden gedragen, dan zag de wereld er al weer stuk beter uit. Ik ben voorstander van zo'n betere wereld. Niet van de bleu meanies.gerard_m schreef:Ik ben ook blij als mensen blij en vrij zijn. Maar miljoenen mensen zijn dat niet, dankzij de islam. Deze filmpjes dragen bij aan de naïviteit die helaas bij veel mensen nog altijd bestaat. Als de islam zo seculier zou zijn als deze mensen proberen te vertellen, dan zag de wereld er heel anders uit. Dit los je niet op door te doen of het allemaal koek en ei is.
Moslims in Nederland 2004-2012
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Moslims in Nederland 2004-2012
Ik wens u alle goeds
Re: Moslims in Nederland 2004-2014
Nietmijnislam blijft groeien
Het gaat dus over deze Facebook pagina.
Intussen (12.30 u) al weer 16.500 likes.De populariteit van de Facebookpagina Nietmijnislam blijft groeien. Zondagochtend was de pagina door meer dan 14.000 mensen geliked.
Het gaat dus over deze Facebook pagina.
Ze doen maar is mijn mening voor het moment.Wij spreken ons uit tegen de ideeën en daden van extremisten die in naam van onze islam geweld en dwang gebruiken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Dweilen met de kraan open!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Zeker zolang er nog vraag en antwoord site's zijn, die met bewijs uit Koran, ahadith en fatwa aantonen, dat iemand die de profeet of Allah beledigt daardoor een afvallige, een ongelovige is en gedood moet worden, zelfs als hij/zij zijn/haar spijt betuigt over de belediging.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Wees gerust: Ananymous gaat ze stil leggen!Vilaine schreef:Zeker zolang er nog vraag en antwoord site's zijn, die met bewijs uit Koran, ahadith en fatwa aantonen, dat iemand die de profeet of Allah beledigt daardoor een afvallige, een ongelovige is en gedood moet worden, zelfs als hij/zij zijn/haar spijt betuigt over de belediging.
Ik wens u alle goeds
Re: Moslims in Nederland 2004-2015
Gedoe rondom de nieuwbouwplannen van een grote moskee met islamitisch centrum midden in een woonwijk in Gouda.
De link naar een 1Vandaag reportage van vrijdag 23-01-2015 somt een aantal bezwaren op waarvan deze de belangrijkste is.
Ook kan op die link de reportage bekeken worden.
Ik vond verder een aantal pagina's Gouda forum.
http://www.forumgouda.nl/index.php/topi ... rne/page-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf nog niet alles gelezen, 38 pagina's is best wel veel.
De link naar Trouw.
Trouw 26-11-2013: Plan Goudse 'megamoskee' zorgt voor beroering
Dat levert al een mooi nieuw woord op: MegaMoskee.
En tenslotte de Facebook pagina.
https://www.facebook.com/elwahdagouda" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Ik ben zelf tegen de bouw van dit kolossale islamitisch centrum.
De link naar een 1Vandaag reportage van vrijdag 23-01-2015 somt een aantal bezwaren op waarvan deze de belangrijkste is.
Enzovoort. De rest is te lezen op deze link.Het CDA wil dat de bouw van moskeeën in ons land niet meer gefinancierd wordt door landen waar geen godsdienstvrijheid is, zoals Qatar, Saudi-Arabië of andere Golfstaten. “ Financiering van Nederlandse moskeeën door dat soort onvrije landen vinden wij zeer onwenselijk”, aldus Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt. Hij wil dat een dergelijk verbod wettelijk geregeld wordt, naar Oostenrijks model.
In Oostenrijk is namelijk een wet in de maak die buitenlandse financiering van moskeeën verbiedt. Omtzigt: “Het is goed om die wet eens te bestuderen en te kijken of daar aanknopingspunten in zitten voor Nederland.”
Ook kan op die link de reportage bekeken worden.
Ik vond verder een aantal pagina's Gouda forum.
http://www.forumgouda.nl/index.php/topi ... rne/page-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf nog niet alles gelezen, 38 pagina's is best wel veel.
De link naar Trouw.
Trouw 26-11-2013: Plan Goudse 'megamoskee' zorgt voor beroering
Dat levert al een mooi nieuw woord op: MegaMoskee.
En tenslotte de Facebook pagina.
https://www.facebook.com/elwahdagouda" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Ik ben zelf tegen de bouw van dit kolossale islamitisch centrum.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Re: Moslims in Nederland 2004-2022
Misschien is het een idee om gelijk over te steken. Voor elke moskee in Nederland een kerk of tempel in het land, dat de moskee financiert.
it remains popular.
it remains popular.
Ik heb ooit een bericht gemaakt over de grote moskee van Dordrecht. Deze is nog steeds niet klaar. Het geld is op.
4 jaar geleden op Freethinker.
En de stand van zaken januari 2015.
Islam op Facebook

Ik word er niet blij van.
4 jaar geleden op Freethinker.
En de stand van zaken januari 2015.
Islam op Facebook

Ik word er niet blij van.
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Re: Moslims in Nederland 2004-2014
Cluny schreef:Nietmijnislam blijft groeienIntussen (12.30 u) al weer 16.500 likes.De populariteit van de Facebookpagina Nietmijnislam blijft groeien. Zondagochtend was de pagina door meer dan 14.000 mensen geliked.
Het gaat dus over deze Facebook pagina.Ze doen maar is mijn mening voor het moment.Wij spreken ons uit tegen de ideeën en daden van extremisten die in naam van onze islam geweld en dwang gebruiken.
Ach ja.
Het is vrij simpel.
Je hebt de Koran en dat is de basis van het islam.
Iedereen kan lezen wat er in staat.
Je kunt dus wel stellen "dit is niet mijn islam" maar daar heb als samenleving die wordt geconfronteerd met islamitisch geweld niets aan.
Het is meer opbouwender om duidelijk te stellen wat je dan wel wilt, en dat vind ik op de pagina niet zo gauw terug.
Als je geloof niet is gebaseerd op de Koran, dan is het iets anders.
Noemt het Hupsieflupsie geloof voor mijn part.
Maar dan is het dus geen islam.
Het probleem met deze mensen is dat ze in een verlichtingsfase zitten van waar ze twee kanten op kunnen: of terug, of het geloof vaarwel zeggen.
Hoe krijg je de mensen zover dat ze tot het laatste komen ?
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Ik zag een filmpje waarin een (christelijke) spreker zei, dat de IS mensen criminelen zijn en net zo min moslims als hij zelf is. Natuurlijk veel commentaar.
Hij verdedigde zich als volgt:
Als iedereen zegt, dat het moslims zijn, die de letterlijke islam volgen en een islamitische staat willen vestigen (weliswaar met foute middelen), trekt dat veel radicale moslims aan.
Als iedereen (vooral de beroepsmoslims, maar ook de islamcritici) nu duidelijk zegt, dat het geen moslims zijn, dat het niets met de islam te maken heeft en iedereen die daar naar toe gaat een ongelovige crimineel is, die zal branden in de hel, dan zal het niet meer aantrekkelijk zijn je daar als moslim te melden.
Wel met wat andere woorden, maar hier kwam het op neer.
Een aardige gedachte, maar zou die werken?
Hij verdedigde zich als volgt:
Als iedereen zegt, dat het moslims zijn, die de letterlijke islam volgen en een islamitische staat willen vestigen (weliswaar met foute middelen), trekt dat veel radicale moslims aan.
Als iedereen (vooral de beroepsmoslims, maar ook de islamcritici) nu duidelijk zegt, dat het geen moslims zijn, dat het niets met de islam te maken heeft en iedereen die daar naar toe gaat een ongelovige crimineel is, die zal branden in de hel, dan zal het niet meer aantrekkelijk zijn je daar als moslim te melden.
Wel met wat andere woorden, maar hier kwam het op neer.
Een aardige gedachte, maar zou die werken?
it remains popular.
it remains popular.
Ik heb alle commentaar hier gelezen. Er zijn er bij die de Islam wel degelijk als een bedreiging zien van Westerse waarden. Ik vind persoonlijk dat er niet gediscrimineerd moet worden. Alle theïstische religies zijn een bedreiging. Wanneer verenigen wij ons? Ik bedoel, we kunnen oeverloos blijven lullen, maar wat haalt dat uit? Of zijn jullie bang voor de confrontatie? Het wordt tijd dat er tegen dat theïstisch gezeik wordt ingegaan...
Wat een gezwets!Paul Holsters schreef:Ik heb alle commentaar hier gelezen. Er zijn er bij die de Islam wel degelijk als een bedreiging zien van Westerse waarden. Ik vind persoonlijk dat er niet gediscrimineerd moet worden. Alle theïstische religies zijn een bedreiging. Wanneer verenigen wij ons? Ik bedoel, we kunnen oeverloos blijven lullen, maar wat haalt dat uit? Of zijn jullie bang voor de confrontatie? Het wordt tijd dat er tegen dat theïstisch gezeik wordt ingegaan...
En hoe ziet meneer dat dan voor zich die strijd?
Licht de vorm daarvan eens toe.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Het was maar gezwets inderdaad, excuses.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dat de "Islamitische Staat" niet Islamitisch zou zijn, lijkt me toch enigzins overdreven. Dat het een stel misdadigers betreft OK, maar toevallige zijn het ook allemaal moslims. Alle leden van de Cosa Nostra waren wel degelijk ook Rooms Katholiek, ook al waren de meeste Katholieken er geen lid van.
Wat wel zo is, is dat veel van de door ons verfoeide gewoontes die in Islamitische landen voorkomen, niet door Mohemmed zijn verzonnen, maar veelal gewoon in de bijbel kunnen worden teruggevonden. Door de ontwikkelingen in de wereld, zijn ze nu uiterst zeldzaam onder Christenen, terwijl ze onder moslims nog veel voorkomen. Maar ze zijn voor het merendeel helemaal niet door moslims bedacht. Voorzover ze dat wel zijn, hadden ze indertijd vaak een heel andere betekenis dan nu.
En uiteraard zijn de moslims in Nederland weer heel anders dat de moslims elders in de wereld. Ook zijn ze niet allemaal hetzelfde. Ik zou Ahmed Aboutaleb niet over een kam willen scheren met Mohammed Bouyeri. Wie wel?
Wat wel zo is, is dat veel van de door ons verfoeide gewoontes die in Islamitische landen voorkomen, niet door Mohemmed zijn verzonnen, maar veelal gewoon in de bijbel kunnen worden teruggevonden. Door de ontwikkelingen in de wereld, zijn ze nu uiterst zeldzaam onder Christenen, terwijl ze onder moslims nog veel voorkomen. Maar ze zijn voor het merendeel helemaal niet door moslims bedacht. Voorzover ze dat wel zijn, hadden ze indertijd vaak een heel andere betekenis dan nu.
En uiteraard zijn de moslims in Nederland weer heel anders dat de moslims elders in de wereld. Ook zijn ze niet allemaal hetzelfde. Ik zou Ahmed Aboutaleb niet over een kam willen scheren met Mohammed Bouyeri. Wie wel?
Ik wens u alle goeds
Dat in de bijbel behoorlijk wat figuren zich hevig misdragen is een feit, maar het bevel die mannen te volgen staat er niet in. Dit is een uitvinding van de koran: gehoorzaam Allah en zijn boodschapper (Mohammed).Wat wel zo is, is dat veel van de door ons verfoeide gewoontes die in Islamitische landen voorkomen, niet door Mohemmed zijn verzonnen, maar veelal gewoon in de bijbel kunnen worden teruggevonden. Door de ontwikkelingen in de wereld, zijn ze nu uiterst zeldzaam onder Christenen, terwijl ze onder moslims nog veel voorkomen. Maar ze zijn voor het merendeel helemaal niet door moslims bedacht. Voorzover ze dat wel zijn, hadden ze indertijd vaak een heel andere betekenis dan nu.
Dit is een essentieel probleem. De voorbeelden van Mohammed, zoals het vermoorden van een dichter wegens spot, het onthoofden van honderden leden van een Joodse stam en het verhandelen van hun vrouwen als slaven, komen uit de hadith.
Voor zover christenen een figuur uit de bijbel moeten volgen, gaat het om Jezus en wat je verder ook van die man vindt, hij roept niet op tot jihad, stenigingm onthoofding of andere praktijken van IS.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)