95 stellingen / 200 vragen aan vuurtje,cobie en bigal 61

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Berjan
Bevlogen

Re: 95 stellingen / 200 vragen aan een christen.

Bericht door Berjan »

coby schreef:
berjan schreef: Het grappige bij Jezus is dan weer dat hij zegt: Heb u vijanden lief, want ook de heidenen hebben hun vrienden lief. Maar zelf laat Jezus zijn "vijanden" (mensen die niet in hem geloven) zitten. In de hel namelijk..

Vage broer heb jij, volgens mij komt die broer uit je duim. Zuig er maar goed aan :)
Geweldig. Welke broer? Jezus of Henk? Van de laatste kan ik het bestaan sel bewijzen. Kijk maar naar een film op de website van trin. Daar zitten we allebei in het publiek. O en nog bedankt he voor die tip dat de joden het beter weten. Of ben jij niet die Berjan van FOK?
Ik vind het heel vreemd dat iemand iemand ziet en meteen naar een kerk wil. Was degene wel een boeddhist, of was hij eigenlijk een christelijk iemand? Maar je kan inderdaad je broer uit je duim gezogen hebben, enkel om wat steviger in je schoenen te staan. Al was mijn opmerking vooral bedoeld voor de verklaring van je broer, niet op het bestaan van je broer.

En als je denkt dat de Joden het beter weten, waarom niet naar een ECHTE joodse gemeenschap? Eentje die niet zegt dat het OT Jezus bedoelde met de messias. De Joden (in de tijd dat het NT geschreven is en Jezus waarschijnlijk leefde) geloofden niet in een god die mens werd. En ze geloofden ook niet dat God een zoon had. Ook beweerden zij dat de knecht des heren (waar Christenen Jezus in zien) slaat op het Joodse volk, dat in ballingschap is gevoerd en allerlei slechte dingen over zich heen gekregen heeft. Dat wordt ook bedoeld met handen doorboord en naar de slachtbank geleid. De Joden die een andere religie hadden (christendom) die hebben alles wat zij als voorspellingen zagen gebruikt om het verhaal te construeren. Als je alles wat in het OT als voorspelling KAN dienen weglaat bij de evangelieeen hou je niks over. Behalve dan wat dingen die gebruikelijk waren in die tijd om over goden te schrijven: over water lopen, zieken genezen, doden opwekken. En ga zo maar door.

Messiaanse jood, dat is al net zo ridicuul als een Moslim christen, of een Christelijke hindoe. Een jood is een jood, en een messiaanse jood is een christen.

http://www.nik.nl/faqs-jodendom-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Destinesia schreef: Ik moet eerlijk toegeven dat ik ondanks het hoge hoax gehalte voor deze UFO zaken best wel vatbaar ben. Juist vanwege bloedserieuze verhalen van luchtmacht en legertop en dergelijke. Hou me dus in de gaten hier dat ik niet naar Niburu.nl verdwijn. :wink:

Destinesia, kijk even naar de afstanden in de ruimte, de Voyagers zijn een mooi voorbeeld.
Voyager 1 is het verst van de zon verwijderde, door mensen gemaakte object. Op 12 augustus 2006 overschreed Voyager 1 de grens van 100 AE. Eind juli 2010 was de Voyager 1 reeds 113 AE (=1,54×1010km) van ons verwijderd, ofwel 0,002 lichtjaar (ter vergelijking: de dichtstbijzijnde ster is 4,2 lichtjaar verwijderd). De snelheid bedraagt op dit moment 17,07 km/s, of 61.452 kilometer per uur, dan wel 3,6 AE per jaar. Op 14 december 2010 werd bekendgemaakt door de NASA dat de Voyager 1 de interstellaire ruimte nadert.
Inmiddels zijn beide Voyagers in de interstellaire ruimte aan gekomen, dat betekend dat ze er 35 jaar over gedaan hebben, aan 61.000 km per uur om buiten ons zonnestelsel te raken.
Voor de meeste sterren met planeten praat je over afstanden van miljoenen lichtjaren.
Zelfs als die planeten bewoond zijn met intelligent leven en zij de beschikking hebben over veel snellere raketten, waarom zouden ze dan toevallig bij dit sterretje (de zon) komen kijken?
Die kans is bijna nul.

:oops: Nu weer snel on topic.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
aton

Bericht door aton »

Fish schreef: Voor de meeste sterren met planeten praat je over afstanden van miljoenen lichtjaren.
Zelfs als die planeten bewoond zijn met intelligent leven en zij de beschikking hebben over veel snellere raketten, waarom zouden ze dan toevallig bij dit sterretje (de zon) komen kijken?
Die kans is bijna nul.
Nog snel even dit: Met alle respect Fish, maar afgaande met onze huidige kennis kan dit niet, maar we weten nog veel te weinig hierover om de teller op nul te zetten.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Fish schreef:Destinesia, kijk even naar de afstanden in de ruimte, de Voyagers zijn een mooi voorbeeld.
Voyager 1 is het verst van de zon verwijderde, door mensen gemaakte object. Op 12 augustus 2006 overschreed Voyager 1 de grens van 100 AE. Eind juli 2010 was de Voyager 1 reeds 113 AE (=1,54×1010km) van ons verwijderd, ofwel 0,002 lichtjaar (ter vergelijking: de dichtstbijzijnde ster is 4,2 lichtjaar verwijderd). De snelheid bedraagt op dit moment 17,07 km/s, of 61.452 kilometer per uur, dan wel 3,6 AE per jaar. Op 14 december 2010 werd bekendgemaakt door de NASA dat de Voyager 1 de interstellaire ruimte nadert.
http://www.youtube.com/watch?v=hriqvP-RVxc" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat weet ik. En de astronauten en verkeersleiders en verder alle knakkers die in deze docu's die over de UFO's praten die weten dat ook :) Het kan dan volgens dan ook alleen maar door wormgaten en door een beschaving die de wetten van de fysica inmiddels geheel hebben doorgrond. Heel erg van bewust en me ook bewust van het "gekte-gehalte" wanneer er op Freethinker over zoiets wordt gesproken. :wink: En je had het me niet hoeven uitleggen hoe het zit met die afstanden tot aan want ik kijk alles wat los en vast zit over de BigBang en de bewezen on-mogelijkheid om met lichtsnelheid te reizen zonder te desintegreren.

Maar kijk nou maar gewoon een keer. Het gaat mij om de beelden en de verhalen van al die mensen en ook die hoge positie's bekleden in de luchtvaart, legerleiding, verkeerspiloten, en.en.enz. En ik verbaas me er wel over. Vooral als mensen over deze zaken zouden liegen. Zo kom je als mensheid niet vooruit. Fuck die hoaxers. Daar bedoel ik ook christelijke evangelisten mee. Ook dát zijn hoaxers! Zo zet je elkaar op een verkeerd spoor. Ik mag dan een atheïst zijn en niet in heilige boeken geloven maar ik blijf het leven op zichzelf absurd vinden. En deze documentaires ook. Er vliegt in ieder geval steeds vaker van alles rond. Van de aarde afkomstig, gehoaxt, militair, of de zoveelste smerige leugen. Maar dan nog. Wat bezield deze mensen om over deze zaken te liegen. Wat zit daar dan weer achter?
Fish schreef:Zelfs als die planeten bewoond zijn met intelligent leven en zij de beschikking hebben over veel snellere raketten, waarom zouden ze dan toevallig bij dit sterretje (de zon) komen kijken?
Die kans is bijna nul.
Misschien komen 'we' daar vandaan? We zijn hybriden? Ok ...gevaarlijk dicht bij religie nu en bij de gekte van de Raeliaanse beweging e.d. ....ik weet het. Maar probeer het 'wetenschappelijk' te zien en niet religieus.

Laat ik het zo zeggen. Ik heb nog nooit een UFO gezien dus ik weet het allemaal niet maar het lijkt me fantastisch als er morgen een UFO zou landen. De hele wereld zal op z'n kop staan en gelovigen zullen allah akbar, armageddon, en anti-christ gaan roepen en waarschijnlijk rare dingen doen. En ik ook! Hahahaha. Misschien landen ze daarom niet. Nee ik heb niets gerookt. :lol: Bloedserieus.
Fish schreef: :oops: Nu weer snel on topic.
Ja ok ok
Laatst gewijzigd door Destinesia op 04 jul 2012 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

coby schreef:
Nee, alleen van horen zeggen. Maar goed dat ik het weet. Dan ga ik daar mijn geloof eens voor bouwen. Bespaart me een hoop tijd. Hoef ik deze vragen niet meer te beantwoorden. Ik denk inderdaad dat ze bedoeld zijn als retorische vragen. Sorry, dat had ik niet gelijk door.
Wat denk je dat dit bouwplan oplevert. Je hebt trouwens een hoop beweringen gedaan, maar de concrete onderbouwing laat te wensen over. Ken je het boek "Volwassen Geloof"?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

WPS schreef:

Ja, dat snap ik. Maar stel als er in Zijn Naam een dode voor je neus wordt opgewekt of er groeien ledematen aan, dan geloof je toch wel?
Coby schreef:

Nee, alleen van horen zeggen. Maar goed dat ik het weet. Dan ga ik daar mijn geloof eens voor bouwen.
Coby, als je in geloof gaat bidden tot God voor een dode of hij levend mag worden laat het mij dan even weten. Ik wil daar graag bij zijn namelijk, zodat ik dat wonder met eigen ogen kan zien.
Non sum qualis eram
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

elle schreef: Coby, als je in geloof gaat bidden tot God voor een dode of hij levend mag worden laat het mij dan even weten. Ik wil daar graag bij zijn namelijk, zodat ik dat wonder met eigen ogen kan zien.
Ik hoop dat Cobie begint met een dode vlieg. Langzaam opbouwen. Net als Jezus in de apocriefen. Volgens de overleveringen oefende de nog jonge Jezus op dode vogeltjes. Zal de tekst nog een keer opzoeken.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

PietV. schreef:Volgens de overleveringen oefende de nog jonge Jezus op dode vogeltjes.
Had Jezus een goocheldoos? :shock: Doet me denken aan Toon Hermans : "De duif is dood meneer".

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

kiks schreef: Had Jezus een goocheldoos? :shock: Doet me denken aan Toon Hermans : "De duif is dood meneer".

Groet

kiks
Je krijgt inderdaad het idee. Eerst een pootje, daarna een vleugeltje en vervolgens 10 cm boven de grond.
Hij had beter een konijn uit een hoed kunnen goochelen. Had hem van pas gekomen. De wonderbaarlijke konijnvermenigvuldiging. Dat brood breken dat is tamelijk oubollig.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

PietV. schreef:
elle schreef: Coby, als je in geloof gaat bidden tot God voor een dode of hij levend mag worden laat het mij dan even weten. Ik wil daar graag bij zijn namelijk, zodat ik dat wonder met eigen ogen kan zien.
Ik hoop dat Cobie begint met een dode vlieg. Langzaam opbouwen. Net als Jezus in de apocriefen. Volgens de overleveringen oefende de nog jonge Jezus op dode vogeltjes. Zal de tekst nog een keer opzoeken.

Een dode vlieg tot leven wekken lukt hoor. Deze truc doet het altijd goed bij kleine neefjes. Eerst vlieg laten verzuipen in water. Daarna uit het water en er veel zout opstrooien, zodanig dat de vlieg eronder begraven ligt. Na paar minuten....voila ! Het leeft weer !
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Getses
Forum fan

Bericht door Getses »

Jezus had niet zoals ik een vliegenmepper met een gat erin met op de rand de tekst "geef de vlieg een kans"
Met hard fietsen heb je altijd wind tegen.
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

PietV. schreef:
PietV, ik vind een vlieg te gewoon. Het zou toch wereldnieuws zijn als een dode tot leven komt op het geloofsgebed van Coby? Iedereen zou tot geloof komen, zelfs ik. Wat voor ons een gigantisch wonder zou zijn is voor God maar een peuleschilletje. Ik zou zeggen, Coby ... ga het doen!

(Overigens zou ik een geamputeerd been wat op het gebed ineens aangroeit ook heel spectaculair vinden).
Non sum qualis eram
WPS
Forum fan

Bericht door WPS »

coby schreef: Hij schiep de mens met een vrije wil, die heb je vast nog nooit gehoord. Anders waren we geen robot volgens mij, maar eerder een mensaap.
Ja, die duivel was al op de aarde, want die was uit de hemel geworpen. Dan is mijn conclusie dat Hij hem niet zomaar van ons weg kon houden. Zou wel de oplossing zijn, gelijk in een vuurpoel gooien. Maar toen had hij nog geen mensen misleid.
Dan veranderen mensen in de hemel dus 'en masse' in mensapen...? (Doordenkertje) :D
"De intuïtieve geest is een heilig geschenk, en de rationele geest een trouwe dienaar. We hebben een maatschappij gecreëerd die de dienaar eert, en het geschenk is vergeten".

Albert Einstein
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

elle schreef: PietV, ik vind een vlieg te gewoon. Het zou toch wereldnieuws zijn als een dode tot leven komt op het geloofsgebed van Coby? Iedereen zou tot geloof komen, zelfs ik. Wat voor ons een gigantisch wonder zou zijn is voor God maar een peuleschilletje. Ik zou zeggen, Coby ... ga het doen!

(Overigens zou ik een geamputeerd been wat op het gebed ineens aangroeit ook heel spectaculair vinden).
Ja, Elle je hebt gelijk. Het mirakel van cobie. Maar als sociale inborst wil ik Cobie niet gelijk laten storten op het grote werk. Een mens tot leven wekken of een berg verplaatsen of een tunnel maken onder de Mont Blanc om de Zwitsers een hoop geld te besparen. Wat daarna naar gebieden kan waar de god van Cobie de boel laat verwateren. Dan is het probleem van het lijden ook een beetje opgelost. Hoeven de theologen niet meer diep te zuchten en boeken vol te schrijven om dit op te lossen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

biemer schreef:
Een dode vlieg tot leven wekken lukt hoor. Deze truc doet het altijd goed bij kleine neefjes. Eerst vlieg laten verzuipen in water. Daarna uit het water en er veel zout opstrooien, zodanig dat de vlieg eronder begraven ligt. Na paar minuten....voila ! Het leeft weer !
Ik ga het proberen :) . In het kader van de wetenschap. Mijn dierenvrienden zijn gewaarschuwd.
Plaats reactie