Ik vind het heel vreemd dat iemand iemand ziet en meteen naar een kerk wil. Was degene wel een boeddhist, of was hij eigenlijk een christelijk iemand? Maar je kan inderdaad je broer uit je duim gezogen hebben, enkel om wat steviger in je schoenen te staan. Al was mijn opmerking vooral bedoeld voor de verklaring van je broer, niet op het bestaan van je broer.coby schreef:Geweldig. Welke broer? Jezus of Henk? Van de laatste kan ik het bestaan sel bewijzen. Kijk maar naar een film op de website van trin. Daar zitten we allebei in het publiek. O en nog bedankt he voor die tip dat de joden het beter weten. Of ben jij niet die Berjan van FOK?berjan schreef: Het grappige bij Jezus is dan weer dat hij zegt: Heb u vijanden lief, want ook de heidenen hebben hun vrienden lief. Maar zelf laat Jezus zijn "vijanden" (mensen die niet in hem geloven) zitten. In de hel namelijk..
Vage broer heb jij, volgens mij komt die broer uit je duim. Zuig er maar goed aan
En als je denkt dat de Joden het beter weten, waarom niet naar een ECHTE joodse gemeenschap? Eentje die niet zegt dat het OT Jezus bedoelde met de messias. De Joden (in de tijd dat het NT geschreven is en Jezus waarschijnlijk leefde) geloofden niet in een god die mens werd. En ze geloofden ook niet dat God een zoon had. Ook beweerden zij dat de knecht des heren (waar Christenen Jezus in zien) slaat op het Joodse volk, dat in ballingschap is gevoerd en allerlei slechte dingen over zich heen gekregen heeft. Dat wordt ook bedoeld met handen doorboord en naar de slachtbank geleid. De Joden die een andere religie hadden (christendom) die hebben alles wat zij als voorspellingen zagen gebruikt om het verhaal te construeren. Als je alles wat in het OT als voorspelling KAN dienen weglaat bij de evangelieeen hou je niks over. Behalve dan wat dingen die gebruikelijk waren in die tijd om over goden te schrijven: over water lopen, zieken genezen, doden opwekken. En ga zo maar door.
Messiaanse jood, dat is al net zo ridicuul als een Moslim christen, of een Christelijke hindoe. Een jood is een jood, en een messiaanse jood is een christen.
http://www.nik.nl/faqs-jodendom-2/" onclick="window.open(this.href);return false;