Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door ChaimNimsky »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 sep 2025 12:30 Veel meer dan de bekende Zionistische propaganda is dit niet.
Ook werd het met de mond beleden maar de daden waren anders.

Ook de koloniale mogendheden van destijds beweerden het beste voor te te hebben met de stomme inboorlingen.
Ook daar waren de daden het tegengestelde van de woorden.
Mensen als Buber, Magnes, Szold, etc., schreven niet alleen mooie woorden, ze handelden ernaar –- Szold richtte ziekenhuizen en scholen op die zowel Joden als Arabieren hielpen, Magnes zette zich jarenlang in voor een bi-nationaal project, en Buber bleef tot zijn dood pleiten voor vreedzaam samenleven.

In tegenstelling tot Europese koloniale mogendheden die vanuit het moederland overzee volkeren onderwierpen, bestond zionisme uit een volk dat zelf eeuwenlang vervolgd en stateloos was. De motivatie was dus fundamenteel anders: zelfbescherming en nationale wederopbouw; en dat het zionisme legitiem was werd bovendien door de VN erkend.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

ChaimNimsky schreef: 09 sep 2025 12:53
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 sep 2025 12:30 Veel meer dan de bekende Zionistische propaganda is dit niet.

Ook de koloniale mogendheden van destijds beweerden het beste voor te te hebben met de stomme inboorlingen.
Mensen als Buber, Magnes, Szold, etc., schreven niet alleen mooie woorden, ze handelden ernaar –- Szold richtte ziekenhuizen en scholen op die zowel Joden als Arabieren hielpen, Magnes zette zich jarenlang in voor een bi-nationaal project, en Buber bleef tot zijn dood pleiten voor vreedzaam samenleven.

In tegenstelling tot Europese koloniale mogendheden die vanuit het moederland overzee volkeren onderwierpen, bestond zionisme uit een volk dat zelf eeuwenlang vervolgd en stateloos was. De motivatie was dus fundamenteel anders: zelfbescherming en nationale wederopbouw; en dat het zionisme legitiem was werd bovendien door de VN erkend.
De VN was niet legitiem en daarmee het Zionisme ook niet.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 sep 2025 13:03
ChaimNimsky schreef: 09 sep 2025 12:53 Mensen als Buber, Magnes, Szold, etc., schreven niet alleen mooie woorden, ze handelden ernaar –- Szold richtte ziekenhuizen en scholen op die zowel Joden als Arabieren hielpen, Magnes zette zich jarenlang in voor een bi-nationaal project, en Buber bleef tot zijn dood pleiten voor vreedzaam samenleven.

De VN was niet legitiem en daarmee het Zionisme ook niet.
De VN was en is het internationaal erkende forum van staten, dus haar erkenning van het zionistische streven - Resolutie 181 - geeft juist wél legitimiteit. Je claim dat de Zionisten het Rode Kruis tot een terreur organisatie zouden verklaren, slaat helemaal nergens op, want - als gezegd - zijn de meeste zionisten mensen met een gouden hart en zijn ook veel zionisten voor een Palestijnse staat en tegen de oorlog.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 09 sep 2025 12:53

Ja hoor. Kolonisatie goedpraten. Ik dacht nog, waar blijft de verdediging.
Nu genocide nog ChaimNimsky. Je kan het! Brei het recht en draai het om tot iets goeds
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

ChaimNimsky schreef: 09 sep 2025 13:08 De VN was niet legitiem en daarmee het Zionisme ook niet.
Grote onzin.

De VN van toen was een verzameling van Koloniale overheersers, ze vertegenwoordigden dus niet de mensen in de wereld.
Een goed voorbeeld is de misdadige Tjang die China mocht vertegenwoordigen van de VS.

Ook waren de bewoners van Palestina geen deel van de VN het viel dus buiten haar bevoegdheden.
Maar ja het waren grotendeels misdadige koloniale machten (net als de Zionisten) voor hun waren de Palestijnen niet eens echte mensen.
Dus eigende ze zich het recht toe van anderen te nemen zonder op hun rechten te achten, zoals ze altijd al hadden gedaan.

Men kan rustig stellen dat dit een zware misdaad van de VN was.
Een hele slechte start dus van de koloniale machten van destijds en daarna viel de VS Korea binnen onder de vlag van de VN.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 sep 2025 14:14
ChaimNimsky schreef: 09 sep 2025 13:08 De VN was niet legitiem en daarmee het Zionisme ook niet.
Grote onzin.

:scissors:
Je citeert je eigen woorden, maar dan onder ChaimNimskys naam.

Derhalve verklaar jij je eigen woorden tot "Grote onzin."

Ik ben met jouw eens dat jij je eigen woorden tot "Grote onzin." verklaart.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mierenneuken hoeft niet.

BBC world:
Israël heeft in Qatar een bijeenkomst van Hamas in Doha gebombardeerd.
Alles de laatste tijd dat werd gedaan om tot een staakt het vuren rond Israël te komen werd gedaan in Qatar.
Qatar heeft dit een laffe daad genoemd.
Het is het bombarderen van een bemiddelend land onder auspiciën van de VS N.B...
Ik héb maar zo'n gevoel dat dit een stapje te ver zou kunnen zijn voor de VS en iedereen die hiermee te maken heeft.
¥¥
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

HierEnNu schreef: 09 sep 2025 15:52
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 sep 2025 14:14
Grote onzin.

:scissors:
Je citeert je eigen woorden, maar dan onder ChaimNimskys naam.

Derhalve verklaar jij je eigen woorden tot "Grote onzin."

Ik ben met jouw eens dat jij je eigen woorden tot "Grote onzin." verklaart.
Er lijkt me geen enkele logica in je redenering.

Je probeert slechts om het probleem heen te fietsen, jammer dat je banden leeg staan. :lol:
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 09 sep 2025 16:03 Mierenneuken hoeft niet.

BBC world:
Alles de laatste tijd dat werd gedaan om tot een staakt het vuren rond Israël te komen werd gedaan in Qatar.
Het is het bombarderen van een bemiddelend land onder auspiciën van de VS N.B...
Ik héb maar zo'n gevoel dat dit een stapje te ver zou kunnen zijn voor de VS en iedereen die hiermee te maken heeft.
Het lijkt er op dat niets te gek is voor de Zionisten.
Straks vallen ze misschien ook nog EU landen aan.
Bijvoorbeeld Spanje vanwege een dom spelletje. :lol:
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 sep 2025 16:11
Gerard R. schreef: 09 sep 2025 16:03 Mierenneuken hoeft niet.

BBC world:
Het lijkt er op dat niets te gek is voor de Zionisten.
Straks vallen ze misschien ook nog EU landen aan.
Bijvoorbeeld Spanje vanwege een dom spelletje. :lol:
Nou, ik héb wel eens ergens gelezen, ik weet niet meer waar, dat er een gedachte is geweest in Israël, dat hel land
best eens in conflikt zou kunnen komen met veel landen overal ter wereld. En vandaar die kerbommen waarvan ze
niet willen zeggen dat ze die hebben. Maar het kán gewoon rare berichtgeving zijn geweest net als 'de wijzen van Sion'
(wat er nu niet meer zó raar uitziet overigens....!)
¥¥
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://abcnews.go.com/International/is ... =125395909
(..)
"For years, these members of the Hamas leadership have led the terrorist organization's operations, are directly responsible for the brutal October 7th massacre, and have been orchestrating and managing the war against the State of Israel," the IDF said in a statement. (..)
Jajajaja.
Maar dit gaat wel heel ver naar mijn idee.

Ik denk niet dat er in Doha nog erg gepraat zal worden over staakt het vuren of vrede.
Maar zo lijkt Netanyahu het graag te willen.

Qatar heeft dit een onbeschaamde schending van het Internationaal Recht en een criminele aanslag genoemd.
Maar dat IR wordt niet meer zo gehanteerd in onze wereld. Dus misschien moeten ze daar maar aan wennen... :roll:

Hetzelfde geldt voor de soevereiniteit van Qatar, de regering daar heeft er fel over uitgehaald. Ook futiel.
Jemen, Libanon, Syrië en nu Qatar. Saoudi Arabië zal Israël wel niet durven, die hebben ook aardig wat legermateriaal
van de Amerikanen. Er zijn geen consekwenties.

Ik denk dat de Arabische wereld de koppen toch eens bijeen moet steken! Tot zover was het niks.
¥¥
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 sep 2025 16:09:scissors:
Er lijkt me geen enkele logica in je redenering.
Dat zegt niets over mij, want wat ik schreef is juist.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: Je probeert slechts om het probleem heen te fietsen,
jammer dat je banden leeg staan. :lol:
Integendeel: ik wees jou slechts op een storende slordigheid in jouw quote.
Feit is dat jij jouw eigen woorden onder Chaimnimskys naam plaatst.
Maar als jij zulks niet herkent en erkent is dat niet mijn probleem.
Waarom je daarmee moet lachen en vervolgens naar mij sneren is me een raadsel.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 09 sep 2025 16:20 https://abcnews.go.com/International/is ... =125395909
(..)
"For years, these members of the Hamas leadership have led the terrorist organization's operations, are directly responsible for the brutal October 7th massacre, and have been orchestrating and managing the war against the State of Israel," the IDF said in a statement. (..)
Jajajaja.
Maar dit gaat wel heel ver naar mijn idee.

Ik denk niet dat er in Doha nog erg gepraat zal worden over staakt het vuren of vrede.
Maar zo lijkt Netanyahu het graag te willen.

Qatar heeft dit een onbeschaamde schending van het Internationaal Recht en een criminele aanslag genoemd.
Maar dat IR wordt niet meer zo gehanteerd in onze wereld. Dus misschien moeten ze daar maar aan wennen... :roll:

Hetzelfde geldt voor de soevereiniteit van Qatar, de regering daar heeft er fel over uitgehaald. Ook futiel.
Jemen, Libanon, Syrië en nu Qatar. Saoudi Arabië zal Israël wel niet durven, die hebben ook aardig wat legermateriaal
van de Amerikanen. Er zijn geen consekwenties.

Ik denk dat de Arabische wereld de koppen toch eens bijeen moet steken! Tot zover was het niks.
Het Witte Huis heeft bevestigd dat het door Israël was geïnformeerd voor de aanval in Qatar, meldt de BBC.
We kunnen er dus vanuit gaan, dat Trump ervan wist en ik kan me zelfs voorstellen, dat hij zijn fiat gegeven heeft
hoewel Israël zich ook daarvan niets zal aantrekken.
¥¥
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Straks de hele Arabische wereld tegen Israël! Allemaal. Maar ja, glij...glij.....kwijl....kwijl, Israël is lekker militair superieur.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 09 sep 2025 17:30 Straks de hele Arabische wereld tegen Israël! Allemaal. Maar ja, glij...glij.....kwijl....kwijl, Israël is lekker militair superieur.
We kunnen ook wat anders leren, nl. dat de mensheid inderdaad niet in staat is gewapende conflikten te allen tijden te beheersen. Ook niet als dat bv. een wereldoorlog kan veroorzaken. De machteloosheid regeert alom.
Er hoeven maar een of meer idioten te zijn die het met bommen willen doen en hup... daar gaat het, en stop het dan
maar eens met onze zwakke wereldcommunity... Voor hetzelfde geld wordt het steeds groter. En met figuren als 'de President van Oorlog' Trump blijft het ook lachen, dussss... Noodpaketten klaar!! :lol: :(

Ondertussen hebben ze in Gaza weinig noodpaketten.
Informatie uit Noord-Gaza is er vrijwel niet meer, welke journalist gaat daar nog zitten... terwijl het daar waarschijnlijk heel erg is...
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 09 sep 2025 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
¥¥
Gesloten